Skocz do zawartości

APOCALYPTO F5B CARBON / KEVLAR


heksodus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No ma pewno ;) tylko czemu nazywają sie XT60?

Jak dla mnie juz przy 100A sie zdrowo grzeją. A czemu? Bo przy wydajnych pakietach, rezystancja złącza wynosi nawet grubo ponad 15% rezystancji pakietu. Jak ktos zna prawo Ohma to wie co to oznacza. Poza tym gdzies w tekście pojawiło sie 300A. Dlatego z ciekawości pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli producent podaje maksymalny prąd chwilowy 130A dla tego złącza``, to nie jest to najlepsze złącze

a kable jakie masz? 4mm2? na tych kablach przy takim prądzie będziesz miał spadek napięcie min 1%. Czyli na jednym przewodzie stracisz min 80W mocy. Na 6mm2 z 60W. Razy dwa to wychodzi fajna grzałka i jednak strata mocy.

 

pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze mówisz cZyNo. Jak przewody są ciepłe po locie to znaczy, że mają z  małe przekroje. Wiem, że to upierdliwe w rekreacji ale swego czasu lutowałem przewody bezpośrednio przed biegiem do akumulatora. To sprawdzało się dobrze. Teraz używam goldów 4mm, 6mm i 8mm, zależnie od potrzeb .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sa bardziej ciepłe to powinno sie dac grubsze. Taka kolej rzeczy właściwego działania. Takie sobie złącza, stosunkowo cienkie kable i wydajne pakiety=spore straty mocy. Albo pro albo prawie pro ;) to taka moja uwaga. Warto analizować rożne aspekty budowy modelu. Marek robi model do polatania. Model wyczynowy powinien byc optymalizowany od a do z. Tam grają wagę ułamki sekund i niepotrzebnie stracone w cieple Waciki napędowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pojechałem specjalnie do Kętrzyna na lotnisko,ale nie zrobiłem jednej ważnej rzeczy tzn nie usunełem blokady z 13V na reglu co skutkowało blokadą obrotów. A pewien pan znany w świadku f5b ostrzegał mnie,ze mam wszystko usunąć,bo spadki muszą być duże i się tego nie ominie..Niestety na lotnisku nie dałem rady tego zrobić co poskutkowało wzrostem ciśnienia i sobie odpuściłem ;) Mam nadzieje,ze może już nawet jutro zrobie udany lot..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka tragiczna, pogoda jak drut piękne słońce 20 stopni wiaterek 3m/s.  :D

 

Też z dużym zaciekawieniem czekam na oblot.

Ale Marek bez ciśnienia, wiesz jak to jest, jak coś chcesz koniecznie na siłę to na pewno coś pójdzie nie tak, więc pogoda i nastój muszą współgrać - musisz sam chcieć :) i nie dawaj się podpuszczać tym łobuzom powyżej :D . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.