smootny Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 kolejne głupie :mrgreen: pytanie - czy wy gładziliście (usówaliście pozostałości technoligiczne przy produkcji płatów i stateczników) tak zwane "wielokropki" ?? Szlifowanie, ścieranie,cokolwiek ?? czy olać temat .. kadłub tego niema ale reszta tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 czy wy gładziliście (usówaliście pozostałości technoligiczne przy produkcji płatów i stateczników) tak zwane "wielokropki" ?? http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=13592 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smootny Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 czy wy gładziliście (usówaliście pozostałości technoligiczne przy produkcji płatów i stateczników) tak zwane "wielokropki" ?? http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=13592 i takim sposobem twoja wypowiedz definitywnie rozwiała moje wątpliwości o chęci szlifowania płatów. W Blizzardzie tego nie zrobiłem i było ok ale wiadomo czasami warto zapytać :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Witam wszystkich Czy da sie w tym modelu zainstalowac silnik przykrecany za wrega? Z oblatanego juz modelu posiadam ten silnik klik silnik klik Z gory dziekuje za odpowiedz Pozdrawiam. Michal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smootny Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Witam wszystkich Czy da sie w tym modelu zainstalowac silnik przykrecany za wrega? Z oblatanego juz modelu posiadam ten silnik klik silnik klik Z gory dziekuje za odpowiedz Pozdrawiam. Michal W zasadzie to chyba nie powinno być problemu, silnik za wręgą ale chyba już bez kołpaka dałby radę. Zastanawiam się tylko jak będzie z wyważeniem modelu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 SiSon, Na tym właśnie silniku, mocowanym za wręgą (zawsze tak mocuję silniki), przy śmigle Robbe 8x5, przy zasilaniu z 11,2 V, EasyGlider, na pół gazu leci praktycznie pionowo do góry. Waga pakietu to 110 G. Ten sam układ, z dodatkowym aparatem fot. 140 G, zachowuje się podobnie. Tak, że śmiało go możesz stosować. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adlar Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Witam, jeszcze jedno pytanie od początkującego Czym przykleić listwy "maskujące" na spodzie skrzydeł. Jeżeli CA to jak później, w razie konieczności dostać się do przedłużaczy serw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Ja mam uhu porem i przy zmianie serwa (raz mi sie zdazylo) nie bylo problemow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Ja kleiłem na żywicę, ostatnio wymieniałem serwo poprzez wylutowanie starego i dolutowanie nowego serwa do istniejących przewodów (do płytki z elektorniką w serwie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 No cóż... Również doktoryzowałem się z budowy Easy Glidera PRO :jupi: . Model nabył mój brat, ale że woli latać niż budować, to złożeniem musiałem zająć się ja we własnej osobie. Przede wszystkim, żeby poprawnie zbudować model, dobrać wyposażenie i rozwiać wszelkie wątpliwości, wystarczy uważnie przeczytać niniejszy wątek - nawet nie cały, mniej cierpliwi mogą prześledzić kilkanaście pierwszych wpisów . Model został wykonany w przysłowiowe "dwa odwieczorki" zgodnie z instrukcją producenta. Zmieniliśmy tylko kolejność liter w rejestracji modelu, bo brat stwierdził, że na niemieckich numerach latał nie będzie ;-) . Model został w całości posklejany średnim CA do styro + aktywator. Serwa przed wklejeniem zostały oklejone taśmą samoprzylepną, zmatowioną drobnym papierem ściernym w celu poprawienia przyczepności. Wyposażenie: • silnik: Turnigy Aerodrive XP SK3530-1100 • regulator: Jeti Advance 30 • serwa: HS-81 x2 (wysokość, kierunek), HS-55 x2 (lotki) • śmigło: łopatki Graupner CAM Prop 11x6 z dedykowanym do modelu kołpakiem Multiplexa • pakiet: Zippy Flightmax 2200mAh 11,1V (3S) 20C W przypadku powyższego setupu należy wkleić w ogon obie magiczne kulki gejszy, czy jak one tam się nazywają... Model jest wtedy idealnie wyważony. Model gotowy do lotu waży 977 g. Wielkość wychylenia powierzchni sterowych należy ustawić zgodnie z zaleceniami producenta. Dla mnie, przyzwyczajonego do FF i 3D, wydawały się one przeraźliwie małe, za to różnica między wychyleniem lotek w górę, a wychyleniem w dół wydawała się ogromna. Okazuje się jednak, że ustawienia są bardzo dobre, włącznie z ustawieniem różnicowym lotek - model ładnie i zdecydowanie, ale nie nerwowo reaguje na stery. W zakrętach należy pamiętać o sterze kierunku(!), a model będzie szedł za ręką - od łagodnych, rozwlekłych zakrętów do ciasnych nawrotów wokół końcówki skrzydła. Zastosowany zespół napędowy pozwala na pionowe windowanie modelu, zaś lot poziomy wykonuje się na 1/2 - 2/3 gazu. Po wylataniu całego pakietu w locie silnikowym (ok. 30 min.) silnik, regulator i pakiet były ledwie ciepłe. Pierwszy start ciężko nawet nazwać oblotem. Po wyrzuceniu model po prostu poleciał - nie trzeba było nic trymować. Polatałem 15 min., pokręciłem nawet trochę akrobacji (owszem można, nawet fajnie wychodzi, ale nie ma co za bardzo cisnąć - to tylko elapor) i wylądowałem. Nuda panie, jak na polskim filmie. Nic się nie dzieje - leci gdzie chcemy, wiatru za bardzo się nie boi, a jak mu nie przeszkadzać to leci sam . Za to mój brat, niedzielny pilot, jest modelem zachwycony! Nie przetestowaliśmy termiki, bo nie było warunków. Pamiątkowe fotki Bebeszki: Dziewiczy lot: Potrenowaliśmy balet powietrzny (EG poruszał się z większą gracją, ma się rozumieć ;-) ): ... oraz wystartowaliśmy w wyścigach (EG oczywiście wygrał ;-) ): Szczęśliwy właściciel: EDIT: dopisałem masę modelu i poprawiłem literówke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Hanuszkiewicz Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 W przypadku powyższego setupu należy wkleić w ogon obie magiczne kulki gejszy, czy jak one tam się nazywają... Czy Ty aby na pewno przy szybowcu "DŁUBAŁEŚ" :roll: :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomash Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Witam. Ja również od jakiegoś czasu "latam" Easy Gliderem, a jako że ze mnie początkujący pilot to dziś spotkało mnie takie zdarzenie: otóż latałem sobie dzisiaj na duuuuuuuużej polance otoczonej lasem przy lekkim wiaterku.... podczas lądowania zabrakło mi "lądowiska"... i podrywając EG w górę wycelowałem nim w sam wierzchołek drzewa i tam też model utknął :x Jednakże później udało mi się ściągną model (całe szczęście, że dało się wdrapać na drzewo, a i przy okazji skąpałem się w pobliskiej rzeczce). Ale do rzeczy: zgubiłem kabinkę i co ważniejsze poważnie uszkodziłem skrzydła i w związku z tym moje pytanie: czy poza tym sklepem :arrow: http://www.modelemax.pl/index.php?cPath=39_308 można gdzieś kupić części do EG Pro? Czy skrzydła od "zwykłego" EG pasują do Pro? Będę wdzięczny za pomoc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 czy poza tym sklepem :arrow: http://www.modelemax.pl/index.php?cPath=39_308 można gdzieś kupić części do EG Pro? Czy skrzydła od "zwykłego" EG pasują do Pro? Ten link odpowiada na twoje pytania: http://riku.pl/#category:433 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomash Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Dzięki!!! O to kaman!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbipok Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Dołączyłem wczoraj do grona oblatywaczy EGP. Model sprawdził się w 100%. zastosowałem: SILNIK 3F RAY C 3530/14 outrunner Tower Pro SG 91R regulator 3F 30 A MAG 8 - Tower Pro Tower Pro MG-90 Li-Pol 3S 1800 mAh eXtreme Power NCAM carbon AERONAUT 9 x 5 Nie wklejałem kulek balastowych, wyważenie wyregulowałem akumulatorem. Model jest łatwy w pilotażu, polecam niezdecydowanym. Szkoda tylko ,że nie można po skończonym locie poskładać statecznika poziomego. Ułatwiło by to transport i przechowywanie modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Szkoda tylko ,że nie można po skończonym locie poskładać statecznika poziomego. Ułatwiło by to transport i przechowywanie modelu. Na wszystko jest sposób: http://rc-cam.info/viewtopic.php?t=696&highlight=rozk%B3adany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbipok Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Dziękuję, przysłowie "Potrzeba matką wynalazków" sprawdziło się tu idealnie. Zamierzam zabrać EGP na wakacje nad Bałtyk niech się troche jodu nawdycha. Ale właśnie kwestia transportu jest do rozwiazania. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darand Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Witajcie, przy okazji EG Pro chciałbym zapytać - czy Wam składają się łopatki śmigła przy locie ślizgowym? U mnie kręcą się luzem, chociaż swobodnie i lekko mogłyby się złożyć - kołpak 45 mm jest dostatecznie duży. Ma to dla mnie znaczenie, ponieważ kręcące się łopatki przeszkadzają w filmowaniu kamerką. Wysokich lotów Darek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andych Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 A hamulec zaprogrmowałeś? Jak nie, to się nie złożą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smootny Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Witajcie,przy okazji EG Pro chciałbym zapytać - czy Wam składają się łopatki śmigła przy locie ślizgowym? U mnie kręcą się luzem, chociaż swobodnie i lekko mogłyby się złożyć - kołpak 45 mm jest dostatecznie duży. Ma to dla mnie znaczenie, ponieważ kręcące się łopatki przeszkadzają w filmowaniu kamerką. Wysokich lotów Darek a łapatki czasami nie dostały leciutko piasku przy jakimś lądowaniu ?? u mnie też tak raz było - rozebrałem,przeczyściłęm i działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.