samolocik Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 I pewnie Mirek zrobił dwie lewe połówki bo coś się nie odzywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Się nie odzywa, bo czasem wyjeżdża służbowo i wtedy prace nie idą do przodu. Prawe skrzydło jest w trakcie montażu ... Uśmieszek zrozumienia w powyższym poście świadczy, że takie pomyłki jak budowa dwóch takich samych połówek skrzydła się jednak zdarzają Oczywiście Wojtek (Callab) nie zawarł tej statystycznej informacji bez celu. Zapewne chce mnie zmobilizować do ujawnienia prawdy, iż faktycznie zaczynając składanie prawego skrzydła ułożyłem żebra na prętach odwrotnie i wkleiłem podłużnice. Budowałem skrzydło w pozycji odwróconej gdyż uznałem, że łatwiej będzie zapewnić pionowość klejonych żeber na Wing-Jig-u. Na szczęście dość szybko się zorientowałem, że popełniłem błąd i bez problemu odwróciłem układ a skrzydło jak widać powyżej .... jest już prawe Sam się z tego faktu ubawiłem, bo to mój .... nasty model konstrukcyjny i pierwszy raz złapałem się na takiej pomyłce. Na szczęście początkowa faza montażu skrzydła pozwoliła szybko dokonać korekty. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Skrzydła OBAMA-ją już wklejone wzmocnienia w centropłacie oraz żebra środkowe ... zatem możliwa jest kolejna przymiarka - tym razem całego płata Przy okazji widoczny mój mały warsztat w piwnicy. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Warsztat ciasny ale własny Już widać, że model będzie piękny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość z.x Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Hej, pomyśalałem że zapytam. Chciałbym zobaczyć jak wygląda układ zamocowania dźwigarów przy najmniejszym profilu. Mógłbyś wrzucić zdjęcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 1 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Nie bardzo wiem o co pytasz .... ale wklejam zdjęcie ostatniego żebra skrzydła Może nieco więcej się wyjaśni na zdjęciu poniżej, gdzie widoczne są przyklejone balsowe końcówki skrzydła oraz wykonane w weekend lotki. W miesiąc poskładałem wycięte elementy i powoli kończę prace konstrukcyjne z przygotowanej wycinanki. Zacznie się bardziej żmudna ale bardziej ciekawa praca polegająca na przymiarkach, dopasowywaniu i szlifowaniu elementów oraz "główkowaniu" co i jak upakować z wyposażenia. Jestem zadowolony, że w ciągu miesiąca doprowadziłem projekt do takiego stanu .... a ponieważ wszystko może zmęczyć (czego chciałbym uniknąć) postanowiłem odłożyć na chwilę balsę, sklejkę i listewki a w kolejnym etapie budowy, przygotować formę i maskę silnika z laminatu. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 a o co chodzi z tą lotką, że wystaje tak mocno poza krawędź spływu skrzydła ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Spodziewałem się takiego pytania wklejając to zdjęcie Brakuje podłożonej klapy i jej wykończenia (fazowania) od strony płata. Wklejone wzmocnienia pod klapy są 5mm wyżej niż spód żebra dlatego brakuje ok 10mm długości żebra w miejscu klap. Wszystko się wyjaśni jak skończę klapy a rozwiązanie może przybliży fragment rysunku ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Wykonanie osłony silnika rozpocząłem od budowy kartonowego stelaża w stylu "małego modelarza". Pierwotnie przygotowałem tylko dwa elementy tj. przekrój pionowy i poziomy ale miałem obawę o prawidłowe odwzorowanie kształtu. Dlatego przygotowałem kolejne wręgi. Stelaż wypełniłem następnie klockami ze styroduru który po obcięciu i oszlifowaniu zaczyna przypominać przód modelu Niestety mocowane na kleju klocki styroduru miejscami wciąż się ruszają Elementy które wkleiłem na uhu por siedzą na miejscu a te klejone na patex (do styropianu) wciąż nie mogą wyschnąć. W piwnicy mam dość chłodno i może dlatego klej nie wiąże, stąd kształt osłony jest zgrubny a szlifowanie ostateczne dopiero po wysuszeniu. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość z.x Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Nie bardzo wiem o co pytasz .... ale wklejam zdjęcie ostatniego żebra skrzydła O kurde, dopiero teraz przeanalizowałem pytanie i sorki za nie. I dzięki bo właśnie o ten fragment mi chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam 10 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Witam BUDOWNICZEGO MAKIETY Jeśli chcesz to mój znajomy Wiesław Szymkowski budował ten samolot do muzeum w latach osiemdziesiątych w Liceum Lotniczym w Dęblinie. W artykule w modelarzu jest to opisane, jest nawet na tym samolocie tabliczka z jego imieniem i nazwiskiem. Jeśli chcesz (rozmawiałem z nim, mieszka w tym samym bloku co ja ) to może Ci pomóc i przesłać wszystko co ma na ten tego samolotu i jego budowy. pozdr. A.W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 To pół-makieta .... makiety to inny dział i wciąż tam zaglądam, podglądam ale nie aspiruję ze swoją budową :-) Chętnie skorzystam z każdego materiału na temat RWD-21. Oglądanie oryginału w ML czy też kilkadziesiąt zdjęć to nie to samo co rysunki z detalem. Bardzo mnie interesuje wnętrze kabiny. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Nie podawaj czystego adresu na forum, "żniwiarki" wyszukują takie okazje i potem gość będzie miał zasypana skrzynkę spamem. Dzięki za kontakt ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Doba spędzona na grzejniku w domu wystarczyła aby zestaw klocków się wysuszył i dał obrabiać. Nadałem ostateczny kształt masce silnika i pokryłem styrodur cienką tkaniną (33g/m2) nasączoną żywicą. Dopiero ten element dodatkowo zaszpachlowany i wyszlifowany będzie formą do wykonania laminatu. Na cienkiej warstwie folii położę dwie warstwy tkaniny 50g/m2 - powinno wystarczyć. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 robisz formę pozytywową ? 2x50 to będzie cieniutka maseczka i dość delikatna, podatna na odszkałcenia, a pewnie żeby fajnie wyszła trzeba będzie ją troche poszpachlować, bałbym się czy potem szpacla nie będzie pękać, wszelkie prace wykończeniowe trzeba będzie robić na kopycie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Tak, forma jest pozytywowa i musi być idealnie wyszpachlowana i wygładzona. Mam jeszcze tkaninę 80g/m2 ale ona zdecydowanie gorzej się układa na takich owalnych elementach. Dlatego jak uważasz, że będzie "cieniutko" to położę pewnie trzecią warstwę 50-tki. Element jest sporych rozmiarów. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Zaraz...Robisz pozytyw a potem będziesz zdejmował formę z niego i robił już gotową odbitkę , czy też to co teraz , będziesz potem wypłukiwał acetonem? Arkowi chyba chodzi o to że jeśli to ta druga metoda to maska wyjdzie bardzo delikatna, oj baaaardzo. Ale skoro mówisz Mirku że ma być idealnie wyprowadzona to sądze że to co teraz robisz to kopyto do zdjęcia formy właściwej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 To co wykonuję teraz to forma pozytywowa. Nałożę na nią cienką folię i na tym zrobię laminat. Zbieżny kształt formy pozwoli na zdjęcie maski bez konieczności jej podziału. Tak wykonałem maskę silnika do SUM-a i udało się ją zdjąć ze styroduru bez problemu. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Na cienkiej warstwie folii położę dwie warstwy tkaniny 50g/m2 - powinno wystarczyć. ms Nie starczy. To jest maska silnika, więc będzie tam trochę temperatury, oleju i innych substancji. Ja takie elementy zrobiłbym z co najmniej 4 warstw takiej tkaniny i uwierz mi - to wcale nie będzie takie grube i mocne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 W Sum-ie zrobiłem maskę z dwóch warstw, pierwsza to 80-tka a druga 50 -tka i jest więcej niż ok. Pierścienowa osłona silnika jest cienka, lekka ale sztywna i się nie odkształca. Zawinięty brzeg na wlocie jest wręcz betonowy. W RWD na pewno dwie pierwsze warstwy będą z 50-tki gdyż łatwo się ją układa a skoro przekonujecie mnie, że muszą być kolejne warstwy to w trakcie prac zdecyduję, co będzie finalnym wykończeniem. Prawie stożkowy kształt tej maski zapewnia jej dużą sztywność, dlatego nie obawiam się, że będzie coś za cienkie lub że będzie się uginać. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi