JacekK Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 "Zanim zamknąłem..." - raczej już zamknięty poszyciem.
mirolek Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2014 Tak poszycie zamknięte. Kolejne wzmocnienie oparte o krawędź natarcia na pewno byłoby wartością dodaną ale mam nadzieję, że wklejony pomiędzy listwy sosnowe prostokąt ze sklejki oraz wzmacniający trójkąt zdadzą egzamin. Amortyzator aluminiowy ma możliwość obrotu na wklejonej goleni z drutu fi 5mm a prawidłowy kierunek prowadzenia kół reguluje się jedynie na dwóch wkrętach "robakach". Moim zdaniem, zanim dojdzie do wyrwania klocka dębowego ze skrzydła ..... puści mocowanie samego amortyzatora. Najlepiej nie zakładać złych scenariuszy bo "karawana jedzie dalej" ms
mirolek Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2014 Przygotowałem klapki i osadziłem od spodu w obu skrzydłach serwa na lotki. Zastosowałem serwa Tower Pro MG 930. ms
mirolek Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2014 Dokończyłem lotki i spasowałem zawiasy zatem skrzydła mam gotowe do połączenia. Do pełnego wykończenia konstrukcji muszę osadzić centralnie jedno serwo na klapy i uzupełnić balsę na centropłacie. Szpachlowanie i ostateczne szlifowanie zostawiam sobie na deser ... tuż przed pokryciem. Pozwoliłem sobie na kolejną fotkę z przymiarki tego co już zrobiłem. Zdjęcie obrazuję skalę problemu, czyli rozmiar modelu w mojej ciasnej pracowni. Trochę się martwię, że przesadziłem z wielkością modelu i nie będę miał ruchu w piwnicy tym wielkim skrzydłem W ostateczności "uszczęśliwię żonę" .... zabierając skrzydło do domu ms
Qbatus Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Piękna, czysta modelarska robota. Powoli pojawia się ta"brzydacka" sylwetka gratuluję i nie mogę się już doczekać jak zobaczę go na niebie.
JacekK Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Nooo, ładny kawałek modelu Zawsze lubiłem kształt tego brzydala.
mirolek Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2014 Po sklejeniu skrzydeł wkleiłem w centropłat dodatkowy sklejkowy element łączący oraz pozycjonujący skrzydło w kadłubie. Wykonałem także popychacze do napędu klap z drutu stalowego 2mm ....które osadziłem w specjalnie wyciętych rowkach od spodu klap. Wklejone na żywicy licują się z powierzchnią klap a od wewnętrznej strony płata mieszczą się pod docelowym obklejeniem z balsy. Klapy będą sterowane za pomocą jednego serwa umieszczonego w środkowej części płata. ms
mirolek Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2014 Umiejscowiłem serwo i przygotowałem popychacze do klap. Aby działały równo, starłem się aby oś ruchu popychacza była w osi płata. Regulacja nie jest łatwa ale po pół obrotu na snapach ustawiłem takie położenie, że klapy pracują równo i szczelnie się domykają ms
pepcio Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Podstawowe dane modelu: rozpiętość: 1,83m szacowana waga ok. 4kg silnik: czterotakt Os Max - 18 cm3 Cytat z pierwszego postu. Model bardzo ciekawy.Przede wszystkim samolotu polskiego! Ale patrząc na konsrukcję jesteś w stanie zachować ciężar podany powyżej? Wizualnie wychodzi to dość ciężkawo.Może być trudny w pilotażu. Mimo wszystko gratuluję wyboru i życzę sukcesu podczas oblotu. Pozdrawiam Mirek
mirolek Opublikowano 30 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2014 Może to tylko tak na zdjęciach wygląda bo wykonywane są z bliska i chyba nie oddają rzeczywistej skali modelu. Wagę kontroluje cały czas - kadłub wraz z usterzeniem waży 780g Skrzydła przed połączeniem z klapami ale bez osadzonych lotek ważyły 888g do tego osłona ok. 90g, silnik z łożem 670g, amortyzatory 80, koła ok. 100g, pakiet zasilający ok. 100g, serwa i popychacze ok. 250g, osłony podwozia, pokrycie, malowanie, śmigło, kabina .... czyli waga powinna zamknąć się raczej w przedziale 3,2 - 3,5 kg. Wrażenie ciężkości dają może fotografowane z bliska szerokie dźwigary skrzydła. Tu faktycznie może nieco przesadziłem ale uzyskałem dużą sztywność konstrukcji płata a to podstawa jego trwałości i odporności na ewentualne drobne uderzenia. Powierzchnia skrzydła to około 52,6 dm2, przy szacowanej wstępnie wadze 4kg daje obciążenie powierzchni nośnej 76g/dm2 a przy wadze 3,5 kg której się finalnie spodziewam to niewiele ponad 66g/dm2. W obu przypadkach parametry są całkiem dobre dla dużej pół_makiety dlatego jak pisałem już wcześniej, nie bardzo walczę o każdy gram w budowie modelu. ms
mirolek Opublikowano 4 Lutego 2014 Autor Opublikowano 4 Lutego 2014 Prace przy modelu posuwają się do przodu, choć nie przybywa istotnych elementów które warto dokumentować. Wkleiłem dodatkową listwę balsową przy klapach aby łatwiej kleić pokrycie, obkleiłem balsą skrzydło od góry w części centropłata oraz dopasowałem kołki ustalające położenie skrzydła w kadłubie. Wykończyłem też balsowymi klockami kadłub przy skrzydle i zabrałem się oprofilowanie łączenia skrzydło - kadłub. ms
mirolek Opublikowano 18 Lutego 2014 Autor Opublikowano 18 Lutego 2014 Po małej przerwie na zimowe ferie wznowiłem prace przy modelu. Wykonałem oprofilowanie skrzydła z trójkątnej listwy balsowej. Klejąc elementy, starałem się jak najdokładniej odwzorować linię płata na kadłubie stąd spora ilość zacinanych ze skosa kawałków. Po oszlifowaniu oprofilowania nabrały docelowego wyglądu ms
kesto Opublikowano 18 Lutego 2014 Opublikowano 18 Lutego 2014 Nie wiem co się stało, ale w Twoim wątku nie otwierają się żadne zdjęcia.
f-150 Opublikowano 18 Lutego 2014 Opublikowano 18 Lutego 2014 Sprawdź swoją przeglądarkę.U mnie działa ok.
Emhyrion Opublikowano 18 Lutego 2014 Opublikowano 18 Lutego 2014 u mnie też jest OK. Podobnie jak model...
mirolek Opublikowano 19 Lutego 2014 Autor Opublikowano 19 Lutego 2014 Zaciagam zdjęcia z Picass-y i chyba wszystko działa prawidłowo bo pojawiają się nawet gdy podglądam forum z telefonu. Kolejnym elementem jest oprofilowanie skrzydła od strony spływu, wykonane od spodu ze sklejki 0,6mm które nastepnie uzupełnię bokami od góry balsą 2 mm ms
mirolek Opublikowano 20 Lutego 2014 Autor Opublikowano 20 Lutego 2014 Przysiadłem do tematu oprofilowania skrzydła i udało się go dokończyć: a po drobnym zaszpachlowaniu i ponownym przeszlifowaniu uzyskałem gładkie i łagodne przejście skrzydło-kałub ms
pacek Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 dość karkołomna metoda, a nie boisz się, że ten ostry czubek będzie bardzo narażony w transporcie ?
mirolek Opublikowano 20 Lutego 2014 Autor Opublikowano 20 Lutego 2014 Właśnie dlatego zastosowałem sklejkę i twardą balsę. Po zaszpachlowaniu żywicową szpachlówką samochodową element dodatkowo się wzmocnił i utwardził. Mam jednak świadomość, że trzeba będzie na ten szpic uważać. ms
mirolek Opublikowano 18 Marca 2014 Autor Opublikowano 18 Marca 2014 Rozpoczety został sezon zawodów aircombat a to wymaga napraw i przygotowania modeli na zawody. Budowa RWD zeszła tym samym na drugi plan. Nie zamierzam jednak odkładać modelu na półkę i wykonałem na cienkim stelażu ze sklejki 2mm pierwszy - demontowalny element kabiny. ms
Rekomendowane odpowiedzi