Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

MC Balanser możebyć stosowany  także  do pakietów LiFe, ponieważ można ustawić wbudowanym w to urządzenie przełącznikiem kontrolę napięcia na cel 2,7 V

 

Na zdjęciu krzywa rozładowania LiFe z zaznaczonym punktem 2,7V

 

post-5634-0-75971400-1400314637_thumb.jpg

 

i sposób podłączenia do MC Balansera jednego pakietu LiFe:

 

post-5634-0-45815100-1400315471_thumb.jpg

 

 

Oczywiście regulator musi umieć obsługiwać pakiety LiFe bo inaczej za wcześnie odetnie napięcie.

Opublikowano

W sklepach najczęściej dostępne są ogniwa o pojemności do 2500 mAh do łączenia w pakiety. W Wicherku używam dwu osobnych pakietów połączonych w 4S czyli 2x4s. Pakiety 4S dla zwiększenia pojemności połączone równolegle.

Opublikowano

Hmm, nie rozumiem. 

2x4S =8S

Używasz 2 pakietów LiFe 6,6V połączonych szeregowo, czyli zasilasz silnik napięciem 13,2V, tak? Bo ja nigdzie pakietów LiFe 13,2V nie widziałem. Ale może źle szukałem.

Opublikowano

Hmm, nie rozumiem. 

2x4S =8S

Używasz 2 pakietów LiFe 6,6V połączonych szeregowo, czyli zasilasz silnik napięciem 13,2V, tak?

 

 

Jeden pakiet to 4 ogniwa połączone szeregowo na 13,2 V a drugi taki sam pakiet jest dołączony do pierwszego równolegle.  Wynika to z tego że, do innego modelu Stearman Pt17 potrzebuję z kolei jeden pakiet 4S więc dlatego taka uniwersalna kombinacja. :)

Opublikowano

Piotr, ale kupiłeś taki pakiet, czy sam składałeś z ogniw?

 

Zamówiłem w sklepie ogniwa i od razu usługę ich zmontowania, ale można polutować samemu jak kto woli.

Opublikowano

Ciekawa opcja. Chyba zamówię u nich pakiet 16,5V, idealnie by mi pasował do Wicherka. Zadzwonię do nich w poniedziałek. 

Opublikowano

Piotr też używam balansera firmy robbe i muszę przyznać zasadność tego fajnego urządzenia, dzięki temu balanserkowi który mam zamontowany w swojej Extrze 300 pakiety jakich urzywam to 2600 lipo 3S ktore sa juz wiekowe ale dzieki balanserowi który jak tu juz opisał Piotr to utrzymuje parametry tak ażeby nie spadło napiecie ponizej 3volt a wczesnij korzystałem z brzeczyka ktory tez mial ustawine minimalne napiecie na cele i tak dwa pakiety spuchły i nadawaly sie juz tylko do utylizacji a balanser się sprawdził i planuje zakup nastepnego do Rwd 5.

Opublikowano

Mam wrażenie że w przypadku akrobatów za puchnięcie pakietów może też odpowiadać słaba (niedostateczna) wydajnośc prądowa, stąd nowe pakiety staram się aby odpowiadały przynajmniej 40c.

Pakiety starsze z poprzedniej transzy zakupowej 30c wyraźnie puchły po lotach gdzie gwałtownie, dynamicznie używałem gazu, przechodząc ostro od zawisu do pionowego wznoszenia albo podobnych wygibasów, ale pomimo spuchnięcia latam na nich coś koło 8-10 miesięcy i sprawują się bez zarzutu, cele sprawdzane balancerem trzymają w miarę porównywalne napięcia, czas lotu nie uległ istotnej zmianie.

Opublikowano

Marcin te pakiety których używam też sa 40C i są troszkę starsze jak twoje, też trzymają spoko i mam nadzieję że ten sezon wytrzymają do końca i to dzieki temu balanserowi robbe :) a nowe już są i teraz wiecej latania bez obawy o uszkodzenie pakietów hurra :)

Opublikowano

Mam wrażenie że w przypadku akrobatów za puchnięcie pakietów może też odpowiadać słaba (niedostateczna) wydajnośc prądowa, stąd nowe pakiety staram się aby odpowiadały przynajmniej 40c.

Pakiety starsze z poprzedniej transzy zakupowej 30c wyraźnie puchły po lotach gdzie gwałtownie, dynamicznie używałem gazu, przechodząc ostro od zawisu do pionowego wznoszenia albo podobnych wygibasów, ale pomimo spuchnięcia latam na nich coś koło 8-10 miesięcy i sprawują się bez zarzutu, cele sprawdzane balancerem trzymają w miarę porównywalne napięcia, czas lotu nie uległ istotnej zmianie.

Z moich doświadczeń wynika że pakiety puchną gdy napięcie w którejś z cel spadnie w locie poniżej 3V i to pokrywa się z Twiomi odczuciami. Pod obciążeniem napięcie w pakietach potrafi mocno spaść (mimo że są jeszcze niewyczerpane) - siadają najsłabsze cele. Z MC Balanserem taki przypadek nie ma miejsca, bo przy dojściu którejś z cel do ustawionego poziomu 3V zostaje płynnie ograniczana moc silnika i pakiet "wstaje".

Dzisiaj założyłem ten układ do PZL 24.

Opublikowano

mysle ze operacyjnie to tak naprawde jeden z przypadkow, z moich doswiadczen:

- ogolnie pakiety puchna z czasem jest to chyba pochodna ogolna technologii LiPo

- niekoniecznie ma to wplyw na ich pojemnosc

- zdarzylo mi sie ze spuchl pakiet nigdy nie uzywany po prostu lezac na polce - jego 2 cele zdechly na amen

- zdarzylo mi sie powiesic samolot na drzewie gdzie odbiornik wyczerpal go do cna tak ze pakiet zdechl ale nie spuchl

- fizyczne uszkodzenie pakietu (jak zgiecie przy krecie) czesto konczy sie spuchnieciem i uszkodzeniem celi/cel

Opublikowano

Z moich obserwacji wnioskuję, ze pakiety puchną jeśli pakiet jest niewydajny prądowo. Miałem pakiety 3S 1300mAh 20-30C i mi spuchły po którymś tam locie, a prąd był brany ledwie około 15A. Po locie był dość ciepły. Zmieniłem na pakiety 1300mAh 30-40C i te już nie puchną,mam je już drugi sezon. Dwa wnioski. Specyfikacja Turnigy to ściema. Pakiet nie powinien się grzać.

Opublikowano

Dzisiaj wiał dość spory wiatr dokładnie w poprzek naszego lotniska, więc oprócz normalnych lotów poćwiczyłem trochę starty i lądowania w poprzek lotniska. Przy sprzyjającym wietrze PZL P.24 jest w stanie b.krótko wystartować i również krótko wylądować z niskiego podejścia. Wiatr w porywach był znaczący a w powietrzu z racji upalnego dnia czuć było też działanie termiki.

Lądowania nie są zbyt efektowne, ale chodziło przede wszystkim o odpowiednie wcelowanie w wąski pas lotniska. Trzy próby startów i lądowań na krótkim odcinku zawiera poniższy film:

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.