Skocz do zawartości

Mod. SIG 1/6 Piper J3 CUB + silnik spalinowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem na etapie szukania kolejnego modelu samolotu, właśnie wykańczam model Extry 300 z zestawi Pana Mirka G. Marzy mi się jakiś samolot ok 2m rozpiętości z silnikiem benzynowym. Zastanawiam się nad modelem Piperka z firmy SIG http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=39_40&products_id=5168. Co myślicie o tym KIT'cie? Co myślicie o połączeniu z silnikiem RCG 20ccm.

Pozdrawiam
Kuba

Opublikowano

Fajny taki piperek do spokojnego polatania, też mam nieraz ochote do kupna takiego samolotu, ale milość do warbirdow w moim przypadku zawsze zwycieza. A silnik jaki pokazałeś do tego zestawu spokojnie wystarczy, a nawet będzie miał spory zapas :)

Pozdrawiam Piotrek

Opublikowano

Fajny fajny, też mi się bardzo podoba- klasyka:) Zastanawiam się jeszcze nad jego mniejszą wersją 1.8m rązpiętości http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=39_40&products_id=5167

Przede wszystkim przekonuje mnie bardzo atrakcyjna cena. Poza tym będzie to troche mniejszy a co za tym idzie tańszy model więc na wypadek rozbicia trochę mniejsze straty. Co ogólnie myślicie o modelach z firmy SIG? Może zaproponujecie model podobnej wielkości (1.8m) pod silnik benzynowy

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam!

 

Odświeżam temat. Model został kupiony, ostatecznie wybór padł na Piper J3 Cub 1/6 Sig. Prace z uwagi na brak czasu idą ślimaczym tempem, ale w modelarstwie chyba liczy się to, żeby się nie spieszyc B) . Tak czy inaczej powoli myśle nad wyposażeniem w napęd tego modelu. Z uwagi na budżet skłaniam się do silnika benzynowego. Tutaj zaczynają się schody... Boję się że konstrukcja jest zbyt delikatna, żeby zamontować w tym samolocie silnik RCG 15ccm. Przede wszystkim boję się drgań. Co o tym myślicie- macie znacznie większe doświadczenie, więc liczę na pomoc:)

 

q9kre.jpg\

1cz3.jpg

 

 

Do moderatora. Fajnie jakby dało się zmienić nazwę tematu na Mod. SIG 1/6 Piper J3 CUB + RCG 15

 

Pozdrawiam Kuba

Edytowane przez Zefirek
Temat został zmieniony, pozdrawiam ;)
Opublikowano

Hej! Mam pipera z tym silnikiem tylko że własnej konstrukcji, całość ze sklejki 3mm i listewek sosnowych, waga około 5kg silnik drga na niskich obrotach jak się go wkręci na połowe przepustnicy jest ok, nie wiem czy balsowa konstrukcja wytrzyma takie drgania, ale też nie mam doświadczenia z modelami z balsy więc niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni koledzy. Silnik jest wart swojej ceny, zgasł mi tylko raz w powietrzu (z powodu braku paliwa)

Opublikowano

Tego się właśnie obawiam. Jak go kupowałem trochę nie zdawałem sobie sprawy z jego "filigranowej" konstrukcji. Poważnie zaczynam myśleć nad daniem mu silnika elektrycznego bo silnik żarowy z uwagi na koszty eksploatacji raczej odpada..

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W sumie z tego co czytalem, moze koszt eksploatacji silnika zarowego nie jest az tak straszny.. zastanawiam sie nad silnikiem asp 46 2T co o tym myslicie? Kiedys widzialem zaleznosc na spalanie silnika zarowego V*4=spalanie/min gdzie v-pojemnosc silnika

 

Pozdrawiam

Opublikowano

do 2 metrowego pipera silnik klasy 10 - 12 cm 3 4T będzie jak znalazł, benzyna 20 cm3 roztelepie ci ten model na wszystkie strony. Taki silnik jest ok ale do modelu tej klazy rozpiętości 2,5 - 2,6 m.

Opublikowano

No wlasnie. Wiec rozwazania nad silnikiem zarowym sa sluszne. Chcialbym jednak zastosowac silnik 2 suwowy z uwagi na koszty zakupu praktycznie dwu krotnie nizsze. Zastnawiam sie czy taki silnik ok 7-8ccm wystarczy. Zakladam ze przy spokojnym trenerkowym lataniu takim piperem na pol przepustnicy nie powinien spalic wiecej jak 200-250ml/10min lotu

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Opublikowano

ja bym do 2m piperka zamontował min 10cm silniczek ja latam piperkiem 1,7m na silniku ASP 61 na 1/2 gazu lepiej mieć jakiś zapas mocy i na zbiorniku 250ml spokojnego lotu wystarcza na jakieś 25min lotu

Opublikowano

Wybor napedu to dla mnie sporya zagwostka:) Obecnie bardzo powoli koncze kadlub. Dzis postaram sie dodac zdjecia jak tylko wroce do domu.

 

Odnosnie napedu. Jezeli mialby to byc silnik zarowy kupie asp 46a lub 52a dwusow oczywiscie.

Jezeli chodzi o naped elektryczny mysle ze potrzebowalbym silnika ok. 800W. Mam regulator turnigy plush 60a z poprzedniego modelu I ewentualnie chcialbym go wykorzystac. Pakiet zasilajacy 5s 5000mah powinien byc odpowiedni z uwagi na ograniczone maks. natezenie pradu przez regulator. Czy macie jakis pomysl jaki moglbym wybrac silnik elektr. Moze byc to eu hobbyking lub jakis polski sklep.

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Była mała przerwa w budowie z powodu braku czasu, ale myśle, że teraz powinno pójść trochę szybciej.

Silnik na który się zdecydowałem to ASP 52A. Wstępnie został dotarty, pracuje na paliwie z 1% nitrometanu bardzo równo. Problem jest tylko z odpaleniem jak jest ciepły ale powoli się go uczę:)

 

8zUwQE.jpg
5DfuJv.jpg
Y2aMXb.jpg
88JypB.jpg
iAXUCv.jpg
zCJ9YQ.jpg
BEHY7k.jpg
piPb8m.jpg
X7G1FT.jpg
jyePBY.jpg
5ce7wc.jpg
v0ghMg.jpg
FDvx0p.jpg
GhW5wo.jpg
qwWgOC.jpg
ts1Bn9.jpg
2ujynZ.jpg
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czy mozliwe że świeca która kupiłem od nowości jest nie sprawna? obwód nie jest przerwany- sprawdzałem miernikiem.. Ciekawe czy przyjmą reklamacje:)

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Moduły do silników najczęściej uszkadzają się gdy zapomina się o podłączeniu obciążenia jakim jest świeca czego efektem jest wyładowanie (iskra) wewnątrz modułu (jednorazowo) i tak to się kończy....

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.