Zdanek89 Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 WitamJestem na etapie szukania kolejnego modelu samolotu, właśnie wykańczam model Extry 300 z zestawi Pana Mirka G. Marzy mi się jakiś samolot ok 2m rozpiętości z silnikiem benzynowym. Zastanawiam się nad modelem Piperka z firmy SIG http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=39_40&products_id=5168. Co myślicie o tym KIT'cie? Co myślicie o połączeniu z silnikiem RCG 20ccm.PozdrawiamKuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Fajny taki piperek do spokojnego polatania, też mam nieraz ochote do kupna takiego samolotu, ale milość do warbirdow w moim przypadku zawsze zwycieza. A silnik jaki pokazałeś do tego zestawu spokojnie wystarczy, a nawet będzie miał spory zapas Pozdrawiam Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdanek89 Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Fajny fajny, też mi się bardzo podoba- klasyka:) Zastanawiam się jeszcze nad jego mniejszą wersją 1.8m rązpiętości http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=39_40&products_id=5167 Przede wszystkim przekonuje mnie bardzo atrakcyjna cena. Poza tym będzie to troche mniejszy a co za tym idzie tańszy model więc na wypadek rozbicia trochę mniejsze straty. Co ogólnie myślicie o modelach z firmy SIG? Może zaproponujecie model podobnej wielkości (1.8m) pod silnik benzynowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdanek89 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 (edytowane) Witam! Odświeżam temat. Model został kupiony, ostatecznie wybór padł na Piper J3 Cub 1/6 Sig. Prace z uwagi na brak czasu idą ślimaczym tempem, ale w modelarstwie chyba liczy się to, żeby się nie spieszyc . Tak czy inaczej powoli myśle nad wyposażeniem w napęd tego modelu. Z uwagi na budżet skłaniam się do silnika benzynowego. Tutaj zaczynają się schody... Boję się że konstrukcja jest zbyt delikatna, żeby zamontować w tym samolocie silnik RCG 15ccm. Przede wszystkim boję się drgań. Co o tym myślicie- macie znacznie większe doświadczenie, więc liczę na pomoc:) \ Do moderatora. Fajnie jakby dało się zmienić nazwę tematu na Mod. SIG 1/6 Piper J3 CUB + RCG 15 Pozdrawiam Kuba Edytowane 9 Czerwca 2014 przez Zefirek Temat został zmieniony, pozdrawiam ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Hej! Mam pipera z tym silnikiem tylko że własnej konstrukcji, całość ze sklejki 3mm i listewek sosnowych, waga około 5kg silnik drga na niskich obrotach jak się go wkręci na połowe przepustnicy jest ok, nie wiem czy balsowa konstrukcja wytrzyma takie drgania, ale też nie mam doświadczenia z modelami z balsy więc niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni koledzy. Silnik jest wart swojej ceny, zgasł mi tylko raz w powietrzu (z powodu braku paliwa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdanek89 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2014 Tego się właśnie obawiam. Jak go kupowałem trochę nie zdawałem sobie sprawy z jego "filigranowej" konstrukcji. Poważnie zaczynam myśleć nad daniem mu silnika elektrycznego bo silnik żarowy z uwagi na koszty eksploatacji raczej odpada.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdanek89 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 W sumie z tego co czytalem, moze koszt eksploatacji silnika zarowego nie jest az tak straszny.. zastanawiam sie nad silnikiem asp 46 2T co o tym myslicie? Kiedys widzialem zaleznosc na spalanie silnika zarowego V*4=spalanie/min gdzie v-pojemnosc silnika Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek.riese Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 do 2 metrowego pipera silnik klasy 10 - 12 cm 3 4T będzie jak znalazł, benzyna 20 cm3 roztelepie ci ten model na wszystkie strony. Taki silnik jest ok ale do modelu tej klazy rozpiętości 2,5 - 2,6 m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdanek89 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 No wlasnie. Wiec rozwazania nad silnikiem zarowym sa sluszne. Chcialbym jednak zastosowac silnik 2 suwowy z uwagi na koszty zakupu praktycznie dwu krotnie nizsze. Zastnawiam sie czy taki silnik ok 7-8ccm wystarczy. Zakladam ze przy spokojnym trenerkowym lataniu takim piperem na pol przepustnicy nie powinien spalic wiecej jak 200-250ml/10min lotu Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałczek Opublikowano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 ja bym do 2m piperka zamontował min 10cm silniczek ja latam piperkiem 1,7m na silniku ASP 61 na 1/2 gazu lepiej mieć jakiś zapas mocy i na zbiorniku 250ml spokojnego lotu wystarcza na jakieś 25min lotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Za kilka stówek masz benzyne 10ccm Evolution.Kolega bardzo chwali ten silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Naklej na kratownicę nakładki z balsy 3 mm i powinno wystarczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Tak na pewno nie da rady.Kadłub zwęża się górą.Wystarczą te fabryczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdanek89 Opublikowano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Wybor napedu to dla mnie sporya zagwostka:) Obecnie bardzo powoli koncze kadlub. Dzis postaram sie dodac zdjecia jak tylko wroce do domu. Odnosnie napedu. Jezeli mialby to byc silnik zarowy kupie asp 46a lub 52a dwusow oczywiscie. Jezeli chodzi o naped elektryczny mysle ze potrzebowalbym silnika ok. 800W. Mam regulator turnigy plush 60a z poprzedniego modelu I ewentualnie chcialbym go wykorzystac. Pakiet zasilajacy 5s 5000mah powinien byc odpowiedni z uwagi na ograniczone maks. natezenie pradu przez regulator. Czy macie jakis pomysl jaki moglbym wybrac silnik elektr. Moze byc to eu hobbyking lub jakis polski sklep. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdanek89 Opublikowano 14 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 Była mała przerwa w budowie z powodu braku czasu, ale myśle, że teraz powinno pójść trochę szybciej. Silnik na który się zdecydowałem to ASP 52A. Wstępnie został dotarty, pracuje na paliwie z 1% nitrometanu bardzo równo. Problem jest tylko z odpaleniem jak jest ciepły ale powoli się go uczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magilla Opublikowano 30 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2014 Fajny modelik:) Ehhh budowa przypomina mojego Super Cuba. Miło się patrz jak widzę tą kratownicę. Ja na wiosnę będę przesiadał się na spalinkę. Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdanek89 Opublikowano 13 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Czy mozliwe że świeca która kupiłem od nowości jest nie sprawna? obwód nie jest przerwany- sprawdzałem miernikiem.. Ciekawe czy przyjmą reklamacje:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 wszystko jest możliwe, możliwe też jest ze moduł się skonczyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Moduły do silników najczęściej uszkadzają się gdy zapomina się o podłączeniu obciążenia jakim jest świeca czego efektem jest wyładowanie (iskra) wewnątrz modułu (jednorazowo) i tak to się kończy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Jaki moduł w silniku żarowym? Kolega pisał, że taki nabył więc zapewne chodzi o świecę żarową do niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi