Skocz do zawartości

Me 262 xl


pilot71

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czekając na rozwój wydarzeń (zmiany w regulaminie ESA) postanowiłem zbudować model w wersji 1,2 m rozpiętości. Padło na Me 262 bo to mój ulubiony samolot w WWII. Niestety ograniczenia budżetowe nie pozwoliły mi na budowę tunelowca (cena pakietów) więc postanowiłem zrobić napęd pchający. Zrezygnowałem z chowanego podwozia, ponieważ śmigło tak czy inaczej miałoby kontakt z podłożem, będzie za to imitacja karabinów w postaci systemu nagłośnienia, oraz zrzucane 4 bomby. Nie wiem tylko jeszcze w jakich barwach będzie ten samolot ale to już najmniejszy problem. To co zamówiłem w "napolskimniebie" i co przyszło pokazują poniższe fotki, miłego oglądania ;) :

post-6922-0-73728400-1385565033.jpg

post-6922-0-50759600-1385565054.jpg

post-6922-0-10243200-1385565064.jpg

post-6922-0-27809500-1385565074.jpg

post-6922-0-04857100-1385565083.jpg

post-6922-0-04674200-1385565091.jpg

post-6922-0-93958500-1385565102.jpg

post-6922-0-23412900-1385565111.jpg

post-6922-0-20654600-1385565119.jpg

post-6922-0-58601500-1385565126.jpg

post-6922-0-58512500-1385565133.jpg

post-6922-0-94582900-1385565141.jpg

post-6922-0-65744800-1385565151.jpg

post-6922-0-05287100-1385565159.jpg

post-6922-0-71528000-1385565166.jpg

post-6922-0-75412600-1385565175.jpg

post-6922-0-97248500-1385565182.jpg

post-6922-0-59414800-1385565190.jpg

post-6922-0-87405800-1385565197.jpg

post-6922-0-60302100-1385565205.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gdyby tak "wentylatory" zrobić obrotowe- może by dźwięk był mniej "elektryczny"....W dzieciństwie miałem taką zabawkę -"odrzutowca" kręconego na sznurku - i jeśli dobrze pamiętam (oj!! było to dawno.. :( )w dyszach był właśnie coś ala wirnik a za nim dziurkowana wręga - przy dużej szybkości to nawet świszczało :)

Zastanawiam się czy praktycznie płaska przednia cześć kadłuba nie licząc nakładanej góry wytrzyma nieprzewidziane przyziemienie dziobem -widział bym tam jeszcze dwie pionowe wzdłużne wręgi lub szerokie listwy po bokach sklejkowej "podłogi"

Jaskółeczka szykuje się nam niezła -kibicuje .

Duże jest piękne :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem z Markiem o tym, co można by ewentualnie wrzucić do modelu, żeby uzyskać dźwięk podobny do odrzutowca i jest jeszcze kilka opcji.

Co do słabego dziobu, to z mojej perspektywy wcale nie jest taki słaby, wiadomo że porządnego kreta nie wytrzyma ale nie planuję nim wykonywania takich akrobacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepokoją mnie te składane śmigła - sam takie stosowałem gdy zbudowałem Me-262 ale z czasem z nich zrezygnowałem z uwagi na małą funkcjonalność.

 

Aby śmigło się rozłożyło przed startem model musi być nosem w dół. Wyrzucanie z ręki modelu z tylnym napędem nie jest łatwe i często reguluje się prędkością przy starcie co niestety może powodować chwilowe wyłączenie silnika i złożenie się śmigła. W takiej sytuacji brakuje blokowania przed uderzeniem o płat :-(

 

Latałem z takimi śmigłami więc wszystko można ale z czasem zmieniłem je na zwykłe których w locie i tak nie widać.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem esowego me 262 z takim napędem jak Ty Mirku i składane łopaty zdały egzamin w 100 % , startowałem z ręki z 1/2 gazu a jeśli w czasie lotu zdarzyło się, że śmigło się zatrzymało i złożyło, to ponowny rozruch silników nie był problemem. Ponadto wczoraj przykleiłem gondole, poprowadziłem przewody i przetestowałem napęd, nie boję się o małą sprawność składanych łopat bo na pełnym gwizdku niechcący pozwiewałem na podłogę wszystkie esiaki z szafy :P : silniki mają po 1500kv i śmigła 8/6, robią w domu niezły przeciąg.

Model nie ma podwozia, ląduje na gondolach, złożone śmigło -gdyby było z przodu- co pewien czas tarło by podczas lądowania o ziemię, a tak chowa się idealne w cieniu gondoli. Nie mam a razi zbyt wiele wolnego czasu ale przy pierwszej lepszej sposobności dodam nowe zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powoli ale do przodu, im bliżej końca roku tym mniej czasu wolnego. Nie zdążyłem ze zmianą wyglądu gondoli ale ruszyłem do przodu inne prace, silniki zostawię sobie chyba na koniec. Mam mały dylemat jeśli chodzi o podwozie ponieważ mam do wyboru trzy opcje:

-nie montować go w ogóle i lądować na gondolach silników (oszczędzam na wadze i wyglądzie, ale po kilku lądowaniach trzeba będzie robić retusz farbą)

-podwozie stałe z kołem ogonowym zamiast przedniego (czyli takie jak prototyp)

-podwozie stałe takie jak samolot seryjny (z przednią golenią)

Chyba zastosuję to ostatnie bo brakuje mi kilku gramów na dziobie; może jakieś sugestie?

Pod kadłubem zamontowałem już głośnik (moduł karabinu maszynowego) uruchamiany serwem (styka dwa przewody na "krótko" ); nie dało się tego obejść inaczej, ale działa :)

Mam w nadajniku jeszcze jeden wolny kanał z trój pozycyjnym włącznikiem więc dojdzie jeszcze uzbrojenie czyli w postaci dwóch bomb i rakiet, lub dwóch bomb, albo xero kopii tego samolotu podwieszonej pod brzuchem - i wtedy potrzebny jest jeden chętny do pilotowania tego ustrojstwa bo bałbym się puścić w samopas tak duży szybowiec. Na chwilę obecną samolot wygląda tak:

post-6922-0-92872500-1386844449.jpg

post-6922-0-41171100-1386844461.jpg

post-6922-0-15325600-1386844473.jpg

post-6922-0-76695800-1386844486.jpg

post-6922-0-14172600-1386844495.jpg

post-6922-0-78538900-1386844505.jpg

post-6922-0-77672900-1386844515.jpg

post-6922-0-80217200-1386844536.jpg

post-6922-0-91382200-1386844550.jpg

post-6922-0-96579100-1386844557.jpg

post-6922-0-99524600-1386844564.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.