Skocz do zawartości

New Falcon by L.Kwarciński - idzie nowe


piotralski

Rekomendowane odpowiedzi

No wg mnie to mega przesada i przerost formy nad treścią...

Kupno tego silnika i pakiet 3 s i śmigło 15 x10 to tak jak kupno Ferrari i jazda na max 3 biegu ;) .Koszty niebotyczne....efekty marne

Znam Grześka (mój kuzyn :) ) i wiem jak lata. Aż tak hardkorowo nie ma potrzeby latać (mniemam) a i Falkon nie jest modelem typu  hotliner . Odpowiedni kompromis pomiędzy silnikiem, wagą,ciągiem,śmigłem da to do czego Falcon jest stworzony czyli uniwersalny model na każdą okazję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziura Grzesiek to jest w ziemi ,to jest otwór ;)

 

Hahaha :-) Dobra lekcja, zapamiętam !

 

Panowie, takie coś:

https://www.modelmotors.cz/product/detail/419/

byłoby optymalne z wypasem ?

 

 

 

Znam Grześka (mój kuzyn  :) ) i wiem jak lata. Aż tak hardkorowo nie ma potrzeby latać (mniemam) a i Falkon nie jest modelem typu  hotliner . Odpowiedni kompromis pomiędzy silnikiem, wagą,ciągiem,śmigłem da to do czego Falcon jest stworzony czyli uniwersalny model na każdą okazję

 

Dokładnie tak, latam dopiero 2 sezon, chcialbym szybciej niz do tej pory (czyli do pianek), ale zdecydowanie wolalbym żeby nie był szybszy ode mnie.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtku miałem dużo lżejszy zestaw napędowy +-50g pakiet 1800 4s i by to wszystko wyważyć musiałem niestety dołożyć 20g na ogon....  

Także przy dość ciężkim silniku, potwornie wielkim i ciężkim regulatorze, miejsca na pakiet zostanie bardzo mało, a wręcz jak na lekarstwo :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Falcon lata na silniku https://hobbyking.com/en_us/turnigy-gliderdrive-sk3-competition-series-3858-4-6-840kv.html

Śmigło 10x6

Regulator https://hobbyking.com/en_us/turnigy-plush-60amp-speed-controller.html

A lata tak wyważony pakietem 3S 3000mAh Turnigy:

Wybór napędu to sprawa bardzo indywidualna, zależna od tego kto, czego oczekuje od modelu i na co model pozwala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha :-) Dobra lekcja, zapamiętam !

 

Panowie, takie coś:

https://www.modelmotors.cz/product/detail/419/

byłoby optymalne z wypasem ?

 

 

Dokładnie tak, latam dopiero 2 sezon, chcialbym szybciej niz do tej pory (czyli do pianek), ale zdecydowanie wolalbym żeby nie był szybszy ode mnie.... 

Grześku pionowego wznoszenia na tym silniku nie osiągniesz, ale spokojnie sobie z tym modelem poradzi. Posłuchaj Rafała, dobrze radzi, nie wal silnika cięższego niż 180g i dużego Esc bo nie warto. Polecam silniki Mega Motor lub MVVS, dość drogie ale solidne motory. 

Nie jestem ekspertem, ale jak bym miał składać jeszcze raz Falcona to włozył bym MVVS-a 3,5/1200 Sport do tego Jeti Spin 55, pakiet trzy celowy i w górę :)

Dodam tylko że to moja opinia i propozycja, którą możesz a nie musisz wziąć pod uwagę przy budowie swojego modelu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Możesz dać tegp Axi-ka, możesz dać Megę 22/30/3 lub 3E... Ale ten, który  pokazuje Wojcio, ale 4s (!), wydaje się być maksymalnym optimum !

- Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dobrze się sprawdzał ten silniczek https://hobbyking.com/en_us/turnigy-gliderdrive-sk3-competition-series-3858-4-6-1120kv.html

 

z tym reglem https://hobbyking.com/en_us/turnigy-plush-60amp-speed-controller.html

 

na śmigiełku 11x8 i pakiecie 4S 2700. Model wyważał się idealnie.

 

Jak chciałem szybciej pośmigać to podkładałem 3-4mm pod krawędź spływu skrzydła i było elegancko  :D

 

Droższe wyposażenie to trochę przerost formy nad treścią w tym modelu tak jak napisał Ci Rafał w poście #761.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mojego napędza Dualsky XM3548EA-4, śmigło Graupner 13x7, pakiet 3S 300gram, wyważa się bez dodatkowego dociążenia.

Wspina się pod kątem ok 70stopni (może więcej) do 16m/s. Prąd silnika ok 45-48A (zmierzony)

Jak chcesz szybciej, zastosuj Dualsky XM3548EA-5 i pakiet 4S ze śmigłem 13x6,5 - "Będzie Pan Zadowolony" :)

 

A co do w/w silników, są naprawdę przyzwoitej jakości, pracują cicho, bez wibracji i nie przegrzewają się w porównaniu do E-max, Redox-a itp.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestudiowalem wszytstkie odpowiedzi (bardzo dziekuje wszystkim za porady !!!) i w sumie doszedłem do odpowiedzi Kristoferbp jeszcze zanim ja zobaczyłem.

 

Silnik  XM3548EA-5 ma trzy zalety.

 

1. na jakość silników dualsky nikt nie narzeka.

2. cena bardzo dobra (ten silnik jest dostepny w PL za 200 zlociszy)

3. ten akurat silnik ma bardzo niskie KV, co w sumie predysponowało by go do zasilania 4S i jednoczesnie nie malego smigła, co z kolei da duzy ciąg.

 

Duza cześć silnikowej wiedzy jest jeszcze dla mnie nie zrozumiała, na przykład smigla proponowane przez producentów, wydaja się mocno przewymiarowane w porownaniu z tym co liczy ecalc.

A na ecalcu sie do tej pory nie zawiodłem...

 

 

Tak czy inaczej setup jaki mam zamiar zastosowac to wlasnie ten silnik ale ze smiglem 12x8.

Daje to wg ecalca nastepujacy rezultat:

post-18394-0-72080100-1497297366_thumb.png

 

Ze smiglem 13x6.5 to ecalc mowi ze spale ten silnik bardzo szybko.

 

Tak czy inaczej, ze smiglem 12x8, wyglada na to, ze ciag bedzie o kilogram wiekszy niz masa modelu, a predkosc zasmiglowa > 100 km/h.

Nie do konca wiem jak to rozumiec, ale na chlopski rozum zakładam że jesli ciąg jest o 30% większy od masy modelu to pionowe wspinanie mam zapewnione.

Czy tak jest naprawde ?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

To może ( w przyszłości ?) najpierw uruchomić e-calca (który, jak piszesz - nigdy Cię jeszcze nie zawiódł ) a potem wybrać "PFMRC" ? Może nie trzeba będzie pytać ? Zaoszczędzisz mnóstwo czasu.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Markiton.

 

Z zainteresowaniem przestudiowalem mnostwo Pana postow na pfmrc, przez ostatnie dwa lata.

 

Mialem nadzieje ze odezwie sie Pan w tym watku. Wiem ze zna sie Pan na napedach jak malo kto.

 

Jak juz wspomnialem, spedzilem troche czasu przed ecalciem zanim zadalem to pytanie. Moje cale zaufanie do ecalca opiera sie o dwa napedy jakie nim dobralem i ktore okazaly sie skuteczne. To co przytoczylem w poprzednim poscie jest pierwsza kombinacja ktora mi sie spodobala.

Ale wiem ze to doswiadczenie znikome, a rozumow wszystkich nie pozjadalem i pewnie istnieja duzo ciekawszych kombinacji silnik/smiglo.

 

 

Dlatego zadalem to pytanie.

 

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4s jsk ktoś chce zapier... po niebie, to może być. Choć w tak małym motoszybowca to nie wiem po co ma byłyc cieżko. Jak chce sie latać, wybiera sie lekki pakiet 3s. Do tego dobiera sie napęd.

Kiedyś chyba miałem jakiś silnik 2842 i było latanie i była radocha. A w modelu upchałem jeszcze oddzielny aku do awioniki. I latałem po 1.5h i wiecej na raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Panie Grzesiek !

Pytasz, podpuszczasz, rozważasz zastosowanie reaktora jądrowego, po czym zgadzasz się Pan z wyborem i argumentacją  kolegi, którą wcześniej  wskazał e-calc....

Argumentacja ta eksponuje minimum kosztów przy poprawnym zachowaniu się napędu w tym modelu. Gdzie tu dążenie do zaspokojenia ciekawości ? Tym bardziej, że wcześniej (być może w ramach podpuchy) zasugerowałeś Pan zainteresowanie napędem z trochę wyższej półki cenowej.

Przepraszam, ale - nie rozumiem !

Rozumów z zasady nie jadam. Ale dziękuję za zwrócenie uwagi !

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, troche wyzsza polka to dla mnie powiedzmy 2 krotnosc tej nizszej. Tyle jestem w stanie wysuplac. 8 krotnosc za silnik i regiel to juz za duzo.

 

Poczatkowo zerknalem na Jeti ale to za ciezkie i domyslam sie ze o wiele za mocne napedy. To co chce osiagnac juz powiedzialem, chcialbym zeby naped wciagal model pionowo i zebym mogl podczas takiego wspinania beczki krecic.

 

Wspomniane dualsky ma niskie KV i nie znalazlem odpowiednika na przyklad u AXI.

Silnika jeszcze nie zamowilem i jestem otwarty na inne opcje, ale z tego co sie dowiedzialem w tym watku, silnik nie powinien przekraczac wagi 180G, bo celem najbardziej istotnym dla mnie jest to zeby nie dokladac olowiu na ogon.

Poniewaz lubie reuzywac pakiety do roznych modeli, a 4S2300 juz posiadam, to chcialbym uzyc tych pakietow. Przytoczone w tym watku przyklady mowia o 3S3000, ktory wydaje sie byc pakietem ciezszym niz to moje 4S. Choc energi skladuja podobne ilosci.

Wiec jak na moje rozeznanie to wszystko na razie gra. Nie wyjdzie cegla i bedzie power. Wzgledny, w sam raz dla mnie.

 

P.S. nie podpuszczam, Jeti bym moze i rozwazyl, gdyby bylo jakies z przekladnia o wadze < 180G. Ale nie znalazlem.

 

Juz za tydzien wrzuce fotki mojego Falcona !

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grześku jest kilka fajnych europejskich firm które robią konkretne napędy z przekładnią, i myślę że spokojnie znajdziesz coś w wadze 180g co pociągnie model w pionie :). Tylko jak to kiedyś pisał Pan Jurek M, pion pionowi nie równy, i tutaj się zgodzę z jego słowami :)

Wszystko by było fajnie z silnikami z przekładnią gdyby nie ich cena, bo jak pewno zauważyłeś większość zaczyna się od 800 zł w górę, a to już kwestia zasobności portfela, modelu, czy fantazji samego kupującego :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam"

Falcon i Starling od Leszka Kwarcińskiego są bardzo podobnymi modelami i dlatego myślę, że mogę wypowiedzieć się w tym wątku.

Złożyłem dla kolegów cztery  Starlingi w wersji elektrycznej. Pierwszy miał jeszcze wąski i mało pojemny kadłub "szybowcowy". Zainstalowałem w nim jakiś holenderski silnik trójfazowy o mocy około 70W, zasilany Lipolami  (2x2s/1500mAh). Wówczas były one nowością w Europie i Polsce. Ten układ napędowy był wówczas zupełnie wystarczający do rekreacyjnego latania tym modelem.

 

Leszek wypełnia niszę rynkową produkując, w prawie niezmienionej formie od około 20 lat, rekreacyjne szybowce i elektroszybowce: Falcon, Starling i znowu "nowy" Falcon, i teraz "nowość" Falcon troszkę powiększony. Konstrukcja i profil skrzydeł tych modeli,  nadal jest ten sam. Nadal są to dobre i lekkie rekreacyjne szybowce, zgodne z zamierzeniami Leszka Kwarcinskiego.

Zastosowanie silnika o mocy przekraczającej 300W grozi zniszczeniem takiego szybowca w locie poziomym. Przekładnia podwyższa sprawność układu napędowego i do szybowca rekreacyjnego jest zupełnie niepotrzebna.

 

Dywagacje na temat PHASORa o krótkotrwałej mocy 4500W są po prostu "chore" i nie podlegają żadnej dyskusji.

Mam kompozytowego, 8 kilogramowego SZD-55 Promyk, w skali 1:3,5. Z silnikiem obciążonym mocą około 1500W wznosi się pod kątem około 60 stopni. Falcon waży poniżej 1,5kg............................

 

Teraz mam pytanie.

Jakim prądem 30-to sekundowym mogę obciążyć silnik Jeti PHASOR 45-3 (45/3)? Moje pytanie jest skierowane do byłych lub obecnych użytkowników takiego silnika.

Producent podaje 40A i prawdopodobnie jest to prąd długotrwale dopuszczalny.  Interesuje mnie opinia praktyka, a nie "mało konstruktywne paplanie".

 

Mam zamiar zelektryfikować swój stary F3F Trinity  od Baudisa i taki silnik znalazłem w mojej "graciarni". Szacuję, że mogę go przeciążyć do 70A przez 30-40s. Jednak wolałbym uzyskać potwierdzenie moich przypuszczeń. 

 

pozdrawiam Forumowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholerka to po co ja przesiadam się  na falcona ? w 2 metrowy fornir ładowałem  400W a falcon tego nie wytrzyma ?  tylko poniżej 300 ?

 

W porywach 150W pompuje w konstrukcyjnego mikrusa 300g wagi -a w Falcona nie można 300W  ?     :(

 

dziwny jest ten świat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.