Henryk S. Opublikowano 23 Października 2015 Autor Opublikowano 23 Października 2015 Ezy-Kote jest bardzo dobrym środkiem do klejenia włókna szklanego , nie śmierdzi i bardzo dobrze się przykleja , po nałożeniu trzech warstw powierzchnia jest bardzo gładka. To Ezy-Kote jest na bazie wody i po nałożeniu , cienka balsa fałduje się , ja cały model zabezpieczyłem przed fałdowaniem malując bardzo rzadkim nitrocellonym .
dukeroger Opublikowano 23 Października 2015 Opublikowano 23 Października 2015 z czego te amortyzatory do podwozia?
Gość horn3t Opublikowano 23 Października 2015 Opublikowano 23 Października 2015 Panowie a jaki macie profil skrzydła w tym zestawie? Clarc-Y Dzięki za podpowiedź o zabezpieczeniu balsy nie mam obecnie ceylonu jak to mówią wyszedł z warsztatu ale potraktuje Caponem też da radę
Henryk S. Opublikowano 23 Października 2015 Autor Opublikowano 23 Października 2015 Piotrze są to amortyzatory meblowe.
dukeroger Opublikowano 24 Października 2015 Opublikowano 24 Października 2015 Fajny pomysl, pod jaka wage modelu je planujesz uzyc? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Henryk S. Opublikowano 24 Października 2015 Autor Opublikowano 24 Października 2015 Model do lotu powinien się zmieścić w wadze około dziesięciu kilogramów , oprócz tych amortyzatorów będą zamontowane jeszcze sprężyny. Centropłat już jest prawie gotowy do oklejania balsą , brakuje tylko wzmocnienia na śrubę do mocowania płata , dźwigary płatów w tym modelu zrobiłem z ceiby . Zrobiłem też podwozie wycięte z jednego kawałka blach duralowej , uchwyty mocowania do kadłuba zrobiłem z blachy stalowej 1,5mm i wlutowałem tulejki mosiężne.
Henryk S. Opublikowano 3 Listopada 2015 Autor Opublikowano 3 Listopada 2015 No i budowa pomalutku idzie do przodu , płaty i stateczniki posklejane do kupy , odciągi do podwozia zrobione z drutu stalowego 3mm . Zrobiłem też półkę do mocowania serwomechanizmów , która jest widoczna na dole kadłuba , a nie od góry według planów , gdyż od góry zrobiłem półkę do mocowania płatów , i tak to wszystko wygląda.
Henryk S. Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor Opublikowano 15 Listopada 2015 Pomalutku budowa idzie do przodu , centropłat już jest oklejony balsą , brak tylko natarcia i będzie gotowy do oklejania włóknem szklanym. Mocowanie centropłata jest zmienione , od tyłu rurka węglowa wchodzi w dorobioną pół wręgę , z przodu jest mocowany na śrubę. Statecznik poziomy i pionowy okleiłem balsą 1,5mm i jest przygotowany do oklejania włóknym. Wystarczy tego pisania , gdyż widzę że piszę to tylko sam do siebie , no ale przyda mi się to kiedyś pooglądać jak budowałem ten model.
Gość horn3t Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Henryk pisz i pokazuj nie ukrywam, że zrzynam od Ciebie wiele Fajny celownik
Henryk S. Opublikowano 19 Listopada 2015 Autor Opublikowano 19 Listopada 2015 Krzysztofie celownik naprawdę jest bardzo fajny , nie zamontowałem go w Sopwitch Pup w skali 1:4 którego zbudowałem w tym roku , zostawiłem go do PZL11. Teraz dalsze postępy z budowy PZL11c , kadłub już oklejony i wyszlifowany prawie że gotowy do oklejania włóknem szklanym , płozę ogonową miała być zwykła bez amortyzacji ale wyszła prawie makietowa. Popychacz wysokości zrobiłem z rurki węglowej 8mm , do napędu dwa serwomechanizmy jeden za drugim , do napędu dwóch sterów zrobiłem widełki.
Gość horn3t Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Po każdym wpisie pierwsze to sobie archiwizuje zdjęcia bo tu jakoś z czasem giną, a potem trzymam szczękę i zazdroszczę kunsztu i talentu. Dziś gratuluje tej płozy SUPER , daleka droga przede mną...
Bartek Piękoś Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Czy przy ugięciu "amortyzatora" geometria tego rozwiązania nie będzie powodowała "stawania" tej płozy na sztorc (pod zwiększającym się kątem) i zamiast ślizgu będzie drapanie podłoża?
Emhyrion Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Wydaje mi się, że temu zapobiega ten duży pierścień...
f-150 Opublikowano 20 Listopada 2015 Opublikowano 20 Listopada 2015 Przy takim układzie amortyzacja i skok tego zawieszenia jest bardzo mały.Na pewno klinuje się w jarzmie tylnym ze sprężyną.
Henryk S. Opublikowano 20 Listopada 2015 Autor Opublikowano 20 Listopada 2015 Bartek Sprężyna przy płozie jest dosyć twarda , uginać się będzie tylko 1,5cm podczas lądowania przy dotknięciu się z ziemią , a podczas jazdy nie będzie się uginać.
Bartek Piękoś Opublikowano 20 Listopada 2015 Opublikowano 20 Listopada 2015 Wysilam wyobraźnię i płoza przy ugięciu "staje dęba". Miałbyś cierpliwość cyknąć fotę ugiętego zawieszenia? Na zdjęciu, które wkleiłeś, rysunek tego podwozia jest częściowo przysłonięty, ale czy oryginał nie miał sztywnego połączenia wahacza z płozą? Chyba inaczej niż u Ciebie?
Henryk S. Opublikowano 20 Listopada 2015 Autor Opublikowano 20 Listopada 2015 Tak to wygląda w samolocie na zdjęciu , jest tak w planach modelarskich Nr. 91. Zrobiłem też zdjęcie płozy po silnym naciśnięciu i swobodnie stojącego , widać ze płoza ugięła się bardzo mało i dalej nie pójdzie.
Bartek Piękoś Opublikowano 20 Listopada 2015 Opublikowano 20 Listopada 2015 Jeśli ugina się tylko tyle, to wygląda, że wszystko w porządku Na zdjęciu wyglądało, że zakres pracy amortyzatora jest większy. Krzysztof i Henryk - dzięki za zdjęcia.
Henryk S. Opublikowano 24 Listopada 2015 Autor Opublikowano 24 Listopada 2015 Zamieszczam kilka zdjęć z dalszych postępów budowy modelu , zrobiłem pułki pod serwa ze sklejki 4mm , wkleiłem klocki pod zawiasy z balsy , końcówki płatów już okleiłem balsą 2mm , teraz jeszcze pozostało do zrobienia zakończenia płatów i natarcie.
Rekomendowane odpowiedzi