Skocz do zawartości

P.Z.L -P.11c Wycinanka Jarosława Suchockiego - od strony 12 następna budowa z kilkoma zmianami


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jeżeli Pan Henryk się nie pogniewa to podłączę się z małym pytaniem :) .

Kończę P-11.c od Suchockiego 2,0m. Było o tym modelu już na forum więc nie będę go opisywał bo to w 99% to samo. Prosiłbym kolegów o poradę  odnośnie zagospodarowania "przedziału silnikowego". Potrzebuję jak najwięcej ciężaru z przodu bo mam dość lekki silnik Fa-125 i pomyślałem aby pod silnikiem (silnik w ustawieniu bocznym, tłumikiem w dół) umieścić pakiety odbiornika i obok serwo przepustnicy. Nie jestem pewien czy to nie za blisko drgań i czy paliwo i olej nie zaszkodzą. Poniżej fotka z ustawienia na sucho.

81db05b9d811b0eemed.jpg

Piotrek możesz tak ustawić podzespoły ja w moich maszynkach gdzie silniki mam po co najmniej 200 cm3 ustawiam zaraz przy silniku i nic się nie dzieje , dla serwa gazu jest wskazane żeby miało jak najkrótszy popychacz żeby nie traciło ani ułamka milimetra z wysuwu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Malowanie to jest wersja Węgierska ,a co do skrzydeł to przez całosc idą dwie rury 20mm aluminium

Chyba już moda minęła na ten zestaw bo temat umarł śmiercią naturalną ;)

 

Wyciągając z głębokiej szuflady materiały do budowy mojej P.11 dokopałem się malowania Mariusza modelu tyle, że w wersji a :)

 

post-3269-0-31831500-1444025806_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat niby umarł , ale P-11 pięknie latała i została sprzedana do Krakowa.

 Kupiłem następny zestaw od pana Suchockiego , może jeszcze w październiku rozpocznę budowę P-11 , więc będę tu zamieszczał zdjęcia z budowy , gdyż będzie troszkę zmian konstrukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

OD TEGO POSTU ROZPOCZYNAM BUDOWE NASTĘPNEGO MODELU  P-11C , BĘDZIE TROSZKĘ ZMIAN I BĘDĘ SIĘ STARAŁ TU ZAMIEŚCIĆ WSZYSTKIE ZMIANY.

 

 

Już od dziś budowa modelu została rozpoczęta , we wrędze czołowej wyciąłem otwór , przez który jest dostęp do mechanizacji podwozia .

Wręga druga i trzecia tez została zmieniona , otwory które były do mocowania podwozia zakleiłem listewkami sosnowymi , wręgi w tych miejscach wzmocniłem sklejką brzozową 2mm.

Mocowanie podwozia i zastrzałów zrobiłem z blachy 2mm duraluminium , takie mocowanie podwozia i zastrzałów jest dużo lepsze i mocniejsze niż poprzednie , Pana Suchockiego , teraz przy demontażu centropłata podwozie zostaje na swoim miejscu , gdyż jest mocowane oddzielnymi śrubami.

Amortyzacja podwozia będzie podwójna , będą siłowniki gazowe i sprężyny , gdyż mocowanie podwozia będzie na sworzniach tak jak w samolocie.

 

 

 

 Na dziś to już wystarczy tego pisania teraz kilka zdjęć do oglądania.

post-97-0-03725200-1445371130_thumb.jpg

post-97-0-46040100-1445371190_thumb.jpg

post-97-0-98329800-1445371224_thumb.jpg

post-97-0-06110800-1445371261_thumb.jpg

post-97-0-17417000-1445371292_thumb.jpg

post-97-0-50923000-1445371318_thumb.jpg

post-97-0-78243300-1445371353_thumb.jpg

post-97-0-50587200-1445371392_thumb.jpg

post-97-0-71460800-1445371423_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej zostawiłem mocowanie bez zmian chociaż nie podoba mi się za bardzo takie rozwiązanie. Dla uniknięcie odkręcania śrub przy montażu modelu  zrobiłem uchwyt na stałe  przykręcony z płaskownikami  do kadłuba, a zastrzały zmienione na rurki duralowe,  jak znajdę aparat wstawię zdjęcie :)

 

Golenie z rur stalowych czy dural? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztofie tez robisz zmiany , czy ten kolektor wydechowy jeszcze pogrubisz ? czy zostawisz taki jak jest teraz , te zastrzały tez dobrze rozwiązałeś można centropłat zdemontować nie odkręcając podwozia , ja osłonę silnika zrobię tak jak miałem w pierwszym modelu , widoczne na pierwszym zdjęciu.

 

Dalsze postępy budowy modelu , kadłub już posklejany do kupy , wręga druga i trzecia obcięta od góry , na czwartej jest narysowane obcięcie , ale obetnę to dopiero po oklejeniu kadłuba balsą .

Wręgi przerabiam gdyż będę robił kabinkę więcej makietową , centropłat też będzie w całości demontowany , przerobiłem też dźwigary sklejkowe centropłata , dźwigary są sklejone do kupy sklejką lotniczą 2,5mm , jedną połówkę centropłata jest już sklejona.

Teraz kilka zdjęć tego co zrobiłem.

post-97-0-85953600-1445626354_thumb.jpg

post-97-0-71507400-1445628387_thumb.jpg

post-97-0-25294600-1445628423_thumb.jpg

post-97-0-16026300-1445628480_thumb.jpg

post-97-0-36581100-1445628522_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztofie tez robisz zmiany , czy ten kolektor wydechowy jeszcze pogrubisz ? 

 

Jakieś drobne poprawki wprowadzam, w środku już nie widać, dałem rozpórki wzmacniające węzły mocowania podwozia i skrzydła, możliwe bardziej dla poprawy samopoczucia jak wytrzymałości ;)

 

Cała maska została przycięta z przodu i z tyłu bo była za duża bardziej pasowała do P.24.

Co do kolektora jest on lekko pogrubiony balsą 3 mm (90 szt. wstawek )  i przeszlifowany trochę to optycznie mało ale tak już zostawię.

 

Śledzę z ciekawością Twoją budowę, podpatruje i się uczę :)

 

Ps. dziś dotarło to cudo Esy cote - czy jakoś tam ;) do pokrywania dotychczas bawiłem się japonką i lakierem oraz tkaniną szklaną z żywicą jutro zobaczymy jak to pójdzie na usterzeniu :)

Edytowane przez horn3t
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.