Skocz do zawartości

Motoszybowiec Condor 3m


amolduch

Rekomendowane odpowiedzi

No własnie, dzięki. Ja rozumiem co tam jest napisane tylko do wczoraj nie wiedziałem co to wogóle jest BEC więc dlatego pytam:)

Troszkę mnie to zaskoczyło bo Adrian miał ten sam regulator i nie widziałem nigdzie wzmianki żeby dokupywał osobnego BECa.

 

No ale, ewidentnie wygląda na to, że trzeba.

Czy ktoś mógłby coś poradzić w tym temacie?

 

I od razu drugie pytanie, czy przy osobnym BECu muszę mieć 2 pakiet czy na jednym to wszystko może działać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I od razu drugie pytanie, czy przy osobnym BECu muszę mieć 2 pakiet czy na jednym to wszystko może działać?

 

Jak najbardziej może działać na jednym. Niektórzy podpinają BEC-a pod złącze balansera. Osobiście odradzam takie rozwiązanie ze względu na delikatne i niepewne styki tego złącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Tak jest we wszystkich BEC-ach w regulatorach (3s), natomiast Dualski, jako jeden z nielicznych do tego się przyznaje. Niestety !

Wydajność prądowa (3-6, 10A....) jest podawana dla zasilania 3s, natomiast informacja, że BEC jest na 5 -12s to maksymalne napięcie jakie można zastosować do jego zasilania. Informacja, ile można go obciążyć przy maksymalnym napięciu zasilania na ogół jest przemilczana. Przynajmniej jeszcze nigdy takiej spotkałem. Przed laty był w RCRevue test słynnego na owe czasy Spin-a.  Jego możliwości prądowe drastycznie malały przy zasilaniu > 3s. Powyższe dotyczy rozwiązań UBEC i SBEC !

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyjaśnienie. Czyli dobrze rozumiem, że na cokolwiek bym wymienił to będzie ten sam problem jeśli mam pakiet większy niż 3S i najlepiej po prostu dokupić osobnego BECa?

 

Najgorsze że tego opisu nie ma zazwyczaj na stronie opisu przedmiotu, a dopiero w instrukcji.

Obecnie oglądam coś takiego http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=14949

ale po zakupie może się okazać że dokładnie ten sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

W przypadku tego regulatora - problem jest identyczny. Niezależnie, czy będzie to w instrukcji, czy nie. Raczej nie.

Dualski - to nie jest tak, że nie możesz zastosować > 3s, ale należy liczyć się, że jego wydolność prądowa znacznie spadnie. Wg mnie, istotniejsza byłaby informacja jak dany BEC reaguje na przeciążenie, po jakim czasie się budzi i podaje ponownie zasilanie. Albo chociaż jak w ładowarkach - 6-10A ale tylko 50W ?!

Co zastosować ? Było już tu tyle burz na ten temat....  Prześledź - zasilanie szybowca F3F. Nie ma idealnego rozwiązania. Każde ma swoje problemy.

Nie wiem, jak oznaczają swoje wyroby producenci zewnętrznych BEC-ów w zakresie maks. prądu i maks. napięcia. Obawiam się, ze marketing jest ten sam. Ale może nieuzasadnione podejrzenie ?

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek a masz jakies doswiadczenie albo pomiary ze do rekreacyjnego szybowca trzeba koniecznie zewnetrzny BEC ?

Ja naprawde nie rozumie niektorych po co komplikowac sprawe dodatkowymi urzadzeniami, kablami itp

Dla przykladu mam 6g odbiornik sanwy ktory łyka w piku do 4A i nic sie tam nie grzeje a prad idzie z regla YEP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam właśnie ten regulator (Dualsky 65A Lite) W swoim SpaceWalker 1,6 i obsługuje cztery serwa Corona cs939 (lotki x2, SW x2) oraz piąte standard (SK), podpięty do pakietu 4s - jak do tej pory (kilkanaście lotów) wszystko działa jak należy. Jak dotąd nie myślałem o stosowaniu zewnętrznego BEC-a. Teraz zaczynam mieć pewne obawy. Może trzeba jednak pomyśleć o zewnętrznym BEC-u?

 

 

 

 

 

Obecnie oglądam coś takiego http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=14949

ale po zakupie może się okazać że dokładnie ten sam problem.

 

W Condorze mam właśnie ten regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam właśnie ten regulator (Dualsky 65A Lite) W swoim SpaceWalker 1,6 i obsługuje cztery serwa Corona cs939 (lotki x2, SW x2) oraz piąte standard (SK), podpięty do pakietu 4s - jak do tej pory (kilkanaście lotów) wszystko działa jak należy. Jak dotąd nie myślałem o stosowaniu zewnętrznego BEC-a. Teraz zaczynam mieć pewne obawy. Może trzeba jednak pomyśleć o zewnętrznym BEC-u?

Hmm...to, że przez większośc czasu nie ma problemu nie znaczy, ża nie może się zdażyć w najmniej odpowiednim momencie na przykład jak pakiet masz bliski rozładowania, podchodzisz do lądowania, ale coś poszło nie tak. Jesteś nisko więc włączasz silnik i robisz jeszcze jeden krąg pobór prądu gwałtowanie rośnie i nie masz sterowania przez chwilę bardzo nisko nad ziemią. Splot niekorzystnych okoliczności który zazwyczaj się nie zdarza... no ale:)

Jeśli można uniknąć tego typu ryzyka za kilkadziesiąt złotych (mniej niż 50 nawet) to chyba to nie jest duży koszt. Ale mogę się mylić.

 

W Condorze mam właśnie ten regulator.

A jest w nim może też taka karteczka podobna do tej, którą załączyłem informująca o ograniczeniach BECa dla większych pakietów czy nie ma nic na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddzielnej karteczki nie było, ale po powrocie do domu sprawdzę dokładnie co jest w instrukcji.

 

 

Hmm...to, że przez większość czasu nie ma problemu nie znaczy, ża nie może się zdażyć w najmniej odpowiednim momencie na przykład jak pakiet masz bliski rozładowania, podchodzisz do lądowania, ale coś poszło nie tak. Jesteś nisko więc włączasz silnik i robisz jeszcze jeden krąg pobór prądu gwałtowanie rośnie i nie masz sterowania przez chwilę bardzo nisko nad ziemią. Splot niekorzystnych okoliczności który zazwyczaj się nie zdarza... no ale:)

Jeśli można uniknąć tego typu ryzyka za kilkadziesiąt złotych (mniej niż 50 nawet) to chyba to nie jest duży koszt. Ale mogę się mylić.

A jest w nim może też taka karteczka podobna do tej, którą załączyłem informująca o ograniczeniach BECa dla większych pakietów czy nie ma nic na ten temat?

 

Staram się nie latać na napięciu na celę niższym jak 3,5 V pod obciążeniem, ale przypadki są różne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas mnie nurtuje, czy dopuszczalne jest takie wyważenie poprzeczne, a raczej jego brak... ???

Bo dokładnie po starcie model zanim nie nabierze prędkości przechyla się właśnie na to skrzydło

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ww wszystkich regulatorach z BEC liniowym jest ten sam problem. Im wyzsze napięcie zasilania, tym więcej ciepła przy obciążeniu serwami wydzieli on do płytki regulatora, przez co cała elektronika zacznie się gotować. Im większe bedzie obciążenie, tym więcej ciepła. Taka jest fizyka zjawiska. Sam regulator (jego układy) są zasilane z tego samego (zazwyczaj BECa i nic się nie dzieje złego. Ale ten pobór nie jest duży. Wiele starych regulatorów np. Jeti (ale pisali, że tylko do 3S) wypalało się właśnie z powodu zasilania wysokim napięciem i po prostu palenia płytki obwodów. Dualsky, w przeciwieństwie do większości producentów chińskich (choć sam jest ciński) jest po prostu uczciwy. Jeśli ktoś nie chce stosować oddzielnego BECa, może zastosować regulator z BECem impulsowym. Jest ich wiele. Poznamy, jeśli nie mamy opisu, po jednym grubszym okrągłym elemencie na płytce. Jest to ferrytowy transformator BECa. Mimo tych wszystkich uwag, nie zalecam jednak stosowania BECa (niezależnie, czy liniowego czy impulsowego) z tego samego pakietu, który zasila silnik. A już na pewno nie w modelu dużym. Zbyt cenny by ryzykować.

 

piecz  Nie zawracaj sobie głowy. Nie ma to żadnego wpływu na lot. Istotne to może być jedynie w modelach małych, do 1m rozpiętości. Złe umieszczenie dociążenia (bliżej kadłuba lub bliwej końca skrzydła, może jeszce pogorszyć sprawę (niewyważenie dynamiczne, gdy statyczne będzie OK).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Jarku - nie dysponuję pomiarami. Sweet - to chyba rekreacyjny model ? 6 zupełnie śmiesznych, analogowych serw. Regulator Spin 44, 3A stałego, 5A krótkotrwale (SBEC, czyli impulsowy ?), zasilanie 3s.... Podczas wznoszenia silnik przerwał, model przestał się sterować, jakiś immelman i pionowo w las..... Jak pościągałem  z drzew resztki i przemierzyłem - akumulator napędowy - wszystko O.K. W modelarni zdjąłem logi z wysokościomierza - pokazał, ze stracił zasilanie na wznoszeniu, bodajże na 130m. Wysokościomierz zasilany z wolnego kanału odbiornika. To był drugi tak stracony model. Wtedy Spin to był najlepszy regulator z najlepszym BEC-em na rynku.... Od tego czasu stosuję niezależne zasilanie odbiornika i serw.

Do niedawna byłem przekonany, że LiFe + regulator liniowy na każdym serwie to najlepsze rozwiązanie do zasilania odbiornika i serw. Po tym, jak niedawno uszkodziłem Jantara bo w locie padła 1 cela - nic już nikomu nie polecam. Każdy musi sam przećwiczyć co mu odpowiada i na ile jest skłonny ryzykować.

Też latam na YEP i na BEC-u w tym regulatorze. Jeszcze mi nie nawalił. Właśnie przyszedł Talon 25A i 4 serwowy model (2x Turnigy 245 i 2x Hitec - 55) zamierzam zasilać z BEC-a Talona. Nie spotkałem nigdzie pomiarów: jak wpływa na przykład 100 st. (od pracującego silnika) na regulatorze na pracę i sprawność BEC-a. Podejrzewam, że żadna firma nie chciałaby się tym chwalić. Różni ludzie, robiący różne pseudo testy na różne zlecenia - zazwyczaj nie mają wystarczającego warsztatu do podejścia do tematu. Ja też takim warsztatem nie dysponuję. Jak serwa faktycznie obciążają BEC i jak ten BEC reaguje na zmienne obciążenie w czasie lotu należałoby w modelu zabudować przyrząd o cechach dobrego oscyloskopu. Różne sondy do telemetrii dają jakiś uśredniony obraz i są pomocne ale nie odważyłbym się na rzetelny test przy ich pomocy.

-----------------------

Wyważeniem poprzecznym na tym etapie - nie przejmowałbym się.

Powodzenia - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, to lewe skrzydło a w zasadzie winglet był przeze mnie doważany, ale jak widać coś za dużo (więc mogę "zdjąć" częściowo to doważenie)

Ciekawostka w zasadzie żadna ale skrzydło lewe na które się przeważa jest w sumie o ok 10 gr lżejsze od prawego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.