Skocz do zawartości

Latanie F3F w okolicach Wrocławia - rozpoczynamy


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

A dzis na klifiku była zabawa dla dwojga. Było bardzo wolno ale pierońsko szybko ;) trudne techniczne latanie przy dużej odchylce. A termika odplacała wysokim poziomem adrenaliny.

No i w koncu normalne zachodnie wiatry...paskudny ruski wyż se poszedł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Dziś to było po góralsku niby normalny wiaterek strome i niskie zbocze tzw. parapet do tego odchyłka kierunku wiatru i termika . W ciągu kilkunastu sekund lotu wszystko zmieniało się tak że trafienie w odpowiedni balast i technikę graniczyło z cudem jednak prawidłowe dobranie wszystkich zmiennych skutkowało takim lataniem że nawet nam ciężko było nadążyć za tym co robił model...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Ja za to Jurku bardzo lubię jak turbulencja silny wiatr i wymagające zbocze bo takie warunki szybko weryfikują umiejętności i bardzo szybko zmniejszają liczbę chętnych do latania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Bajki opowiadasz Jurek pilot uczy się przez całe życie i przez całe życie rozbija modele tyle że czym bardziej zaawansowany pilot tym droższe są śmieci w reklamówce ;) . Co do tego klifu na którym latamy  byłem na nim wiele razy ale za każdym razem był inny to jak rzeka nigdy nie da się wejść do tej samej wody ...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłeś za mało razy ;)

I nie strasz kolegów reklamówkami. Raczej rzedziej niz częściej tak kończą modele.

A na tym klifie każdy latać moze. Byle by sie trzymał pewnych zalaznych reguł. I tyle.

 

A w ogole to na który post odpisywaleś? Bo sens zagubilem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

A tu masz racje latać tam każdy może , tyle że ty czy ja znamy te reguły ale wystarczy chwila nieuwagi i nawet nam może zdarzyć się reklamówka ... Tego typu miejsca nie są zarezerwowane dla pilotów z większym doświadczeniem bo każdy te doświadczenie zdobyć gdzieś musi . nie napisałem też że amator rozbije model ze 100% pewnością . Moim zdaniem są jednak lepsze klify i miejsca do doskonalenia techniki tam gdzie można coś poprawić czy się wygrzebać na górę bez strat . To miejsce nie należy jednak do tych które pozostawiają duże szanse na uratowanie się po wpadce . Sprawa jest prosta na dole mało przyjazne lądowisko na górze brak miejsca do szkolnego lądowania do tego krawędź o zmiennej wysokości i braki prostoliniowości  jednym słowem latanie jak w pralce i to trzeba czuć lub potrafić się z tym pogodzić w trakcie zawodów . Generalnie jeśli chcemy latać dla przyjemności i rekreacji jest wiele lepszych miejsc . Ta miejscówka jest dla tych który chcą i zdają sobie sprawę z ryzyka jakie niesie latanie właśnie tam . Tak czy inaczej adrenalina tam jest taka że do termosu można zabierać melisę lub inne ziółka na uspokojenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Jurek nie przeceniaj swoich możliwości latasz świetnie w końcu  jesteś w reprezentacji Polski na mistrzostwa Świata i w zasadzie po niecałych dwóch sezonach latania F3F . Robisz czasem jakieś błędy ale wybacz są tacy którzy latają F3F od kilkunastu lat i nie osiągnęli takiego poziomu jak ty . Na ten klif trzeba już umieć dobrze latać i pewnie i bezbłędnie lądować . Jeśli ktoś potrafi latać dobrze i lubi adrenalinę to miejsce jest specyficzne , bardzo szybkie , widowiskowe w lataniu bo lata się  bardzo blisko i bardzo nisko a takie latanie nie każdy lubi i potrafi . Oczywiście  jeśli ktoś pojawi się na naszym treningu z pewnością pomożemy w aklimatyzacji ;) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Szkoda koledzy że nie było was z nami dziś na klifie wiatr wiał do 12m/s na trening stawiło się dwóch Jurków jeden z Wrocławia drugi z Czech i oczywiście ja Dla latania w takim towarzystwie i takich warunkach warto było zarwać plan dnia którego nadrobienie zajęło mi czas do godziny 22.00 . Dziś szybowce latały z takimi prędkościami że po 10 minutach lotu miałem wrażenie że minęła godzina i oczy ręce i nogi odmawiały już posłuszeństwa trzeba było odpocząć i dać polatać kolejnemu koledze . Takiego ognia nie było dawno ...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.