Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nad tym modelem wisi jakieś fatum.... Skończył mi się cellon, przesyłka z zamówionym nie doszła, objechałem całe miasto i w żadnym sklepie nie ma nitrocellonu.

 

Czy jakaś dobra dusza z Warszawy poratowała by mnie puszką cellonu? Koniecznie dziś, oddam w poniedziałek.

 

EDIT: Dziękuję za pomoc, już do mnie jedzie :-)

Opublikowano

No to mam niespodziankę :-( Wicherek z dziobem nieprzedłużanym i co najmniej 50g doważenia będzie potrzebne NO OGONIE! I to tylko, jeśli cofnę pakiet maksymalnie do tyłu!

Opublikowano

A cos ty za silnik tam wsadził, ze taki przód cięzki? :)

Dobrze wyznaczony środek ciężkości?

Może domek na silnik za długi/za ciężki?

Opublikowano

Silnik Turnigy Aerodrive C4260-600, pod trzyłopatowe 12x6. Domek na silnik jest zgodny z planami, nie stosowałem przedłużanego dzioba. Po prostu przesadziłem z lekkością ogona i sterów :-) Zdjęcia wieczorem, jak skończę.

Opublikowano

Stan "na teraz", prawie skończony  ;)

Zostało wkleić zawiasy lotek i klap, okleić lotki i klapy, dorobić popychacze klap i lotek, spiąc elektronike i zrobić 4 klapki zamykające kadłub i mocowanie skrzydła. I okleić do końca kadłub. Do północy powinienem skończyć. :D

 

14326586789_b4ba77c45a_c.jpgDSCN7465 by TeBeWAW, on Flickr

 

14533294803_3146e1ec74_c.jpgDSCN7467 by TeBeWAW, on Flickr

 

14513185125_be42baef48_c.jpgDSCN7468 by TeBeWAW, on Flickr

Opublikowano

Silnik Turnigy Aerodrive C4260-600, pod trzyłopatowe 12x6. Domek na silnik jest zgodny z planami, nie stosowałem przedłużanego dzioba. Po prostu przesadziłem z lekkością ogona i sterów :-) Zdjęcia wieczorem, jak skończę.

Masz coś dobrane inaczej niż opisane w postach #32 - #34 ?

W sprawie wyważenia może to wprowadzić niepotrzebne przekłamanie.

Ja notuję takie coś: niepotrzebnie ogromny silnik, akumulator itd dla tego niewymagającego modelu... a twierdzisz, że masz lekki ogon.

Uprzejmie proszę o wyjaśnienie :)

Opublikowano

Hubercie, finalnie zdecydowałem, że jednak włożę pierwotnie planowany zestaw:

 - silnik Turnigy Aerodrive XP C4260-600 
- regulator HK SS 60A-70A
- pakiet Zippy 5s 3000mAh 20C

 

Do tego będzie śmigło 3-łopatowe MA 12x6.

 

A problem tylnego dociążenia rozwiązał się sam przed chwilą. Mówiłem, ze nad tym modelem wisi fatum? No to właśnie wyłamałem sobie statecznik pionowy, nogą  :-)

Szybka naprawa i wzmocnienia doprowadziły wyważenie do prawidłowego :-)

Opublikowano

Myślę, że niepotrzebnie biegasz wokół tegoż modelu, albo i skaczesz przez niego- stąd to wyłamanie:) Trzymam kciuki za termin budowy!

 

Wysłane z tapacza

Opublikowano

Jeżeli chodzi o eksperymenty (konieczność) z dociążaniem, to zdarzają się takie i z przodu i z tyłu - sam przywiązywałem różne żelastwa na ogonie i nad silnikiem.

Ważne, żeby było jasne z czego to wynika, bo może to wprowadzać w błąd innych.

 

Trzymam kciuki za powodzenie "pechowego" projektu :)

Opublikowano

Haha! No i kto potrafi sobie skleić na śmierć zawias palcowy podczas wklejania lotki w skrzydło na CA?


Hubercie, problem wyważenia podsumuje na chłodno, po oblocie. To jest pierwszy model, który zacząłem, ma prawie półroczną historię produkcji i rzeczywiście wymaga podsumowania.

Opublikowano

Robert, jutro o 14:00 wyjeżdżam do Radawca na Piknik. Nieskończenie modelu na Piknik byłoby dużym faux pas.

Opublikowano

A mniejszym faux pas bedzie jak z pośpiechu coś przeoczysz i model podczas oblotu się roztrzaska? Chyba że bedzie tylko pokaz statyczny robił.

Opublikowano

Celem jest oblot w piątek i pokaz w sobotę. Jeśli nie dam rady, to zabiorę model na wystawę statyczną, oczywiście.

Ale ja lubię wyzwania akcyjne :-) Może się uda.

Opublikowano

Nie bardzo rozumiem po co tak potężny silnik i zasilanie 5S w takim modelu? Taki model lata spokojnie na 3S z mniejszym silnikiem.

Opublikowano

Taki zakup zrobiłem na początku budowy tego modelu. Być może to był błąd.  Być może za duży. No to będę latał na pół gazu.

A chyba lepiej mieć zapas mocy na pokładzie , niż 200g ołowiu na dziobie, nie?


Nie bardzo rozumiem po co tak potężny silnik i zasilanie 5S w takim modelu? Taki model lata spokojnie na 3S z mniejszym silnikiem.

Hubercie, doświadczenia Pieterka z tym modelem pokazują, że na oryginalnym profilu on jest po prostu szybki. Stąd zapas mocy do latania w ciężkich warunkach ma wg mnie sens.

Opublikowano

W zasadzie mogę nie zdążyć zrobić pokrywek kadłubowych. Najwyżej polatamy dziurawcem :-) Kończę montaż klap i lotek.

Opublikowano

Jednak montaż i regulacja klap i lotek to nie jest prosta zabawa. Zajęło mi to dużo więcej czasu niż planowałem. Chyba pójdę spać i nastawię budzik na 7:00.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.