TeBe Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2014 Nad tym modelem wisi jakieś fatum.... Skończył mi się cellon, przesyłka z zamówionym nie doszła, objechałem całe miasto i w żadnym sklepie nie ma nitrocellonu. Czy jakaś dobra dusza z Warszawy poratowała by mnie puszką cellonu? Koniecznie dziś, oddam w poniedziałek. EDIT: Dziękuję za pomoc, już do mnie jedzie :-)
TeBe Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2014 No to mam niespodziankę :-( Wicherek z dziobem nieprzedłużanym i co najmniej 50g doważenia będzie potrzebne NO OGONIE! I to tylko, jeśli cofnę pakiet maksymalnie do tyłu!
lukasto Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 A cos ty za silnik tam wsadził, ze taki przód cięzki? Dobrze wyznaczony środek ciężkości? Może domek na silnik za długi/za ciężki?
TeBe Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2014 Silnik Turnigy Aerodrive C4260-600, pod trzyłopatowe 12x6. Domek na silnik jest zgodny z planami, nie stosowałem przedłużanego dzioba. Po prostu przesadziłem z lekkością ogona i sterów :-) Zdjęcia wieczorem, jak skończę.
TeBe Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2014 Stan "na teraz", prawie skończony Zostało wkleić zawiasy lotek i klap, okleić lotki i klapy, dorobić popychacze klap i lotek, spiąc elektronike i zrobić 4 klapki zamykające kadłub i mocowanie skrzydła. I okleić do końca kadłub. Do północy powinienem skończyć. DSCN7465 by TeBeWAW, on Flickr DSCN7467 by TeBeWAW, on Flickr DSCN7468 by TeBeWAW, on Flickr
hubert_tata Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Silnik Turnigy Aerodrive C4260-600, pod trzyłopatowe 12x6. Domek na silnik jest zgodny z planami, nie stosowałem przedłużanego dzioba. Po prostu przesadziłem z lekkością ogona i sterów :-) Zdjęcia wieczorem, jak skończę.Masz coś dobrane inaczej niż opisane w postach #32 - #34 ? W sprawie wyważenia może to wprowadzić niepotrzebne przekłamanie. Ja notuję takie coś: niepotrzebnie ogromny silnik, akumulator itd dla tego niewymagającego modelu... a twierdzisz, że masz lekki ogon. Uprzejmie proszę o wyjaśnienie
TeBe Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2014 Hubercie, finalnie zdecydowałem, że jednak włożę pierwotnie planowany zestaw: - silnik Turnigy Aerodrive XP C4260-600 - regulator HK SS 60A-70A- pakiet Zippy 5s 3000mAh 20C Do tego będzie śmigło 3-łopatowe MA 12x6. A problem tylnego dociążenia rozwiązał się sam przed chwilą. Mówiłem, ze nad tym modelem wisi fatum? No to właśnie wyłamałem sobie statecznik pionowy, nogą :-) Szybka naprawa i wzmocnienia doprowadziły wyważenie do prawidłowego :-)
Kry Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Myślę, że niepotrzebnie biegasz wokół tegoż modelu, albo i skaczesz przez niego- stąd to wyłamanie:) Trzymam kciuki za termin budowy! Wysłane z tapacza
hubert_tata Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Jeżeli chodzi o eksperymenty (konieczność) z dociążaniem, to zdarzają się takie i z przodu i z tyłu - sam przywiązywałem różne żelastwa na ogonie i nad silnikiem. Ważne, żeby było jasne z czego to wynika, bo może to wprowadzać w błąd innych. Trzymam kciuki za powodzenie "pechowego" projektu
TeBe Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2014 Haha! No i kto potrafi sobie skleić na śmierć zawias palcowy podczas wklejania lotki w skrzydło na CA? Hubercie, problem wyważenia podsumuje na chłodno, po oblocie. To jest pierwszy model, który zacząłem, ma prawie półroczną historię produkcji i rzeczywiście wymaga podsumowania.
robertus Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Idź już może spać. W takim tempie albo model albo Ty nie dotrwacie do rana.
TeBe Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2014 Robert, jutro o 14:00 wyjeżdżam do Radawca na Piknik. Nieskończenie modelu na Piknik byłoby dużym faux pas.
_BRODA_ Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 A mniejszym faux pas bedzie jak z pośpiechu coś przeoczysz i model podczas oblotu się roztrzaska? Chyba że bedzie tylko pokaz statyczny robił.
TeBe Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2014 Celem jest oblot w piątek i pokaz w sobotę. Jeśli nie dam rady, to zabiorę model na wystawę statyczną, oczywiście. Ale ja lubię wyzwania akcyjne :-) Może się uda.
f-150 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Nie bardzo rozumiem po co tak potężny silnik i zasilanie 5S w takim modelu? Taki model lata spokojnie na 3S z mniejszym silnikiem.
TeBe Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2014 Taki zakup zrobiłem na początku budowy tego modelu. Być może to był błąd. Być może za duży. No to będę latał na pół gazu. A chyba lepiej mieć zapas mocy na pokładzie , niż 200g ołowiu na dziobie, nie? Nie bardzo rozumiem po co tak potężny silnik i zasilanie 5S w takim modelu? Taki model lata spokojnie na 3S z mniejszym silnikiem. Hubercie, doświadczenia Pieterka z tym modelem pokazują, że na oryginalnym profilu on jest po prostu szybki. Stąd zapas mocy do latania w ciężkich warunkach ma wg mnie sens.
Pioterek Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Nie przejmuj się i rób swoje. :-) Łatwiej gróbaśnego pocienić, niż cienkowatego pogrubić. :-)
TeBe Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2014 W zasadzie mogę nie zdążyć zrobić pokrywek kadłubowych. Najwyżej polatamy dziurawcem :-) Kończę montaż klap i lotek.
TeBe Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2014 Jednak montaż i regulacja klap i lotek to nie jest prosta zabawa. Zajęło mi to dużo więcej czasu niż planowałem. Chyba pójdę spać i nastawię budzik na 7:00.
Rekomendowane odpowiedzi