TeBe Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 "Oczywiście osobno" miałem na myśli zasilanie 6V , nie przez odbiornik, bo ledy ciągną duży prąd. Sterowanie PPM idzie ze spowalniaczki/odwracaczki klap, ona ma 3 wyjscią. 2 na klapy, trzecie użyłem do świateł. Potem jest RC Switch, który odpala diody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 "Oczywiście osobno" miałem na myśli zasilanie 6V , nie przez odbiornik, bo ledy ciągną duży prąd. Mówisz o takich zwykłych 3-3,2V 5mm ledach? Ja w FC mam 7 diod (będzie 9) i zasilam wprost z baterii silnika, ale faktem jest, że nie mogę ich zdalnie wyłączać. Inna sprawa, że zmierzony pobór prądu przez oświetlenie był tak mały, że przestałem sobie tym zawracać głowę. Natomiast diody do lądowania będą włączane po wychyleniu klap (jakimś mikrostykiem przy klapach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Ja mam 2 duże diody 1A, więc na wszelki wypadek zasilanie puściłem bokiem. A mikrostyk odradzam. Switch Pololu waży 9 gram i kosztuje 28 złotych. Możesz zainstalować go w skrzydle, podłączyć równolegle z serwem klapy i będzie działał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Ja mam 2 duże diody 1A, więc na wszelki wypadek zasilanie puściłem bokiem. A mikrostyk odradzam. Switch Pololu waży 9 gram i kosztuje 28 złotych. Możesz zainstalować go w skrzydle, podłączyć równolegle z serwem klapy i będzie działał. Faktycznie, warto chyba zainwestować. A te diody 1A to takie 1W z podstawą jak pastylka? Ja takie kupiłem najpierw jako światła do lądowania, ale doczytałem, że muszą/powinny mieć radiator, o czym pani w sklepie nie powiedziała. A radiatora w skrzydle na natarciu raczej nie zmieszczę. Ciekaw jestem jakie masz te diody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Oto zestaw oświetleniowy podkadłubowy kompletny: DSCN8663 by TeBeWAW, on Flickr DSCN8666 by TeBeWAW, on Flickr DSCN8664 by TeBeWAW, on Flickr A diody są takie: DSCN8667 by TeBeWAW, on Flickr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Jako budowniczy latającego abażuru mówię, że nie trzeba osobnej baterii do zasilania ledów. Wystarczy osobny obwód z bezpiecznikiem na wszelki wypadek. Ile Ci ciągnie silnik a ile diody? Kropla w morzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Zgodzę się z Robertem w moim Madmanie zasilanie oświetlenia (paski LED na cały model poszło coś około chyba 2,5 m) jest z pakietu tego samego co zasila silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Robercie. Nie mam oddzielnej baterii do LED, tylko osobny kabel zasilający, czyli nie przepuszczam prądu do LED przez odbiornik. Na pokładzie jest oddzielny pakiet LiFe do zasilania odbiornika, serw i LED. Z tego pakietu idą 3 kable: - 2 sztuki zasilają odbiornik GR-24 (po dwóch stronach szyny wyjściowej, zgodnie z zaleceniami Graupnera) - 1 sztuka podłączona jest bezpośrednio do RC Switcha włączającego LEDy. W ten sposób prąd zasilający LEDy nie obciąża szyny odbiornika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 To, że Ledy nie idą przez odbiornik to bardzo dobrze. Nie zrozumiałem wcześniej jak to opisałeś. Przy okazji pytanie. Silnik zasilasz z osobnego pakietu, ponieważ....To nie spalina przecież? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Ponieważ tak sobie wymyśliłem. Wicherek bez przedłużonego ryjka jest ciężki na ogon, więc uznałem, ze dodatkowy pakiet z przodu zamiast ołowiu ma sens Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Aha i słusznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Zastanawiam się jeszcze nad jedną poprawką.... Tylne kółko mam nieamortyzowane i sam nie wiem.... W sumie na betonie nie zamierzam nim lądować, bo nie mam gdzie No nic, jeszcze 2 dni będę powoli cellonował SW i kończył elektrykę... Jest czas na zastanawianie się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 No, mam nadzieję, że tym razem go nie pognie. Jutro 2x malowanie drugiej strony, potem sezonowanie na desce 48h i powinno być git. DSCN8668 by TeBeWAW, on Flickr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 1 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Podczas ostatecznego montażu i testów wyszedł jeszcze jeden babol. Dźwignia napędu płytowego SW jest zbyt wiotka: Wypadałoby zrobić ją z metalu, ale przekracza to moje mozliwości, nie mam ani materiału, ani maszyn. Czy ktoś z Kolegów na forum dorabia usługowo takie drobiazgi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Zmień przegub kulowy na snapa przestanie się wyginać . można też śmiało zrezygnować z takiego rozwiązania na korzyść jednej pionowej dźwigni pod osią napędu statecznika tak jak to jest w modelach z pływającym statecznikiem poziomym Tu masz zbędne elementy połączenia które dają dodatkowe luzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 1 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Klapka inpekcyjna mechanizmów sterowych: DSCN8671 by TeBeWAW, on Flickr Nowe mocowanie pakietu napędowego, z chłodzeniem DSCN8670 by TeBeWAW, on Flickr Teraz montaż skrzydeł i wyważanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Też myślę, że zamiana snapów na zwykłe załatwi sprawę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 1 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 KONIEC DSCN8675 by TeBeWAW, on Flickr DSCN8676 by TeBeWAW, on Flickr DSCN8678 by TeBeWAW, on Flickr DSCN8680 by TeBeWAW, on Flickr Musiałem doważyć 70g na nosie, po 35g ciężarków wulkanizacyjnych z każdej strony. Będę udawały głowice cylindrów Ostateczna waga 2660g. Idzie na półkę, oblot na wiosnę, zwalnia miejsce na warsztacie dla kolejnego projektu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarz115 Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 KONIEC Nie wieżę Piękny model wyszedł, w końcu muszę się zabrać za swojego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Pogoda jeszcze dopisuje. Oblataj go jeszcze przed zimą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi