robertus Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Oblot można uznać za udany. Z tym brakiem połowy skrzydła to trochę przesadzasz. myślę, że bez stabilizatora też byś go opanował. Lotka czemu przestała działać? Urwałeś kabelek czy mechanicznie się zniszczyło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Operator się spisał . A uszkodzenia na oko niewielkie. Lata bardzo ładnie. A taki miał być ciężki i w ogóle, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
302_Osh Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Przespałem oblot. Gratuluję. Pomijając zabawy z pastuchem, lata wyśmienicie. Żadnego walenia na skrzydło, odwrotnego działania lotek i tego typu tematów. Trójłopatowe śmigło znakomicie pasuje, świetnie wygląda. Na ile procent przepustnicy latałeś (ciekawi mnie, czy ten napęd faktycznie taki przewymiarowany)? Dałeś nadzieję mi i mojemu Wicherkowi. Dobra robota!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Trójłopatowe śmigło znakomicie pasuje, świetnie wygląda. Na ile procent przepustnicy latałeś (ciekawi mnie, czy ten napęd faktycznie taki przewymiarowany)? Dałeś nadzieję mi i mojemu Wicherkowi. Dobra robota!!! Start na 75%, lot na 50%. Wcale nie jest przewymiarowany :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Tomasz- gratulacje! Każdy nowy Wicherek na wagę złota! Ta drobna rysa na krawędzi natarcia nic nie znaczy. Ale na poważnie- supe model i wykonanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adas Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Najważniejsze że lata i to dobrze lata, a że zahaczył o linke to ojej normalna sprawa przy lataniu, Harrison Ford (kolo uwielbia awiacje) wylądował awaryjnie na polo golfowym. Najważniejsza sprawa przy oblocie to zimna krew i opanowanie, i wbrew wszystkiemu nie możesz się bać i musisz być wyluzowany. Ja przed oblotem wicherka nie spawrdziłem działania sterów, okazało się, że miałem revers na sterze kierunku, model przeżył, a druga próba była już, była . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2015 To kiedy Tomku powtórka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adas Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 W ten weekend ma być mały wiatr:) Tzn ja robię drugi lot spaliną, ciekawe czy kolega piotr miał czas na naprawę wicherka 25:). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarz115 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 *Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Remont rozpoczęty, ale jeszcze nie zakończony. Prace domowe i ogrodowe mnie pochłaniają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 4 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 Po dokładnej inspekcji okazało się, że szkody są również w prawym skrzydle. Oprócz zerwania jednego zawiasu lotki nastąpiło rozwarstwienie tylnego dźwigara na 50% długości skrzydła. Niestety pionowe zamknięcie zrobiłem niepoprawnie, czyli słoje wzdłużnie.Już klei się nakładka ze słojami poprzecznymi z balsy 1mm. Wyjęcie zerwanych zawiasów palcowych z lotki i skrzydła okazało się oczywiście niemożliwe :-) Będą wklejone nowe 1cm dalej. Lewe skrzydło ma zdjęty keson górny na 30% długości. Pozytywną wiadomością jest to, że w zasadzie skrzydło w ogóle nie straciło sztywności, bo dźwigar przedni i tylny jest nienaruszony. Zatem odbudowa kesonów i natarcia będzie prosta, bo niekonstrukcyjna. Wicherek będzie gotowy na Otwarcie Sezonu Modelarskiego w Radomiu 9-go maja 2015. Edit. Okazało się równieź, że uszkodzone są obydwa serwa lotek. Wygląda na zerwane po kilka zębów. Nie mam pojęcia, jak udało mi się takim wrakiem poprawnie wylądować :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
302_Osh Opublikowano 4 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 A jak ostro krytykowane "betonowanie skrzydła" na śruby, kołki i bagnet? Według niektórych komentujących Wicherka 25 Pioteerka, powinno wyrwać pół kadłuba. Wszystko nienaruszone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 4 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 Kadłub nietknięty, mocowania zastrzałów w skrzydłach również. Lewe skrzydło 30% kesonu zmasakrowane, prawe ma rozwarstwiony tylny dźwigar i zerwaną lotkę. Prawdopodobnie drut pastucha się zahaczył i zerwał lotkę rozszczepiając dźwigar tylny. Uszkodzenia sa tylko w skrzydłach, kadłub i stery nienaruszone. Pamiętaj, że Wicherek po zdarzeniu poleciał dalej poderwany nadmiarowym napędem :-) To nie był kret. Naprawę zacząłem od sklejenia do kupy wszystkiego, co krawędziami do siebie przylega. Po sklejeniu będę się zastanawiał, gdzie ciąć i co odbudowywać :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 4 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 Kilka fotek z naprawy. Może komuś się przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 5 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Prawe skrzydło i prawa lotka naprawione, gotowe do montażu nowych zawiasów palcowych. Lewe skrzydło - ostatecznie odcięte uszkodzone fragmenty. Lewe skrzydło - wklejka kesonu dolnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 5 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Doklejka kesonu dolnego (balsa 1mm) została wzmocniona wewnętrzną nakładką z lekkiej balsy 3mm. Jutro będą nowe żebra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Prawe skrzydło - naprawa skończona, gotowe do oklejenia. Lewe skrzydło - uzupełnione natarcie, wklejone nowe żebra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Skrzydło lewe gotowe do położenia nowego kesonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Nooo Panie bardzo ładnie nie ma śladu po kraksie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Ślady będą prześwitywały przez nową japonkę :-) Prawie koniec. Uzupełniony keson górny. Jutro szlifowanie i oklejanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi