Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem w pełni świadomy faktu, że sklejka się wyrobi. Powinienem zastosować tam tytan :-) Plan naprawczy jest taki, że mam jeszcze około 0,6mm miejsca na swożniu napędzającym. Zatem jak sklejka się wyrobi, to nakleję na nią jednostronnie coś mocnego, myślę o cienkim kawałku blachy stalowej, po prostu. Ale mam nadzieję, że ta sklejka wytrzyma kilka godzin lotu.

 

Jestem świadomy, że to chyba jest pierwszy Wicherek z płytowym SW. Więc jest ryzyko :-)  Oblot będzie ciekawym doświadczeniem :-)


Z oklejania SW japonką robię tutorial http://pfmrc.eu/index.php?/topic/45087-oklejanie-japonk%C4%85/

Opublikowano

Mam laminat węglowy 1mm, ale sprawdziłem, że węgiel na ścieranie na przekroju jest mniej odporny niż sklejka. Wbrew pozorom sklejka lotnicza całkiem ładnie z mosiądzem współpracuje. Zobaczymy, po ilu godzinach lotu się wytrze.

Opublikowano

Skorzystam z okazji, że statecznik po wczorajszej akcji wygląda jak poniżej i zrobię nowy z klapką odciążającą. Mam nadzieję, że dzięki zmniejszeniu siły na popychaczu wydłużę trwałośc tego elementu sklejkowego.

 

13983389682_d8d98b223b_z.jpgDSCN7182 by TeBeWAW, on Flickr

Opublikowano

Witam, Tomaszu, a po co klapka odciążająca? Z tego co widzę to statecznik ma oś obrotu w ok. 1/3 cięciwy, więc z tego co mi wiadomo już ta 1/3 cięciwy  z przodu robi za odciążenie.

 

Pozdrawiam Krzysiek.

Opublikowano

Rzeczywiście, masz rację, nie pomyślałem o tym. To dobrze rokuje dla trwałości napędu. Nie będę zatem cudował :-)

Opublikowano

A dziękuję za pochwałę  :) Wiesz, ja lubię robotę w drewnie. A im czyściej i dokładniej się robi, tym model jest bardziej wytrzymały. Jest tylko tyle kleju ile potrzeba.

Opublikowano

Produkcja nowego statecznika poziomego w toku. Ty razem robię bez kesonu. Poprzedni miał sztywność statecznika F-16. więc ten będzie lżejszy i bardziej oldskulowy  :)

 

13975723706_1dabdee2c9_z.jpgDSCN7183 by TeBeWAW, on Flickr

Opublikowano

Nowy statecznik wyszedł znacząco lżejszy:

 

14002478882_d198c94bf9_z.jpgDSCN7188 by TeBeWAW, on Flickr

 

Dźwigary 2x5, zamiast poprzednio użytych 3x5, zamknięcie pionowe z balsy 2mm twardej, w centralnej części 3 kawałki z balsy 5mm. Dla ciekawych, trójkąty wzmacniające wykonuję z listwy spływowej, grubsze w narożu, cienkie na końcu. Natarcie z balsy 8x8, spływ z balsy 5x20, żebra balsa 2mm, 2 centralne żebra ze sklejki lotniczej 2mm.

 

14005678395_594d2b3c37_z.jpgDSCN7191 by TeBeWAW, on Flickr

Opublikowano

Uwaga, robię skłon silnika 6 stopni! Jeśli ktoś ma inne zdanie, to ostatnia szansa na sprzeciw, bo zaraz kleję :-)

Opublikowano

Czekam na śmigło, to na zdjęciu jest tymczasowe.

Planowane docelowe to trzyłopatowe 12x7, silnik Turnigy Aerodrive 4260 600kV, pakiet 5S 5000 mAh.  Stosunek ciąg/waga 1.4/1.0. Będzie rakieta.

Pioterek mnie podpuścił, żeby jednak akrobata z niego zrobić ;-)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.