Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No, faktycznie, solidne przekroje. Ja do mojego "lżejszego" skrzydła użyłem dźwigara 2 razy 2x2mm ;)

Tym niemniej Twoja Jaskółka mi się bardzo podoba, może odkopię kadłub swojej i zobaczę czy da się ją zelektryfikować.

Opublikowano

Super pomysł- ile by człowiek dał, żeby wtedy, kiedy Jaskółki się kleiło całymi seriami, można je było tak napędzać- a jeszcze do tegosterować, żeby choć mniej więcej leciały tam gdzie chcemy... Ktoś też elektryfikuje Drucha- też fajny był model, pozostała jeszcze kategoria mikro- np. Zuch.

Opublikowano

Wręga silnikowa mocowana na śrubie nylonowej M4 wklejonej w środkową balsową warstwę kadłuba.

 

12660774825_6bb818d30f_c.jpg

 

 

Komory na elektronikę w kadłubie wykonane, mozna zamykać kadłub sklejką 0,4mm.

 

 

12660776195_735b14254a_c.jpg

Opublikowano

Kadłub oklejony na gotowo. Obwodowo okleiłem balsą 2mm. Widoczna kieszeń na regler i pakiet.

 

12671473335_b4c5dfd535_c.jpg

 

Kieszeń na odbiornik.

 

 

12671952134_0046697f15_c.jpg

Opublikowano

Zdążyłem :-) Trochę wariackie tempo, po powrocie z weekendu będą poprawki i wykończenie. Ale nie wiem, czy w ogóle polatam, bo silnik mi nie rusza. Regulator piszczy przerywanie (jakiś regler YETI), silnik nie rusza, tylko brzęczy. Czy ktoś poradzi, jaki może być problem?

 

A poniżej zdjęcia, póki cała :-)

 

12676017504_4f8605f567_c.jpg

 

 

 

12676018414_8ef4522aeb_c.jpg

 

 

 

12676020974_b07902a533_c.jpg

 

 

12675544755_2561074d5a_c.jpg

 

 

12676023454_d29d5484fb_c.jpg

 

 

 

12676025414_ca97e43d2e_c.jpg

 

 

 

12675686083_e25b309d9c_c.jpg

 

 

 

12675552055_a3ec2f9183_c.jpg

 

 

 

12675553805_d8d3133828_c.jpg

 

 

12675691293_0745e4a8b1_c.jpg

 

 

 

12675693833_f52737e1d9_c.jpg

 

 

12676035444_e79ddaf2d3_c.jpg

 

 

Niestety wagowo kiepsko, 240g. Swoje dołożyło to śmigło, ale to jedyne, które udało mi się zamontować. Żadne z posiadanych nie pasuje na propsavera na tym silniku, nie rozumiem tego, każdy silnik ma inną srednice i każde śmigło inne. Jeśli uda mi się uruchomić silnik, to w poniedziałek będzie film z oblotu.

Opublikowano

Ale nie wiem, czy w ogóle polatam, bo silnik mi nie rusza. Regulator piszczy przerywanie (jakiś regler YETI), silnik nie rusza, tylko brzęczy. Czy ktoś poradzi, jaki może być problem?

 

Brak sygnału z odbiornika do regulatora?

Regulator podłączony pod zły kanał w odbiorniku?

Gaz (lub trymer od gazu) w nadajniku w pozycji nie-zerowej podczas włączania odbiornika?

 

Tyle na szybko przyszło mi do głowy.

 

 

Modelik wyszedł bardzo fajnie, gratuluję i powodzenia w oblocie :)

 

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano

Pięknie wykonany i pomysłowo. GRATULUJĘ. Z tym silnikiem to może być tak jak pisał Tomek, drążek gazu nie w pozycji zero lub nawet jak w mojej Futabie trzeba ustawić rewers na gazie. Tylko wtedy lepiej to zrobić bez założonego śmigła bo model może odfrunąć zanim się zorientujesz :-)

Opublikowano

Koopę lat nie widziałem już tej sylwetki,super model.Mam tylko obawy co do popychacza SW,urwiesz przy lądowaniu.Mogłeś puścić górą

Opublikowano

Wszystko pięknie, nie podoba "misie" tylko to łoże silnika. Albo się obróci, gdy silnik odpali, albo całkiem odmaszeruje przy pierwszej okazji.

No i mocowanie statecznika poziomego na gumkę gwarantuje trymowanie SW przy każdym locie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Propsavery mają różne średnice przetoczenia, aby pasowały pod rożne śmigła. Przetoczenie pod śmigło APC będzie większe niż pod śmigło GWS. Jakimś tam środkiem pośrednim jest przetoczenie stożkowe, ale to w ograniczonym zakresie. Również w zależości od wielkości smigła sa propsavery mniejsze i większe. Trzeba to dobierać konkretnie prop-saver śmigło.

univ-prop-saver.gif

Opublikowano

Koopę lat nie widziałem już tej sylwetki,super model.Mam tylko obawy co do popychacza SW,urwiesz przy lądowaniu.Mogłeś puścić górą

Mogłem, ale musiałbym go odstawic na bok, żeby nie zahaczał o ster wysokości i popychacz byłby za bardzo wygięty. W ogóle pierwotny pomysł był inny, popychacze miały iść wewnątrz rurki - belki ogonowej, ale poległem na próbie przewiercenia otworu w cienkościennej rurce węglowej, rozwarstwiała się.

 

Wszystko pięknie, nie podoba "misie" tylko to łoże silnika. Albo się obróci, gdy silnik odpali, albo całkiem odmaszeruje przy pierwszej okazji.

No i mocowanie statecznika poziomego na gumkę gwarantuje trymowanie SW przy każdym locie.

 

Pozdrawiam

 

Już się obróciło :-) Jesli uruchomię silnik, to łoże prowizorycznie przykleję CA. Ten detal trzeba będzie dopracować. Natomiast co do trymowania SW, to nie jest źle, gumka jest mocna, i ja go nie zdejmuje, gumka jest w celu zachowania oldskulowego wyglądu :-)

 

Z tym silnikiem to może być tak jak pisał Tomek, drążek gazu nie w pozycji zero lub nawet jak w mojej Futabie trzeba ustawić rewers na gazie. Tylko wtedy lepiej to zrobić bez założonego śmigła bo model może odfrunąć zanim się zorientujesz :-)

 

Po kolacji będę walczył, przełoźę drugi odbiornik z RWD13, sprawdzony i uruchomiony, zobaczymy, czy na tamtym pójdzie. Czy taki efekt nie może być spowodowany zwarciem dwóch przewodów silnika, lub brakiem styku na jednym przewodzie silnika? Bo mam pewne podejrzenia.

 

Propsavery mają różne średnice przetoczenia, aby pasowały pod rożne śmigła. Przetoczenie pod śmigło APC będzie większe niż pod śmigło GWS. Jakimś tam środkiem pośrednim jest przetoczenie stożkowe, ale to w ograniczonym zakresie. Również w zależości od wielkości smigła sa propsavery mniejsze i większe. Trzeba to dobierać konkretnie prop-saver śmigło.

univ-prop-saver.gif

 

Robercie, możesz mi wysłać tę grafikę w większej rozdzielczości, bo nie doczytam wymiarów.

 

A przez te śmigła coraz bajdziej dojrzewam do zakupy precyzyjnej tokarki. Jakby ktoś słyszał o jakiejś niedrogiej używanej, to ja chętnie :-)

Opublikowano

No i d.... Na drugim odbiorniku też silnik nie rusza, wszystkie połączenia sprawdzone, pomysły mi się skończyły.

Czy ktoś ma instrukcję serwisową do regulatora YETI ECO?

Opublikowano

Taki trochę strzał w ciemno, ale jeśli Ci tak pika, to może daj rewers na gazie?

 

Cytat z instrukcji:

Switch on the controller. You should hear a 0,5 second audio tone which

indicates that the set-up is successful and the system is ready for use. If the

controller gives an interrupted beeping tone, check that the throttle stick is

fully closed. If it is, then switch off the system, reverse the throttle channel

direction in the transmitter, and repeat the set-up procedure. The full power

position, is sets automatically with the first adjustment of the Throttle stick

into the position full power.

Opublikowano

Koopę lat nie widziałem już tej sylwetki,super model.Mam tylko obawy co do popychacza SW,urwiesz przy lądowaniu.Mogłeś puścić górą

Wystarczy dokleić płozę

post-8532-0-40548500-1393057190_thumb.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.