jethrotull Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 No, faktycznie, solidne przekroje. Ja do mojego "lżejszego" skrzydła użyłem dźwigara 2 razy 2x2mm Tym niemniej Twoja Jaskółka mi się bardzo podoba, może odkopię kadłub swojej i zobaczę czy da się ją zelektryfikować.
zbjanik Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Super pomysł- ile by człowiek dał, żeby wtedy, kiedy Jaskółki się kleiło całymi seriami, można je było tak napędzać- a jeszcze do tegosterować, żeby choć mniej więcej leciały tam gdzie chcemy... Ktoś też elektryfikuje Drucha- też fajny był model, pozostała jeszcze kategoria mikro- np. Zuch.
TeBe Opublikowano 20 Lutego 2014 Autor Opublikowano 20 Lutego 2014 Wręga silnikowa mocowana na śrubie nylonowej M4 wklejonej w środkową balsową warstwę kadłuba. Komory na elektronikę w kadłubie wykonane, mozna zamykać kadłub sklejką 0,4mm.
TeBe Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Opublikowano 21 Lutego 2014 Kadłub oklejony na gotowo. Obwodowo okleiłem balsą 2mm. Widoczna kieszeń na regler i pakiet. Kieszeń na odbiornik.
TeBe Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Opublikowano 21 Lutego 2014 Zdążyłem :-) Trochę wariackie tempo, po powrocie z weekendu będą poprawki i wykończenie. Ale nie wiem, czy w ogóle polatam, bo silnik mi nie rusza. Regulator piszczy przerywanie (jakiś regler YETI), silnik nie rusza, tylko brzęczy. Czy ktoś poradzi, jaki może być problem? A poniżej zdjęcia, póki cała :-) Niestety wagowo kiepsko, 240g. Swoje dołożyło to śmigło, ale to jedyne, które udało mi się zamontować. Żadne z posiadanych nie pasuje na propsavera na tym silniku, nie rozumiem tego, każdy silnik ma inną srednice i każde śmigło inne. Jeśli uda mi się uruchomić silnik, to w poniedziałek będzie film z oblotu.
wakul Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Ale nie wiem, czy w ogóle polatam, bo silnik mi nie rusza. Regulator piszczy przerywanie (jakiś regler YETI), silnik nie rusza, tylko brzęczy. Czy ktoś poradzi, jaki może być problem? Brak sygnału z odbiornika do regulatora? Regulator podłączony pod zły kanał w odbiorniku? Gaz (lub trymer od gazu) w nadajniku w pozycji nie-zerowej podczas włączania odbiornika? Tyle na szybko przyszło mi do głowy. Modelik wyszedł bardzo fajnie, gratuluję i powodzenia w oblocie Pozdrawiam, Tomek
Patryk900 Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Bardzo ładna robota szacunek. Tylko ten kołpak mi nie pasuje myślałem ze będzie gws tak jak chyba radził Robert .
samolocik Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Pięknie wykonany i pomysłowo. GRATULUJĘ. Z tym silnikiem to może być tak jak pisał Tomek, drążek gazu nie w pozycji zero lub nawet jak w mojej Futabie trzeba ustawić rewers na gazie. Tylko wtedy lepiej to zrobić bez założonego śmigła bo model może odfrunąć zanim się zorientujesz :-)
robroy67 Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Koopę lat nie widziałem już tej sylwetki,super model.Mam tylko obawy co do popychacza SW,urwiesz przy lądowaniu.Mogłeś puścić górą
jethrotull Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Waga będzie pewnie OK, mój samolocik z takim skrzydłem latał całkiem powoli przy wadze 235g (fakt, że z dużo mocniejszym silnikiem):
wapniak Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Wszystko pięknie, nie podoba "misie" tylko to łoże silnika. Albo się obróci, gdy silnik odpali, albo całkiem odmaszeruje przy pierwszej okazji. No i mocowanie statecznika poziomego na gumkę gwarantuje trymowanie SW przy każdym locie. Pozdrawiam
robertus Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Propsavery mają różne średnice przetoczenia, aby pasowały pod rożne śmigła. Przetoczenie pod śmigło APC będzie większe niż pod śmigło GWS. Jakimś tam środkiem pośrednim jest przetoczenie stożkowe, ale to w ograniczonym zakresie. Również w zależości od wielkości smigła sa propsavery mniejsze i większe. Trzeba to dobierać konkretnie prop-saver śmigło.
TeBe Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Opublikowano 21 Lutego 2014 Koopę lat nie widziałem już tej sylwetki,super model.Mam tylko obawy co do popychacza SW,urwiesz przy lądowaniu.Mogłeś puścić górą Mogłem, ale musiałbym go odstawic na bok, żeby nie zahaczał o ster wysokości i popychacz byłby za bardzo wygięty. W ogóle pierwotny pomysł był inny, popychacze miały iść wewnątrz rurki - belki ogonowej, ale poległem na próbie przewiercenia otworu w cienkościennej rurce węglowej, rozwarstwiała się. Wszystko pięknie, nie podoba "misie" tylko to łoże silnika. Albo się obróci, gdy silnik odpali, albo całkiem odmaszeruje przy pierwszej okazji. No i mocowanie statecznika poziomego na gumkę gwarantuje trymowanie SW przy każdym locie. Pozdrawiam Już się obróciło :-) Jesli uruchomię silnik, to łoże prowizorycznie przykleję CA. Ten detal trzeba będzie dopracować. Natomiast co do trymowania SW, to nie jest źle, gumka jest mocna, i ja go nie zdejmuje, gumka jest w celu zachowania oldskulowego wyglądu :-) Z tym silnikiem to może być tak jak pisał Tomek, drążek gazu nie w pozycji zero lub nawet jak w mojej Futabie trzeba ustawić rewers na gazie. Tylko wtedy lepiej to zrobić bez założonego śmigła bo model może odfrunąć zanim się zorientujesz :-) Po kolacji będę walczył, przełoźę drugi odbiornik z RWD13, sprawdzony i uruchomiony, zobaczymy, czy na tamtym pójdzie. Czy taki efekt nie może być spowodowany zwarciem dwóch przewodów silnika, lub brakiem styku na jednym przewodzie silnika? Bo mam pewne podejrzenia. Propsavery mają różne średnice przetoczenia, aby pasowały pod rożne śmigła. Przetoczenie pod śmigło APC będzie większe niż pod śmigło GWS. Jakimś tam środkiem pośrednim jest przetoczenie stożkowe, ale to w ograniczonym zakresie. Również w zależości od wielkości smigła sa propsavery mniejsze i większe. Trzeba to dobierać konkretnie prop-saver śmigło. Robercie, możesz mi wysłać tę grafikę w większej rozdzielczości, bo nie doczytam wymiarów. A przez te śmigła coraz bajdziej dojrzewam do zakupy precyzyjnej tokarki. Jakby ktoś słyszał o jakiejś niedrogiej używanej, to ja chętnie :-)
TeBe Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Opublikowano 21 Lutego 2014 No i d.... Na drugim odbiorniku też silnik nie rusza, wszystkie połączenia sprawdzone, pomysły mi się skończyły. Czy ktoś ma instrukcję serwisową do regulatora YETI ECO?
robertus Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 To nowy regulator? Zaprogramowaleś zakres gazu?
marcelizor Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 A próbowałeś podłączyć inny silnik pod ten zestaw? EDIT Manual do regli JetiEco eco_12_18_25.pdf
TeBe Opublikowano 22 Lutego 2014 Autor Opublikowano 22 Lutego 2014 Marcinie dziękuję, ale niczego mi to nie wyjaśniło.
poharatek Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 Taki trochę strzał w ciemno, ale jeśli Ci tak pika, to może daj rewers na gazie? Cytat z instrukcji: Switch on the controller. You should hear a 0,5 second audio tone which indicates that the set-up is successful and the system is ready for use. If the controller gives an interrupted beeping tone, check that the throttle stick is fully closed. If it is, then switch off the system, reverse the throttle channel direction in the transmitter, and repeat the set-up procedure. The full power position, is sets automatically with the first adjustment of the Throttle stick into the position full power.
stema Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 Koopę lat nie widziałem już tej sylwetki,super model.Mam tylko obawy co do popychacza SW,urwiesz przy lądowaniu.Mogłeś puścić górą Wystarczy dokleić płozę
Rekomendowane odpowiedzi