robertus Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Napisz coś o skuteczność SK i SW. Oba są w strumieniu zaśmigłowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 SW jest skuteczny bardzo. Natomiast zaskoczyła mnie bardzo mała skuteczność SK. Zarówno na full throttle jak i podczas szybowania. Będę musiał podjąć działania śledcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 sam model ma dosc plaska nature do tego spora nieruchoma czesc stecznika - chyba za maly ten ster kierunku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benio Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Jeśli będzie zapotrzebowanie, to mogę rozrysować i opublikować plany. Cześć Tomek. Jak możesz to opublikuj plany. Samolocik ekstra, do spokojnego latania jak znalazł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Hmm, ja to bym musiał to narysować 1:1 na papierze i pójść na skaner A1 ... Może któryś z kolegów biegłych w programach graficznych pomógłby "pro bublico bono"? Ja dostarczę wymiary i zdjęcia. Oczywiście nie mówimy o pełnych planach konstrukcyjnych CAD, tylko o takich mniej więcej. Żeby z tego jakiś sensowny pdf wyszedł. sam model ma dosc plaska nature do tego spora nieruchoma czesc stecznika - chyba za maly ten ster kierunku... Tak teraz na zimno podsumowując, to ja w zasadzie latam nim tylko lotkami (przez kabel Y, czyli nie mam lotek różnicowych) i SW. Można go zrobić bez SK. Namawiam do produkcji, bo wyszedł mi bardzo "wybaczający" model, do startu z ręki i lądowania bez podwozia. Komponenty tez nie są zbyt drogie. Spokojnie można zastąpić moje serwa MG90S tańszymi 9-gramowymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Najprościej to tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Stefanie, ale po Twojej proponowanej modyfikacji należałoby przesunąć cały zespół ogonowy co najmniej 5cm do przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Tomku, różnicowe wychylenie lotek możesz spokojnie realizować na serwach łaczonych do jednego kanału (Y). To banalnie proste. Tak kiedyś robiono gdy nie było tych wszystkich wynalazków w aparaturach cyfrowych. Ustawiasz dźwignie w serwie odchyloną od ustalonej osi np o 15o. Obrót dźwigni o 30o w stronę osi da ruch popychacza L=2*sin15*R (R-ramię). W drugą stronę ten sam ruch o 30 stopni spowoduje już dużo mniejszy ruch popychacza. Jaki to już zabawa dla miłosników trygonometrii. Najważniejsze że to działa. Jezeli chcesz mogę narysować Twój model w wersji do publikacji planów. Pozdrawiam Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Myślę, że Stefanowi chodzi aby odsunąć ster kierunku dalej od środka ciężkości. Innym rozwiązaniem byłoby przedłużenie belki. Zwiększy się ramię działania siły. Więc raczej chodzi aby było właśnie tak jak na zdjęciu, bez przybliżania czegokolwiek.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Dla zainteresowanych zrobiłem dokumentację. ftp://ftp.guru.pl/jozek.rar Rozpiętość 110cm, reszta wymiarów proporcjonalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 A może coś z podwójną belką ogonową na bazie Józka? Coś a'la TwinJoozek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Tomku czy dostałeś dziś mail z planami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Oto plany dla chętnych: JOZEK_1100_V3 by TeBeWAW, on Flickr Plik pdf do pogrania pod adresem ftp://ftp.guru.pl/JOZEK_1100_v3.pdf Wszystkie zdjęcia Józka są tu: https://www.flickr.com/photos/mcguru/sets/72157641024698894/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 A może coś z podwójną belką ogonową na bazie Józka? Coś a'la TwinJoozek Wtedy środek ciężkości jeszcze bardziej przemieści się do tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Dlaczego Stefanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Bo będą dwa kadłuby za środkiem ciężkości zamiast jednego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Wg mnie nie spowoduje to przesunięcia SC a po prostu ogon będzie cięższy, bo dwie belki zamiast jednej. Wyważyć trzeba będzie w tym samym miejscu co dla jednej belki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Bo będą dwa kadłuby za środkiem ciężkości zamiast jednego? To była moja odpowiedź, że musiał byś przesuwać stateczniki do przodu. Może nie zręcznie napisałem, ale dwie belki ważą więcej niż jedna, (chyba że inne/lżejsze) i dla zachowania SC trzeba będzie doważać przód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Teoretycznie dwa kadłuby to możliwość zastosowania śmigła o większej średnicy. Ale wtedy wyrzut z ręki byłby już raczej niemożliwy Natomiast na pewno zastosowanie usterzenia klasycznego obniży wagę usterzenia, w moim rozwiązaniu wymagany jest mocny - i ciężki - statecznik pionowy. Przy usterzeniu klasycznym wystarczy dla bezpieczeństwa dołożyć płetwę na końcu kadłuba. Zastosowanie prawdziwego kadłuba z węgla zamiast wędki też odejmie kilka gramów na ogonie. Motylek też będzie lżejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benio Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Dzięki za plany, przydadzą się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi