Skocz do zawartości

F-14 twinEDF 70mm (post edytowany + zdjęcia w poście)


Rekomendowane odpowiedzi

Czy istnieje jakiś program który pozwoli dobrać odpowiednio średnicę dyszy wylotowej dla napędu EDF. Czy podana optymalna średnica 64mm dobrana została przez ciebie eksperymentalnie?

Informacje z forum RCGROUPS,przed budową jak i w trakcie sporo czytałem zarówno tamto jak i nasze forum.Fajnie też pokazane to jest tu

Robertus o ile mnie pamięć nie myli gdzieś kiedyś wkleił tabelkę ze średnicami wylotów.No i na sam koniec sprawdziłęm to doświadczalnie,wszystko sie zgadza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i wszystko jasne  :) . Dzięki.
Polecam także 

http://www.sgm.siedlce.pl/index.php/warsztat/howto/329-tuneledf

Ja projektując swojego Su-22 z 1x EDF bardziej martwię się o zwężenie kanały wlotowego. O kanał wylotowy się nie martwię bo pomimo zwężenia po stronie zewnętrznej kadłuba na wylocie, średnica wewnętrzna na wylocie =średnicy EDFa =70mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Panowie te male chinczyki troche z tymi 1000W w tym EDf poleciały w kulki, film sie uploaduje bedzie wiadomo o co halo.....

 

 

 

No i jest problem....

Przykladowo laduje baterie na full ustawiam rygiel na cut off medium (czyli ma zwalniać) daje gaz na opór raz 2 ,3 nie ma znaczenia ile to edf przerywa jak by wlasnie zwalniał tak skacze w obrotach, wylacze i wlacze jeszcze raz i zapierdziela dobrze. Daje cutoff na hard czyli ma wylaczac silnik. Robie to samo pakiet na full daje gaz na opor i działa OK 1 KW energi, daje cutoff z nadajnika po czym odpalam jeszcze raz daje pol gazu ok daje wiecej silnik staje jak by rugiel robił hard cutoff. Odpalam ponownie działa ok WTF?

Na obu pakietach jest taka sama akcja. Zauważyłem ze radiator od ESC jest ciepły, ale nawet chlodzenie EDFem nie pomaga (jest wtedy zimny) Wattmetter nie pokazuje ze napiecie na pakiecie spada poniżej 12V (3v na cele) Jakies sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie ten esc. Dzis jeszcze pokombinuje z ustawieniami cell.

Ewentualnie czy ktos z okolic wawy nie chce sprzedać jakiegos ESC 80A? Podjechałbym dzis odebrał. Najlepiej bez beca, ale nie bede wybrzydzał

 

Ewentualnie mysle tez o kupnie programatora i wgraniu jakiegoś innego softa, moze to pomoże....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może regulator jest za wolny? Istnieje coś takiego jak limity obrotów. Niektóre regulatory nie dają rady wysterować silnika przy obr. ~ 45k. Chociaż akurat ten powinien. Mam Dragona 90 - to chyba to samo co SS. Kręci 6-ciopolowcem aż miło. A np. Dragon X60 juz nie daje rady. Timing ustaw na low (najlepiej 0 ale jak nie ma to 1). Czasem złej jakości goldy esc/silnik (brudne, tłuste) tez mogą dać taki efekt. Próbuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Wyprobowałem wszystkich ustawien baterii i niby w/g instrukcji, ustawilem na pakiet 2S i silnikiem kreci tylko spada poniej 12 v na 4s. Timingi mam na high. tak zaleca instrukcja EDFa, ale ustawie i sprawdze co z tego wyjdzie. Zastanawia mnie, skoro był by to problem timingów , czy za wolnego regulatora, to wogóle by nie krecił prawidłowo, a on czasem potrafi. TYLKO WŁAŚNIE CZASEM. Przelutuje tez jutro goldy, może pomoże.

 

Moje obecne ustawienia sa zaznaczone strzałką

1-1 = NiCd
1-2 = 7 cell LiPo
1-3 = 6 cell LiPo
1-4 = 5 cell LiPo
1-5 = 4 cell LiPo <-------
1-6 = 3 cell LiPo
1-7 = 2 cell LiPo


Throttle

 

2-1 = Auto throttle range
2-2 = 1.1ms to 1.8 ms from Receiver
2-3 = Accelerate Fast <-------
2-4 = Accelerate by ramp-up

 

Brake

 

3-1 = No brake <-------
3-2 = Soft brake
3-3 = Med

  1. = Hard brake

 

Direction & Cutoff

 

4-1 = clockwise rotation <-------

4-2 = counterclockwise rotation

4-3 = Cutoff soft (When battery low)  na tym silnik skacze na obrotach

4-4 = Hard cutoff <-------

 

Timing

 

5-1 = 2 to 4 pole motors

5-2 = 6 to 8 pole motors

5-3 = 10 to 14 pole out runner

5-4 = Hi RPM out runner (I think >20k) <-------

 

PWM setting

 

6-1 = 8 kHz PWM for low RPM

6-2 = 16 kHz for out runners <------- tylko że moj silnik to inruner

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiłem na low i PWM na 8 pierwsze dwie próby i silnik odpalił, niestety nie moglem wiecej razy sprawdzic bo dostałem opier*** ze jest 24 i ściany sie trzęsą.....  I niestety ale dupa, przed wyjsciem do pracy odpalilem dwa razy i dwa razy zdechl na okolo 70% gazu. Musze kupic chyba esc.....

 

Zastanawiam sie nad regulatorem i mysle o

1. HobbyKing 70A BlueSeries Brushless Speed Controller

 

2. Hobbyking 70amp OPTO ESC with 5 Amp External UBEC bardziej ten mi odpowiada bo ma zewnetrzny BEC który mogfe wywalić, i nie bedzie mi grzał ESC. Ale ten "mystery" jest napewno lepszy jakościowo i mozliwościowo.

 

Moge też kupić REDOXa w polscie, ale czy to jest cos warte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Redoxy chodzą, a z HK mogę polecić Plushe - zresztą b. dobre. Ew. YEP-y (znam tylko Sunrise100 i 120 HV - bardzo dobre). Plush 60 to super wybór - mam kilka - jeden nawet ostro dostawał (~80A) - nie ma problemów. Kolega katuje redoxy (60 chyba) i też sobie chwali - choć porównanie z Mezonem wyszło tragicznie (10% energii w gwizdek tzn. ciepło)

 

Ten z osobnym becem to może być dragon 60 - tez ma taki bec. Też przerywa! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BlueSeries mogę polecić. Mam 30A, 40A i 60A. W ogóle staram się je kupowac od długiego czasu. Na 40 A wyciągałem chwilowo 67A i przez dłuższą chwilę około 50A bez problemów. 60A ma ciekawą właściwość. Jeśli napięcie spadnie na pakiecie to ogranicza moc sinusoidą. Silnik jakby wtedy pulsuje. Na początku myślałem, że to jakiś błąd a teraz to mi się podoba takie zachowanie. Lepsze niż ograniczenie do 30% mocy lub odcięcie całkowite, jak w mniejszych regulatorach. Zauważysz to w lotach mojego Jaka-17.


Na filmie słabo widać, chyba ciągnie ci max 69A. Ja bym wziął większy regulator, gdzieś 80A min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał, wyjaśnij mi jedną rzecz. Tym masz dwa EDF-y? I jeden regulator? Czy jak, bo się zgubiłem.

Teraz wyglada na to że nie mam w ogole EDFu..... Był jeden, dzis jak ustawiałem jeszcze regulator, przez nie uwage zassało i  wkreciłem mate szklana ;/ niestety odbilo sie to na tym że wiatrak sie przytarł o obudowe, tzn nie łopatka o obudowa edfa, tylko jej dolna cześć o silnik. Tak jak by wirnik się cofnął do tyłu. Wał jest prosty, odpalalem na sucho i nie biło, ale wiatrak napewno potrzebuje wyważania. Mam jeden EDF (miałem?) i jeden ESC, dwa pakiety

 

Robert, dzis pociągnął mi 74A i 1,720 g ciagu mi zrobil, wyszło prawie 1100W, niestety skonczyło sie to przemiałem maty 25g. Mój ESC to HK SS 90-100A więc powinien ogarnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do malowania to Ci jeszcze sporo zostało, sporo szlifowania, szpachlowania, usuwania smug i plam, zaokrąglania zadziorów.

Cały czarniuśnki ... nie idź na łatwiznę. Malowanie w takim modelu odgrywa znaczą rolę w końcowym efekcie, odwal coś konkretnego. Mi się to bardzo spodobało z tych prostszych :

F_14E_tomcat_Jolly_Rogers_by_bagera3005.

https://www.google.pl/search?safe=off&client=firefox-a&hs=0GM&rls=org.mozilla%3Apl%3Aofficial&channel=fflb&biw=1024&bih=562&tbm=isch&sa=1&q=f+14+paint+scheme&oq=f+14+paint+scheme&gs_l=img.3...28202.28202.0.28476.1.1.0.0.0.0.153.153.0j1.1.0....0...1c..58.img..1.0.0.sgsb9EsmtZM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.