Pioterek Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Ciężar swoją drogą, ale jest silna hipoteza że lekkiemu zwichrowaniu uległo prawe skrzydło. Piotrze, to raczej nie rutyna w pilotażu. Kilkukrotne starty (2 pilotów) w sposób powtarzalny dawały ten sam objaw. Nie chodziło mi o rutynę, tylko nie poznanie modelu do końca. To jest nietypowy układ latający i pewnie swoje tajemnice ma - np. przy starcie może łatwo przeciąga. Oblatywałem w zeszłym roku Koledze Andrzejowi jego SE 5a - Chiński wytwór. Miał prawe skrzydło sporo opuszczone na kołku w dół (o ile pamiętam), więc trymer w radiu do samego oporu trzeba było mu ustawić, ale wystartował (na krzywym skrzydle) latał całkiem prawidłowo. Więc można i na krzywym , tyle że "esiak" jest b.przyjaznym modelem a Tomka nie wiadomo - może go nie lubi
TeBe Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2015 Teraz już nie dojdziemy do tego co było powodem, bo skrzydła są a/ uszkodzone, b/ zostały sprute w celu odzyskania kieszeni bagnetu i żeber końcowych ze złączami MPX. Zastanawiam się nad zrobieniem klap w nowych skrzydłach, decyzja zapadnie dziś wieczorem po głębszych przemyśleniach. Myślę, że klapy usuną największą wadę tego modelu, czyli dużą prędkość wymaganą do startu. Kadłub został otwarty w celu naprawy mocowania statecznika pionowego. Statecznik poziomy jest w zasadzie nietknięty, kwestia ponownego przyklejenia. Będzie robione nowe skrzydło przednie, konstrukcyjne. Na Piknik w Radawcu będzie gotowy, choć niekoniecznie oblatany.
PK999 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 (...) Na Piknik w Radawcu będzie gotowy, choć niekoniecznie oblatany. No to się zmartwiłem. Nie tyle rozbiciem Piaggio, co jego odbudową. Mówisz, że będzie gotowy na Radawiec... To pewnie nie wystarczy czasu na bird of time. A tego chętnie był zobaczył na żywo - w powietrzu.
TeBe Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2015 Skoro Ci zależy, to Birda też skończe i przywiozę. Kupa czasu :-)
TeBe Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2015 Kadłub/SW/SK naprawiony. Czas na płaty.
AndyCopter Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Mam zbędne skrzydła z modelu Predator MQ1 1400mm może byś reflektował ?
Bartek Piękoś Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Wiedziałem, że szybko Ci pójdzie ale i tak mnie zaskakujesz tempem. Jak to zrobiłeś? Wycinałeś całość, i robiłeś nowe łoże czy włożyłeś co było i zalałeś klejem?
TeBe Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2015 Wyciąłem dolne poszycie i dolne mocowania. wyprułem górne mocowania, nie ruszając górnego potrzaskanego poszycia zrobiłem nakładkę od wewnątrz, na to nowe mocowania górne do wręg i podłużnic. Dziś zrobię nowe mocowania dolne do wręg i podłużnic ze sklejki owocówki i potem zamknę spód nowym poszyciem. Taki urok modeli konstrukcyjnych :-)
Bartek Piękoś Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Czyli trochę jeszcze zostało, ale już w zasadzie z górki.
TeBe Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2015 Dziś wieczorem skończę kadłub, Jutro skrzydła, pojutrze płat przedni. Jeśli nie będzie wiało, to w weekend poleci :-)
TeBe Opublikowano 19 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2015 Ogonek naprawiony. Nowe skrzydła też są prawie gotowe. Cały czas zastanawiam się, czy robić te klapy, czy nie.
TeBe Opublikowano 20 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2015 Odcięcie klap i gniazdo na serwo zmniejszy sztywność płatów. A one już teraz nie są wzorem sztywności
AndyCopter Opublikowano 20 Czerwca 2015 Opublikowano 20 Czerwca 2015 Skrzydła ze SkySurfera chyba nie są najlepszym wyborem. Pręt usztywniający kończy się przy serwach sterowania lotkami, przez co końcówki są bardzo elastyczne. Sprawdza się to w SS, ale w Twoim skrzydła powinny mieć jednak większą sztywność. edit. zwróć uwagę też na rozmieszczenie klap w Piaggio Czy Twoje klapy nie przesłaniały(by) śmigieł ?
TeBe Opublikowano 20 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2015 Troszkę będą przesłaniać. Ale czy to źle?
AndyCopter Opublikowano 20 Czerwca 2015 Opublikowano 20 Czerwca 2015 Wydaje mi się, że może mieć to znaczenie. Jak by co, to nie wyrzuciłem jeszcze szkrzydeł z Predatora, na wypadek gdybyś się zdecydował
wojcio69 Opublikowano 20 Czerwca 2015 Opublikowano 20 Czerwca 2015 Kiedyś gdy zakupiłem Icon'a A5 mając obawy czy skrzydła wytrzymają przy lądowaniu na wodzie wzmocniłem je płaskownikiem węglowym 1x5mm na całej długości ale... Wkleiłem go na sztorc. Obecnie skrzydło od Falcon'a 22 Kwarcińskiego nie ma takiej sztywności jak tamto.
stema Opublikowano 4 Marca 2016 Opublikowano 4 Marca 2016 Tomasz, ostatnio "grzebałem się" w konstrukcjach Edwarda Margańskiego. Przednie skrzydło trzeba zrobić obrotowe: Pan Edward w swoim samolocie doświadczalnym steruje za pomocą takich klapek, bo to skrzydło jest bardzo czułe na sterowanie,: ale już pracuje nad "normalnym" sterem. Poszukaj sobie u Margańskiego.
Rekomendowane odpowiedzi