Ciachoband Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2014 (edytowane) Marcin - SZACUN. W czym to robiłeś? Zaraz wrzucę swoje i zobaczysz. Mi chodzi tylko o kształt dolotu w cylindrze. bo tutaj po prawej stronie nie ma fi, a po lewej jest. Druga sprawa to spójrz na rzut podstawy. Jest obrócony o 90 stopni. Jeżeli chodzi o moje ZŁE podejście do konstruowania, to http://www.kolmengines.com/HOME.88.0.html Tak właśnie chcę i będę budował silniki. Ci Panowie są inżynierami, a wszystko wykonują na CNC i dlatego spójrzcie na cenę. Ponadto http://www.kolmengines.com/Fotos-BX100-BX135.104.0.html wapniak i reszta niech popatrzy, że każdy element się modeluje. Dajcie spokój tolerancjom. Jak wykonam to wysokiej klasie (np 5) to mi to ryba jakie one powinny być, bo i tak się zmieszczę, a CNC są dokładne, nawet bardzo.... Najwyżej koszta by wzrosły, co mnie mało na razie interesuje. Ale tam w opisach jest podana dokładność, czyli tolerancja... Edytowane 12 Czerwca 2014 przez Zefirek Post moderowany.
kojani Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Nie jest obrócony - zobacz jak jest poprowadzony przekrój A-O-B! Kształt otworu w korpusie nie jest jednoznaczny ale nie ma większego znaczenia ponieważ i tak jest przesłonięty przez fi7 w tulei. Wymiarowane do osi - więc pewnie nie postawione fi przez pomyłkę.
Ciachoband Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Wymiarowane do osi - więc pewnie nie postawione fi przez pomyłkę. - czyli jakiś błąd jest. A chodzi mi o to.. Bo to jest ten sam rzut.
MASK Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Wszystko jest ok, po prostu popatrz na rzut dolu tulei jak jest poprowadzony przekroj. Jest zalamany pod katem 90 stopni. Tak jakbys wycial cwiartke. Lewa czesc (ta gdzie zaznaczyles) to rzut przedni a po drugiej stronie osi masz boczny. Chociaz tez nie do konca, bo otwory wydechowy i dolotowy sa w bocznym rzucie edit: masz racje, troche jest namieszane. Mi jest latwiej, bo wiem jak ten silnik wyglada
psiwak Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Kuba, musisz zdawać sobie sprawę że to nie był rysunek "wykonywany przez program" i trzeba przy ich czytaniu trochę ruszać szarymi komórkami. A ty nie wykonał byś go w swoim programie w takim kompaktowym stylu, to jest zaleta 2D. Rysunek dla zwykłego Kowalskiego jest jak najbardziej prawidłowy. Wczesniej w wykasowanym poscie pisałes cos o tolerancji w swoim jak i CAMowskim programie. Powiem tobie tak, jak bys nie podkręcał tam tolerancji to nie bedzie mialo to 'zadnego' wplywu na dokładnosc wykonania tego silnika bez wplywu w jakim 3D bedziesz to robil. Te tolerancje maja wplyw na numeryke, wielkosc pliku i na nic wiecej. Pewnie na tym etapie twojej wiedzy nie zgodzisz sie ze mna, ale jesli moge tobie doradzic to nie przykładaj wiekszej uwagi do programow CADowskich. Jak kiedys 'ktos' powiedzial Kubo nie idz ta droga . To jest tylko narzedzie tak jak kiedys deska i olowek, dzis Inventor jutro jakies inne solidy, a co z wiedza i odswiadczeniem. Jak skonczysz ten 'projekt' to sporo go zbierzesz i tego tobie zycze. Zazdroszcze tobie czasu jak i mozliwosci Zycze powodzenia Obiecałes cos poprawic a ja dalej czytam ze stal stopowa 4140 jest nierdzewka no chyba ze ktos tam dorzucil jeszcze min10% chromu 1
kojani Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Ok co by do końca wyjaśnić poprawność rysunku zamodelowałem głowicę i zrobiłem identyczny przekrój. Tak wygląda model 3d Tu mozna pokręcić glowica_3d.pdf Poniżej rysunek z identycznym jak w dokumentacji przekrojem glowica.pdf Jak widać autor nie popełnił zbyt wielu błędów - tak naprawdę są dwa. Jeszcze raz powtarzam umiejętność zamodelowania to to co określam mianem małpiej zręczności, od tego do konstrukcji droga daleka. Polecam drugi cytat z mojej stopki.
psiwak Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Ja spotkałem sie okresleniem "composite section" i to jest to co autor zrobił nie traktował bym tego jak błąd. Taki fajny kompaktowy przekrój.
Ciachoband Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Fajnie, że nie tylko ja umiem rysować. Tylko w moim przypadku to nic nie zmienia...Kojani ma doświadczenie i umiejętności. Liczę, że założy swój temat i wykona tam swój silnik... Liczę na to poważnie, myślę, że inni też.
kojani Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Ja spotkałem sie okresleniem "composite section" i to jest to co autor zrobił nie traktował bym tego jak błąd. Taki fajny kompaktowy przekrój. Zawsze powtarzam "młodzieży", że rysunek powinien być przede wszystkim czytelny nawet kosztem pewnych nieścisłości formalnych. I tu właśnie widać dokładnie ten sposób myślenia autora.
MASK Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 (edytowane) Moim zdaniem cały ten poskładany przekrój potrzebny był tylko po to, żeby zwymiarować grubość stopy tulei i nic więcej. Poza tym nic innego do rysunku nie wnosi oprócz zamieszania. Gdybym nie wiedział jak to rzeczywiście wygląda, to też miałbym z tym rysunkiem problem. Rysunek powinien być jak najprostszy, jak najbardziej czytelny i elegancki. Najbardziej do mnie przemawia półprzekrój, który w prosty sposób załatwia niezgrabności oryginału. Edytowane 12 Czerwca 2014 przez Zefirek Post moderowany.
Shock Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 (edytowane) Heh, śledzę te tematy Twoje z wypiekami na twarzy.. Napiszę Ci Kuba co myślę ,niekoniecznie musisz to wziąść pod uwagę... Zamknął bym się w warsztacie,pokoju,uczelni czy gdzie tam robisz te silniki i zaczął coś rzeżbić jednocześnie robić z tego dokumentację,foty,filmiki oraz korzystając z pomocy kolegów z doświadczeniem na PW i w odpowiednim momencie wrzucił to tutaj .Niestety, mimo iż wapniak brutalnie usiłuje zakończyć twoje marzenia to trudno się z nim nie zgodzić..nie mogę też zrozumieć po co robisz ten silnik i aż 10 szt. skoro wiadomo iż żadnej wartości dla Ciebie on nie przyniesie ,na pewno nie rzucą się na niego kolekcjonerzy,na pewno nie będzie się on nadawał do napędu modeli,na pewno na nim nie zarobisz...mogę zrozumieć własną ,Twoją satysfakcję,powiedzmy nabywanie doświadczenia i chęć udowodnienia wszystkim że go wykonasz -tym bardziej że nawet jak Cie się uda to sukces będzie miał wielu ojców.. W gruncie rzeczy ,w duchu, chciałbym aby Ci ten projekt wyszedł-utniesz spekulacje,wyjdziesz z tematu z podniesionym czołem ,"obronisz się". Nie piszę z przypadku,z zawodu jestem po Salezjanach modelarzem odlewniczym i coś tam o tworzeniu modeli odlewniczych o materiałach,metalach-obróbce wiem, choćby z praktyki po odlewni,tokarkach,frezarkach . Edytowane 12 Czerwca 2014 przez Zefirek Post moderowany. 1
Ciachoband Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2014 (edytowane) witam. Silnik zostanie wykonany jednak w 5ciu egzemplarzach, chyba, że bd duże zainteresowanie, to bd myśleć. 3 egzemplarze już są zajęte, więc pozostały 2 dla chętnych. Zapraszam na PW. Koszt wykonania jednego egzemplarza jaki ja ponoszę netto to ok. 500zł.(materiał i praca Pana Stasia). TYLKO NIEKTÓRE ELEMENTY ZOSTANĄ WYKONANE NA CNC. Nie robię tego dla celów zarobkowych, więc za poświęcony czas nie liczę. Nie ukrywam, że te silniki bd jedyne w swoim rodzaju, wszystko będzie wykonane z POLSKIEGO materiału, POLSKIMI rękami i z POLSKIM zapałem, bo to przecież POLSKA konstrukcja. Na każdym karterze bd wyfrezowane moje nazwisko(logo). Cała technologia wytwarzania jest opracowana. Do końca czerwca bd filmik z odpalenia, ale może dużo wcześniej. To wszystko zależy od ilości wolnego czasu. Co jakiś czas bd wstawiał filmiki co i jak powstaje. Zacznę pewnie po majówce. Edytowane 12 Czerwca 2014 przez Zefirek Post moderowany.
Ciachoband Opublikowano 30 Maja 2014 Autor Opublikowano 30 Maja 2014 Witam. Niestety prace idą powoli - jestem zajęty jak zwykle. Ale na potrzeby forum wykonałem panewkę główną trochę szybciej, bo ostatecznie postanowiliśmy z promotorem, że silnik bd wykonany w drugiej połowie czerwca, bo razem nie mamy czasu. Wstawiam filmik - sory za jakość. Następne powinny być lepsze. Otwór nie został rozwiercony, bo akurat ktoś zakosił wiertło, więc po rozwierceniu mamy gotową panewkę, no może jeszcze trochę polerki. W każdym razie jak widać dostęp do profesjonalnych obrabiarek mam, więc za jakieś 3 tyg spodziewajcie się nowych filmików. https://www.youtube.com/watch?v=P9fPnG2mdm8 Pozdrawiam.
polpakpol Opublikowano 30 Maja 2014 Opublikowano 30 Maja 2014 Ładna czysta robota Czekam na dalsze postępy
Ciachoband Opublikowano 31 Maja 2014 Autor Opublikowano 31 Maja 2014 (edytowane) .Wyjmowana była raz, bo trzeba było obrócić panewkę, żeby wytoczyć kołnierz(???????) Dokładność obróbki na tej obrabiarce to 0,05mm- do tulejki wystarczy spokojnie. Mierzenie suwmiarką było dla konktroli jak dużo materiału musimy jeszcze zdjąć - to chyba dobra metoda i nie podlega krytyce. Ostatecznie zmierzyliśmy ją mikrometrem. Na filmie są tylko urywki całej pracy. Przy tej dokładności czas toczenia tej panewki wynosił jedną godzinę. (Było trochę materiału do zdjęcia) Na filmiku to może wygląda jakby to trwało chwilę. A przetoczyliśmy ich 6. Ze wszystkich silników mam do wykonania ok 140 elementów i to bd pare godzin, a mam ważniejsze rzeczy na głowie niż ten silnik. Była wykonywana na CNC ale ręcznie. Jeżeli uważacie, że jakość jest nieduża to bardzo dobrze- odwzorowuje pracę modelarza z tamtych czasów, praca silnika też bd autentyczna. Ale nie przesadzajmy, to nie jest silnik bolidu F1. To zwykły samopał, któremu trochę luzu (0,05mm max) tylko pomoże. Poza tym wszystko było i będzie wykonywane pod okiem człowieka, który wie co robi - sam buduje obrabiarki i zna się na tym bardzo dobrze. Skoro wierciliśmy bez nakiełka to znaczy, że nie było tutaj takiej potrzeby. Amen Za miesiąc silnik bd złożony i wtedy sami zobaczycie i ocenicie czy to gówno do kosza czy chcielibyście taki mieć. Edytowane 12 Czerwca 2014 przez Zefirek Post moderowany.
Ciachoband Opublikowano 31 Maja 2014 Autor Opublikowano 31 Maja 2014 Gdyby była robiona od drugiej strony, to nie trzeba by jej było obracać. Kołnierz powstałby na końcu obróbki przy odcinaniu gotowej tulejki od wałka. i tak trzeba by kołnierz staczać na fi15, wiec musiałbym obrócić. A jak bym najpierw stoczył kołnierz na odpowiednią średnicę to potem musiałbym obrócić i stoczyć panewkę na fi12,5. Więc trzeba przełożyć i tak i tak.
Ciachoband Opublikowano 31 Maja 2014 Autor Opublikowano 31 Maja 2014 Właśnie - odcinasz. Ja miałem już pocięty materiał, bo chcieliśmy to zrobić tylko na tokarce, więc musiałem przełożyć. Wątpie, żeby to zaważyło na jakości czy trwałości panewki, ale testowy silniki idzie dla mnie, więc gdyby coś było nie tak to wtedy bd myślał.
symon5 Opublikowano 31 Maja 2014 Opublikowano 31 Maja 2014 ejże myśle że otwór w panewce wykonuje sie zawsze na gotowo po wciśnięciu , tak więc robienie otworu rozwiertakiem bez sensu ale generalnie kolejność wykonania takiej tulejki jak piszą koledzy i najlepiej z metra . a przy okazji z jakiego materiału robiłeś te panewki
kojani Opublikowano 31 Maja 2014 Opublikowano 31 Maja 2014 Tu się kłania to - na co była już zwracana uwaga na początku - do takich prac potrzebne jest oprzyrządowanie technologiczne.To że obrabiarka ma dokładność 5um nic nie oznacza jeśli nie potrafi się tej dokładności wykorzystać.Nadal rzuca się w oczy brak opracowania technologi wykonania poszczególnych detali i końcowego montażu.
bzik4 Opublikowano 31 Maja 2014 Opublikowano 31 Maja 2014 (edytowane) A ja bym chciał zapytać, czy ta tulejka na ostatnich kadrach filmu to ta z planów? Edytowane 12 Czerwca 2014 przez Zefirek Post moderowany.
Rekomendowane odpowiedzi