bubu2 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 No, nie róbcie sobie jaj. Mielismy już na forum kilku takich, co budowali zdalnie sterowane lotniskowce. Ale-po pierwsze, robili je sami, -po drugie mieli trochę (czasem) pojęcia o tym, co chcieli zrobić, -i po trzecie nikt ich nie niańczył. I też nie dojechał żaden z nich do finału, ani razu. Po tym, co w wątku już się pojawiało, widać, ze twórca silnika ma mgliste pojęcie o tym co chce, żeby mu ktoś (bo przecież nie on sam) zrobił. Tymi zdjeciami powyżej, myślę, że nie tylko mnie dobił. Już o tym pisałem, lecz znikło, to jest budowa silnika? ma działać, czy być tylko podobny? Taką technologią, robiony na takiej tokarce (z luzami na wrzecionie)? , w taki sposób i w takiej kolejności, tak nieudolnie (mimo takarza z 40-letnią praktyką? -Znam gorszych, z praktyką jeszcze większą. Moze modelarze, którzy dotychczas "użytkowali" tylko styropianowe modele, mogą widzieć w tej budowie sens. Jeśli ktoś posiada tokarke, precyzyjną i jej uzywa (a nie tylko ma), myślę, że wie o czym mówię. I tak wiele w tym wątku zamieszania, nie bez powodu. Niektórzy z modelarzy robili silniki, działały i dlatego ich taka "produkcja" rusza. I jeżeli dalej będzie wątek popychany, będzie się działo podobnie. Nie może być inaczej. Sprowokował to sam autor wątku. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Dorwałem kiedys wypracowany silniczek Rytm i stwierdziłem że sobie go troche naprawie i ulepsze.. Stwierdziłem że skoro Jaskółka śmigała na stalowym tłoku to i rytm bedzie. Dobrałem więc stal,nie pamietam już dokładnie gatunku. Wytoczyłem zgrubnie tłoczek z naddatkiem na szlifowanie,obróbka cieplna,szlif itd. Cylinder na nowo docierany. Zrobiłem ciasne pasowanie a potem recznie docierałem zestaw tłok-cylinder. Potem troche przykro bo tyle pracy a silnik przepracował może z 2 godziny. Pisze to żebys dobrze wszystko przemyslał. Jest teraz tyle znakomitych gatunków stali,żeliw itd Stal, którą wybrałeś na tłok była pewnie bardzo podobnej twardości do tej z której był wykonany cylinder Rytma - ot cała zagadka. Musi być kombinacja materiałów o różnej twardości inaczej się zatrze albo szybko zużyje. Ładna robota Kuba, czekam na fotki tych trudniejszych elementów A tak swoją drogą, to widzę, że wszyscy dokładnie wiedzą jak się buduje silniki, tylko Kuba nie wie. To tak jak Prezes Jarosław, który dokładnie wie jak się rządzi, ale jak dostał władzę to w popłochu ją szybko oddał Panowie, gdzie są wasze silniki, nie mogę znaleźć tych wątków? Moderatorzy pousuwali? 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Wał jest wytoczony na gotowo, po szlifie i czeka na frezowanie. Tylko niech mi nikt nie pisze, że to robota na 15min, bo się z tym zeszło. Dokładność szlifu to 0,0025 mm, pasowanie stałego otworu, czyli wał robiony pod panewkę, luz ok. 0,01mm. Zdążyłem przetoczyć jeszcze czop korby, będzie on szlifowany na fi 6, a mniejszą średnicą będzie wciskany w wał. Wciskany o ile nie wtłaczany, tego jeszcze nie wiem. Z pewnością z tyłu zostanie zanitowany, ale nie będzie tu żadnego lutowania mosiądzem. A materiał: Stal 40H ulepszona cieplnie, całość będzie jeszcze azotowana, dla utwardzenia. Czop korby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Kuba, połóż zapałkę przy zdjęciach - w przyszłości. Chyba nie każdy wyobraża sobie skalę tych elementów. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 bartek chyba nie jesteś oczytany w temacie ponieważ sa wcześniej rysunki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Marek, właśnie dlatego, że jestem, to o to poprosiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Na pierwszym zdjęciu jakaś muszka usiadła:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marlotnik15 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Bardzo małe elementy. Szczególnie czop korby. Ciekawe jak wyjdzie całość Sporo czasu schodzi na ich wykonywanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 No i teraz widać jak wielkie są kratery na obrabianych elementach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 2 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Rano przetoczyłem chwyt powietrza, jutro wrzucę jakieś fotki, bo będę toczył tuleje chłodzącą (cylinder) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Jaka będzie powierzchnia całkowita tulei chłodzącej ? (razem z żeberkami) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Dlaczego te detale wyglądają jak wyskrobane a nie wytoczone? Rozumiem, że uczysz się toczyć ale dlaczego tępymi narzędziami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Za mała prędkość wrzeciona + za duża prędkość cięcia. Albo oba parametry źle dobrane dla danego materiału i wredne wióry obcierają toczony element. Opcji może być wiele innych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 2 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 To będzie polerowane jeszcze, tak jak zbiornik paliwa. PA6 się bardzo rysuje(jak ktoś obrabiał to wie). I potem jak gdzieś to wypolerowane leży to zdąży się porysować zanim się część zamontuje. Tuż przed montażem wypoleruje. A powierzchnia może być gorsza, bo średnica jest mała i możliwe, że dałem ciut za duży posuw, ale wiedziałem, że będę polerował, więc nie zależało mi na niskiej chropowatościNie wiem jaka będzie powierzchnia. Muszę sprawdzić w inventorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przytek Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 To będzie polerowane jeszcze, tak jak zbiornik paliwa. PA6 się bardzo rysuje(jak ktoś obrabiał to wie). I potem jak gdzieś to wypolerowane leży to zdąży się porysować zanim się część zamontuje. Tuż przed montażem wypoleruje. A powierzchnia może być gorsza, bo średnica jest mała i możliwe, że dałem ciut za duży posuw, ale wiedziałem, że będę polerował, więc nie zależało mi na niskiej chropowatości Nie wiem jaka będzie powierzchnia. Muszę sprawdzić w inventorze. Wiesz Kuba. raz piszesz ze ktoś ten silnik będzie robił dla Ciebie (jakiś specjalista z olbrzymim doświadczeniem) , potem piszesz że nie masz pojęcia o budowaniu silników teraz że to Ty opracowałeś całą technologię wykonania, że to Ty toczysz, szlifujesz, polerujesz (?????) Z tego co widzę mylisz szlifowanie z polerowaniem i póki co to wiemy że potrafisz NAMALOWAĆ silnik w inventorze a co ten program tam dalej z tym robi to już nie masz pojęcia.... Pisz że dziś Pan X dla mnie wytoczył, szlifował itp a nie : wytoczyłem wyszlifowałem... i będzie spokój w temacie który jest fajny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Przecież Kuba pisze cały czas w 1 pierwszej osobie l.p. więc w czym problem ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Kuba, moglbys to rozwinac? Nie wiem jaka będzie powierzchnia. Muszę sprawdzić w inventorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Osobiście uważam że nie ma opcji wypolerowania tak zrytej dogłębnie powierzchni . Na budowie silników się nie znam ale polerowałem lagi w motocyklu i powierzchnia przed polerowaniem już powinna wyglądać jak lustro inaczej daremny trud i gwarantuje że resztę życia braknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Do polerowania powinna być oszlifowana, ale to wszystko zabiera cenne milimetry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 No na pewno nie milimetry to już by była katastrofa gdyby trzeba było zbierać cenne milimetry szlifując zbieramy setki może dychę jakaś jak jest źle .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi