Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oj tam Paul się czepiasz mam identyczny napęd i z autopsji wiem czym to pachnie przy masie 1500 gram rozumiem ze nie ma na forum lepszego znawcy turbin od Ciebie i szanuję to ale to ma być tani napęd i dobrze by było żeby tak piękny model iskry latał jak iskra i miał zapas mocy zamiast jej braku. A nie mam wątpliwości że 2100 kg i około kilowata mocy na 6s na dokładnie tej trybunie zrobi odpowiednią robotę... pozdrawiam i przepraszam jak kogoś urazilem.

Opublikowano

Oj tam Paul się czepiasz mam identyczny napęd i z autopsji wiem czym to pachnie przy masie 1500 gram rozumiem ze nie ma na forum lepszego znawcy turbin od Ciebie i szanuję to ale to ma być tani napęd i dobrze by było żeby tak piękny model iskry latał jak iskra i miał zapas mocy zamiast jej braku. A nie mam wątpliwości że 2100 kg i około kilowata mocy na 6s na dokładnie tej trybunie zrobi odpowiednią robotę... pozdrawiam i przepraszam jak kogoś urazilem.

Opublikowano

Oj tam Paul się czepiasz mam identyczny napęd i z autopsji wiem czym to pachnie przy masie 1500 gram rozumiem ze nie ma na forum lepszego znawcy turbin od Ciebie i szanuję to ale to ma być tani napęd i dobrze by było żeby tak piękny model iskry latał jak iskra i miał zapas mocy zamiast jej braku. A nie mam wątpliwości że 2100 kg i około kilowata mocy na 6s na dokładnie tej turbinie zrobi odpowiednią robotę... pozdrawiam i przepraszam jak kogoś urazilem.

Opublikowano

Bandyr wlasnie zeby Iskra latala jak Iskra to nie moze miec nadmiaru mocy :P

 

A wracajac do napedu 6s to poprostu jak na moje warunki to to jest zbyt drogie rozwianie.

 

Wraz ze wzrostem predkosci do wlotow bedzie dostawalo sie wiecej powietrza to i ciag bedzie troszke wiekszy

Opublikowano

Bandyr,

Nikogo nie uraziłeś i nie czepiam sie.

 

Po prostu  podane przez ciebie obroty są nieprawdziwe. Nie uwzględniasz obciążenia silnika? Jeśli chcesz mogę ci pożyczyć kv meter albo uruchom http://ecalc.ch/fancalc.php?ecalc&lang=pl - zobaczysz co i jak.

 

Podobnie z minimalnym ciągiem. OK nadmiar nikomu nie szkodzi (chociaz znam przypadki że tak) ale na 4s Iskra będzie latać bezstresowo. Zwiększenie napięcia wiąże się ze zwiększeniem obciążenia powierzchni, czyż nie? I obawiam się, że wtedy byłaby wredna. Chyba że robi się to z glową obniżając pobór prądu i jednocześnie wielkość ogniw.

 

Piotrek wg mnie dobrze dobrał napęd - może troche akku są na granicy zdrowego rozsądku ale przynajmniej są lekkie. 1500 g i 1kg ciągu - powinno być OK.  Natomiast bardzo dobrym pomysłem jest wózek startowy albo katapulta.

 

Zresztą sam teraz zakładam, że ten model będzie dobrze latał...i dziękuję za pierwsze miejsce w edf-ach ;)  hi,hi

Opublikowano

No tak nie zmierzone. Ale to bardziej w opozycji do tego minimum 1150 co podałeś. Swoją drogą, ciekaw jestem jaki jest ciąg statyczny przy tak zrobionym dolocie.

Opublikowano

Masz rację przyznaję może nieco się wygłupiłem z tym ciągiem, ale przyznaj że mogłaby taki mieć... :P znam ten napęd i wnioskuję po metodach prób i błędów ... maksymalny ciąg uzyskałem  jedynie na hamowni było to 1.7 kg. ale w tunelu niestety jedynie 1050 gram w dodatku dodam że ze zwężką lamitatową od Ciebie... :P wiem że po zwężeniu ciąg spada za to wzrasta prędkość jednak w tym przypadku jeszcze nie było oblotu więc ciąg statyczny jest w moim odczuciu dość istotny zwłaszcza że nie wiadomo jak model zachowa się tuż po starcie... czasem ciąg potrafi uratować sytuację i model... Ale to temat rzeka tak czy siak czekam na wyniki hamowania i trzymam kciuki za udany start i oczywiści szczęśliwe lądowanie :P pozdrawiam :)

Opublikowano

Zwężenie 55 mm to 85 % FSA dla Mini Pro 69. I jest to dobre rozwiązanie dla zachowania najlepszej dynamiki (ciąg/prędkość). Dla EVO już 57 mm a dla CS-a który ma największą powierzchnię łopat pewnie jeszcze więcej.

Opublikowano

Male migawki z wywazania ;)

 

Jak powinien wygladac pierscien, ktory wypoziomuje struge powietrza na wylocie?

 

post-12314-0-32894100-1443822630_thumb.jpg

post-12314-0-16184900-1443822687_thumb.jpg

 

Nie wiem czy jutro czasem nie poprobuje toto ulotnić

Opublikowano

 

Jak powinien wygladac pierscien, ktory wypoziomuje struge powietrza na wylocie?

 

To dobre pytanie. Z dwóch powodów.

 

1. Powód dyskutowany powyżej. Pierścień /zwężka/ powinna wyglądać mniej więcej tak:

 

thrust-tube-for-90mm-edf-unit-12-cm-long

 

Oczywiście może mieć stałe "delta" r. W twoim przypadku powinien się zwężać do 60 mm średnicy.

 

2. Bardzo ważne jest "wypoziomowanie" zwężki. Zbyt zadarta może powodować podnoszenie nosa  Iskry przy dodawaniu gazu i odwrotnie zbyt opuszczona może powodować obniżenie lotu podczas gwałtownego dodania gazu. Oba zjawiska są denerwujące dlatego zostaw sobie możliwość regulacji na lotnisku. A i jeszcze jedno. Również zdeformowanie wylotu może powodować te momenty.

Możliwe też że w ogóle tego nie odczujesz z powodu redanowej konstrukcji Iskry. Wylot jest stosunkowo blisko środka parcia płatowca zatem siła też będzie mniejsza niż w konstrukcjach z wylotem na końcu płatowca. Swoją drogą zdaj relację bo mnie to ciekawi. Robertus chyba to kompensował wysokością w swoim Jaku 17. Taką 17-stkę też będę oblatywał tylko cięższą nieco.

Opublikowano

Tak, u mnie w Jaku-17 wylot jest jeszcze pod skrzydłem i poniżej osi samolotu. Pojawia się siła, która chce obrócić model i zadrzeć nos do góry. Szczególnie jest to uciążliwe przy wyrzucie z ręki, kiedy w sumie prędkość modelu jest znikoma. W locie w sumie się tego nie czuje. Musiałem to kompensować oddawaniem steru wysokości, choć raz nie udało mi się dobrze wyrzucić i lądowałem zaraz w [stall] przy starcie, na szczęście ładnie i równo siadł na trawę.

U Ciebie raczej nie powinno być tego zjawiska, bo wylot masz dalej i w sumie jest to bardziej pchający napęd, ale powinieneś się ewentualnie przygotować na taki efekt zadzierania w razie czego i broń boże nie zaciągać jeszcze bardziej wysokości a oddawać. Kółek widzę nie masz. Najlepiej jakby Ci ktoś rzucił ten model z górki, wtedy byłby zapas wysokości, albo strzelaj go z gumy jak ja Su-22.

Opublikowano

Dzisiaj pierwsze proby i kompletna klapa :(

 

Po bardzo mocnym wyrzucie samolot nie mial sily sie rozpedzic i leciec. Uderzylem z duza sila plasko w ziemie. Uszkodzenia nie są duze ale wymagaja troche pracy.

 

Najdluzszy lot to odleglosc ok 20m...

Na druga probe wytne skrzela po bokach.

 

 

 

post-12314-0-23823500-1443887130_thumb.jpg

Opublikowano

Piter,

szkoda, że taki początek, ale czy trochę nie na własne życzenie? Chyba przed samą metą chciałeś na skróty, co? :P

Masz nie najpotężniejszy napęd. Model do małych nie należy, a nie wyrzucała go Skolimowska;) (jeszcze pytanie pod jakim kątem Tato wyrzucił).

Nie ryzykuj następnym razem. Wózek lub, jak pisałem, wyrzutnia.

 

Powodzenia w odbudowie!

Opublikowano

Model juz w 3/4 odbudowany ;) uszkodzenia naprawde male.

 

No wlasnie kąt rzutu.. Z 20-30°

 

Dodam te wloty dodatkowe powinno byc lepiej z ciagiem statycznym

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.