MZWBPiotr Opublikowano 27 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Troche dynamiki w tej relacji bylo przynajmniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandyr Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Oj tam Paul się czepiasz mam identyczny napęd i z autopsji wiem czym to pachnie przy masie 1500 gram rozumiem ze nie ma na forum lepszego znawcy turbin od Ciebie i szanuję to ale to ma być tani napęd i dobrze by było żeby tak piękny model iskry latał jak iskra i miał zapas mocy zamiast jej braku. A nie mam wątpliwości że 2100 kg i około kilowata mocy na 6s na dokładnie tej trybunie zrobi odpowiednią robotę... pozdrawiam i przepraszam jak kogoś urazilem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandyr Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Oj tam Paul się czepiasz mam identyczny napęd i z autopsji wiem czym to pachnie przy masie 1500 gram rozumiem ze nie ma na forum lepszego znawcy turbin od Ciebie i szanuję to ale to ma być tani napęd i dobrze by było żeby tak piękny model iskry latał jak iskra i miał zapas mocy zamiast jej braku. A nie mam wątpliwości że 2100 kg i około kilowata mocy na 6s na dokładnie tej trybunie zrobi odpowiednią robotę... pozdrawiam i przepraszam jak kogoś urazilem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandyr Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Oj tam Paul się czepiasz mam identyczny napęd i z autopsji wiem czym to pachnie przy masie 1500 gram rozumiem ze nie ma na forum lepszego znawcy turbin od Ciebie i szanuję to ale to ma być tani napęd i dobrze by było żeby tak piękny model iskry latał jak iskra i miał zapas mocy zamiast jej braku. A nie mam wątpliwości że 2100 kg i około kilowata mocy na 6s na dokładnie tej turbinie zrobi odpowiednią robotę... pozdrawiam i przepraszam jak kogoś urazilem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 28 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Bandyr wlasnie zeby Iskra latala jak Iskra to nie moze miec nadmiaru mocy A wracajac do napedu 6s to poprostu jak na moje warunki to to jest zbyt drogie rozwianie. Wraz ze wzrostem predkosci do wlotow bedzie dostawalo sie wiecej powietrza to i ciag bedzie troszke wiekszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Bandyr, Nikogo nie uraziłeś i nie czepiam sie. Po prostu podane przez ciebie obroty są nieprawdziwe. Nie uwzględniasz obciążenia silnika? Jeśli chcesz mogę ci pożyczyć kv meter albo uruchom http://ecalc.ch/fancalc.php?ecalc&lang=pl - zobaczysz co i jak. Podobnie z minimalnym ciągiem. OK nadmiar nikomu nie szkodzi (chociaz znam przypadki że tak) ale na 4s Iskra będzie latać bezstresowo. Zwiększenie napięcia wiąże się ze zwiększeniem obciążenia powierzchni, czyż nie? I obawiam się, że wtedy byłaby wredna. Chyba że robi się to z glową obniżając pobór prądu i jednocześnie wielkość ogniw. Piotrek wg mnie dobrze dobrał napęd - może troche akku są na granicy zdrowego rozsądku ale przynajmniej są lekkie. 1500 g i 1kg ciągu - powinno być OK. Natomiast bardzo dobrym pomysłem jest wózek startowy albo katapulta. Zresztą sam teraz zakładam, że ten model będzie dobrze latał...i dziękuję za pierwsze miejsce w edf-ach hi,hi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandyr Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Oj tak jesteś naszym "MENTOREM" czy tego chcesz czy nie a znowu skąd kilo ciągu skoro nie zmierzone? ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 No tak nie zmierzone. Ale to bardziej w opozycji do tego minimum 1150 co podałeś. Swoją drogą, ciekaw jestem jaki jest ciąg statyczny przy tak zrobionym dolocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandyr Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Masz rację przyznaję może nieco się wygłupiłem z tym ciągiem, ale przyznaj że mogłaby taki mieć... znam ten napęd i wnioskuję po metodach prób i błędów ... maksymalny ciąg uzyskałem jedynie na hamowni było to 1.7 kg. ale w tunelu niestety jedynie 1050 gram w dodatku dodam że ze zwężką lamitatową od Ciebie... wiem że po zwężeniu ciąg spada za to wzrasta prędkość jednak w tym przypadku jeszcze nie było oblotu więc ciąg statyczny jest w moim odczuciu dość istotny zwłaszcza że nie wiadomo jak model zachowa się tuż po starcie... czasem ciąg potrafi uratować sytuację i model... Ale to temat rzeka tak czy siak czekam na wyniki hamowania i trzymam kciuki za udany start i oczywiści szczęśliwe lądowanie pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Zwężenie 55 mm to 85 % FSA dla Mini Pro 69. I jest to dobre rozwiązanie dla zachowania najlepszej dynamiki (ciąg/prędkość). Dla EVO już 57 mm a dla CS-a który ma największą powierzchnię łopat pewnie jeszcze więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 2 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 Male migawki z wywazania Jak powinien wygladac pierscien, ktory wypoziomuje struge powietrza na wylocie? Nie wiem czy jutro czasem nie poprobuje toto ulotnić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Jak powinien wygladac pierscien, ktory wypoziomuje struge powietrza na wylocie? To dobre pytanie. Z dwóch powodów. 1. Powód dyskutowany powyżej. Pierścień /zwężka/ powinna wyglądać mniej więcej tak: Oczywiście może mieć stałe "delta" r. W twoim przypadku powinien się zwężać do 60 mm średnicy. 2. Bardzo ważne jest "wypoziomowanie" zwężki. Zbyt zadarta może powodować podnoszenie nosa Iskry przy dodawaniu gazu i odwrotnie zbyt opuszczona może powodować obniżenie lotu podczas gwałtownego dodania gazu. Oba zjawiska są denerwujące dlatego zostaw sobie możliwość regulacji na lotnisku. A i jeszcze jedno. Również zdeformowanie wylotu może powodować te momenty. Możliwe też że w ogóle tego nie odczujesz z powodu redanowej konstrukcji Iskry. Wylot jest stosunkowo blisko środka parcia płatowca zatem siła też będzie mniejsza niż w konstrukcjach z wylotem na końcu płatowca. Swoją drogą zdaj relację bo mnie to ciekawi. Robertus chyba to kompensował wysokością w swoim Jaku 17. Taką 17-stkę też będę oblatywał tylko cięższą nieco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Tak, u mnie w Jaku-17 wylot jest jeszcze pod skrzydłem i poniżej osi samolotu. Pojawia się siła, która chce obrócić model i zadrzeć nos do góry. Szczególnie jest to uciążliwe przy wyrzucie z ręki, kiedy w sumie prędkość modelu jest znikoma. W locie w sumie się tego nie czuje. Musiałem to kompensować oddawaniem steru wysokości, choć raz nie udało mi się dobrze wyrzucić i lądowałem zaraz w [stall] przy starcie, na szczęście ładnie i równo siadł na trawę. U Ciebie raczej nie powinno być tego zjawiska, bo wylot masz dalej i w sumie jest to bardziej pchający napęd, ale powinieneś się ewentualnie przygotować na taki efekt zadzierania w razie czego i broń boże nie zaciągać jeszcze bardziej wysokości a oddawać. Kółek widzę nie masz. Najlepiej jakby Ci ktoś rzucił ten model z górki, wtedy byłby zapas wysokości, albo strzelaj go z gumy jak ja Su-22. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 3 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Dzisiaj pierwsze proby i kompletna klapa Po bardzo mocnym wyrzucie samolot nie mial sily sie rozpedzic i leciec. Uderzylem z duza sila plasko w ziemie. Uszkodzenia nie są duze ale wymagaja troche pracy. Najdluzszy lot to odleglosc ok 20m... Na druga probe wytne skrzela po bokach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Jednak nie zrobiłeś wózka ani katapulty. Kto wyrzucał? Ty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 3 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Tata rzucal. Naprawde to byl bardzo mocny wyrzut Dzwiek odlatującego edf'a jest swietny Start odbywal sie bez klap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Piter, szkoda, że taki początek, ale czy trochę nie na własne życzenie? Chyba przed samą metą chciałeś na skróty, co? Masz nie najpotężniejszy napęd. Model do małych nie należy, a nie wyrzucała go Skolimowska;) (jeszcze pytanie pod jakim kątem Tato wyrzucił). Nie ryzykuj następnym razem. Wózek lub, jak pisałem, wyrzutnia. Powodzenia w odbudowie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 3 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Model juz w 3/4 odbudowany uszkodzenia naprawde male. No wlasnie kąt rzutu.. Z 20-30° Dodam te wloty dodatkowe powinno byc lepiej z ciagiem statycznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 No wlasnie kąt rzutu.. Z 20-30° No to o czym my mówimy... Zrezygnuj na razie z przeróbek. Zrób start z wózka lub wyrzutni, albo niech Ci go ktoś sensownie wyrzuci. Może z jakiejś górki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 3 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 A ja sie teraz przeznam ze mam wozek tylko jestem leń i nie chce mi sie pasa przygotowac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi