Skocz do zawartości

Pływanie - Bydgoszcz i okolice


Kross

Rekomendowane odpowiedzi

Damiano jeśli masz amperomierz, to zrób próby ile prądu pobiera silnik na max. obrotach pod różnym obciążeniem. Na biegu jałowym, przy lekkim hamowaniu i mocniejszym z małym spadkiem obrotów  Na 2 - 2,5 A nie potrzeba chłodzenia wodnego. Niech sobie dłużej popracuje pod obciążeniem czy robi się ciepły. Poza tym podaj osiągi (dane techniczne) tego silnika. Cały czas nie pływa się na pełnych obrotach. Prędzej regulator robi się ciepły niż silnik. Wskazany jest jakiś przepływ powietrza w kadłubie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będziesz wyginać chłodnice, trzeba to robić na walcu o średnicy mniejszej niż silnik o jakiś 1-2mm. Po gięciu na silniku od sprężynuje i będzie za luźna.  Rurka mosięzna 4x3 lub aluminiowa musi być przed ta operacją wyżarzana . Studzenie samoczynne na powietrzu. Do swojej twardości wróci po miesiącu -dwóch. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok popróbuje,a jaką śrubę zastosować na początek?myślę że prędkość jaka mnie będzie interesować(na początku)to około 30kmh.znając życie to po pewnym czasie zmodyfikuję napęd.A chciałbym jeszcze zapytać,w którym miejscu powinien znajdywać się środek ciężkości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się,rurka nawinięta ster zrobiony. Trochę po komplikowało mi się ze środkiem ciężkości,aktualnie wyszedł mi jakieś 30% od tyłu,tak więc dołożyłem na dziub trzy kulki ołowiane średnicy około 13mm.Jak tylko włączą mi Internet to wrzucę pierwsze fotki.Co do amperomierza to na pakiecie 4,8v pokazywało mi 4A,docelowe zasilanie to 11,1v z powodzeniem da rade bo był on zasilany 12v z baterii wkrętarkowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj super dzień - rano latanie w dobrym towarzystwie na łączce w Fordonie a po południu wariackie pływanie ślizgami w marinie klubu "Pasat" w Pieczyskach ze starszym specjalistą ślizgowym Smykiem !! :)  :)  :)

Pogoda super, sezon jakby się nie kończył !! B)  B)  B)

Film i kilka fotek poniżej - oby jeszcze więcej takich dni w roku :D  :D  :D ,

Pozdrowienia !

 

Ps.

Janusz miał baterię na 11,2 V a ja na 7,4 V - muszę zmienić coby szanse były wyrównane !! :)

post-3419-0-75633500-1413742171_thumb.jpg

post-3419-0-43403200-1413742203_thumb.jpg

post-3419-0-44826600-1413742219_thumb.jpg

post-3419-0-74340400-1413742232_thumb.jpg

post-3419-0-43568300-1413742254_thumb.jpg

post-3419-0-33716500-1413742280_thumb.jpg

post-3419-0-76247800-1413742298_thumb.jpg

post-3419-0-09696100-1413742315_thumb.jpg

post-3419-0-28370400-1413742333_thumb.jpg

post-3419-0-30077600-1413742346_thumb.jpg

post-3419-0-93717200-1413742359_thumb.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie , Smykowi i brzegowym obserwatorom  jak się podobało !!! :D

Zapraszam nad wodę i do drąga - fajnie jest znowu  poczuć to szaleństwo !!  :wub:

Ps.

Senior - masz już kadłub do ślizgu ? 

Zobacz tutaj !

http://www.modelemax.pl/index.php?cPath=62_257_712&page=1&sort=3a

 

B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich !

Tak mi się spodobały doświadczenia z airbootem spalinowym i ostatnie ślizgowe szaleństwa Sharkiem w Pieczyskach , że postanowiłem uruchomić w tym roku jeszcze jeden projekt łączący obie te techniki . :)    A że mam sentyment do amerykańskich silników COX-a którymi napędzałem moje wynalazki w latach 70 , postanowiłem że napęd będzie stanowił taki silnik z aktualnej , wznowionej produkcji - RC COX Black Bomber 0,8 cm3., mocą przewyższający nieco elektryczny silnik klasy  400 dedykowany do kadłuba pokazanego na zdjęciu. Chwalą się, że kręci 18000 obr/min na paliwku z dodatkiem 10 % nitrometanu.

Przedstawiam części składowe ( na razie w proszku .. :rolleyes: ) projektu COX-Sideon do którego już mnie łapki świerzbią .... :D  :D  :D

Jak to ma z grubsza wyglądać pokazuje rysunek na dole. 

Jak się uda , wodowanie może jeszcze w tym roku  :ph34r: !

post-3419-0-43886200-1413843682_thumb.jpg

post-3419-0-69400900-1413843709_thumb.jpg

post-3419-0-01326900-1413843746_thumb.jpg

post-3419-0-54361200-1413845175.jpg

post-3419-0-68178900-1414508179.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaszalu - mój priorytet to Halny - zrobiłem specyfikację materiałów do budowy i jestem na etapie ich pozyskania. Ślizg jest w planach, ale wszystko w swoim czasie. Pewnie na wiosnę coś zejdzie na wodę. Do budowy ślizgu muszę znaleźć wolne moce przerobowe. Oczywiście przeglądałem kadłuby w Jeleniej Górze - oferta dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej - sprowokowałeś mnie pytaniem co do kadłuba ślizgu. Mogę okazyjnie kupić kadłub ślizgu:  laminat, długość 670 mm, przystosowany do napędu śrubą za kadłubem. Jaki napęd zastosować, aby dawało trochę adrenaliny: silnik oczywiście 3F?, regulator?, śruba? (chłodzenie pewnie będzie niezbędne)? Propozycje znawców tematu? Przejrzałem fora i mam informacje o ślizgach ale mniejszych rozmiarów. Pomóżcie latającemu w przestworzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.