Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś chciałbym zaprezentować budowę modelu Azurea 2000 z planów pobranych z francuskiego forum http://aeromaniacs.free.fr/forum/viewtopic.php?t=964.

Spodobały mi się składane skrzydła z 3 części co umożliwi mi większa mobilność i spinanie się z modelem po wzgórzach podkarpacia.

 

15098772347_fec3767375.jpg

 

Trochę danych:

 

Rozpiętość 2500mm

Długość 1240mm

Powierzchnia 50dm2

Profil Selig 3021

Obciążenie (oryginału) 24g/dm2 - u mnie pewnie wyjdzie w granicy 28-30g/dm2

Masa (oryginału) 1200g - u mnie wyjdzie o jakieś 200g więcej pod dodaniu silnika

 

Model banalny w budowie. Konstrukcja klasyczna. Ogon kadłuba stanowi w zamyśle konstruktora rurka 20mm z wędki. Ja kupiłem za przysłowiową złotówkę w miejscowym "szrocie" resztki wędkarskiego bata węglowego.Rura wydaje się być naprawdę mocna a jak wyjdzie w praniu zobaczymy. 

 

Liczę podpowiedzi z waszej strony :)  Trochę fotek co udało mi się w tym tygodniu zrobić:

 

15223060905_74e2799c10_o.jpg

 

15036262859_f698201809_o.jpg

 

15036463308_37d422daf4_o.jpg

 

 

15036358030_f1e5ac803b_o.jpg

 

15200025016_954126276a_o.jpg

 

15036463018_534dda58e3_o.jpg

Opublikowano (edytowane)

Pięknie Ci to wychodzi. A jak z chłodzeniem silnika, na jednym ze zdjęć widzę jakby otwór pod silnikiem, czy to do chłodzenia? Czy planujesz jakoś przelaminować jeszcze kadłub, szczególnie w miejscu łączenia z rurą?

 

Pozdrawiam Krzysiek.

 

Edycja:

 

To co wziąłem za otwór w kadłubie to w rzeczywistości chyba półkoliste wycięcie w półce na pakiet.

Czy zatem nie obawiasz się przegrzewania silnika?

Edytowane przez Krzysiek67
Opublikowano

Krzyśku w kadłubie napewno będę robił wloty powietrza. Nie zostawię tego tak bo tak jak piszesz cieplutki będzie silnik.

 

Silnik który zastosuję to Emax GT2215 312W. Wiem słaby ale taki mi zalega a zależało mi na obniżeniu kosztów oraz średnicy 28mm.

To model nie do szybkiego latania dlatego silnik będzie służył tylko jako winda. Jeśli się totalnie nie sprawdzi to będę kombinował z lepszym silnikiem.

 

Co do laminowania to wyjdzie na końcu. Jeśli wagowo będę stał dobrze to zrobię laminat. Łączenie kadłuba z rurką może na moich zdjęciach nie wygląda za solidnie ale tak naprawdę 20cm rurki znajduję się wklejone w kadłubie

 

Zastanawiam się nad poprowadzeniem przez rurkę popychaczy. Co mi radzicie bowdeny? Rurka ma 20mm więc bowdeny bedą wyginały się jeśli ich czymś nie zablokuje. A może jakiś sztywny popychacz?

Opublikowano

Ja zastosował bym bowdeny i pomyślał nad jakimś zamocowaniem ich w rurce. Pamiętam że kiedyś czytałem na forum jak ktoś wpuścił do środka piankę montażową. Może to byłby dobry sposób?

 

Pozdrawiam Krzysiek.

Opublikowano

Pamiętam że kiedyś czytałem na forum jak ktoś wpuścił do środka piankę montażową. Może to byłby dobry sposób?

 

Świetny pomysł! Pewnie tak zrobię.

Opublikowano

Mateusz, co byś tam nie wepchną to będzie dodatkowa waga.

Żeby bowden spełnił swoją rolę wystarczy zewnętrzny pancerz przykleić na stałe do rurko-kadłuba na jego początku i na końcu.

To wystarczy.

Opublikowano

Dwie połówki części centralnej skrzydła prawie gotowe do wklejenia kesonu. Popołudniem przeszlifuję jeszcze przekładki dźwigarów .

 

15088415560_f4a25dc966_o.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wracam po przerwie. Zacząłem prace przy prawym płacie. Biorę się właśnie za wklejanie kesonu. 

Tak przy okazji czy ktoś zna lepszy sposób łączenia takich bocznych płatów do centralnego innego niż za pomocą wkręcika?

 

15485311631_504465f6ec_o.jpg

 

15301805388_1df7109d22_o.jpg

 

15488099022_21861610de_o.jpg

 

 

 

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

W F3J, F3B - zabezpiecza się taśmą z uwagi na strzał z holu czy wyciągarki. W elektryku możesz sobie podarować, chyba że bagnet  źle spasowany i ma 1mm luzy. Nie bardzo kapuję ten wkręcik, jak chciałbyś go schować ?

Dobrze spasowany bagnet i skrzydło nie ma prawa rozejść się w powietrzu. Natomiast podczas przygody w trakcie lądowania, ucho ma wyskoczyć z kołków ustalających i wysunąć się z bagnetu minimalizując ew. szkody.

Pozdrawiam - Jurek

Opublikowano

Bagnet jest z pręta węglowego 6mm a tulejka na bagnet to rurka alu 7mm z wewnętrzną średnicą 6.2mm. Bagnet wysuwa się bez problemów. 

Myślałem o tym aby uszy miały dodatkowy element (sklejkowy łacznik na płasko) który wsunie się w centralny płat. Wtedy od dołu takiego płata będzie miejsce na zaklinowanie wkrętem ucha.

Oczywiście w przypadku niefartownego lądowania wkręcik może narobić szkodę. Wydaje mi się że ta taśma będzie dobrym rozwiązaniem.

Opublikowano

Dziś wkleiłem na Soudalu 66A natarcie w dwóch połówkach centropłata. Międzyczasie zabrałem się za lotkę. Lotka będzie na zawiasie z delaminażu wklejonym między 2 deski balsowe 0.8mm.

Spływ lotki dodatkowo zalaminowałem tkaniną. Teraz żywica musi potrzebuje trochę czasu dlatego wszystko schnie pod lekkim naciskiem. Efekty pracy poznam jutro.

 

 

15500939181_b3f1507abb_o.jpg

 

15480943556_a76aa348ea_o.jpg

Opublikowano

Żywica będzie utwardzać się jeszcze kilka dni ale ja już teraz trójkątnym iglakiem wyskrobałem rowek zawiasu. Bardzo ładnie to wyszło. Polecam takiego typu zawias.

 

 

15512144872_d394f5e165_o.jpg 15489378496_44cec0651d_o.jpg

Opublikowano

Dziś dłubałem przy ogonie. Wypiłowałem miejsca na zawias. Zmieniłem delikatnie końcówkę statecznika aby miała nieco bardziej agresywniejszy kształt:)

 

Jak się nie ma sprzętu aby podciąć krawędź statecznika pod kątek 35°to się kombinuje. Ja skleiłem sobie w 15 min takie coś jak poniżej. Sprawdziło się znakomicie. Przyda się jeszcze w kolejnym etapie doklejenia do statecznika podstawy ze sklejki aby finalnie otrzymać kąt 110°. Na koniec nie mogłem się oprzeć pokusie przymiarki tego co do tej pory zrobiłem...

 

14917752373_42edfb1a1d_o.jpg

 

15351909717_a12cc28e19_o.jpg

 

15351298179_9688fc6bec_o.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Chłodzeniem silnika nie przejmowałbym się. To jest szybowiec, a silnik ma działać jako winda. 2min i starczy. W moskicie (podobna wielkość) miałem dać kołpak turbo, ale nie miałem. Nic się nie grzeje. Silnik NTM 35-42 1000kV 3S 

Opublikowano

Moglibyście poradzić mi średnice śrub nylonowych do przykręcenia takich skrzydeł? Skrzydło będzie dokręcane na 2 takich śrubach. Zastanawiam się czy M5 czy M6

  • Lubię to 1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.