Grzesiek Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Michał zdradz do czego ten biały kapsel przed motorem na wrędze?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Ten kapsel to zamknięcie dziobu. Cały dziób jest jako komora , we wręge został wklejony rant stalowy od puszki po mleku dla dzieci. Ten kapsel to właśnie zamknięcie tej dziobowej komory. Dzieki temu mam dostęp w razie draki do dziobu bez prucia wręgi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Ja w swoim "Pursuit" dziób wypełniłem (pokrywę zresztą też) pianką, taką do klejenia styropianu, błękitną, ona jest wyjątkowo mało prężna. Wyporność tego jest większa niż ciężar łódki. Jakby co, to nie zatonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 No rozważałem taką opcję też. Tylko jak przydupisz modelem to problem potem z połataniem od środka. Mam teraz problem z oringami od chłodnicy, oryginalne są w jakiegoś miękkiego silikonu i ciekną. Powoli mam dość chińskich wyrobów. Z lehnerami problemów nigdy nie było.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Ogarnąłem temat przecieków, na Polskich uszczelkach chłodnica jest szczelna. Napęd został uruchomiony a regulator wstępnie zaprogramowany. Całość przyzwoicie kręci w łódce wałem na 8 celach ( na początek puściłem na 4 bo się nieco bałem że znowu rozleci się motor ) Tym razem jest ok. W wężyk olejarki wstawiłem restrykcję o średnicy 0,5mm , nie wiem czy to nie za duży otworek bo wał chętnie połyka olej. Muszę zrobić jeszcze taki klosz na sprzęgło i wyjście wału w modelu bo wszystko będę miał tłuste. Widziałem takie rozwiązanie u Rosjan i je zaraz zrobię. Napę kręci cicho i pierwsze próby na wodzie już niebawem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Model został dziś opływany. Ostatnie 2 nocki zeszły mi na dogranie dupereli i zaprogramowanie regulatora ( swoją drogą tego kto wymyślił to programowanie.....) No ale się udało . Model dostał 8 cel 6300 przechodzonych po 2 sezonach ścigania, ale cele dość równe i mocne. Pierwszy próby na śrubie 52mm pokazały już co potrafi ta łódka. Podczas budowy, celowałem wyposażeniem tak, żeby środek ciężkości już trafić mniej więcej tam gdzie ma być. Model został opływany na 28% od rufy SC. Woda była idealnie gładka i było widać chwilami, że te 28 procent to jest blisko granicznej wartości do tyłu. Popływałem modelem 1,5 minuty aby sprawdzić ile prądu zjada i czy nic nie cieknie .. itp. W modelu sucho, napęd chodzi ładnie, sprzęgło zaciskowe trzyma i całość jest dużo bardziej cicha niż poprzednie moje modele. Model bardzo mocno reaguje na trym wałem, klapy miałem na zero na razie. Pierwsze pomiary i obliczenia pokazały, że napęd generuje około 2,9Kw. Jako, że korzystam z fantastycznego akwenu z prądem i zadaszeniami, model doładowałem i założyłem srubę 54mm. Model wyraźnie szybszy. Prowadzi się fantastycznie, w zakrętach się trzyma wody i nie robi głupstw jak małe modele. Popływałem około 3 minut bo jeszcze nie dogadałem się z regulatorem i szkoda mi zabić akumulatory. Reasumując budowa modelu zakończona. Teraz pozostała nauka pływania na normalnej pofalowanej wodzie. Na gładkiej nie trzeba już wiele dotykać, może jeszcze 1-2 procent do tyłu SC. Model na razie nie wozi ani grama ołowiu, moim zdaniem niewiele go będzie trzeba dodać na lewą burtę ale to się okaże po testach na innych śrubach. Takim modelem pływa się o wiele lepiej niż małym, wbrew przewidywaniom nic się nie ukręciło, nie urwało ani nie wygięło. " tankowanie " Na koniec mały klip, marnej jakości ale jest. Pozdrawiam M.Hoffa 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 No pięknie daje gratuluje super fajnej roboty .Wykonanie modelu przepiękne jak ze sklepu (a może i lepiej) Pozdrawiam i życzę powodzenia na zawodach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Nice !! Piękne podsumowanie wspaniałej pracy. Naprawdę w zapartym tchem oglada się foty z Twoich prac przy tworzeniu tego modelu. Mimo iz nie moja kategoria modelarstwa ,to budowa tej łódki mnie zafascynowała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Dziękuję ! Model wymaga jak każdy jeszcze sporo pracy, muszę zrobić drugi wał na zapas i pływać i pływać. Tym modelem w zawodach startować nie będę bo u nas takiej klasy nie ma. Popłynie on jednak i zmierzy się na trasie z identycznym modelem z motorem 15 ccm. O wynikach dam znać. Od dawna ciągnęło mnie do większych łódek bo pływanie tymi małymi wąskimi modelami jakimi się ścigam przy prędkości bliskiej 90km/h jest naprawdę stresujące. Takie modele są podatne na każdą falkę i kilwatery od innych. Często toną. Ten sezon zawodniczy raczej będzie mizerny w moim wykonaniu bo postanowiłem nie denerwować się więcej przez modelarstwo. W końcu hobby ma dawać frajdę a mi ją daje praca nad modelami.. Pozdrawiam Michał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Gratulacje - super machina !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Popłynie on jednak i zmierzy się na trasie z identycznym modelem z motorem 15 ccm. O wynikach dam znać. Pozdrawiam Michał. Chyba nie z Andrzejem C... bo on nie uznaje elektryków jestem ciekaw wyscigu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Tu nie ma nic do uznawania bądź nie. Są to dwa różne napędy i oba jak widać sobie dają radę z takim dużym modelem. Wiadomą sprawą jest, że ten elektryk prąd po prostu połyka jak czołg paliwo i taki wyścig to będzie 5 kółek i tyle. Chodzi o porównanie , gdzie ono się odbędzie, pewnie na zawodach w mojej okolicy a tych w tym roku nie brakuję z tego co widzę w terminarzu. Dla ciekawskich parę danych śruba aluminiowa 52mm- czas pływania 90 sekund- zasilanie uśrednione 30V- pojemność pobrana 2340mAh śruba aluminiowa 54mm- czas pływania 90 sekund- zasilanie 30V- pojemność pobrana 3000mAh. Co najważniejsze łódka idzie " lekko" i ten silnik się tam nie męczy. Myślę , że w konfiguracji 8S2p model dopiero pokaże jak pływają elektryki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario70 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Niezła elektrownia znajduje się w tym modelu Z czystej ciekawości laika - odbiornik 8-kanałowy zastosowałeś bo akurat taki miałeś czy ta ilość kanałów jest jakoś wykorzystywana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Wykorzystuję 4 kanały. Mam co prawda inne odbiorniki 4 kanałowe ale mają antenki długości 70mm co nie daje mi możliwości wystawienia ich z tego modelu. Jest w nim dużo węgla i to mocno przeszkadza jak model kładzie się w zakręcie i zasłania dnem linię - nadajnik- odbiornik. To jedyny odbiornik Jeti, który ma anteny o długości 40 cm. Wybór był prosty a pomógł Piotrek przynosząc swój na przymiarki. Ten odbiornik ma dobre opinie a żartów nie ma kiedy puszczasz samopas 7 kg przy prędkości 80-90 km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrom Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 REWELACJA!!! Śledziłem na bieżąco fotorelacje, wręcz byłem w warsztacie i czułem zapach jego powstawania Na pełnym reaktorze to będzie potwór.... I coś mi sie zdaje że to będzie najmniejszy Twój model.... 4 kuce motorek...w motorynce było dużo mniej.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 W sumie to Olo byłeś w warsztacie hehehe tylko browarek było bardziej czuć niż elektrony Wsadzę GPS niebawem i dam znać jak kręci. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kross Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Ładny pocisk z tego modelu Na pływaniu to ja się nie znam, ale wydaje mi się, że dla tego modelu to ta woda jest za gęsta (strasznie go hamuje) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Podobno 800 razy bardziej gęsta niż powietrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Wczoraj odwiedziłem zimowe zawody FSR, które odbyły się w Ślesinie. Co prawda lód nie pozwolił na rozstawienie wymiarowej trasy ale biegi się odbyły na łączniku jezior, który nie zamarzł. Model raczej zrobił pozytywne wrażenie na fachowcach od spalinowych napędów, bo jest realnie szybszy niż bliźniacze spalinowe. Fachowe podpowiedzi kilku kolegów pozwoliły nieco lepiej podregulować łódkę, przykleiłem ołów, lecz na razie jest go jeszcze dużo za mało. Atmosfera na zawodach była fantastyczna, widać było, że to bardzo zgrana i zżyta ze sobą ekipa. 2 duże super wyświetlacze do wyników, gdzie w czasie rzeczywistym możemy obserwować wyniki zawodników. Sprawnie działający system AMB skorelowany z tymi tablicami. Pozazdrościć! Smutne jest to, że nam elektrykom daleko do takiego poziomu organizacji i niestety atmosfery.. Podpatrzyłem też kilka rozwiązań, miedzy innymi sprzęgła i wały i tu miłe zaskoczenie, bo większość stosuje zaciskowe sprzęgła do wałów giętkich ( mówię o klasie O) i nic złego się nie dzieje z tymi zaciskami. Co do zalutowania końcówki wału zdania były już podzielone. Śruby używane przeze mnie są w porównaniu do tych, które stosują spalinowcy śmiesznie małe i tu było sporo pytań czemu tak małe. Trzeba jednak pamiętać, że mam sporo wyższe obroty niż najlepsze silniki spalinowe i stąd taka różnica. Nie przeszkadza to jednak w szybkim pływaniu. Pogoda była fantastyczna, wręcz wiosenna stąd nasz forumowy kolega Piotr poczynił doskonałe zdjęcia za co mu bardzo dziękuję. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Fajoooowo !! My dzisiaj też popływaliśmy , ale trochę wolniej ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi