Skocz do zawartości

Ofshore 45"


Rekomendowane odpowiedzi

No rozważałem taką opcję też. Tylko jak przydupisz modelem to problem potem z połataniem od środka. Mam teraz problem z oringami od chłodnicy, oryginalne są w jakiegoś miękkiego silikonu i ciekną. Powoli mam dość chińskich wyrobów. Z lehnerami problemów nigdy nie było..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnąłem temat przecieków, na Polskich uszczelkach chłodnica jest szczelna. Napęd został uruchomiony a regulator wstępnie zaprogramowany. Całość przyzwoicie kręci w łódce wałem na 8 celach ( na początek puściłem na 4 bo się nieco bałem że znowu rozleci się motor ;) ) Tym razem jest ok. W wężyk olejarki wstawiłem restrykcję o średnicy 0,5mm , nie wiem czy to nie za duży otworek bo wał chętnie połyka olej. Muszę zrobić jeszcze taki klosz na sprzęgło i wyjście wału w modelu bo wszystko będę miał tłuste. Widziałem takie rozwiązanie u Rosjan i je zaraz zrobię. Napę kręci cicho i pierwsze próby na wodzie już niebawem.

 

 

post-5095-0-78153800-1421574268_thumb.jpg

 

post-5095-0-94953800-1421574372_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model został dziś opływany. Ostatnie 2 nocki zeszły mi na dogranie dupereli i zaprogramowanie regulatora ( swoją drogą tego kto wymyślił to programowanie.....) No ale się udało . Model dostał 8 cel 6300 przechodzonych po 2 sezonach ścigania, ale cele dość równe i mocne.  Pierwszy  próby na śrubie 52mm pokazały już co potrafi ta łódka.  Podczas budowy, celowałem wyposażeniem tak, żeby środek ciężkości już trafić mniej więcej tam gdzie ma być. Model został opływany na 28% od rufy SC. Woda była idealnie gładka i  było widać chwilami, że te 28 procent to jest blisko granicznej wartości do tyłu.  Popływałem modelem 1,5 minuty aby sprawdzić ile prądu zjada i czy nic nie cieknie .. itp. W modelu sucho, napęd chodzi ładnie, sprzęgło zaciskowe trzyma i całość jest dużo bardziej cicha niż  poprzednie moje modele. Model bardzo mocno reaguje na trym wałem, klapy miałem na zero na razie.  Pierwsze pomiary i obliczenia pokazały, że napęd generuje około 2,9Kw. Jako, że korzystam z fantastycznego akwenu z prądem i zadaszeniami, model doładowałem i założyłem srubę 54mm. Model wyraźnie szybszy. Prowadzi się fantastycznie, w zakrętach się trzyma wody i nie robi głupstw jak małe modele. Popływałem około 3 minut bo jeszcze nie dogadałem się  z regulatorem i szkoda mi zabić akumulatory. Reasumując budowa modelu zakończona. Teraz pozostała nauka pływania na normalnej pofalowanej wodzie. Na gładkiej nie trzeba już wiele dotykać, może jeszcze 1-2 procent do tyłu SC.  Model na razie nie wozi ani grama ołowiu, moim zdaniem niewiele go będzie trzeba dodać na lewą burtę ale to się okaże po testach na innych śrubach. Takim modelem pływa się o wiele lepiej niż małym, wbrew przewidywaniom nic się nie ukręciło, nie urwało ani nie wygięło.

 

b3e812d9a0bdbf7fm.jpg

 

41fdb37cce28fcfcm.jpg

 

6ef164ed74ba6187m.jpg

 

" tankowanie "

adcb95a1e836c2f7m.jpg

 

6657b79ca7cb36f2m.jpg

 

 

 

Na koniec mały klip, marnej jakości ale jest.

 

Pozdrawiam

M.Hoffa

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję ! Model wymaga jak każdy jeszcze sporo pracy, muszę zrobić drugi wał na zapas i pływać i pływać. Tym modelem w zawodach startować nie będę bo u nas takiej klasy nie ma. Popłynie on jednak i zmierzy się na trasie z identycznym modelem z motorem 15 ccm. O wynikach dam znać. Od dawna ciągnęło mnie do większych łódek bo pływanie tymi małymi wąskimi modelami jakimi się ścigam przy prędkości bliskiej 90km/h jest naprawdę stresujące. Takie modele są podatne na każdą falkę i kilwatery od innych. Często toną. Ten sezon zawodniczy raczej będzie mizerny w moim wykonaniu bo postanowiłem nie denerwować się więcej przez modelarstwo. W końcu hobby ma dawać frajdę a mi ją daje praca nad modelami..

Pozdrawiam Michał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma nic do uznawania bądź nie. Są to dwa różne napędy i oba jak widać sobie dają radę z takim  dużym modelem.  Wiadomą sprawą jest, że ten elektryk prąd po prostu połyka jak czołg paliwo i taki wyścig to będzie 5 kółek i tyle. Chodzi o porównanie , gdzie ono się odbędzie, pewnie na zawodach w mojej okolicy a tych w tym roku nie brakuję z tego co widzę w terminarzu. Dla ciekawskich parę danych

 

śruba aluminiowa 52mm- czas pływania  90 sekund- zasilanie uśrednione 30V- pojemność pobrana 2340mAh

śruba aluminiowa 54mm- czas pływania 90 sekund- zasilanie 30V- pojemność pobrana 3000mAh. 

 

Co najważniejsze łódka idzie " lekko" i ten silnik się tam nie męczy. Myślę , że w konfiguracji 8S2p model dopiero pokaże jak pływają elektryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykorzystuję 4 kanały. Mam co prawda inne odbiorniki 4 kanałowe ale mają antenki długości 70mm co nie daje mi możliwości wystawienia ich z tego modelu. Jest w nim dużo węgla i to mocno  przeszkadza jak model kładzie się w zakręcie i zasłania dnem linię - nadajnik- odbiornik. To jedyny odbiornik Jeti, który ma anteny o długości 40 cm. Wybór był prosty a pomógł Piotrek przynosząc swój na przymiarki.  Ten odbiornik ma dobre opinie a żartów nie ma kiedy puszczasz samopas 7 kg przy prędkości 80-90 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

REWELACJA!!! Śledziłem na bieżąco fotorelacje, wręcz byłem w warsztacie i czułem zapach jego powstawania ;)

 

Na pełnym reaktorze to będzie potwór.... I coś mi sie zdaje że to będzie najmniejszy Twój model.... 4 kuce motorek...w motorynce było dużo mniej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wczoraj  odwiedziłem zimowe zawody FSR, które odbyły się w Ślesinie. Co prawda lód nie pozwolił na rozstawienie wymiarowej trasy ale  biegi się odbyły na łączniku jezior, który nie zamarzł. Model raczej zrobił pozytywne wrażenie na fachowcach od spalinowych napędów, bo jest realnie szybszy niż  bliźniacze spalinowe. Fachowe podpowiedzi kilku kolegów pozwoliły nieco lepiej podregulować łódkę, przykleiłem ołów, lecz na razie jest go jeszcze dużo za mało. Atmosfera na zawodach była fantastyczna, widać było, że to bardzo zgrana i zżyta ze sobą ekipa. 2 duże super wyświetlacze do wyników, gdzie w czasie rzeczywistym możemy obserwować wyniki zawodników. Sprawnie działający system AMB skorelowany z tymi tablicami. Pozazdrościć!  Smutne jest to, że nam elektrykom daleko do takiego poziomu organizacji i niestety atmosfery.. Podpatrzyłem też kilka rozwiązań, miedzy innymi sprzęgła i wały i tu miłe zaskoczenie, bo większość stosuje zaciskowe sprzęgła do wałów giętkich ( mówię o klasie O) i nic złego się nie dzieje z tymi zaciskami. Co do zalutowania końcówki wału zdania były już podzielone. Śruby używane przeze mnie są w porównaniu do tych, które stosują spalinowcy śmiesznie małe i tu było sporo pytań czemu tak małe. Trzeba jednak pamiętać, że mam sporo wyższe obroty niż najlepsze silniki spalinowe i stąd taka różnica. Nie przeszkadza to jednak w szybkim pływaniu. Pogoda była fantastyczna, wręcz wiosenna stąd nasz forumowy kolega Piotr  poczynił doskonałe zdjęcia za co mu bardzo dziękuję.

 

219e3ca7989c7a5cm.jpg

 

0664a227a14bab41m.jpg

 

b5d9f8e2217da9e5m.jpg

 

24bf2e0607f72e22m.jpg

 

7f0bc7b1e1e0c16cm.jpg

 

8f1bd8e595c9dcb4m.jpg

 

2aa78a0aaede2c0em.jpg

 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.