modelarz115 Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 TEMAT edytowany Jak się później okazało temat wyewoluował w zupełnie inną stronę niż zakładałem Zainspirowany Fokkerem kolegi awota, produkuję swojego własnego barona (zauważyłem też, że lubię pisać relacje) fokker został przeskalowany do 65 cm rozpiętości, bo brakowało mi takiego do polatania po boisku napęd to zwykły dzwonek redox (i tu zaczynają się schody, ale o tym później) Pakiet 450/500/700 mA/h 3S (podarowany od kolegi Tomka, za co mu serdecznie dziękuję ) i oczywiście 3 najtańsze serwa 9 g Zdążyłem zrobić mniej więcej tyle co na zdjęciach + skrzydła które są na razie paskiem depronu wzmocnienie w miejscu podwozia Te ''schody'' polegają na tym że mój dzwonek ma oś 2.3 mm, a piasty prop saver na tą średnicę znalazłem tylko 5mm , a dedykowane śmigła 8x4 i 9x5 (pomarańczowe GWS) są pod piasty 7mm Zakup pierścieni redukcyjnych raczej nie wchodzie w grę. Spróbuje jeszcze wsadzić tam oś od jakiegoś emax'a, ale nie wiem czy będzie pasować . Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Intermodel Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 Sprubuj zastosować taką metode jak radzi motylasty pl http://www.motylasty.pl/warszt_2.html#warsztat7
modelarz115 Opublikowano 15 Października 2014 Autor Opublikowano 15 Października 2014 No tak, Przecież mam dostęp do tokarki, Dzięki
poharatek Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 http://www.marvio-rc.pl/piasta-z-o-ringiem-8-2-3-mp-jet,3,32,2186 http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p3558,piasta-z-oringiem-prop-saver-2-3-mm-mpj4601 http://abc-rc.pl/p/106/2008/piasta-prop-saver-mp-jet-2-3mm-8mm-4601-piasty-prop-saver-piasty-do-smigiel-smigla-i-akcesoria.html cuś słabo szukałeś
modelarz115 Opublikowano 15 Października 2014 Autor Opublikowano 15 Października 2014 8=7 ? Edit Czy tak ma być?
poharatek Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 Niby 8 a APC i GWS bez problemu wchodzi (tzn - mnie wchodziło), a jeśli nawet by wchodzić nie chciało to rozwiercenie nożyczkami o 1mm zajmie z 5 sekund.
modelarz115 Opublikowano 15 Października 2014 Autor Opublikowano 15 Października 2014 Mój błąd, 5 sekund, a godzina przy tokarce , trudno sobotnie popołudnie i chwilka spokoju (z dwojga złego wolę to niż płacenie za kolejną przesyłkę )
awot Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 Trzymam kciuki i kibicuję budowie mniejszego brata. Rafał.
modelarz115 Opublikowano 18 Października 2014 Autor Opublikowano 18 Października 2014 Taki piękny, słoneczny był dzień, od południa bezwietrzny. Wybrałem się na lotnisko z moim ultimatem pięknie wyregulowanym z nowym śmigłem i piastą. Odbył się pierwszy tego modelu start z ziemi, nawet ładnie wyszedł. Zimno, więc powietrze gęste, pięknie latał, ale do czasu.... Po dwóch minutach rozległ się alarm niskiego napięcia w nadajniku . Jak na złość brak zapasowych baterii, trudno się mówi a w domu czekały jeszcze 3 pakiety i wicherek. Wracając do tematu Trzymam kciuki i kibicuję budowie mniejszego brata. Rafał. Dziękuję za doping , mam nadzieję że modelik wyjdzie piękny postępy z prac: kadłub od góry kadłub od dołu wnętrze (tak wiem, lotki powinny być o płat wyżej ) przód i elementy drewniane Z braku sklejki wyciąłem je z listewek 2x8 i wzmocniłem łączenia Kadłub mimo obaw wyszedł dość sztywny, bez zastosowania żadnych podłużnic. Wszystko tak jak w planach, jedyna modyfikacja to kloc styropiany w miejscu podwozia ...a i większy ster kierunku a z redoxem problemów ciąg dalszy - okazało się że kupiłem zły imbus do blokady osi , a ku mojemu zdziwieniu łoże mocuje się na śruby m2, rozwiercenie na m3 nie wchodziło w grę bo z kolei łby śrub by się nie mieściły. Koniec końców łoże przykręciłem na śrubki ''skradzione'' z budzika z resztą silnika zmuszony jestem czekać do poniedziałku No nic, klej schnie a ja na razie pracuję przy spalinie
modelarz115 Opublikowano 19 Października 2014 Autor Opublikowano 19 Października 2014 Zaczyna nabierać kształtów, żeby jeszcze latał tak jak wygląda Jutro zabieram się za podwozie. Koła wytoczę ze sklejki cytrusówki a oponę zrobię z rozciętego oringa, najlepiej żebym znalazł taki o odpowiedniej średnicy ale mam dość sporo tych dużych do pocięcia Jak będę miał wenę twórczą to może jeszcze jakąś piastę amielninową dołożę Problem z piastą do mojego redoxa załatwiony, na prop saver'a 2.3 /5mm nałożyłem pierścień redukcyjny zrobiony z osłonki igły od strzykawki, okazało się że idealnie pasuje (co nie zmienia faktu że nadal nie mam odpowiedniego imbusa) Załączone zdjęcia z postępów:
modelarz115 Opublikowano 21 Października 2014 Autor Opublikowano 21 Października 2014 Postępy, postępy najważniejsze jest to że w końcu zaopatrzyłem się w odpowiedni kluczyk ,a tym czasem Czerwony baron stał się czerwony pozostaje kwestia podwozia... Z czego zrobić oś kółek? Z pręta 2.5 biegnącego przez całe podwozie, czy śrubka M3 + tulejka na koło poza tym jest jeszcze dużo do zrobienia...
skrzydlaty smok Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 Ja mam zrobione podwozie z pretu nagwintowanego 3m jest stabilne i funkcjonalne.
modelarz115 Opublikowano 27 Października 2014 Autor Opublikowano 27 Października 2014 Model prawie gotowy, niestety nie obyło się bez przykrych niespodzianek Najpierw wnętrze. Na początek wywaliłem przegródkę pomiędzy komorą na pakiet a resztą kadłuba - po władowaniu do niej regulatora pakiet się nie mieścił. Teraz jest już OK, dodałem jeszcze prowizoryczną półkę/przegródkę (jakkolwiek to nazwać) nad mechanizmem lotek, tak aby regulator i odbiornik nie wchodziły mu w drogę. Pólka na serwa zamieniona na sklejkową - ta pierwotna była trochę za wysoka ponieważ nie wziąłem pod uwagę mocowań na bowden. Natomiast przód modelu wyszedł mi chyba najlepiej z całego samolotu Silnik, piasta, śmigło i maska idealnie się zgrały Napęd sterów nareszcie działa na końcu najciekawsze - temu co zgadnie co tu jest nie tak dam się przelecieć (chodzi o ogon)
miro-er1 Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 fajny ale ta podporka z tylu to powinna byc na koncu kadluba chyba a nie w sterze kierunku ale moze sie myle . naprawde fajowo ci wyszedl czekam na film z oblotu pozdrawiam
skrzydlaty smok Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 A mi cos lotki nie pracuja jak trzeba...
modelarz115 Opublikowano 29 Października 2014 Autor Opublikowano 29 Października 2014 Te ''coś nie tak" to dosztukowane pół ogona -> koszmar : zaczęło się od tego że, wklejona w kadłub, taka niepozorna rurka na bowden była niedrożna , pierwszy raz się z takim czymś spotkałem. Próba udrożnienia skończyła się wyrwaniem rurki z kadłuba, pogięciem popychacza, wyrywając przy tym sporą dziurę przy SK. Trudno się mówi, wkleiłem następną - tym razem drożną rurkę. Jednak zrobiłem to źle (pośpiech tak działa ) rurka się zgięła i popychacz nie był zbyt chętny się w niej poruszać. Usunięcie jej zmasakrowało do końca koniec kadłuba. Ogon od miejsca gdzie zaczyna się SW jest nowy, a górne poszycie pocięte i połatane fajny ale ta podporka z tylu to powinna byc na koncu kadluba chyba a nie w sterze kierunku ale moze sie myle To zabieg celowy (celem lepszej ''skrętności'' na lądzie ) - jak się urwie to wkleję w kadłub Wracając do teraźniejszości RTF Co tu dużo mówić, gdy pokazałem go dla taty, myślał że to złożony zestaw KIT Dane: rozpiętość 650mm długość 550mm masa RTF 335g z pakietem 700mAh (mała cegiełka ?) silnik Redox 450/1400 śmigło 8x6 GWS SF regulator 20A ABC power 3x serwa 9g ABC power pakiet 450/500/700 mAh PS. nie mogę spać jeżeli nie zrobię wpisu na forum, nałóg ?
miro-er1 Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 no wedlug mmnie bardzo ladny model ci wyszedl. kiedy oblot??
modelarz115 Opublikowano 31 Października 2014 Autor Opublikowano 31 Października 2014 no wedlug mmnie bardzo ladny model ci wyszedl. kiedy oblot?? No ale chyba tylko ładny, bo latać nie chce Okazał się całkiem NIESTEROWNY - pochylał się to w lewo to w prawo, a wprowadzenie go w zakręt wydawało się być nie możliwe latał jak chciał i chyba wiadomo jak skończył... a no skończył nie aż tak źle - da się odbudować w 20 min, ale nie o to chodzi ... boję się że w następnych lotach też nie podołam temu zadaniu Mój 1 lot wyglądał tak: wystartowałem z ręki i od razu pochylił się zdecydowanie na lewe skrzydło, trymować nie dałem rady bo musiałem trzymać cały czas drążek, potem kiwał się na boki i zadzierał z tego powodu starałem się model jak najszybciej posadzić, nawet udało mi się wykonać zakręt AWARYJNE posadziłem model na polu w wysokiej trawie Nie używałem SK (w innych modelach z lotkami też go nie używam) może to było przyczyną? Czy powodem mogło być złe wyważenie? SC mam 0,5 cm przed dźwigarem środkowego płata 2 lot jest na filmiku Pod koniec chciałem go choć trochę zakręcić - model w rezultacie pochylił się na skrzydło, zadarł nos lecąc dalej prosto , potem w bliżej nieokreślonych okolicznościach zwalił się z kolei to na prawe skrzydło i runą w ziemię Moja teoria: -SC do przodu -PRÓBA trymowania SK -większy skłon silnika I znów brak doświadczenia wygrał.....
robertus Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 Moim zdaniem masz za duże śmigło i ono powoduje takie problemy. Zalóż mniejsze śmigło i nie SF i zobacz
awot Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 Wydaje mi się, że to nie jest sprawa śmigła. Mój Zielony Baron też nie chciał skręcać na samych lotkach. Wychylenie ich powodowało tylko przechylenie modelu na skrzydło ale nadal leciał prosto. Dopiero użycie steru kierunku dało pożądane rezultaty. Spróbuj jeszcze raz pomagając sobie sterem kierunku, to wcale nie takie trudne, nawet mi się udało to ogarnąć Spróbuj startu z podwozia, to też nie jest trudne a masz od samego początku obydwie ręce na drążkach. Rafał.
Rekomendowane odpowiedzi