awot Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 STS vel STC to bardzo fajny model do lotów typu WDPN (wożenie d..... po niebie) Tak jak widziałeś zrobiłem powiększoną wersję i lata rewelacyjnie. Jeśli planujesz trochę więcej szaleństwa to zdecyduj się na Stearman'a, może też nieco powiększonego, tym bardziej, że pewnie zastosujesz silnik bezszczotkowy. Rafał
rajaner Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Też proponuję ten drugi.Ne ma co się załamywać,z każdym następnym razem będzie coraz lepiej. Nikt od razu nie został mistrzem.
miro-er1 Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Jacek jak lubisz tak dwoplaty to polecam tegp SE52 jest z depronu 6mm skrzydla w kFm takze bedzie mocniejszy sam zaczolem go robic. mam jeszcze wiele innych z i wojny jak bys chcial SE5a Tiled Letter.pdf SE5a-300-plans.pdf SE5a-300-plans-tiled.pdf SE5a-DT-FULL.pdf SE5a-DT-Tiled 8.5x11.pdf
modelarz115 Opublikowano 28 Listopada 2014 Autor Opublikowano 28 Listopada 2014 Ciekawe - umieszczam la liście ''TO DO'' Nie wiem czy dobrze rozumiem plany... brakuje mi rzutu z góry Ja bym go wyciął z odpowiednio dobranego styropianu, dorzucił wzmocnienia i skrzydła Właśnie wydrukowałem plany do STS. Na razie nie mam nic do "WDPN" i trzeba coś na to poradzić PS. Mógł bym prosić o plany tych wielu z I wojny (na PW)
miro-er1 Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Jacek juz masz na PW wszsytkie jakie mialem w tym temacie
modelarz115 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2014 Prace nad STS idą pełną parą. Po oblocie (mniej lub bardziej udanym) wstawię fotki
modelarz115 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2014 Dziś nastąpił udany oblot - model zasłużył na pokazanie światu Lata pięknie - jak sterowana chusteczka z napędem , wystarczy 1/4 gazu, czyli jak tylko śmigło się zakręci to już leci Czas lotu - około 15minut na jednym pakiecie, wcale nie czuć odcięcia mocy przez regulator (teraz ustawiłem na całkowite odcięcie) Starty z ziemi lądowania też, model pociesznie podskakuje po czym delikatnie się odrywa. Podwozie mocowane na gumkę idealnie się sprawdza Pakiet wkładany przez przednią klapę, podłączany przez boczną do której przyklejony jest na rzep odbiornik. Zastrzały jak w Wicherku - na gumkę od dołu a do skrzydła mocowane wkrętem Małe porównanie STC v1 (ubity doszczętnie) - moje pierwsze loty RC silnik szczotkowy z zestawu RTF http://www2.ripmax.net/Item.aspx?ItemID=A-AX-00135-01M2 pakiet 350 mAh 1S (jak wyżej) odbiornik ze zintegrowanym reglulatorem (j.w.) serwa jakieś micro 3.5g (j.w.) masa około <200g STC v2 (w silniku skończyły się szczotki) - ładnie latał wyposażenie jak wyżej opatentowałem patent na mocowanie silnika na gumkę - strzał w 10 od teraz nie każdy lot kończył się klejeniem silnika STS (w służbie) - świeżo po oblocie silnik - redox 450/1400 180W śmigło - na razie 9x5 GWS (chętnie kupię 9x4.7 SF) regulator - ABC power 20A pakiety - redox 700/500/450 mAh 3S masa 350g Proces budowy: boki kadłuba wzmocnione listewkami 3x3 wszystko sklejone do kupy przymiarka pakietu 2200mAh 3s (z zamysłem do niego zaprojektowałem komorę, ale to przerost formy nad treścią) model uzbrojony w silnik serwa i stery podwozie mocowane na gumkę, listewki 3x3, trochę balsy, sklejka ''cytrus'', oś i koła z Fokkera, tuleje z rurki 3x2 rozwierconej do 3x2,5 model zmontowany, lecz brakuje maski model gotowy do lotu, maska mocowana na dwa magnesy (po przekątnej) oraz bolce z pręta 2mm oraz rurki na bowdem
TeBe Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Jacku, czapki z głów. Jest z Ciebie modelarz pierwszej klasy. Byle tak dalej
miro-er1 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 no bardzo fajny model ,czekam na filmik z oblotu
awot Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Gratuluję ukończenia modelu. Szkoda tylko, że podwozie zrobiłeś na sztywno bo nie będzie amortyzowało twardszych lądowań. No ale to możesz łatwo przerobić bo całe podwozie masz łatwe do zdemontowania. Ale sam model OK ! Rafał.
modelarz115 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2014 Po kolei -Jakiej pierwszej klasy? jeszcze żadnego drewniaka nie mam na koncie , najwyższy czas zaczynać wicherka.... -Ja też czekam na filmik -Podwozie nie jest na sztywno, ma amortyzację, może nie widoczną na pierwszy rzut oka i nie tam gdzie byśmy się jej spodziewali . W przypadku twardszego lądowania (o ile to możliwe tym modelem), ugina się na tylnej gumce, bo oś jest nieco wysunięta przed całe mocowanie. Dodatkowo całe podwozie może się przesunąć w tył co chroni przed kapotażem, gdy nie zauważymy gałęzi na pasie startowym Jutro za to nie będę miał ostatniej lekcji, bo nauczyciele poprosili mnie o mały pokaz po dzisiejszych lotach. Oczywiście jak będzie ładna pogoda . Zdziwiło mnie to trochę, bo gdy latałem innymi modelami (w tym fokkerem) w zaciszu pola za szkołą nie było takiego efektu. Ponadto prostrzego latadła chyba się nie da wymodzić
jethrotull Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Z ostatniej chwili bardzo silny współczynnik kapotażowy Ja bym zdecydowanie zrobił pionowe słoje w sterze kierunku, bo tak jak masz to od się odłamuje od samego patrzenia na niego.
modelarz115 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 I wtedy wyłamywał by się zawias, na razie ten model odłożyłem na dalszy plan StS'em lata się świetnie, jeszcze lepiej na śmigłach od Kacpra (idfx) Może w końcu uda mi się zabrać kamerzystę, ciekawe spostrzeżenie w zimę podmuch wiatru jest bardziej niebezpieczny i taki ''ostrzejszy'' Myślę nad nartami...
miro-er1 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Witam ,tez zrobilem fokkerka w tej skali mini Lotki tylko na dolnym placie i ster wysokosci z kierunku rezygnuje co o tym myslicie ?
modelarz115 Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Opublikowano 4 Lutego 2015 Ster kierunku obowiązkowo! Zakręty na samych lotkach w tym modelu są bardzo trudne przy oblocie dla mnie były nie możliwe. Ogólnie słabo reaguje na lotki. Dopiero jak oswoiłem się z SK na innym modelu jakoś zaczęło to latać. Pochwal się zdjęciami Edycja. Od niedawna zmieniłem nastawienie do SK - bez niego nie latam
miro-er1 Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 ja latam kombatami bez SK ale skrzydla z lekkim wzniosem , w fokkerku sa proste wiec niewiem jaka bedzie reakcja lotek na skrecanie modelu , kołka beda inne i troszke wiekrze i biale, ja mysle nim poleciec na pakietach 2s, bo 3s mam same duze, pozdrawiam.
miro-er1 Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 zakleilem otwory na serwa lotek i zdecydowalem ze lotki beda na jednym serwie a tak to wyglada
modelarz115 Opublikowano 7 Lutego 2015 Autor Opublikowano 7 Lutego 2015 Ciekawy pomysł i cały mechanizm dostępny do regulacji szkoda że nie pomyślałem, może zamiast STS'em latałbym fokkerkiem... czym malowany?
miro-er1 Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 farbami akrylowymi do malowania scian, ja juz bym takiego malego nie robil tylko wersje 100 procentowa, chociaz on wcale taki maly to nie jest. Jacek jak lubisz dwoplatowce to polecam tego SE5A ,ktorego plany juz sa w poscie powyzej, lata swietnie , bez lotek jako trenerek lekki i najwazniejsze mocny , lzejszy od fokkerka i wiekrza rozpietosc skrzydel, nie wymaga specjalnie wzmocnien , ja tylko w skrzydle dolnym mam listewke sosnowa 5x3 i to tyle, a i kilka patykow do szaszlykow do mocowania gornego plata z dolnym, oczywiscie oba ze sporym wzniosem. POLECAM, ps, to sa 2 rozne ,bo kolega jak zobaczyl jak on fajnie lata ,to tez bardzo chcial go miec, pozdrawiam.
miro-er1 Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 witam , dzis moj fokkerek poszedl na wage , waga pokazala 131g bez wyposazenia, planuje zamontowac w nim silniczek cf 2805 na smigle 6 lub 7 calowym gws lotki serwo 9g SW i SK po serwie 9g (mial byc bez serwa na SK no ale zdecydowalem ze jednak bedzie ) reg 22A dualsky pakiety 7,4v 700, 400 i 300 odbiornik turnigy 9x mysle ze waga do lotu bedzie ok 280-290 g
Rekomendowane odpowiedzi