Skocz do zawartości

LA7 skala 1:5 rozpiętość 2,45


coster

Rekomendowane odpowiedzi

do tej pory tylko oglądałem to co zrobiłeś ale w przypadku linek chcę zabrać zdanie gdyż widząc to co zrobiłeś to niestety jest zrobione mało fachowo .

W gigantach linki nie idą w żadnych osłonach tylko puszczone są swobodnie i punkt skrzyżowania wychodzi samoczynnie nie powodując zbędnych oporów.

Pozdrawiam i życzę sukcesów w budowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko dobrze pasuje, tylko nie wiem czy waga maski 700g nie jest za duza 

 

Wagą maski się nie przejmuj, mniej ołowiu pójdzie. Zważyłem moją maskę do FW tą kupioną i waży 640g ma średnicę 29 cm i 26 cm długości, a ta którą zrobiłem jest jeszcze cięższa (w tej chwili jest przykręcona do modelu).
Czy linki do kółka ogonowego nie są za nisko i po schowaniu będą naciągnięte a po wysunięciu luźne, a powinno być odwrotnie, mogę się też mylić ponieważ nie wiem dokładnie w jakiej pozycji będzie podwozie po schowaniu, przetestuj działanie zanim zamkniesz kadłub.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli możesz to wytnij niepotrzebne kawałki zaś to co jest we wrędze musi zostać  jako przepusty my w gigantach też mamy takie sytuacje ale przy wręgach montujemy rolki żeby linki się nie przecierały a uwierz mi nawet nie spodziewasz się jak szybko ulegają przetarciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli możesz to wytnij niepotrzebne kawałki zaś to co jest we wrędze musi zostać  jako przepusty my w gigantach też mamy takie sytuacje ale przy wręgach montujemy rolki żeby linki się nie przecierały a uwierz mi nawet nie spodziewasz się jak szybko ulegają przetarciu

 

Irek nie wiem czemu uważasz to rozwiązanie za złe, mam spitfire ESM i są tam linki w bowdenach latam cztery sezony i nic się nie przeciera, natomiast w modelu akrobacyjnym już pod koniec sezonu zauważyłem przecieranie się  linek w miejscu ich krzyżowania się i w miejscu przechodzenia przez kadłub. Nie są to otarcia od ruchów serwa ale głównie od drgań pochodzących od silnika, linka w bowdenie nie drga i o nic nie ociera,
stosowanie w makietach linek w bowdenie jest tak samo powszechne jak ich nie stosowanie w akrobatach.
 
Sebastian, sam musisz podjąć decyzję jak to zrobić ja uważam, że jest dobrze, Drugie moje spostrzeżenie, ja na twoim miejscu zrobiłbym prowadzenie popychaczy steru wysokości przynajmniej w ich środkowej części, tak by nie mogły się wyginać pod obciążeniem i jeszcze jedno snapy, które użyłeś nigdy nie wzbudzały mojego zaufania i nigdy ich nie stosowałem lepsze są snapy kulowe, zresztą przeczytaj opinie kolegów, w tym wątku na dole http://pfmrc.eu/index.php?/topic/32031-citabria-decathalon-gigant-rc/page-12&do=findComment&comment=541223
 
pozdrawiam i kibicuję budowie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Irek nie wiem czemu uważasz to rozwiązanie za złe, mam spitfire ESM i są tam linki w bowdenach latam cztery sezony i nic się nie przeciera, natomiast w modelu akrobacyjnym już pod koniec sezonu zauważyłem przecieranie się  linek w miejscu ich krzyżowania się i w miejscu przechodzenia przez kadłub. Nie są to otarcia od ruchów serwa ale głównie od drgań pochodzących od silnika, linka w bowdenie nie drga i o nic nie ociera,
stosowanie w makietach linek w bowdenie jest tak samo powszechne jak ich nie stosowanie w akrobatach.
 
Sebastian, sam musisz podjąć decyzję jak to zrobić ja uważam, że jest dobrze, Drugie moje spostrzeżenie, ja na twoim miejscu zrobiłbym prowadzenie popychaczy steru wysokości przynajmniej w ich środkowej części, tak by nie mogły się wyginać pod obciążeniem i jeszcze jedno snapy, które użyłeś nigdy nie wzbudzały mojego zaufania i nigdy ich nie stosowałem lepsze są snapy kulowe, zresztą przeczytaj opinie kolegów, w tym wątku na dole http://pfmrc.eu/index.php?/topic/32031-citabria-decathalon-gigant-rc/page-12&do=findComment&comment=541223
 
pozdrawiam i kibicuję budowie

 

Krzysiu ja nie powiedziałem ,ze otuliny przecierają linki tylko dają zbędny opór a to duża różnica zaś przecieranie powstanie w miejscu wejścia linek do wręgi , w tym miejscu proponował bym zamontować rolki tak jak to robię w moich modelach które tego wymagają zaś w miejscu przecinania się linek odgradzam je kawałkiem wklejonej sklejki tak aby nie miały ze sobą styczności . Czy teraz jasniej to wyraziłem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nawiązaniu do tego co pisze Michał linki podczas pracy strzępią się (nigdy nie pękają od razu )przez co pojedyncze włoski odstają od ich linii będąc w otulinie potrafią przyblokować ruch steru co wiemy jak może się skończyć więc lepiej i bezpieczniej będzie jak nic nie będzie blokowało ich ruchu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiu ja nie powiedziałem ,ze otuliny przecierają linki tylko dają zbędny opór a to duża różnica zaś przecieranie powstanie w miejscu wejścia linek do wręgi , w tym miejscu proponował bym zamontować rolki tak jak to robię w moich modelach które tego wymagają zaś w miejscu przecinania się linek odgradzam je kawałkiem wklejonej sklejki tak aby nie miały ze sobą styczności . Czy teraz jasniej to wyraziłem ?

 

Irek, źle zrozumiałeś moją wypowiedź, ja właśnie twierdzę, że linka w otulinie, bowdenie nie przeciera się, a opór jest niewielki przynajmniej w moim modelu.

 
Michal3013 linki z bowdenami naciągasz następnie podpierasz bowden w okolicach wręgi, a jeśli prowadzenie linki będzie nierówne, zgięte to linka będzie się wcinać tak jak piszesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sebastian martwi mnie mocowanie podwozia jeżeli widzę to co widzę to belki dębowe zamocowałeś w żebrach zrobionych ze sklejki balsowej tej słabszej a to może skutkować szybkim wyrwaniem , w tym miejscu działają niesamowite siły .Te 4 żebra powinny być z mosnej sklejki lotniczej minimum 3mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.