Skocz do zawartości

I 16 rata


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

czasem na niemoc twórczą i brak weny do zakończenia starego tematu jest podjęcie nowego wyzwania. Jakiś czas temu nabyłem za pomocą Irka plany "najfajniejszego radzieckiego myśliwca" czyli tytułowego I 16  :) plany są w skali 1/5 czyli coś około 180cm skrzydła. Kadłub jest tak pękaty srednica 24,5 cm, że 30 benzynka prawie się mieści, aczkolwiek zastanawiam się czy to nie przesada, bo na gotowo planuje się zmieścić w około 4,5 - 5 kg.

Nie przewiduje jakiejś nadmiernej makietyzacji, jedyna różnica w stosunku do planów to składane podwozie (moje pierwsze)

 

Przez ten model musiałem zainwestować w porządny cyrkiel wszystkie wręgi okrągłe  :D 

 

 

Miałem już przygodę z I 16 co prawda w skali 1/8 i był to model do walk aces, ale tam mimo wielkiej sympatii niestety za bardzo się nie sprawdził, trochę za mały i ciężki, niestety skończył jako bohater jednej akcji i teraz leży na półce jako kupka gruzu.

 

Jak znajdę fotki  "mini raty" to wstawie.

  • Odpowiedzi 134
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Odważna decyzja co do wyboru modelu. Samolot nie należał do łatwych w pilotażu, więc będę śledził losy "najfajniejszego radzieckiego myśliwca". Powodzenia. :)

Opublikowano

no to zacząłem    :) przymiarka do górnych połówek wręg kadłuba, zastanawiam się jakie i ile podłużnic zastosować, bo plan jest trochę dziwny (a może i nie) bo są tylko cztery podłużnice z balsy 8/4 i na to wszystko balsa 2mm, boję się że w takiej wersji poszycie kadłuba może być podatne na wgniecenia.

 

20141118_203001.jpg

 

a tyle pozostało a mojej "mini ratki"

 

20141118_203516.jpg

Opublikowano

Czy to są plany czeskie?

Bo jeżeli czeskie to na pewno są to plany Favla Fencla - znanego "makieciarza"...

A jeżeli tak, to ten model widziałem w locie kiedyś na zawodach w Czechach. Latał bardzo dobrze a był zrobiony dla potrzeb filmu...

Opublikowano

plany czeskie choć kupione w usa  :)  niestety nie ma na nich informacji o autorze, a może niepotrzebnie się zastanawiam i to co jest wystarczy ? bo przecież i tak całość będzie przelaminowana tkaniną 49. 

 

te wręgi które są na planie są z balsy 3mm u mnie z balso sklejki 3mm żeby wyszły podobnie wagowo będą mocniej ażurowane przegroda ogniowa to sklejka 5 lotnicza i wręg poprzedzająca sklejka 4 mm

Opublikowano

zastanawiam się czy podłużnice w kadłubie zrobić z sosny 3/3 czy 4/4 ? 3/3 dużo łatwiej się układają w tylnej części kadłuba. w sumie bedzie ich 14 na całym obwodzie kadłuba, anie jest on zbyt długi.

Opublikowano

Witam.

Można sobie pomóc nawilżając listwy lub wstępnie podgiąć nad parą. Gratuluję wyboru modelu ,kiedyś miałem z Małego Modelarza zrobiony model I-153 Czajka -dwupłatowy braciszek I-16 .Model fajny, ale będzie wyzwaniem w pilotażu.Pozdrawiam i kibicuję Adam.

Opublikowano

To są plany dokladnie tego wspomnianego Czecha - jeśli się nie mylę ;) . Dobrze, że zaczynasz pierwszy - będę miał łatwiej na "ubitym szlaku" :D . Też bym mógł już zaczynać wtedy powstawałyby równolegle ale muszę zakończyć te zaczęte. Skrzydła robisz jak z planu czyli rdeń styro oklejony czy konstrukcyjne z żeberek?

Opublikowano

Też zaczynam śledzić temat ale nie ze względu na budowę tylko na dobranie napędu,śmigła którego sporo będzie zasłaniał kadłub.

Opublikowano

 

 

Też zaczynam śledzić temat ale nie ze względu na budowę tylko na dobranie napędu,śmigła którego sporo będzie zasłaniał kadłub.

 

w sopwith pupie też jest podobnie szeroko i śmigło 19 cali całkiem dobrze daje radę. mnie bardziej zastanawia czy 30-tka benzyna  to nie bedzie przesada dla tego modelu.

 

kupiłem trochę drewna, listwy i balsę 2 mm więc mam już z czego dalej dłubać.

 

co do skrzydeł to pewnie najprościej byłoby ze styropianowym rdzeniem oklejonym balsą, muszę tylko pomyśleć jak to przygotować do składanego podwozia, którego jeszcze nie mam, ale na początek i tak idzie kadłub i usterzenie.

Opublikowano

zastanawiam się czy podłużnice w kadłubie zrobić z sosny 3/3 czy 4/4 ? 3/3 dużo łatwiej się układają w tylnej części kadłuba. w sumie bedzie ich 14 na całym obwodzie kadłuba, anie jest on zbyt długi.

Nie wiem, czy to jest potrzebne. Kadłub jest w kształcie stożka i to dość krótkiego, więc z racjii kształtu będzie dość sztywny. Wystarczą podłużnice z balsy, pokrycie z dwójki i tkanina 40-50 na żywicę epoksydową i masz lekki i sztywny kadłub. Nie pakuj tam zbędnego ciężaru z obawy o wytrzymałość.

Opublikowano

witam zaciekawił mnie ten wątek gdyż kiedyś budowałem kilka sztuk tego modelu pod silnik 6,5  cm3 model ładny ale bardzo ciężki w lataniu .

post-4266-0-72419700-1416424470_thumb.jpg

post-4266-0-48294500-1416424489_thumb.jpg

post-4266-0-87645700-1416424499_thumb.jpg

post-4266-0-95403700-1416424515_thumb.jpg

Mam też jeszcze plany do niego przygotowane pod laser można je powiększyć i wykorzystać ponownie

Śmigło miałem w nim 12,5 cala wystawało za obręb maski zaledwie 3 cm ale wystarczyło to żeby miał odpowiedni ciąg.

Zacząłem też przygotowywać plany tego modelu ale o rozpiętości 3m. Jak byś się zdecydował to mogę podesłać ci w/w plany są robione w corelu. Powodzenia

Opublikowano

z chęcią bym się zapoznał z tymi planami, myślę  ze jak uda mi się zmieścić w zakładanej masie to nie powinno być problemów planowane obciążenie powierzchni powinno się zmieścić miedzy 71 a 81 

Opublikowano

tyle udało mi sie zrobić, powoli wyłania się kształt czopka, to co widać waży 153g

 

20141120_212513.jpg

 

20141120_212525.jpg

 

co do silnika, to chyba skro już mam to zasadzę w nim rcgf30, ma tą zaletę że można mu założyć całkiem spore śmigło,

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.