pacek Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Witam, czasem na niemoc twórczą i brak weny do zakończenia starego tematu jest podjęcie nowego wyzwania. Jakiś czas temu nabyłem za pomocą Irka plany "najfajniejszego radzieckiego myśliwca" czyli tytułowego I 16 plany są w skali 1/5 czyli coś około 180cm skrzydła. Kadłub jest tak pękaty srednica 24,5 cm, że 30 benzynka prawie się mieści, aczkolwiek zastanawiam się czy to nie przesada, bo na gotowo planuje się zmieścić w około 4,5 - 5 kg. Nie przewiduje jakiejś nadmiernej makietyzacji, jedyna różnica w stosunku do planów to składane podwozie (moje pierwsze) Przez ten model musiałem zainwestować w porządny cyrkiel wszystkie wręgi okrągłe Miałem już przygodę z I 16 co prawda w skali 1/8 i był to model do walk aces, ale tam mimo wielkiej sympatii niestety za bardzo się nie sprawdził, trochę za mały i ciężki, niestety skończył jako bohater jednej akcji i teraz leży na półce jako kupka gruzu. Jak znajdę fotki "mini raty" to wstawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Odważna decyzja co do wyboru modelu. Samolot nie należał do łatwych w pilotażu, więc będę śledził losy "najfajniejszego radzieckiego myśliwca". Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Jest najfajniejszy. A poza tym jako ESA był najlepiej latającym moim WWII... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 no to zacząłem przymiarka do górnych połówek wręg kadłuba, zastanawiam się jakie i ile podłużnic zastosować, bo plan jest trochę dziwny (a może i nie) bo są tylko cztery podłużnice z balsy 8/4 i na to wszystko balsa 2mm, boję się że w takiej wersji poszycie kadłuba może być podatne na wgniecenia. a tyle pozostało a mojej "mini ratki" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Czy to są plany czeskie? Bo jeżeli czeskie to na pewno są to plany Favla Fencla - znanego "makieciarza"... A jeżeli tak, to ten model widziałem w locie kiedyś na zawodach w Czechach. Latał bardzo dobrze a był zrobiony dla potrzeb filmu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 plany czeskie choć kupione w usa niestety nie ma na nich informacji o autorze, a może niepotrzebnie się zastanawiam i to co jest wystarczy ? bo przecież i tak całość będzie przelaminowana tkaniną 49. te wręgi które są na planie są z balsy 3mm u mnie z balso sklejki 3mm żeby wyszły podobnie wagowo będą mocniej ażurowane przegroda ogniowa to sklejka 5 lotnicza i wręg poprzedzająca sklejka 4 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Mam gdzieś te plany opublikowane w czeskim czasopiśmie Modelar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 19 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 zastanawiam się czy podłużnice w kadłubie zrobić z sosny 3/3 czy 4/4 ? 3/3 dużo łatwiej się układają w tylnej części kadłuba. w sumie bedzie ich 14 na całym obwodzie kadłuba, anie jest on zbyt długi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Witam. Można sobie pomóc nawilżając listwy lub wstępnie podgiąć nad parą. Gratuluję wyboru modelu ,kiedyś miałem z Małego Modelarza zrobiony model I-153 Czajka -dwupłatowy braciszek I-16 .Model fajny, ale będzie wyzwaniem w pilotażu.Pozdrawiam i kibicuję Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 To są plany dokladnie tego wspomnianego Czecha - jeśli się nie mylę . Dobrze, że zaczynasz pierwszy - będę miał łatwiej na "ubitym szlaku" . Też bym mógł już zaczynać wtedy powstawałyby równolegle ale muszę zakończyć te zaczęte. Skrzydła robisz jak z planu czyli rdeń styro oklejony czy konstrukcyjne z żeberek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Też zaczynam śledzić temat ale nie ze względu na budowę tylko na dobranie napędu,śmigła którego sporo będzie zasłaniał kadłub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 19 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Też zaczynam śledzić temat ale nie ze względu na budowę tylko na dobranie napędu,śmigła którego sporo będzie zasłaniał kadłub. w sopwith pupie też jest podobnie szeroko i śmigło 19 cali całkiem dobrze daje radę. mnie bardziej zastanawia czy 30-tka benzyna to nie bedzie przesada dla tego modelu. kupiłem trochę drewna, listwy i balsę 2 mm więc mam już z czego dalej dłubać. co do skrzydeł to pewnie najprościej byłoby ze styropianowym rdzeniem oklejonym balsą, muszę tylko pomyśleć jak to przygotować do składanego podwozia, którego jeszcze nie mam, ale na początek i tak idzie kadłub i usterzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 zastanawiam się czy podłużnice w kadłubie zrobić z sosny 3/3 czy 4/4 ? 3/3 dużo łatwiej się układają w tylnej części kadłuba. w sumie bedzie ich 14 na całym obwodzie kadłuba, anie jest on zbyt długi. Nie wiem, czy to jest potrzebne. Kadłub jest w kształcie stożka i to dość krótkiego, więc z racjii kształtu będzie dość sztywny. Wystarczą podłużnice z balsy, pokrycie z dwójki i tkanina 40-50 na żywicę epoksydową i masz lekki i sztywny kadłub. Nie pakuj tam zbędnego ciężaru z obawy o wytrzymałość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej-ko Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 No gratulacje Arku, wreszcie się zdecydowałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iras 11 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 witam zaciekawił mnie ten wątek gdyż kiedyś budowałem kilka sztuk tego modelu pod silnik 6,5 cm3 model ładny ale bardzo ciężki w lataniu . Mam też jeszcze plany do niego przygotowane pod laser można je powiększyć i wykorzystać ponownie Śmigło miałem w nim 12,5 cala wystawało za obręb maski zaledwie 3 cm ale wystarczyło to żeby miał odpowiedni ciąg. Zacząłem też przygotowywać plany tego modelu ale o rozpiętości 3m. Jak byś się zdecydował to mogę podesłać ci w/w plany są robione w corelu. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 19 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 z chęcią bym się zapoznał z tymi planami, myślę ze jak uda mi się zmieścić w zakładanej masie to nie powinno być problemów planowane obciążenie powierzchni powinno się zmieścić miedzy 71 a 81 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iras 11 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 prześlij mi swoją pocztę e-mail Plany poszły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Tu masz jeden z przykładów budowy modelu;http://www.tdmsoftware.com/TDMmodels/rata/ratafuse3.html i widok złożonego podwozia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 tyle udało mi sie zrobić, powoli wyłania się kształt czopka, to co widać waży 153g co do silnika, to chyba skro już mam to zasadzę w nim rcgf30, ma tą zaletę że można mu założyć całkiem spore śmigło, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Duży może więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi