Skocz do zawartości

PWS 50 - relacja z budowy.


Vesla

Rekomendowane odpowiedzi

:-) Na kolegów z forum można zawsze liczyć, dyskusja aż gorąco się robi :-) Dziękuję za zainteresowanie.

 

Tabelka którą przedstawiłem odnosi się do wyliczeń w/g Schiera dla modeli RC.

Na obecną chwilę powiększyłem plan sterów wysokości o 40% (75 to przesada) i dzisiaj takie wytnę. Zobaczę jak bardzo "źle" będą wyglądać ale zdaję sobie sprawę, ze jeżeli chcę go ulotnić to muszę pójść na kompromis. Przy tych sterach zostanie mi jeszcze dołożenie ciężaru na dziobie i wyważenie go w okolicach 20% cięciwy, może nawet cięższy na dziób.

Zdaję sobie sprawę, że przy montażu większego statecznika będę mógł zamontować go bardziej z tyłu.

Taki zabieg też powinien poprawić charakterystyki samolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie remontu zmienię koła na większe, mam nadzieje, że pozwoli to na start z ziemi (trawy). 60mm koła na to nie pozwalają.

A musisz startować z trawy?Ktoś Ci zabronił z asfaltu,betonu albo z innej twardej nawierzchni? :)

Taki normalny start to będzie lepsze rozwiązanie,będziesz miał ciut więcej czasu na obserwację i reakcję w sterowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztofie, mocniejsze machanie też poćwiczę. :-)

Olo, konia z rzędem temu kto mi tu w Portsmouth i okolicach znajdzie teren do lotów z jakimś kawałkiem betonki lub asfaltu do startu. Jak to wszystko zagrodzone, prywatne, zakaz, nakaz itp, itd. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztofie, mocniejsze machanie też poćwiczę. :-)

Olo, konia z rzędem temu kto mi tu w Portsmouth i okolicach znajdzie teren do lotów z jakimś kawałkiem betonki lub asfaltu do startu. Jak to wszystko zagrodzone, prywatne, zakaz, nakaz itp, itd. :-)

jak to w UK i jeszcze ty masz szczescie ze ci tam tak nie wieje od morza  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieje, wieje. Najlepsze miejsce do lotow z pieknym asfaltem po srodku jest nad samym morzem. Ja mam place rekreacyjne otoczone drzewami. Tam tylko trawa. No i trzymaj sie ponizej topow drzew. Czasami sa jednak dni bezwietrzne. Tak przez dwie, trzy godziny. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KayFranz (Krzysztof) - Dziękuję, odpisałem :-)

 

Samolot naprawiony i wyważony. :-) Czeka na kolejny lot lub kraksę :-)

Wyważyłem go na 25% cięciwy, czyli jest ciężki na nos, a że nos jest krótki to były kłopoty z wyważaniem.

Wyważałem go na profesjonalnej wadze :-) zrobionej z suszarki do bielizny. :-) Improwizacja to podstawa. Zadanie swoje spełniła.

Ogonem się nie zapierał mimo iż na zdjęciach tak to wygląda.

Masa do lotu na obecną chwilę to 740g. Trochę mu się przytyło! (było 600g)

Wymienione ma też koła na większe 85mm i powiększona płoza ogonowa. Mam nadzieję, że pozwolą na start z trawy.

Zmienione też jest śmigło na większe 9x4 (koła dały większy prześwit), śmigło takie jest zalecane na ten pakiet i silnik.

Wymieniona jest końcówka skrzydła (odbudowana od nowa), pomaluję po locie :-)

Zlikwidowałem drgania lotek spowodowane luzami na snapach.

Czekam na odpowiednią chwilę i w powietrze albo.... :-)

 

post-14841-0-23742600-1434829793_thumb.jpg

post-14841-0-22609900-1434829877_thumb.jpg

post-14841-0-16305200-1434829938_thumb.jpg

post-14841-0-26641600-1434829999_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc dalej tym tropem to samolot w klasycznym układzie też poleci bez ogona jak "dobrze" ustawisz SC???

 

 

Poleci :)

 

post-730-0-08867100-1435052018.jpg

 

 

Wiesław - fajny model.

 

 

Tu możesz sobie sprawdzić wyliczenia odnośnie położenia środka ciężkości:

 

http://www.willingtons.com/aircraft_center_of_gravity_calcu.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.