Vesla Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 :-) Na kolegów z forum można zawsze liczyć, dyskusja aż gorąco się robi :-) Dziękuję za zainteresowanie. Tabelka którą przedstawiłem odnosi się do wyliczeń w/g Schiera dla modeli RC. Na obecną chwilę powiększyłem plan sterów wysokości o 40% (75 to przesada) i dzisiaj takie wytnę. Zobaczę jak bardzo "źle" będą wyglądać ale zdaję sobie sprawę, ze jeżeli chcę go ulotnić to muszę pójść na kompromis. Przy tych sterach zostanie mi jeszcze dołożenie ciężaru na dziobie i wyważenie go w okolicach 20% cięciwy, może nawet cięższy na dziób. Zdaję sobie sprawę, że przy montażu większego statecznika będę mógł zamontować go bardziej z tyłu. Taki zabieg też powinien poprawić charakterystyki samolotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Zacząłbym od wyważania. Ingerowanie w konstrukcję na końcu, jak wszystko inne zawiedzie. A przede wszystkim od mocniejszego wyrzutu. Byłoby głupio pociąć model, gdyby okazało się, że na starcie wystarczy mu więcej prędkości i radzi sobie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 He he, balsam na moje lenistwo. To też ciekawy wariant. Na ile % cięciwy byś proponował go wyważyć? Byľ na 30%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olecki75 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Zaryzykowałbym 20%. Z dwojga złego lepiej na mordę. Byle tylko masa modelu nie przybrała 20%. Ile waży w pełnej gotowości do lotu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Ja bym wyważał po trenerkowemu, na 30%. Ale przecież możesz skorzystać z dostępnych w sieli kalkulatorów i policzyć.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Na 30 to on byl wyważony. Masa do lotu 600g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 A ja bym jednak poćwiczył wyrzut. Nie widzę na filmie jakiegoś skrajnego przeważania na ogon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 W trakcie remontu zmienię koła na większe, mam nadzieje, że pozwoli to na start z ziemi (trawy). 60mm koła na to nie pozwalają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 A nie możesz po prostu machnąć modelem mocniej? Oglądając filmiki też mam wrażenie, że nie nadajesz odpowiedniej prędkości przy wyrzucie. Nie ma prędkości - nie ma latania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 W trakcie remontu zmienię koła na większe, mam nadzieje, że pozwoli to na start z ziemi (trawy). 60mm koła na to nie pozwalają. A musisz startować z trawy?Ktoś Ci zabronił z asfaltu,betonu albo z innej twardej nawierzchni? Taki normalny start to będzie lepsze rozwiązanie,będziesz miał ciut więcej czasu na obserwację i reakcję w sterowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Krzysztofie, mocniejsze machanie też poćwiczę. :-) Olo, konia z rzędem temu kto mi tu w Portsmouth i okolicach znajdzie teren do lotów z jakimś kawałkiem betonki lub asfaltu do startu. Jak to wszystko zagrodzone, prywatne, zakaz, nakaz itp, itd. :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jethrotull Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Poproś kogoś żeby Ci wyrzucił model, i może nawet wziął lekki rozpęd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Krzysztofie, mocniejsze machanie też poćwiczę. :-) Olo, konia z rzędem temu kto mi tu w Portsmouth i okolicach znajdzie teren do lotów z jakimś kawałkiem betonki lub asfaltu do startu. Jak to wszystko zagrodzone, prywatne, zakaz, nakaz itp, itd. :-) jak to w UK i jeszcze ty masz szczescie ze ci tam tak nie wieje od morza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Wieje, wieje. Najlepsze miejsce do lotow z pieknym asfaltem po srodku jest nad samym morzem. Ja mam place rekreacyjne otoczone drzewami. Tam tylko trawa. No i trzymaj sie ponizej topow drzew. Czasami sa jednak dni bezwietrzne. Tak przez dwie, trzy godziny. ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 ja to zaWsze czekam do wieczora bo nie ma prawie wcale wiatru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Tak dwie, trzy godziny przed zachodem slonca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KayFranz Opublikowano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2015 Fajny latawiec Ci wyszedł. Szkoda, że dopiero wczoraj znalazłem ten wątek. Wiesiu - sprawdź priva. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 20 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2015 KayFranz (Krzysztof) - Dziękuję, odpisałem :-) Samolot naprawiony i wyważony. :-) Czeka na kolejny lot lub kraksę :-) Wyważyłem go na 25% cięciwy, czyli jest ciężki na nos, a że nos jest krótki to były kłopoty z wyważaniem. Wyważałem go na profesjonalnej wadze :-) zrobionej z suszarki do bielizny. :-) Improwizacja to podstawa. Zadanie swoje spełniła. Ogonem się nie zapierał mimo iż na zdjęciach tak to wygląda. Masa do lotu na obecną chwilę to 740g. Trochę mu się przytyło! (było 600g) Wymienione ma też koła na większe 85mm i powiększona płoza ogonowa. Mam nadzieję, że pozwolą na start z trawy. Zmienione też jest śmigło na większe 9x4 (koła dały większy prześwit), śmigło takie jest zalecane na ten pakiet i silnik. Wymieniona jest końcówka skrzydła (odbudowana od nowa), pomaluję po locie :-) Zlikwidowałem drgania lotek spowodowane luzami na snapach. Czekam na odpowiednią chwilę i w powietrze albo.... :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 no z tych kolek to wystartuje ci napewno sam z trawy i nie pekna ci napewno czekam na filmik z oblotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Idąc dalej tym tropem to samolot w klasycznym układzie też poleci bez ogona jak "dobrze" ustawisz SC??? Poleci Wiesław - fajny model. Tu możesz sobie sprawdzić wyliczenia odnośnie położenia środka ciężkości: http://www.willingtons.com/aircraft_center_of_gravity_calcu.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi