Skocz do zawartości

PWS 50 - relacja z budowy.


Vesla
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poleci :)

 

attachicon.gif1_15_08_09_2_20_46.jpg

 

To jest klasyczny układ????  Cegła też poleci. :lol:

 

@Vesla, sprawdzałeś ciąg tego silnika? Miałem taki z Kedy (robią identyczne) i miał 30% mocy podawanej przez producenta. Dopiero po którejś tam wymianie otrzymałem egzemplarz dorównujący danym. Pierwszy film - lot nr1 wyrzut taki słaby nie był.

Powodzenia w drugim podejściu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś "samolot w klasycznym układzie (...) bez ogona", a nie ma czegoś takiego. A to nie jest cegła - lata na skrzydłach i jest sterowne.

Nie odwracaj kota ogonem bo to odnośnie Twojego wywodu na temat odpowiedniego wyważenia kosztem powiększania stateczników. Sam pisałeś, że wyważeniem załatwisz sprawę więc ja się pytam raz jeszcze czy jak urwiesz ogon modelowi np. Cessny 172 to jesteś w stanie tak wyważyć by latała???

Model z za małymi statecznikami może zachowywać się jak by ich nie miał. Chyba proste.

 

Olku, dałem większe śmigło, zalecane dla tego silnika.

Wiem, ale martwię się, że jak silnik nie ma deklarowanej mocy to to nic nie da.

Trzymam kciuki za lot PWS-a :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odwracaj kota ogonem bo to odnośnie Twojego wywodu na temat odpowiedniego wyważenia kosztem powiększania stateczników. Sam pisałeś, że wyważeniem załatwisz sprawę więc ja się pytam raz jeszcze czy jak urwiesz ogon modelowi np. Cessny 172 to jesteś w stanie tak wyważyć by latała???

Wystarczy zerknąć na wzór na stateczność podłużną żeby sobie odpowiedzieć na to pytanie: przy zerowej powierzchni statecznika współczynnik stateczności wychodzi zerowy, więc wyprzedzenie ŚC by musiało być nieskończone.

 

Model z za małymi statecznikami może zachowywać się jak by ich nie miał. Chyba proste.

Nikt tego nie kwestionuje, jednak tutaj po pierwsze statecznik nie jest za mały, bo jest taki jak w oryginale (zakładam takie samo wyprzedzienie ŚC), a stateczność podłużna się skaluje.

Po drugie z filmiku nie wynika jakoby model był niestabilny, jedynie że ma zbyt małą prędkość przy wyrzucie (na moje oko, your milage may vary).

Inna sprawa że uzyskanie położenia ŚC które pozwala na stabilny lot przy danej powierzchni statecznika może być niemożliwe bez dodawania nieakceptowalnej ilości balastu - wtedy powiększenie statecznika mogłoby być uzasadnione. Ale to najpierw należy ustalic zanim się zaproponuje pocięcie modelu i wstawienie większego statecznika, tylko tyle chciałem powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem pomiar ciągu i waga wskazała ok. 800g przy mocy maksymalnej. Na poprzednim śmigle musiał mieć 3/4 tego. Mam zamiar dzisiaj oblatać. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

Postu mi nie zaśmiecacie. Z zainteresowaniem czytam to co piszecie. Zawsze to lepiej wiedzieć więcej :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie brakło :-)

 

Już po samolocie. Kadłub zniszczony, silnik ma złamaną oś, podwozie wygięte, skrzydło wygląda na całe.

 

W piz...u wylądował. Jedyne co mogę powiedzieć to, że mam wrażenie, że nie reagował na stery wysokości i kierunku.

Sorki za jakość, filmowałem telefonem przyklejonym na taśmę do nadajnika :-) Stąd też trzaski.

 

Już się zastanawiam nad PWS 50 ver.2, możliwe, że go zmodyfikuję pod wyliczoną stateczność.

 

https://youtu.be/EaogHei-cxw

 

post-14841-0-57746500-1435174589_thumb.jpg

post-14841-0-34401500-1435174639_thumb.jpg

post-14841-0-07702800-1435174699_thumb.jpg

post-14841-0-51885200-1435174795_thumb.jpg

post-14841-0-14893800-1435174862_thumb.jpg

 

Można napisać: "Case close" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku, właśnie chodzi o to, że go podrywało a ja chciałem go raczej popchnąć w dół.

Silnik miał skłon do dołu. Stery działały we właściwym kierunku.

 

Tomku, Co do naprawy lub wykonania kadłuba od nowa to się zastanowię tylko ochłonę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.