AeroArt Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 KWARCINSKI MODELS 2015 Przez ostatni kwartał 2014 roku trwały próby w locie trzech prototypów nowych modeli firmy "Kwarcinski Models". Zbudowane na bazie długoletnich doświadczeń konstrukcyjnych i produkcyjnych firmy stąd z pozoru mogą przypominać dotychczas produkowane modele. Różni je jednak koncepcja docelowego przeznaczenia i różnorodność zastosowanych rozwiązań technicznych. Pierwszy o rozpiętości 160 cm, posiadający już handlową nazwę „Dim” (Iskierka) adresowany do szerokiej populacji modelarzy zainteresowanych prostym, laminatowym i lekkim oraz uniwersalnym motoszybowcem, którym można rozwijać swoje podstawowe umiejętności sterowania modelem. Może też zadowolić modelarzy zaawansowanych. Konstrukcja i jego walory lotne pozwalają latać tym modelemi zarówno w słabo wyrażonej termice, jak również zapewniają możliwość latania z relatywnie dużą prędkością a jego wyjątkowa sterowność pozwala stać się modelowi prostą lecz niedoścignioną, w swej klasie, maszynką do dobrej modelarskiej zabawy. Wszystkie te cechy w pełni uzasadniają jego trafioną nazwę Dim. Oferowany też będzie w wersji szybowcowej. Dwa następne o rozpiętości 222 i 224 cm pod roboczymi nazwami Probe-2F i Probe-2S to docelowe rozwinięcie studyjnego modelu (z 2012 r.) - Probe 1S, który posiadał trochę mniejsze gabaryty. Obecne prototypy wykonane zostały na bazie aktualnej produkcji firmy. Probe-2 to modele dla wymagających modelarzy i ceniących sobie skuteczne rozwiązania aerodynamiczne a niekoniecznie, tak wszechobecną w modelarstwie, modę na uproszczenia, nawet modeli „wyczynowych". Celem tego projektu było znaczące polepszenie właściwości lotnych produkowanych modeli, poprzez skuteczne „rozprawienie się" ze szkodliwymi oporami aerodynamicznymi przy zachowaniu podstawowej koncepcji firmy - dobre, nowoczesne modele laminatowe o możliwie najszerszym zakresie właściwości lotnych. D I M Model laminatowy, relatywnie lekki i prosty w konstrukcji, wykonany starannie i z dobrych materiałów o bardzo ładnym wyglądzie. Skrzydło z założenia niedzielone i bez klap, na dobrym profilu. Łatwy do wyposażenia i wyważenia a w pilotażu, dzięki dobrym charakterystykom lotnym wręcz uniwersalny. Model po wychyleniu lotek w górę skutecznie hamuje, co wystarcza nawet w trudnych warunkach terenowych i pogodowych na lądowanie "przy nodze". Podstawowe parametry oblatywanego prototypu - rozpiętość skrzydła 1600 mm - długość kadłuba (wersja elektryczna) 960 mm - powierzchnia skrzydła 28,6 dcm2 - masa pustego 600 g - masa do lotu 1050 g - obciążenie jedn. pow. nośnej 36 g/dcm2 - profil skrzydła SD - 7080 - CG 75-77 PROBE -2F; PROBE -2S Modele wykonane w pełni z laminatu szklanego, solidnie wzmocnione laminatem węglowym. Wyróżniają się w swojej klasie dbałością o szczegóły aerodynamiczne i precyzją wykonania. Różnią się między sobą gabarytami - szczególnie niektórymi parametrami kadłubów, co powinno zadowolić zwolenników "cienkich i długich" bądź " grubych i krótkich", czy innych mutacji rozłożenia mas. Zastosowane (wcześniej sprawdzone) rozwiązania aerodynamiczne w obu prototypach, w pełni potwierdziły ich skuteczność działania. Prototypom poświęcono wiele pracy ale osiągnięty efekt okazał się być znaczącym sukcesem, szczególnie na tle obecnej konkurencji. Doskonałość, zakres użytecznych prędkości i inne liczące się parametry modeli znacząco wzrosły, co już na początku prób można było zauważyć gołym okiem. Docelowo przeznaczone do treningu, (nawet zaawansowanego) w lotach na termice, zboczu czy innych prądach wymuszonych lub na całkiem płaskich terenach , co przy bezpieczeństwie jaki zapewnia zamontowany silnik sprawia, że model staje się wyjątkowo uniwersalny. Oczywiście, jest też zaprojektowana wersja szybowcowa modelu.Większość zastosowanych rozwiązań łatwo dostrzec na zdjęciach. Podstawowe parametry prototypów: Probe-2F Probe -2S - rozpiętość skrzydła 2220 mm 2250 mm - długość kadłuba 1200 mm 1260 mm - powierzchnia skrzydła 41.00 dcm2 41.30 dcm2 - masa pustego 1130 g............................1140 g - masa do lotu 1840 g............................1850 g - obciążenie jedn. pow. nośnej około 45g/dcm2 (bez balastu) - profil skrzydła SD - 7084 - CG 76 - 78 mm 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AeroArt Opublikowano 13 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 A dlaczego nie 3,3 lub 3,8m - tak można w nieskończoność. Zapewniam, że firma pracuje nad nowymi modelami, polecam cierpliwość - ale w rozpiętość nie trafiłeś... Póki co, poleca "gorszą" konkurencję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Materiał promocyjny, ale po co od razu - gorsza konkurencja. Jest na pewno i ta lepsza. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 http://postimg.org/image/fx9ygclvp/ ładne nowe modele z mojego falkonika-utopenca jestem również zadowolony a latałem w niedziele przy 20m/sek spisywał się OK...czekamy na dalsze nowinki.. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Konkurencja jest i gorsza i lepsza w zależności gdzie i co się kupi. Trochę szacunku dla konkuencji jest mile widziane. Budowa nowych modeli na bazie starych nie jest naganna, a nawet powszechna przynajmniej poza modelarstwem. Przynajmniej ma się pewność, że będą latały nie gorzej niż starsze wersje a i na wyglądzie przy okazji zyskały. Jeżeli cena nie będzie zaporowa to na pewno znajdą nabywcow. Przez ostatni rok nawet w zachodnich sklepach poznikaly Starlingi i Falcony z półek więc ssanie na rynku jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Czy są dostępne jakieś filmy z lotów, szczególnie DIMa? Ja niestety w poprzednich modelach w realu dostrzegałem to czego nie było na zdjęciach. No ale oficjalnie żegnam się z narzekaniem na stare i czekam na nowe. Zapytanie o cenę do p. Leszka już wysłałem więc kto wie. Może stanę się posiadaczem jednego z nowych modeli i chętnie podzielę się spostrzeżeniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Może w treści i zdjęciach znajdzie się coś interesujacego? Piękne zakończenie "dupki" i rasowe otwory chłodzące silnik . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AeroArt Opublikowano 14 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 http://postimg.org/image/fx9ygclvp/ ładne nowe modele z mojego falkonika-utopenca jestem również zadowolony a latałem w niedziele przy 20m/sek spisywał się OK...czekamy na dalsze nowinki.. Witaj Janku, Jestem pod wrażeniem twojej modyfikacji. Myśle, że wreszcie nad tym Falconem zapanowałeś całkowicie. A ten kolor rozumiem, że to rzecz gustu. Opisy z lotów też robią wrażenie...muszę dużo się jeszcze uczyć. Pozdrawiam Andrzej Piękne zakończenie "dupki" i rasowe otwory chłodzące silnik . Mam nadzieję, że to nie tylko pierwsze wrażenia. Ciekawych rozwiązań jest jeszcze wiecej, które można ocenić również w locie. Niestety ilość materiałów pozostała nam do przebrnięcia, ich obróbka warunkuje, że filmy z oblotów ukażą się pod koniec naszej pracy. Ale są i mogą być zaskakujące... Pozdrawiam Andrzej Czy są dostępne jakieś filmy z lotów, szczególnie DIMa? Ja niestety w poprzednich modelach w realu dostrzegałem to czego nie było na zdjęciach. No ale oficjalnie żegnam się z narzekaniem na stare i czekam na nowe. Zapytanie o cenę do p. Leszka już wysłałem więc kto wie. Może stanę się posiadaczem jednego z nowych modeli i chętnie podzielę się spostrzeżeniami. Filmy, zapewne kiedyś, gdy uporamy się z obróbką bardziej potrzebnych mi danyh. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Witaj Janku, Jestem pod wrażeniem twojej modyfikacji. Myśle, że wreszcie nad tym Falconem zapanowałeś całkowicie. A ten kolor rozumiem,że to rzecz gustu. Opisy z lotów też robią wrażenie...muszę dużo się jeszcze uczyć. Pozdrawiam Andrzej Mam nadzieję, że to nie tylko pierwsze wrażenia. Ciekawych rozwiązań jest jeszcze wiecej, które można ocenić również w locie. Niestety ilość materiałów pozostała nam do przerbnięcia, ich obróbka determinuje, że filmy z oblotów ukażą się pod koniec naszej pracy. Ale są i mogą być zaskakujące... Pozdrawiam Andrzej Filmy, zapewne kiedyś, gdy uporamy się z obróbką bardziej potrzebnych danyh. Kolorystyka poczatku mojego kadłuba wykonana kolorem zblizonym do orginału / to resztka po barakudzie / można w kazdej chwili poprawic nie przywiazuje to tego wagi -zrobi sie . Musze poprawic - zwiekszyć średnicę rury balastowej we wnetrzu kadłuba bo za mało "wchodzi " na silny wiatr . Falkonik niby taki "modelik" ale na zboczu jest troche wymagajacy..kazdy prawie modelarz - zboczeniowiec go "przechodził" ... ten nowy większy ma bardzo ładny-smukły kadłub. http://s24.postimg.org/mn0r8o6md/post_14198_0_53093200_1421167240_thumb.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Jest odpowiedź od p. Leszka. Generalnie ceny nie są jeszcze znane, przedstawione egzemplarze to prototypy i nie wiadomo kiedy zostaną wdrożone do produkcji. Mówi się trudno, czekam już ponad rok na Starlinga to poczekam rok dlużej. Czuję sie pomału jak zawodnik F3F czekający na wypasiony, topowy model [edit] już zapisałem się do kolejki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 DIM to chyba nowy MAX60. Widziałem loty prototypu. Też czekam i powoli tracę nadzieję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefirek Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Ceny nie są jeszcze znane. Modele zostały już oblatane. Można zapisywać się w kolejkę, więc pewnie niebawem ruszy już produkcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AeroArt Opublikowano 14 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 DIM to chyba nowy MAX60. Widziałem loty prototypu. Też czekam i powoli tracę nadzieję. Dim ma tyle współnego z Maxem 60 ile wszystkie modele ze sobą produkowane przez p. Kwarcińskiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Jestem sympatykiem modeli Pana Leszka, ale przykro mi że nie poszedł w większe rozpiętości. No nic czekam dalej na kolejne nowości, ponieważ z racji uwarunkowań wzrokowych obiecałem sobie noworocznie, że z nowymi modelami nie zejdę poniżej 4m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 ponieważ z racji uwarunkowań wzrokowych obiecałem sobie noworocznie, że z nowymi modelami nie zejdę poniżej 4m Piotr i co to zmieni? Będziesz latał wyżej i nadal będzie to na niebie krzyżyk 5x3mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 No nie do końca Wojtku z tym krzyżykiem tak jest...inne zachowanie modelu .... inna adrenalina ....inne lądowanie... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Idąc tropem rozwoju tych modeli można zapożyczyć płaty od Falcona i doczepić do Starlinga (przepraszam, nowe nazwy słabo mi wchodzą) i już będzie rozpiętość ponad 3m No nic, dopóki nie ma ich w sprzedaży to pozostaje nam o nich rozmawiać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 No nie do końca Wojtuku z tym krzyżykiem tak jest...inne zachowanie modelu .... inna adrenalina ....inne lądowanie... Mariusz a co to ma wspólnego ze wzrokiem Piotra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Idąc tropem rozwoju tych modeli można zapożyczyć płaty od Falcona i doczepić do Starlinga (przepraszam, nowe nazwy słabo mi wchodzą) i już będzie rozpiętość ponad 3m No nic, dopóki nie ma ich w sprzedaży to pozostaje nam o nich rozmawiać. Już w zeszłym roku pokazywałem i namawiałem Leszka żeby dorobił centropłat do Starlinga lub Falcona i wyprodukował model o rozpiętości 3m. Pokazywałem mu jak to jest zrobione na przykładzie mojego Relaxa bo właśnie w ten sposób Relax dostał 3m rozpiętości. No ale Leszek ma swoje przemyślenia i jak widać ciężko idzie a szkoda bo to taki naturalny rozwój u modelarza 2m,3m i jak kogo stać to >3m. A że wszystkie Leszkowe modele świetnie latają więc, aż się prosi, a popyt na pewno będzie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Mariusz a co to ma wspólnego ze wzrokiem Piotra Mariusz ma wiele racji w tym co napisał, a wzrok to tylko wymówka Trzeba sobie stawiać jakieś cele... No ale Leszek ma swoje przemyślenia i jak widać ciężko idzie a szkoda bo to taki naturalny rozwój u modelarza 2m,3m i jak kogo stać to >3m. A że wszystkie Leszkowe modele świetnie latają więc, aż się prosi, a popyt na pewno będzie. No lepiej bym tego nie ujął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi