Klos27 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Siemka, zacząłem składać swój model (niestety na początek samochód, później będą samoloty) i potrzebuję porady odnośnie doboru pakietów. Kupiłem :Regulator HITEC EZX_Rhttp://hitecrcd.com/files/ManualEzxRExzRPRO.pdfOperating Voltage Range 6~7 Cells 7,2V-8,4VBEC Output Voltage 5VBEC Output Current 0.8AMaximum Current 65AContinuous Current 46ARated Current Brake / Rev 32AOn Resistance Forward 0.016ohmOn Resistance Reverse 0.032ohmPWM Frequency 1900hz*Motor Limit 23 turnZ silnikiem (tak wiem, że lepsze bezszczotkowe, ale muszę lecieć w koszty)NOSRAM TORNADO 540chyba ten:Nosram Tornado SS3 17x2 turns, 28.100 RPM, 4.8-8.4 VoltMoje pytanie jest następujące, czy jeżeli w opisie regualtora jest 7,2V-8,4V bateria Ni-Cad to mogę podpiąć baterię 7,4V Li-Po 2S?Szukałem odpowiedzi na google itp. znalazłem tutaj:http://pfmrc.eu/index.php?/topic/6559-hitec-ezx-r/Lecz nic z tego tematu nie wynika...Dokładne wyjaśnienie, czy ten regulator ma pełny zakres od 7,2V do 8,4Vczy można podpiąć albo 7,2V (6cell Ni-MH) albo 8,4V (7cell Ni-MH).Znalazłem 2, które mnie interesują:PAKIET NOSRAM SPORT Ni-Mh 7,2V 3000mAhhttp://allegro.pl/akumulator-pakiet-nosram-sport-ni-mh-7-2v-3000mah-i4971107714.htmllubLiPO TURNIGY 25/50C 3300mAh 7,4V Nano techhttp://allegro.pl/lipo-turnigy-25-50c-3300mah-7-4v-nano-tech-asg-i4978455364.htmlObydwa cenowo z ładowarką wychodzą około 120zł.25C wystarczające, przy poborze max 65A.Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Skoro szukales to powinienes znalezc jeszcze to, ze w pelni naladowane ogniwo NiMh lub NiCd ma 1.5V. Przy 6 celach daje to 9V a przy 7- 10.5V. W pelni naladowany pakiet LiPo ma 4.2V na ogniwo co przy pakiecie 2s daje 2 x 4.2 = 8.4V. Dalszy komentarz wydaje sie byc zbedny. EDIT: Dodam ze minimalne napiecie w pelni rozladowanego ogniwa NiCd to ok 0.9V - co przy pakiecie 6 celowym daje 5.4V... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klos27 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Dalszy komentarz wydaje sie byc zbedny. Tylko wydaje się być zbędny Niestety ale nie wiem wszystkiego, dlatego się pytam. Czyli powinienem kupić Ni-Mh? Na Li-Po odczuję niepełną moc? 9v -> 5,4v [Ni-Mh 6cell pełne naładowanie -> rozładowanie] 10,5V -> 6,3V [Ni-Mh 7cell pełne naładowanie -> rozładowanie] 8,4V -> 5,5V/6V(2,75V/3V na ogniwo) [Li-Po 2S pełne naładowanie -> rozładowanie] Czy pakiet Li-Po mógłby udawać 7Cell Ni-Mh? Na start 8,4V i rozładował by się do 6,3V? Regulator jakoś wykrywa ile Cell ma bateria? Pytania może błache, ale odpowiedź bardzo by mi pomogła. Dzięki Edit: Witam Kolegów. A czy do tego regła można podłączyć plimera 2P? I może ktoś wie przy jakim napięciu ten regulator odcina silnik? Lipol 2p daje 7.4V Minimalny spadek to 6.0V. Pakiet ni-mh 6 cel daje 7.2V Minimalne napięcie to także 6V. Czy można zamiast ni-mh użyć lipola?? Podejżewam że ten regiel odcina silnik przy 6V. Niech ktoś mnie poprawi jeśli sie myle.? Po tym poście wnioskowałem, że mógłbym podpiąć Li-Po 7,4V. EDIT2: Już znalazłem odpowiedź, przegrzanie silnika, buzzer itp. Dzięki japim 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi