wapniak Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Podobnie jak w honownicy ale znacznie krócej jeśli chodzi o posuwistość, ma być cały czas ciasno. Bardziej ruch obrotowy lewo prawo niż posuwisty.
Grzesiek Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Ale bez odpowiedniego doświadczenia nie polecam bo zniszczysz motor nawet nie będziesz wiedział kiedy
teo Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Docierak obraca się ręką, czy można sie wspomóc napędem? Ale jak to wyosiować? Docierak na połaczeniu giętkim? PS. Doświadczenie gdzies trzeba zdobyć ...
Grzesiek Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Powiedz co chcesz w ten sposób osiągnąc?? Czy faktycznie masz tak spasowany motor ze musisz docierac ręcznie.Docierasz to ręcznie nie mechanicznie. Ps.widze ze jestes z Wrocławia skontaktuj sie z AndrzejemC nick z tego forum on jest z Wrocławia mozliwe ze ci pomoże zanim będzie za póżno.Masz jego profil: http://pfmrc.eu/index.php?/user/197-andrzejc/
symon5 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 grzesiek zadał całkiem słuszne pytanie .darek nie wiem jak ty szykowałes motorki ale ja zawsze używałem wkrętarki i ręki .z twojego opisu wynika że narobiłbyś rys i tylko je pogłębiał . honowanie jest to składowa ruchu obrotowego i posuwisto- zwrotnego po to żeby nie nakładały się rysy no ale każdy ma swoją wiedze .przygotowałem i sobie i kolegom kilka motorków i napewno nie chodziły tylko 2 biegi .cmb gdy startowałem były b.ciasne i dlatego trzeba było je przygotować w wiekszości motorków niema takiej potrzeby choć niedawno na prośbe kolegi przygotowałem mu docierak do nowarossi 3.5 z tuleją rozpreżną wykonaną z b-101.acha kolego teo grzegorz dobrze pisze skontaktuj sie z andrzejem on ci napewno nie odmówi pomocy i dokładnie wytłumaczy naocznie i ręcznie .
wapniak Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Marek , nie wiem jak chcesz zachować "twardość" pracy docieraka ze stożkiem i dodatkowo ze stożkiem w tulei stosując ruchy jak w honownicy. Każde za duże wysunięcie docieraka luzuje pasowanie. Jak zaczniesz to robić na luźno to możesz za chwilę tuleję wyrzucić. Jakie pogłębianie rys? Od kiedy to ziarno na ziarno się zakłada? Chyba piszemy o różnych rzeczach...Honowanie odbywa się przy pomocy kamieni szlifierskich, do docierania używa się pasty z ziarnami nie uwięzionymi tylko ruchomymi, zawieszonymi w paście. To dwie zupełnie inne techniki. Dla mnie ta dyskusja utraciła sens. Ja piszę o zrobieniu nowego garnituru, Ty o zluzowaniu fabrycznego , chyba tylko w celu zmniejszenia jego trwałości, dajmy sobie spokój... Grzegorz dobrze napisał., jak za ciasno, to tokarka olej i za chwilę będzie dobrze, po co pchać tam jeszcze korund, czy nawet diament.
teo Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Jak długo się dociera, czyli do czego się dąży, jaki ma być efekt? Lustrzana gładź, pasowanie? Grzesiek, chcę uzyskać wiedzę, niekoniecznie zastosuję w modelarskich cylindrach.
Paweł Prauss Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Zgrubnie, to trzeba tak zrobić, żeby docierak nie był twardszy od docieranego elementu. Jak tłok z siluminu to docierak z tekstolitu, jak tuleja z mosiądzu to docierak z aluminium, jak tuleja chromowana to docierak z żeliwa. Do tłoka z siluminu i tulei z mosiądzu ( bo brąz nie jest dobry tak jak MO 59) pasta zaworowa. Do tulei chromowanej pasta diamentowa. Odpowiednie stożki na docierakach i mocny wcisk. Docierak ma ciasno chodzić, inaczej wyjdzie owal czyli jajo. Zbieżność tulei od góry do okien 1 setka, poniżej okien do dołu 1-1,5 setki. I to ma być na docierakach. Tłok z fazką od denka 1 setka na długości 1-1,5 mm. To dla motorka 7,5 ccm, mniejszych nie robiłem. Pozdrawiam Mam takie jedno techniczne pytanie Darku, a mianowicie w jaki sposób dokonywałeś wewnętrznych pomiarów cylindra? (jakim przyrządem)
bynek Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Opublikowano 8 Kwietnia 2015 średnicówka z dokładnością do 1 mikrona , pomierzysz owal i zbieżność. wymienne końcówki w zależności od średnicy otworu.
Paweł Prauss Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Znam ten przyrząd, dzięki :-)))
mike217 Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Opublikowano 8 Kwietnia 2015 W tego mikrona to nie uwierzę ale w pół setki owszem. Mam taki sam ruski zegar i wystarczy go w rękach ogrzać i wskazówka płynie po mikronach.
wapniak Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Mam takie jedno techniczne pytanie Darku, a mianowicie w jaki sposób dokonywałeś wewnętrznych pomiarów cylindra? (jakim przyrządem) Do pomiarów używałem mikrometrów, ze średnicówką nie potrafiłem się dogadać. Zresztą i tak mierzyć w tulei jest nie bardzo jak, bo jest stożek i kanały , a tłok ma wejść nie do końca, bo resztę miejsca zajmuje głowica. Cylinder na gotowo przed chromem, potem na gotowo po chromie i potem dopasowywanie tłoka. Na zmianę mycie z pasty (nafta) i docieranie, aż się dopasuje. Przy dzisiejszych cenach gotowych części to zupełnie bez sensu robota.
Paweł Prauss Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Jeszcze jedno pytanko Darku sam chrom kładłeś czy zlecałeś to komuś? Cała dyskusja na temat "docierania" w ustach Andrzeja Rachwała sprowadzała się do jednego słowa - uwolnienie motorka, przy użyciu kilku prostych przyrządów zabierało Mu to zazwyczaj kilkanaście minut.... My tu gadu gadu, a tymczasem na ostry dyżur trafił kolejny pacjent w ciężkim stanie. naprędce przygotowałem więc transplantaty i dokonałem tego co było potrzebne aby utrzymać go przy życiu teraz szczęśliwy pacjent na łonie rodziny oczekuje już tylko na operację plastyczną jak ona wypadnie zobaczymy...
Paweł Prauss Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Opublikowano 19 Lutego 2016 Kolejny ciekawy motorek trafił w moje ręce, nowy, ale już popsuty...przez jakiegoś domorosłego "fachowca". Lider 15 SZ - bo o nim mowa. Problem 1 Zerwany wkręt w karterze: punktowanie i wiercenie później już tylko usunięcie resztek wkręta gwintownikiem M 2,5 i po sprawie. Problem 2 Zgniecione gniazdo gaźnika potrzebny będzie prosty przyrząd odpowiedniej średnicy sworzeń, spiłowany na płasko, tak aby udało się go włożyć w jajowaty otwór. Po przekręceniu otwór zaczyna znowu przypominać coś okrągłego i da się włożyć dyszkę.
Paweł Prauss Opublikowano 8 Maja 2019 Autor Opublikowano 8 Maja 2019 Ostatni wpis w tym temacie był baaaardzo dawno... Kolejny ciekawy motorek potrzebuje pomocy. Złamane dwa wkręty w karterze... Po napunktowaniu punktakiem automatycznym, wiercenie i wykręcenie za pomocą skrobaka, gwinty w karterze nie ucierpiały ???????????? BTW czy ma ktoś taki motorek?
bynek Opublikowano 8 Maja 2019 Opublikowano 8 Maja 2019 Paweł, a jakiej informacji potrzebujesz? coś mam zmierzyć ? I chyba mam jeszcze drugi w cześciach, ale musze pokopać w pudełkach.
Janeczek Opublikowano 9 Maja 2019 Opublikowano 9 Maja 2019 ETA 2,5 ccm ....kolorowy jak bombka na choinke....
jarek996 Opublikowano 25 Września 2019 Opublikowano 25 Września 2019 IMG_2020.JPG ETA 2,5 ccm ....kolorowy jak bombka na choinke.... ETA, bombka .... Niezle masz skojarzenia Stan taki dobry , bo jak widzisz cala armia go pilnuje ..........
Rekomendowane odpowiedzi