TeBe Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Dziś podczas lotów DIMem przytrafiła mi się ciekawa awaria. Na wysokości około 200m zablokowało mi się serwo i lewa lotka stanęła w maksymalnym wychyleniu do góry. Jako że pilot ze mnie kiepski, to możecie sobie wyobrazić co się działo dalej. Po kilkunastosekundowej walce udało mi się jako tako opanować model i skierować go w wysokie chwasty, gdzie przyziemił w dzikim piruecie. Straty na szczęście zerowe. Serwo to nówka Corona Slim Wing z HK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1415 Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Trzeba było włączyć klapolotki co by było równo. Niestety w takich sytuacjach nie myśli się logicznie. Dobrze że model cały. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 a co by dały kalpolotki, skoro lewa lotka była zawieszona ? - miałem napisać ale już zrozumiałem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Dobry jesteś ! 2 razy rozpierdzieliłem nowego Backfire,a w podobnej sytuacji. Tylko serwo było GR/JR 168...... Bolało, oj, bolało ! Trzymam kciuki. Powodzenia ! - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1415 Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 a co by dały kalpolotki, skoro lewa lotka była zawieszona ? - miałem napisać ale już zrozumiałem No właśnie to potwierdza fakt że w takich sytuacjach się nie myśli. Kiedyś miałem przypadek że złapałem failsafe'a - okazało się że zapomniałem naładować pakietu w radiu i się wyłączyło w czasie lotu. Od tej chwili checklista przed lotem to podstawa. Ale to i tak nie wystarczy! Kiedyś miałem przypadek że pomimo checklisty była awaria. Spojrzenie na prawą lotkę wychyla się do góry. Spojrzenie na lewą lotkę wychyla się do góry. Okazało się że porąbałem miksy przez przypadek i obydwie lotki wychylały się do góry pomimo machania drągiem w prawo i w lewo. Jakież było moje zdziwienie że model nie reaguje na lotki! Szczegółowa checklista z głową przed lotem to podstawa. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Kalapolotki - pewnie by pomogły w jakimś stopniu zniwelować przechył. Ale jedno ale... czas na decyzję/analizę, czas na rekcję, i najważniejsze trzeba to dostrzec, zobaczyć na czym awaria polega, a w locie możemy co najwyżej obserwować skutki i następstwa... więc myślenie w takich sytuacjach, to abstrakcja jakieś odruchy, szczęście i przeczucie że się to uratuje. No chyba że jest wysoko, i pewne działania dają margines czasu do analizy tego co się dzieje. Tak kiedyś udało mi się wylądować z pakietem który wisiał na kablach poza kabiną, - stary rzep puścił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Ja nie miałem pojęcia, co się dzieje. Model wszedł w spiralę śmierci. Teraz wiem, że powinienem włączyć hamulce i ratować się SW/SK, ale taki mądry to jestem teraz, jak wiem co się stało. Uważam, że dałem radę, bo model jest nieuszkodzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Z tej wysokości ? Jesteś dobry ! Albo - niewyobrażalne szczęście ! Skłaniam się, że jedno i drugie ! Takie sytuacje są nie do przećwiczenia. Ważne, że wiesz, co było przyczyną a co skutkiem. Nie byłem tak bystry i dwukrotnie to samo, wadliwe serwo (źle zmontowane w renomowanej fabryce) zabudowałem do tego samego modelu i dwukrotnie go uszkodziłem. Ważne, że Dim gotowy do lotu. - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1415 Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Kolega Eryk oblatywał dzisiaj DIM'a. https://www.youtube.com/watch?v=3AixnZ_ozag 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Ten śrubokręt jest na miarę porozumień sierpniowych.... - Jurek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 Ja o wozie, Ty o - kozie ! Przeczytaj, co napisałeś wyżej i zastanów się, czy to jest wskazanie miejsca, w którym wyraziłem się negatywnie o Dimie ??? Jeśli tak - to brak komentarza..... Jeśli nie - to z żalem stwierdzam, że ten sposób prowadzenia dyskusji staje się coraz częstszy. - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 Święta racja ! Dziękuję za "dobre" rady. - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 Znalazł się sprawca zablokowania serwa w moim DIMie. To złącze MPX dostarczane w zestawie przez producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 Dobrze Tomku, że wspomniałeś o winowajcy, bo już by padł cień na serwa Corona . A na marginesie - super, że model cały i jesteś zadowolony z pierwszych lotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 Używam te złącza w innych modelach i nigdy nie miałem problemów. Natomiast koledzy na lotnisku i na forum meldowali, że mieli z nimi problemy. To chyba kwestia producenta złącz. Tak czy inaczej, ostrzegam, że p.Kwarciński prawdopodobnie miał partię wadliwych MPXów. Nie mam pretensji do p.Kwarcińskiego, to się może zdarzyć, piszę tylko w trosce o modele Kolegów. Dobrze Tomku, że wspomniałeś o winowajcy, bo już by padł cień na serwa Corona . A na marginesie - super, że model cały i jesteś zadowolony z pierwszych lotów. Jestem bardzo zadowolony. Dla "świeżaka" jakim jestem to dobry wybór na pierwszy motoszybowiec. Nie jest to model do termiki - miałem porównanie z innymi modelami podczas wczorajszych lotów - ale wiedziałem co kupuję. Można nim poszaleć w akrobacji i zapewne dla początkującego nada się i na zbocze. Czyli raczej typowy model rekreacyjny, wielofunkcyjny. Mi się podoba. Z tej wysokości ? Jesteś dobry ! Albo - niewyobrażalne szczęście ! Skłaniam się, że jedno i drugie ! Raczej niewyobrażalne szczęście Lądowałem w chaszczach, które zamortyzowały upadek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Milocha Opublikowano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 Przy wadze około 950 termika zabiera sama, wystarczy zataczać kręgi 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akte Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 976g / 28,6 dcm2 = 34,1g/dcm2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Na Spotkaniu Modelarskim w Radawcu miałem okazję trochę DIMem polatać, szczególnie w momentach w których silny wiatr powodował pustki na pasie. Odważyłem się wykonać kilka prostych akrobacji, chyba mi się to spodobało Zespół napędowy jaki dobrał kolega Bleriot jest idealny, model na silniku idzie pionowo w górę, wyważenie na pakiecie 1800 bezproblemowe. Lądowanie jeszcze muszę się uczyć, ale idealnie przygotowany pas w Radawcu umożliwiał ostre przyziemienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Milocha Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 Pan Leszek wypuścił nowy kadłub do Dima. Wersja szybowcowa, ale dla chcącego można wpakować napęd 28. Niestety jeszcze nie sprawdzony w locie, czekam na pogodę bez ołowiu na niebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sage Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 Juz jakis czas temu dostalem pierwsze zdjecia wersji szybowcowej Dim'a i tak mi sie spodobal ten kadlub, ze nie moglem sie powstrzymac i tez zamowilem. Planuje jednak na poczatek pozostac przy wersji bez napedu. Pochwale sie jak model bedzie juz zlozony i oblatany. Trzymajmy kciuki za kolejne projekty Pana Leszka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi