AndyCopter Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Po ostatnim plenerowym lataniu, spodobał mi się piankolot z tylnym napędem. Chociaż mój Predator MQ1 leży już od dawna w piwnicy, a w najbliższym sklepie pojawiła się oferta warta rozważenia, zdecydowałem się więc na zakup http://boble.pl/p/429/14788/sky-surfer-kit-motoszybowiec-do-zlozenia--motoszybowce-w-ciaglej-sprzedazy-samoloty-i-osprzet.html Jest to pierwszy tego typu model jaki zamierzam obatać, dlatego też zapytam o kilka "drobiazgów", które od razu zwróciły moją uwagę. Model ma paskudne naklejki foliowe, a skoro to model do złożenia, mogli darować sobie ich naklejanie. Śmigło w zestawie - 5x5, jakoś nie mam przekonania czy jest to wystarczające. Miejsca co prawda jest wystarczająco na śmigło 6 cali, jednak i to wydaje mi się dość niewielkim. Łoże silnika - kawałek plastiku, ma niewłaściwie (symetrycznie) rozmieszczone otwory montażowe pod silnik - więc do przeróbki. Silnik po zamontowaniu, ma "dziwny" skłon - czytając wypowiedzi z innych wątków, zakładam że tak powinno być. Jednakże jest spory luz, więc od razu mam pytanie, jaki powinien być właściwy kąt wychylenia w takich modelach ? Po zamontowaniu silnika, miejsca na wentylację także niewiele, a o ulokowaniu regulatora nie wspominając - chyba będzie na zewnątrz. Kadłub wydaje się być dość przestronny, jednak 1/3 od dołu to miejsce na serwa i cięgna. Niestety kadłub nie posiada żadnych wzmocnień w postaci prętów lub listew węglowych. Tak więc zastanawiam się nad rozcięciem kadłuba aby powklejać wzmocnienia - a może z zewnątrz przykleić? Wszelkie sugestie mile widziane :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Andrzej, wstydu nie masz... Jest tyle wątków o Bixlerach, SkySurferach, że chyba wszystko już o nich napisano... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 (...)... Jest tyle wątków o Bixlerach, SkySurferach, że chyba wszystko już o nich napisano... Czytałem Twoje "porady" na sąsiednim wątku. Nic z tego nie wynika. Bełkot. Napisz coś z sensem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin81 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Kolega się będzie uczyć latać tym modelem od zera? (wzmocnienia kadłuba). To kretoodporny model choć według mnie to cienka podróbka Easy Stara MPX'a... trzeba było lepiej kupić coś porządnej (niewiele droższy) firmy, a pytania typu "jak poprawić producenta" by zniknęły Co do ustawienia silnika, to śmigło ustawione pionowo powinno być prostopadłe ew. na plus parę stopni (2-4) do dolnej płaszczyzny skrzydła. Co do śmigła..... nie napisałeś jaki silnik masz, więc może 5/5 będzie za duże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Bełkot i bzdury., Bo ja w ogóle pisać nie potrafię. Ale odpowiedzi na każde z pytań znajdziesz przynajmniej z dziesięć razy w wypowiedziach innych osób w innych wątkach. Bo widzisz - ich jest mnóstwo... Po ostatnim plenerowym lataniu, spodobał mi się piankolot z tylnym napędem. Chociaż mój Predator MQ1 leży już od dawna w piwnicy, a w najbliższym sklepie pojawiła się oferta warta rozważenia, zdecydowałem się więc na zakup http://boble.pl/p/429/14788/sky-surfer-kit-motoszybowiec-do-zlozenia--motoszybowce-w-ciaglej-sprzedazy-samoloty-i-osprzet.html Jest to pierwszy tego typu model jaki zamierzam obatać, dlatego też zapytam o kilka "drobiazgów", które od razu zwróciły moją uwagę. Model ma paskudne naklejki foliowe, a skoro to model do złożenia, mogli darować sobie ich naklejanie. Śmigło w zestawie - 5x5, jakoś nie mam przekonania czy jest to wystarczające. Miejsca co prawda jest wystarczająco na śmigło 6 cali, jednak i to wydaje mi się dość niewielkim. Łoże silnika - kawałek plastiku, ma niewłaściwie (symetrycznie) rozmieszczone otwory montażowe pod silnik - więc do przeróbki. Silnik po zamontowaniu, ma "dziwny" skłon - czytając wypowiedzi z innych wątków, zakładam że tak powinno być. Jednakże jest spory luz, więc od razu mam pytanie, jaki powinien być właściwy kąt wychylenia w takich modelach ? Po zamontowaniu silnika, miejsca na wentylację także niewiele, a o ulokowaniu regulatora nie wspominając - chyba będzie na zewnątrz. Kadłub wydaje się być dość przestronny, jednak 1/3 od dołu to miejsce na serwa i cięgna. Niestety kadłub nie posiada żadnych wzmocnień w postaci prętów lub listew węglowych. Tak więc zastanawiam się nad rozcięciem kadłuba aby powklejać wzmocnienia - a może z zewnątrz przykleić? Wszelkie sugestie mile widziane :-) A odnosząc się do Twojego postu: Paskudne folie możesz sobie odkleić. Śmigło jest wystarczające, to model z przeznaczeniem do nauki latania, śmigło ma go czasem popchnąć do przodu, poza tym on pięknie szybuje Są silniki, które mocuje się do czterech symetrycznie wyciętych otworów. Z drugiej strony przy tym bzyczku jaki tam pewnie wstawisz dwie śruby mocujące to już luksus i więcej nie trzeba Skłon i wykłon są takie jak trzeba. Miliony ludzi tym lata, nie jesteś pierwszy Wentylacja też jest odpowiednia pod warunkiem, że nie latasz nim z silnikiem włączonym na full przez cały czas Można to ustawić na trzy sposoby. Pierwszy, to latać modelem wyjętym z pudełka, to sprawdzona konstrukcja, będzie latać i nie ma co filozofować. Drugi sposób to wsadzenie większego silnika i większego regulatora, ustawienie snapów na pierwsze dziurki a nie ostatnie, i model ze spokojnego slow flyera zamienia się w powietrznego wariata. Trzeci sposób to dać większy regulaltor i zmienić śmigło, napakować aparaturą i latać FPV. I o tym wszystkim możesz poczytać w wątkach poświęconych SS, Bixlerom, Betom i jeszcze kilku innym konstrukcjom różniących się głównie nazwą. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anluk Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Ja mam dokładnie taki model jak na zdjęciu. Zgadzam się z Pawłem, to prosta konstrukcja i nie ma co kombinować tylko latać. W 1 locie rozpadło mi sie śmigło. Zmieniłem na APC 5.1x4.5 i teraz powinno być ok. Jedyna przeróbka jaką musiałem zrobić to półka nad serwami. Po włożeniu pakietu 2200mAh żeby wyważyć model pakiet ten musi znajdować się nad serwami. Wkleiłem 2 sosnowe listewki po bokach i położyłem półkę ze sklejki 2mm która przykrywa serwa. Mam teraz dużo swobody jak umieścić pakiet. Jeśli będziesz latał z pakietem takim jak w zestawie to prawdopodobnie nie jest to konieczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Jak w tytule i na wstępie, model jest w wersji KIT, czyli poza samymi piankami - które należy złożyć i skleić, nic w nim nie ma więcej. A że jest to pierwszy mój model tego typu i w dodatku "do złożenia samodzielnego", proszę o wyrozumiałość, że nie nabyłem "gotowca" ARF czy RTF.... Model złożyłem, skleiłem i wyposażyłem. Niestety w instrukcji nie ma wzmianki o tym, jaki powinien być silnik - podobnie z wątkami w których opisywane jest taki zestaw. A to pewnie za sprawą tego, iż posiadacze tego zestawu mają go w wersji ARF lub RTF, gdzie silnik, regulator i serwa już są. W pierwszej wersji modelu, użyłem silnik iBM2215-1000KV, regulator 25A z radiatorem i śmigła: od lewej: przycięte "pchające" z modelu PredatorMQ1, APC 6x5,5, "dedykowane" przez abcrc 6x6, i oryginalne jakie powinno tam być. W modelu zrobiłem kilka drobnych "modyfikacji", półka na pakiet, wzmocnienie krawędzi skrzydeł oraz spodu taśmą. Statecznik pionowy i poziomy wyposażyłem w pręt węglowy 2mm - bez tego wydawało mi się to nazbyt "wątłe". W zestawie zabrakło zaślepek-pokryw na serwa w skrzydłach, zakleiłem więc taśmą. Przewody do regulatora z silnika, wyprowadziłem górą aby połączyć z regulatorem. Półka na pakiet wykonana z deseczki balsowej 2mm sklejona ze sklejką 1mm. i w komplecie z pakietem 3S 2200mAh 45C Niestety waga pakietu jest spora, dlatego waga "do pierwszego lotu" wyszła mi 730gr zamiast 650 jak jest w instrukcji. I wygląd gotowego modelu i w "towarzystwie" bliźniaczych modeli Obecnie kadłub został wzmocniony taśmą, dzięki czemu powinien przetrwać "trudne" lądowania Wrażenia z pierwszych lotów: przy bezwietrznej pogodzie, model ładnie wznosi się i szybuje, ale to chya nic nowego. Natomimast do manewrowania na niskim pułapie, zdecydowanie nie nadaje się. Lądowanie najlepiej przeprowadzać jak w szybowcu, łągodnie i powoli. Przy pogodzie wietrznej, model łatwo wznosi się, jednak "moc silnika" nie pozwala na swobodne latanie. Nawet z większym śmigłem, model ma problem z pokonywaniem przestrzeni pod wiatr. Obecnie zamontowałem silnik A2212-T10-1400KV, spodziewam się że da większą moc na tych miniaturowych śmigiełkach dzięki większej liczbie obrotów. Na razie tylko właściwej pogody brak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micro Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Ładna półka, ale w którym miejscu ją zamocowałeś ?. Przy pakiecie 2200mA jest to duży problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 7 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Ładna półka, ale w którym miejscu ją zamocowałeś ?. Przy pakiecie 2200mA jest to duży problem. Jedynym problemem jak na razie jest rozmiar pakietu. Wymusiło to nieznaczną modyfikację spodu kabiny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magilla Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Oblatywałem na weekendzie taki modelik w wersji kit który wyposażyłem w silnik 2200kV. Model do nauki latania dla mojego teścia. Z moich obserwacji wynika że model ma za duży luz na bowdenie steru wysokości. Przy pewnych prędkościach model przestaje reagować. Popraw i u siebie luz na tym drucie przy końcówce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 8 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 (...) Z moich obserwacji wynika że model ma za duży luz na bowdenie steru wysokości. Przy pewnych prędkościach model przestaje reagować. Popraw i u siebie luz na tym drucie przy końcówce. Dzięki za uwagę, poprawiałem już ten luz, ale fabryczne bowdeny najlepiej będzie wymienić na coś porządnego. Tym czasem, po wieczorze rzeźbienia, wystrugałem sobie nowy wkład do kabiny pozostało jeszcze dorobić owiewkę z jakiegoś tworzywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cebulator Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Jak chcesz latać FPV to nie zakładaj żadnej owiewki. Będziesz miał same refleksy na obrazie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 10 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Dzięki koledze Krzysztofowi, zmontowany materiał z pierwszego "polowania na drzewo". Sytuacja banalna zla takich nowicjuszy jak ja: zła ocena odległości i wysokości podczas nawrotu na lotkach... i lądowanie na czubku drzewa - jedynego w okolicy https://www.youtube.com/watch?v=a5A3yqJIKCQ Ściągnięcie modelu zalęło prawie godzinę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 10 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Jak chcesz latać FPV to nie zakładaj żadnej owiewki. Będziesz miał same refleksy na obrazie. Dlatego zrobiłem to tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Model dostał oświetlenie do lotów wieczornych. Sterownikiem jest moduł NLM1, diody mocy 3W na obrysowych i 2x smd białe na ogon. W łożu silnika beacon. https://www.youtube.com/watch?v=Qk6BXSf_qXQ Tylko aby przestało padać.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 26 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2015 Zainspirowany pracami Adrzeja (któremu dziękuję serdecznie za wskazówki) zrobiłem podobny zestaw w swoim Sky Surferze 2000, którego niesamowicie wolny lot i szybowanie mnie wręcz zachwyciło. Zdecydowałem się zbudować całkowicie niezależny moduł FPV włącznie ze swoim zasilaniem. Po części wykorzystałem piankową oryginalną kabinkę zabudowując ją sklejką. Dla bajeru pomalowałem na żółto Dorobiłem po dwie dodatkowe pary neodymków do mocowania do kadłuba + jakiś sznurek na wypadek jakby się oderwało. Bardzo ciężko to obecnie oderwać od kadłuba na samych magnesach, więc muszę wierzyć, że będzie ok. Dodatkową zaletą modułowej budowy jest możliwość ładowania pakietu FPV poza modelem (z wiadomych względów bezpieczeństwa). Obecnie pracuję nad docięciem oryginalnej kabinki i wycięciem otworu na antenę. Zaaferowany pracami nie pomyślałem o stabilizatorach do kamerki, na chwilę mam nadzieję, że rolę tą spełni piankowa podstawa kabinki, ale docelowo muszę nad tym popracować. Jutro wywalam z modelu kilka zbędnych gadgetów, dokładam UBEC'a 6A i można latać .. Jest i kabinka (jeszcze nie wklejona). Pakiet do nadajnika będzie podłączany na zewnątrz pod obiektywem. Muszę teraz zmajstrować przedłużkę do złącza balancera do ładowania. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 28 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Dzisiaj w porze wieczornej, udało się wreszcie oblatać model z nowym silnikiem i dodatkiem jakim jest kamera. Kilka uwag: - silnik 1500KV doskonale się sprawdza zer śmigłem APC 6x5.5 - można nawet wykonywać akrobacje, - wymiana pręta wzmacniającego skrzydła sprawiła, że wreszcie się nie uginają przy ciasnych nawrotach, - zabezpieczenie rozsuwania skrzydeł, sprawdziło się doskonale, nawet lądowanie w wysokiej trawie nie powoduje rozsuwania się skrzydeł, a w locie tym bardziej, - zmiejszenie czułości sterów sprawiło że lata się wręcz świetnie, - światła obrysowe przydają się, model jest wyraźnie widoczny. Latanie FPV, cóż.... kamera tylko za 50pln, szału nie ma. Wieczorna pora, zdecydowanie nie służy tej kamerze. Dzisiejszy test dowiódł, że nie ma mowy aby latać z tą kamerą bez OSD. https://www.youtube.com/watch?v=frjLOuGpxO0 Wielkie podziękowania Krzysztofowi. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Kolejne loty, ujawniły dość przykry efekt. Wchodząc w nurkowanie pod kątem 30-400 i puszczając drążek SW-SK, model nie wyrównuje lecz leci nadal w linii prostej. Statecznik poziomy w tym modelu raczej trudno jest źle wkleić, jednak zastanawiam się czy nie popełniłem tu jakiegoś błędu, i czy tak czasem nie mam złego kątu zaklinowania statecznika poziomego ? Edit. starałem się zrobić foto z najmniejszą możliwą perspektywą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekH Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Jeśli model zachowuje się poprawnie w locie poziomym, to prawdopodobnie środek ciężkości jest przesunięty do tyłu. Celowo nie piszę "za bardzo do tyłu" bo szczerze mówiąc, według mnie to jest kwestia preferencji. Spróbuj przesunąć SC kilka mm do przodu i powtórz próbę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 W pierwszej wersji modelu, jeśli tak to można nazwać, zamontowany był silnik 1000KV. Obecnie jest 1500KV i o ok. 10 niżej. Zastanawiam się, czy to właśnie spowodowało, że model zachowuje się jak typowy akrobat, zamiast jak szybowiec Nie jestem pewien, czy zniwelowanie tego efektu, miało by poprawić przesunięcie SC do przodu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi