Jump to content

Combat FPV - P51B Mustang - nowa jakość w combacie


JacekK
 Share

Recommended Posts

Kilka tygodni temu razem z Markiem z Napolskimniebie.pl rozpoczęliśmy projekt/pomysł nowego typu kombatu - w widoku z pierwszej osoby. Przyczynił się do tego Matteo z FPVCombat, który zaprojektował i wytwarza zestawy do walki z użyciem widoku FPV.  System jest wyposażony w mocną diodę IR z wiązką 6 stopni oraz zasięgiem około 40m nawet w pełnym słońcu. W komplecie jest także płyta główna, detektor IR do zamontowania na modelu. Po dodaniu prostego modułu 433MHz ( 30zł na aliexpress ) - system pozwala na gry zespołowe typu combat, capture the flag czy pogoń za lisem. Dodatkowo można do niego podłączyć urządzenia zewnętrzne, typu diody LED, pirotechnikę, czy wreszcie przelotką podłączyć kanał lotek, co po trafieniu przez przeciwnika wywołuje efekt trzepotania lotkami przez kilka sekund u trafionego :)

System ma swoje OSD z ilością amunicji, życia czy nazwy pilota, wyświetla komunikaty po trafieniu typu "You`ve been hitted" czy "Heavy damage". No po prostu bajka :)

 

 

 

Tak to mniej więcej wygląda.

 

Ale jako że grupa używająca tego systemu lata "na bele czym" od depronowych skrzydełek aż po jety na EDF-ach: padł pomysł żeby to jakoś usystematyzować. Rozpiętość ustaliliśmy na 1200mm, bo modele już "syte w kłębie" i widać z daleka, a jednocześnie przy demontowalnych płatach dość kompaktowe do przewożenia. Marek wyciął pianki i do roboty. Łódzka grupa klei w tej chwili 4 sztuki: ja P-51B, Robert Siptfire`a  a Paweł i Stefan BF109...

 

Waga pianek to około 300g, ale zaokrąglenie i wybranie pozwala urwać kilkadziesiąt, w Mustangu dokładnie 44g...

 

Update wkrótce :)

 

 

 

 

875605b0-182e-4b65-a5e7-fb745bbaa96b.jpg

1636307351502.jpg

WhatsApp Image 2021-10-20 at 14.05.06 (2).jpeg

WhatsApp Image 2021-10-20 at 14.05.06 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-10-20 at 14.05.06.jpeg

1634837573413.jpg

1636307351523.jpg

1636307351518.jpg

1636307351492.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pomysł stary jak świat - tfu FPV :D Jest tylko jedna zasada - wszyscy latają w FPV... bo w walce FPV kontra LOS to właśnie pilot FPV nie ma żadnych szans na znalezienie i wymanewrowanie typowego modelu ESA.

Link to comment
Share on other sites

Ciekawie to wygląda na promocyjnych filmikach ale szkolenie pilota aby zobaczył przeciwnika i potem go nie zgubił w walce .... będzie pewnie trwało tyle co prawdziwego pilota 🤪

Powodzenia życzę i oczywiście będę się przyglądał, choć entuzjazmu we mnie brak.

 

ms

Link to comment
Share on other sites

Akurat ta opcja pozwala polatać z kokpitu myśliwca :)  

Łatwo może nie będzie ale jak się latało już fpv np. dronami, to daje to pewien handicap...

 

Wraz z łódzką eskadrą umówiliśmy się na możliwie jaskrawe malowania, typu żółtonose BF-y, Spit i Mustang z pasami inwazyjnymi. Niewiele ale zawsze poprawi widoczność modeli.

 

Tymczasem mój P-51 powstaje dalej:

1636307351471.jpg

1636307351424.jpg

1636307351429.jpg

Link to comment
Share on other sites

Do rozglądania sie na boki potrzebujesz "pantilta" albo przynajmniej serwo. Do tego head tracker na goglach lub w najprostszej wersj obsługa jakimś potencjometrem lub przełącznikiem 3 pozycyjnym (lub drążkiem zamiast steru kierunku).

Link to comment
Share on other sites

Zestawy ma Marek, wal do niego. Ale kilkadziesiąt euraków z tego co kojarzę... 

 

Co do drukowanek - czemu nie, jedyne co to na pewno będzie jakiś limit silnika i zasilania. Więc jak chcesz śmigać np. na 4s to raczej nie :)

 

Chodzi o to żeby to były modele podobne, jak małe ww2 czy ww1 w ESA. Śmigło będzie 10x6 GWS HD, ESC 30A i silnik na 99% GT2215/10 1100kV.

Link to comment
Share on other sites

Zamontowałem serwa w kadłubie, i zrobiłem wiatrochron - zobaczymy czy się sprawdzi po zamontowaniu kamery. Kamera jaka tu trafi to Runcam Hybrid 2, czyli obiektyw analog fpv + cyfrowy do nagrywania w 4K. Jest kompaktowa więc nie powinno być problemów. Zacząłem także malowanie oznaczeń...

IMG_20211031_235233.jpg

IMG_20211104_132209.jpg

Link to comment
Share on other sites

Płatowiec oblatany! Dobór silnika idealny:  GT2215/10 1100kV, śmigło GWS HD 10x6. Pobiera w peak`u 226W i 19,6A. Dla spokojności sugeruję ESC 30A bo z tymi deklarowanymi osiągami bywa różnie i 20A może być mało. 

W dniu oblotu wiało potężnie, mniej więcej jak chwilami na wczorajszych zawodach w Bierutowie/Karwińcu. Porywy do jakichś 25-35km/h.

Model radzi sobie spokojnie, można utrzymywać lot poziomy od jakichś 35-40% gazu, z miłym "boost`em" w zapasie pod manetką :)

 

 

 

Ten zestaw napędowy/lub o identycznych parametrach będzie obowiązywał w tej klasie, pozwoli to na wyrównanie szans. Krótko mówiąc 1100kV + GWS HD 10x6 i pakiet 3S. 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.