Skocz do zawartości

SKY SURFER 1400 KIT


Rekomendowane odpowiedzi

Po ostatnim plenerowym lataniu, spodobał mi się piankolot z tylnym napędem. Chociaż mój Predator MQ1 leży już od dawna w piwnicy, a w najbliższym sklepie pojawiła się oferta warta rozważenia, zdecydowałem się więc na zakup http://boble.pl/p/429/14788/sky-surfer-kit-motoszybowiec-do-zlozenia--motoszybowce-w-ciaglej-sprzedazy-samoloty-i-osprzet.html

 

VThwciI.jpg

Jest to pierwszy tego typu model jaki zamierzam obatać, dlatego też zapytam o kilka "drobiazgów", które od razu zwróciły moją uwagę.

Model ma paskudne naklejki foliowe, a skoro to model do złożenia, mogli darować sobie ich naklejanie.

Śmigło w zestawie - 5x5, jakoś nie mam przekonania czy jest to wystarczające. Miejsca co prawda jest wystarczająco na śmigło 6 cali, jednak i to wydaje mi się dość niewielkim.

Łoże silnika - kawałek plastiku, ma niewłaściwie (symetrycznie) rozmieszczone otwory montażowe pod silnik - więc do przeróbki.

Silnik po zamontowaniu, ma "dziwny" skłon - czytając wypowiedzi z innych wątków, zakładam że tak powinno być. Jednakże jest spory luz, więc od razu mam pytanie, jaki powinien być właściwy kąt wychylenia w takich modelach ?

Po zamontowaniu silnika, miejsca na wentylację także niewiele, a o ulokowaniu regulatora nie wspominając - chyba będzie na zewnątrz.

 

Kadłub wydaje się być dość przestronny, jednak 1/3 od dołu to miejsce na serwa i cięgna. Niestety kadłub nie posiada żadnych wzmocnień w postaci prętów lub listew węglowych. Tak więc zastanawiam się nad rozcięciem kadłuba aby powklejać wzmocnienia - a może z zewnątrz przykleić?

 

Wszelkie sugestie mile widziane :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega się będzie uczyć latać tym modelem od zera? (wzmocnienia kadłuba). To kretoodporny model choć według mnie to cienka podróbka Easy Stara MPX'a... trzeba było lepiej kupić coś porządnej (niewiele droższy) firmy, a pytania typu "jak poprawić producenta" by zniknęły ;) Co do ustawienia silnika, to śmigło ustawione pionowo powinno być prostopadłe ew. na plus parę stopni (2-4) do dolnej płaszczyzny skrzydła. Co do śmigła..... nie napisałeś jaki silnik masz, więc może 5/5 będzie za duże ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bełkot i bzdury., Bo ja w ogóle pisać nie potrafię. Ale odpowiedzi na każde z pytań znajdziesz przynajmniej z dziesięć razy w wypowiedziach innych osób w innych wątkach. Bo widzisz - ich jest mnóstwo...


Po ostatnim plenerowym lataniu, spodobał mi się piankolot z tylnym napędem. Chociaż mój Predator MQ1 leży już od dawna w piwnicy, a w najbliższym sklepie pojawiła się oferta warta rozważenia, zdecydowałem się więc na zakup http://boble.pl/p/429/14788/sky-surfer-kit-motoszybowiec-do-zlozenia--motoszybowce-w-ciaglej-sprzedazy-samoloty-i-osprzet.html

 

VThwciI.jpg

Jest to pierwszy tego typu model jaki zamierzam obatać, dlatego też zapytam o kilka "drobiazgów", które od razu zwróciły moją uwagę.

Model ma paskudne naklejki foliowe, a skoro to model do złożenia, mogli darować sobie ich naklejanie.

Śmigło w zestawie - 5x5, jakoś nie mam przekonania czy jest to wystarczające. Miejsca co prawda jest wystarczająco na śmigło 6 cali, jednak i to wydaje mi się dość niewielkim.

Łoże silnika - kawałek plastiku, ma niewłaściwie (symetrycznie) rozmieszczone otwory montażowe pod silnik - więc do przeróbki.

Silnik po zamontowaniu, ma "dziwny" skłon - czytając wypowiedzi z innych wątków, zakładam że tak powinno być. Jednakże jest spory luz, więc od razu mam pytanie, jaki powinien być właściwy kąt wychylenia w takich modelach ?

Po zamontowaniu silnika, miejsca na wentylację także niewiele, a o ulokowaniu regulatora nie wspominając - chyba będzie na zewnątrz.

 

Kadłub wydaje się być dość przestronny, jednak 1/3 od dołu to miejsce na serwa i cięgna. Niestety kadłub nie posiada żadnych wzmocnień w postaci prętów lub listew węglowych. Tak więc zastanawiam się nad rozcięciem kadłuba aby powklejać wzmocnienia - a może z zewnątrz przykleić?

 

Wszelkie sugestie mile widziane :-)

A odnosząc się do Twojego postu:

 

Paskudne folie możesz sobie odkleić. 

Śmigło jest wystarczające, to model z przeznaczeniem do nauki latania, śmigło ma go czasem popchnąć do przodu, poza tym on pięknie szybuje

Są silniki, które mocuje się do czterech symetrycznie wyciętych otworów. Z drugiej strony przy tym bzyczku jaki tam pewnie wstawisz dwie śruby mocujące to już luksus i więcej nie trzeba

Skłon i wykłon są takie jak trzeba. Miliony ludzi tym lata, nie jesteś pierwszy

Wentylacja też jest odpowiednia pod warunkiem, że nie latasz nim z silnikiem włączonym na full przez cały czas

 

Można to ustawić na trzy sposoby. Pierwszy, to latać modelem wyjętym z pudełka, to sprawdzona konstrukcja, będzie latać i nie ma co filozofować. Drugi sposób to wsadzenie większego silnika i większego regulatora, ustawienie snapów na pierwsze dziurki a nie ostatnie, i model ze spokojnego slow flyera zamienia się w powietrznego wariata. Trzeci sposób to dać większy regulaltor i zmienić śmigło, napakować aparaturą i latać FPV. 

 

I o tym wszystkim możesz poczytać w wątkach poświęconych SS, Bixlerom, Betom i jeszcze kilku innym konstrukcjom różniących się głównie nazwą. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dokładnie taki model jak na zdjęciu. Zgadzam się z Pawłem, to prosta konstrukcja i nie ma co kombinować tylko latać.

W 1 locie rozpadło mi sie śmigło. Zmieniłem na APC 5.1x4.5 i teraz powinno być ok.

Jedyna przeróbka jaką musiałem zrobić to półka nad serwami. Po włożeniu pakietu 2200mAh żeby wyważyć model pakiet ten musi znajdować się nad serwami. Wkleiłem 2 sosnowe listewki po bokach i położyłem półkę ze sklejki 2mm która przykrywa serwa. Mam teraz dużo swobody jak umieścić pakiet. Jeśli będziesz latał z pakietem takim jak w zestawie to prawdopodobnie nie jest to konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak w tytule i na wstępie, model jest w wersji KIT, czyli poza samymi piankami - które należy złożyć i skleić, nic w nim nie ma więcej.

A że jest to pierwszy mój model tego typu i w dodatku "do złożenia samodzielnego", proszę o wyrozumiałość, że nie nabyłem "gotowca" ARF czy RTF....

 

Model złożyłem, skleiłem i wyposażyłem. Niestety w instrukcji nie ma wzmianki o tym, jaki powinien być silnik - podobnie z wątkami w których opisywane jest taki zestaw. A to pewnie za sprawą tego, iż posiadacze tego zestawu mają go w wersji ARF lub RTF, gdzie silnik, regulator i serwa już są.

 

W pierwszej wersji modelu, użyłem silnik iBM2215-1000KV, regulator 25A z radiatorem i śmigła:

qmZiOZu.jpg

od lewej: przycięte "pchające" z modelu PredatorMQ1, APC 6x5,5, "dedykowane" przez abcrc 6x6,  i oryginalne jakie powinno tam być.

 

W modelu zrobiłem kilka drobnych "modyfikacji", półka na pakiet, wzmocnienie krawędzi skrzydeł oraz spodu taśmą.

Statecznik pionowy i poziomy wyposażyłem w pręt węglowy 2mm - bez tego wydawało mi się to nazbyt "wątłe".

HbiSw48.jpg

QBA0r2F.jpg

9jj1wGn.jpg

 

W zestawie zabrakło zaślepek-pokryw na serwa w skrzydłach, zakleiłem więc taśmą.

7tFoMlL.jpg

 

Przewody do regulatora z silnika, wyprowadziłem górą aby połączyć z regulatorem.

uT1KA1g.jpg

 

Półka na pakiet wykonana z deseczki balsowej 2mm sklejona ze sklejką 1mm.

m9DYrLh.jpg

 

i w komplecie z pakietem 3S 2200mAh 45C

ppTXh00.jpg

 

Niestety waga pakietu jest spora, dlatego waga "do pierwszego lotu" wyszła mi 730gr zamiast 650 jak jest w instrukcji.

 

I wygląd gotowego modelu

FeslIKT.jpg

sMAwUn0.jpg

 

i w "towarzystwie" bliźniaczych modeli :)

xGYgGBQ.jpg

 

 

Obecnie kadłub został wzmocniony taśmą, dzięki czemu powinien przetrwać "trudne" lądowania ;)

9IHJj6X.jpg

 

 

Wrażenia z pierwszych lotów:

przy bezwietrznej pogodzie, model ładnie wznosi się i szybuje, ale to chya nic nowego. Natomimast do manewrowania na niskim pułapie, zdecydowanie nie nadaje się.

Lądowanie najlepiej przeprowadzać jak w szybowcu, łągodnie i powoli.

Przy pogodzie wietrznej, model łatwo wznosi się, jednak "moc silnika" nie pozwala na swobodne latanie. Nawet z większym śmigłem, model ma problem z pokonywaniem przestrzeni pod wiatr.

 

Obecnie zamontowałem silnik A2212-T10-1400KV, spodziewam się że da większą moc na tych miniaturowych śmigiełkach ;) dzięki większej liczbie obrotów. Na razie tylko właściwej pogody brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oblatywałem na weekendzie taki modelik w wersji kit który wyposażyłem w silnik 2200kV. Model do nauki latania dla mojego teścia.

Z moich obserwacji wynika że model ma za duży luz na bowdenie steru wysokości. Przy pewnych prędkościach model przestaje reagować.

Popraw i u siebie luz na tym drucie przy końcówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Z moich obserwacji wynika że model ma za duży luz na bowdenie steru wysokości. Przy pewnych prędkościach model przestaje reagować.

Popraw i u siebie luz na tym drucie przy końcówce.

 

Dzięki za uwagę, poprawiałem już ten luz, ale fabryczne bowdeny najlepiej będzie wymienić na coś porządnego.

 

Tym czasem, po wieczorze rzeźbienia, wystrugałem sobie nowy wkład do kabiny :)

Oii1Xnr.jpg

 

F3wHSRL.jpg

 

pozostało jeszcze dorobić owiewkę z jakiegoś tworzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledze Krzysztofowi, zmontowany materiał z pierwszego "polowania na drzewo".

Sytuacja banalna zla takich nowicjuszy jak ja: zła ocena odległości i wysokości podczas nawrotu na lotkach... i lądowanie na czubku drzewa - jedynego w okolicy :angry:

 

qZCIfYJ.png

 

https://www.youtube.com/watch?v=a5A3yqJIKCQ

 

Ściągnięcie modelu zalęło prawie godzinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zainspirowany pracami Adrzeja (któremu dziękuję serdecznie za wskazówki) zrobiłem podobny zestaw w swoim Sky Surferze 2000, którego niesamowicie wolny lot i szybowanie mnie wręcz zachwyciło.

 

NVlYy7.jpg

 

HiGicF.jpg

 

Zdecydowałem się zbudować całkowicie niezależny moduł FPV włącznie ze swoim zasilaniem. Po części wykorzystałem piankową oryginalną kabinkę zabudowując ją sklejką. Dla bajeru pomalowałem na żółto ;) Dorobiłem po dwie dodatkowe pary neodymków do mocowania do kadłuba + jakiś sznurek na wypadek jakby się oderwało. Bardzo ciężko to obecnie oderwać od kadłuba na samych magnesach, więc muszę wierzyć, że będzie ok.

 

Dodatkową zaletą modułowej budowy jest możliwość ładowania pakietu FPV poza modelem (z wiadomych względów bezpieczeństwa).

 

VGPt14.jpg

 

Obecnie pracuję nad docięciem oryginalnej kabinki i wycięciem otworu na antenę. Zaaferowany pracami nie pomyślałem o stabilizatorach do kamerki, na chwilę mam nadzieję, że rolę tą spełni piankowa podstawa kabinki, ale docelowo muszę nad tym popracować.

 

Jutro wywalam z modelu kilka zbędnych gadgetów, dokładam UBEC'a 6A i można latać .. :)


Jest i kabinka (jeszcze nie wklejona). Pakiet do nadajnika będzie podłączany na zewnątrz pod obiektywem. Muszę teraz zmajstrować przedłużkę do złącza balancera do ładowania.

 

7teFtD.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w porze wieczornej, udało się wreszcie oblatać model z nowym silnikiem i dodatkiem jakim jest kamera.

jRQNrRW.jpg

Kilka uwag:

- silnik 1500KV doskonale się sprawdza zer śmigłem APC 6x5.5 - można nawet wykonywać akrobacje,

- wymiana pręta wzmacniającego skrzydła sprawiła, że wreszcie się nie uginają przy ciasnych nawrotach,

- zabezpieczenie rozsuwania skrzydeł, sprawdziło się doskonale, nawet lądowanie w wysokiej trawie nie powoduje rozsuwania się skrzydeł, a w locie tym bardziej,

- zmiejszenie czułości sterów sprawiło że lata się wręcz świetnie,

- światła obrysowe przydają się, model jest wyraźnie widoczny.

 

Latanie FPV, cóż.... kamera tylko za 50pln, szału nie ma. Wieczorna pora, zdecydowanie nie służy tej kamerze. Dzisiejszy test dowiódł, że nie ma mowy aby latać z tą kamerą bez OSD.

https://www.youtube.com/watch?v=frjLOuGpxO0

 

Wielkie podziękowania Krzysztofowi.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne loty, ujawniły dość przykry efekt.

Wchodząc w nurkowanie pod kątem 30-400 i puszczając drążek SW-SK, model nie wyrównuje lecz leci nadal w linii prostej.

Statecznik poziomy w tym modelu raczej trudno jest źle wkleić, jednak zastanawiam się czy nie popełniłem tu jakiegoś błędu,

i czy tak czasem nie mam złego kątu zaklinowania statecznika poziomego ?

 

Edit.

starałem się zrobić foto z najmniejszą możliwą perspektywą.

hAcZU2q.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli model zachowuje się poprawnie w locie poziomym, to prawdopodobnie środek ciężkości jest przesunięty do tyłu. Celowo nie piszę "za bardzo do tyłu" bo szczerze mówiąc, według mnie to jest kwestia preferencji.

Spróbuj przesunąć SC kilka mm do przodu i powtórz próbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej wersji modelu, jeśli tak to można nazwać, zamontowany był silnik 1000KV. Obecnie jest 1500KV i o ok. 10 niżej. Zastanawiam się, czy to właśnie spowodowało, że model zachowuje się jak typowy akrobat, zamiast jak szybowiec ;)

Nie jestem pewien, czy zniwelowanie tego efektu, miało by poprawić przesunięcie SC do przodu.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.