Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiejszy pobyt na "lotnisku" niestety potwierdził moje obawy. Statecznik poziomy wkleiłem pod złym kątem. Na szczęście kąt wciąż jest dodatni, więc da się latać. Dla skompensowania, SC przesunięty został 5mm do tyłu.

 

Niestety gwałtowny wiatr, nie sprzyja spokojnemu lataniu, a tym bardziej nadciągająca burza.

https://www.youtube.com/watch?v=nj5yKfDj8GE

  • Lubię to 1
Opublikowano

Andrzeju tak się przygladam na oba filmy i mam wrażenie, ze model jest obecnie za bardzo obciążony. Przyznasz, ze nieprzyjemnie go pajta "na lotkach" i ciężko o stabilny lot. Może czas na wersje 2000 ? Przeslalem Ci kiedyś film i model mimo obciążenia gadgetami po zdjęciu gazu pływa na wietrze bez żadnych stabilizatorów itp.

Opublikowano

Andrzeju tak się przygladam na oba filmy i mam wrażenie, ze model jest obecnie za bardzo obciążony. Przyznasz, ze nieprzyjemnie go pajta "na lotkach" i ciężko o stabilny lot. Może czas na wersje 2000 ? Przeslalem Ci kiedyś film i model mimo obciążenia gadgetami po zdjęciu gazu pływa na wietrze bez żadnych stabilizatorów itp.

Masz całkowitą rację.

Zarówno model jest cięższy niż zakładane 650 gram przez producenta, to jeszcze latam zazwyczaj gdy jest dość "wietrznie". Trudno jest nauczyć się poprawnie pilotować wówczas ten model. Trzeba czasu i cierpliwości ;)

 

A co do wyboru większego modelu, to bez dwu zdań. Będzie większy, gdy upewnię się, że opanowałem latanie tym.

Opublikowano

Wprowadziłem Cię Kolego w błąd jak ostatnio rozmawialiśmy i muszę sprostować. Zrobiłem w kadłubie porządek z elektroniką i przewodami i miejsca jest aż zanadto, a nie jak straszyłem :) :) Odbiornik ładnie schowany, pod regulatorem i ubecem dodatkowe wgłębienie na elektronikę a nad regulatorem kolejne centymetry sześcienne, że mnóstwo można jeszcze napakować. Pakiet jest umiejscowiony w oryginalnie przygotowanej komorze w samym nosku.

 

VOUVgX.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Nowy członek załogi, czyli kontroler Eagle N6V2 na pokładzie. Do wirnikowców odradzam ;)

Sprawdzał się w ASW-28, więc przyszła kolej na SS1400.

Niestety bez podłączenia lotek. Ten kontroler nie pozwala na podłączenie ich, gdy są na niezależnych kanałach. I chyba w tym pojawił się problem. Kompletnie nie sprawdził się do stabilizowania lotu za pomocą SW i SK.

 

HUUjAAv.jpg

i coraz mniej miejsca.... :(

Opublikowano

Andrzeju, w związku z niezbyt zadowalającym zasięgiem i szumami wprowadziłem pewną modyfikację. Zmiana nadajnika + anteny. Zaraz lecę sprawdzić, ale spodziewam się dużej poprawy :)

 

v43ci8.jpg

 

Po dodaniu kabinki musiałem doważyć ogon, model miał nieprzyjemnie przednie wyważenie i zbyt szybko tracił wysokość. Po doważeniu jest idealnie i szybuje jak powinien.

Opublikowano

Andrzeju, w związku z niezbyt zadowalającym zasięgiem i szumami wprowadziłem pewną modyfikację. Zmiana nadajnika + anteny. Zaraz lecę sprawdzić, ale spodziewam się dużej poprawy :)

(...)

Po dodaniu kabinki musiałem doważyć ogon, model miał nieprzyjemnie przednie wyważenie i zbyt szybko tracił wysokość. Po doważeniu jest idealnie i szybuje jak powinien.

Właśnie po to testujemy zestawy :)

W swoim także zauważyłem, że przesunięcie do przodu SC gwałtownie pogarsza lotność tego piankolotu. Szczególnie gdy już zaczyna ważyć 800gram.

Z kolei w innych wątkach, o modelach zbliżonej konstrukcji, znalazłem uwagi aby śmiało przesuwać SC do tyłu. Na razie zrobiłem parę prób z ulokowaniem na 55, 60, 65 i 70mm.

Ten ostatni wydaje mi się najlepszym ustawieniem przy tej wadze modelu jaką już mam.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Rewelacja :) zawracam gdy rozsądek nakazuje, zero szumów i zaników. Dalej nie potrzebuje latać. Dzięki Kolego za pomoc. Z ciekawości spróbuje jeszcze panelowke w odbiorniku, jeśli nie wpłynie to zbytnio na kierunkowość to zostawie, ale potrzeby nie ma. Tak tylko w ramach eksperymentów :)

 

Teraz czas na porządny stabilizator i OSD.

Opublikowano

Andrzeju opisz Swoje postępy bo coś ucichłeś :) Długi weekend modelarsko jak najbardziej udany. Dzięki Twoim radom udało mi się zrobić około 3 godzin udanych lotów. OIdważyłem się nawet wylecieć na połowę szerokości Wisły. Adrenalina podskoczyła, ale co my byśmy bez niej zrobili ;)

 

Jeżeli i ja mogę coś doradzić ... przesiadaj się na 2000 :) :) nie pożałujesz.

 

pk5eTN.jpg

 

tNmUHb.jpg

 

zBoGLh.jpg

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Kacper, ujęcia świetne. Zdecydowanie lepsze niż z mojego "maleństwia" i z pewnością pójdę za Twoją radą: będzie niebawem model większy :)

 

A co do "nowości", eksperymentowałem z wagą modelu. Wg instrukcji, waga do lotu powinna wynosić 650 gram. Wydawało mi się, że 800 gram to przegięcie z mojej strony wobec tego modelu. Jednak dla eksperymentu, założyłem pakiet 3S5000mAh o wadze ponad 400gr. ... i wylatałem prawie godzinę :) Silnik ciepły, regulator zimny a ja spocony ;) Nie omieszkałem eksperyment dziś powtórzyć. Zaskoczony jestem w pełni.

VNwCdw5.jpg

 

Tak więc, kamera płytkowa zostanie zastąpiona przez GoProH3 i czas założyć będzie porządny kontroler lotu z OSD a także pomyśleć o "stacji naziemnej" ustawiającej anteny na model.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Elegancko :) Fajnie, że powoli dochodzisz do zamierzonego celu. Ja zostaję przy płytkowej, w zupełności mi wystarcza a nagrania robię doczepionym na nosek brelokiem. Rozglądam się za to za lepszymi antenami zarówno do nadajnika jak i odbiornika. Ogólnie chcę poeksperymentować a stockowy zestaw jest mocno zubożony.

Opublikowano

Zakładam, że kamera widzi "normalnie" a z dodatkowego kanału steruję switchem w aparaturze i robię zoom by coś nagrać / sfotografować. Wiadomo, że na takim zoomie nie dałoby się latać :)

 

EDIT:

 

Jak model z wyłączonym silnikiem pod wiatr ustawisz to staje w miejscu i sieczki nie będzie ..

Opublikowano

Dzisiaj pogoda rewelacyjna, więc wyrwałem się na godzinkę. Tym razem na pokładzie GoProH3 z nowym pakietem 3S.

Nhr6kSa.jpg

 

Mawiają jednak, że nadwaga nie pomaga, a nawet nie jest wskazana... model ważył 1100 gram. W efekcie, stało się nieuniknione, coś musiało "puścić".

Złamała się rurka węglowa będąca usztywnieniem skrzydeł.

CE5UvDn.jpg

Opublikowano

uuuu ... to niewątpliwie znak :) Trzeba się przesiąść ;) 

 

Ja się męczę od rana i szukam anten na banggood'zie i pogubiłem się w tych typach złącz a nie pamiętam jakie mam w nadajniku / odbiorniku bo w PL zestaw został.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tak, będzie model większy, ale Krzysztof mi namieszał już z tymi modelami. Przyglądam się modelowi Ursus oraz temu modelowi http://onlyflyingmachines.com/product/rangerex/ ze względu na możliwość użycia gimbala pod modelem.

Ale i tak na razie mam inne zmartwienia ;)

 

Antenki jakie przetestowałem dzisiaj kupne i samoróbki. Działają wszytkie :)

SPj93gz.jpg

 

Kacper, u mnie mam złącza RP-SMA żeńskie w antenach.

  • Lubię to 1
Opublikowano

heh ... u mnie złącze anteny od nadajników jest RP-SMA Male a odbiorników SMA Male. Problem w tym, że jak wybieram typ złącza dla odbiornika to dostępność staje się nieaktywna. Ogólnie przekopałem całe zasoby antenowe banggooda i z magazynów UK nic nie zamówię bo nie mają. Gdzie jeszcze można zakupić anteny ? Najlepiej w polskich sklepach bądź w UK bo potrzebuję na już czyli za jakieś 2 tygodnie max a nie 25 dni ....

 

teraz kwestia czy nie ma pomyłki w oznaczeniach ...

 

RP-SMA Male ma dziurkę i wygląda na female a oni wszędzie opisują jako male .. bolca nie ma jakby nie patrzeć ;)

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.