TheLukLuk21 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Witam. Otóż jak po tytule można wywnioskować mam problem z uzbrojeniem mojego quadcoptera Quanum Nova CX - 20. Zakupiony został na HobbyKing' u dnia 15 maja. Po zapoznianiu się z instrukcją, skonfigurowaniu jego ustawie, ustawień radia i aktualizacji oprogramowania pojawił się problem- quadcopter "widzi" sygnały z radia, ale na nie nie reaguje. Więcej na filmie (przepraszam za mój głos- angina): cz. 1 https://www.youtube.com/watch?v=xaxauFUo0D0cz. 2 https://www.youtube.com/watch?v=8vJuRsapzt8Wszystko robione według instrukcji, a poza kadrem także zastosowaliśmy się do różnych porad.Dziękuję za wszelką udzieloną pomoc i pozdrawiam. TLL21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 A czemu gaz do polowy a potem w prawo ?? Nie ma być gaz do zera i w prawo ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheLukLuk21 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 A czemu gaz do polowy a potem w prawo ?? Nie ma być gaz do zera i w prawo ?? Tak jest w przypadku modelu 2, my mamy model 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Hmm to nie wiem ... a próbowałeś na wszelki wypadek z gazem na zero i w prawo ?? Tak pytam bo szperam wszędzie i nigdzie nie widzę żeby ktoś opisywał cx20 wersje v1 i v2 . Nie obraź się ale nie mylisz przypadkiem model 1 z mode 1 ??? To tak tylko dla pewności ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRY3 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 spróbuj drążek gazu ( u Ciebie prawy - mode 1) ustawić do lewego dolnego położenia (ewentualnie prawego dolnego położenia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheLukLuk21 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 Hmm to nie wiem ... a próbowałeś na wszelki wypadek z gazem na zero i w prawo ?? Tak pytam bo szperam wszędzie i nigdzie nie widzę żeby ktoś opisywał cx20 wersje v1 i v2 . Nie obraź się ale nie mylisz przypadkiem model 1 z mode 1 ??? To tak tylko dla pewności ? Próbowałem już odpalać go w różny sposób. Gaz na zero, na połowę jak i na całą moc, ale nic nie działa. Tak, masz rację. Pomyliłem się, bo to późno pisałem Mode 1 spróbuj drążek gazu ( u Ciebie prawy - mode 1) ustawić do lewego dolnego położenia (ewentualnie prawego dolnego położenia) Dziękuję za radę. Spróbuję tak zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheLukLuk21 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 spróbuj drążek gazu ( u Ciebie prawy - mode 1) ustawić do lewego dolnego położenia (ewentualnie prawego dolnego położenia) Mam jeszcze jedno pytanie. Czy radio powinno piszczeć podczas gdy próbuję odblokować śmigła, czy powinno milczeć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRY3 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 radio po zbindowaniu się powinno milczeć i ważne by przełączniki SWA i SWB były w pozycji 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Podepnę się pod temat. Piszę w imieniu brata. Mój brat posiada ten dron w wersji Open Source. W zasadzie od nowości, z dronem są problemy. Nie chce latać jak trzeba, nie bardzo chce trzymać pozycję czy wysokość. Ma różną prędkość w różnych kierunkach. Był drobny problem z jakością pracy jednego z silników, ale został wymieniony. Ostatnio, po podłączeniu drona do mission planera, program odczytuje, że dron jest przechylony i to sporo, choć sam dron, fizycznie jest wyprostowany i wypoziomowany. Czy można jakoś, za pomocą Mission Planera, wyzerować lub wycentrować żyroskop "Novy CX-20"? I mam jeszcze pytanie, jak ustawić kompas w tym dronie? Znalezione silmiki i poradniki są tu dość mało precyzyjne i słabo zrozumiałe. Ja sam się na Mission Planerze nie znam kompletnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 miałem ten problem, rozwiązanie to zmiana ustawień drona w np misionplaner. pogrzebcie bo ja juz nie pamiętam co zmieniałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 I tu jest właśnie problem - Jak zmienić te ustawienia? "Grzebanie" w MP, nie doprowadziło na razie do sukcesu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 kurde poszukam i dam znać.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PioDabro Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 W środku siedzi APM więc musicie zrobić pełną kalibrację przed jakimkolwiek lataniem. Zakładka Initial Setup i po kolei. Zacznijcie od Accelerometer Setup i kalibrację robicie po naciśnięciu górnego guzika. Tego dolnego nie ruszajcie. Po kalibracji akcelerometru będzie miał już poziom. Dalej trzeba skalibrowac po kolei kompas, radio, silniki (tutaj radzę odkręcić śmigła) itd. Poczytajcie sobie co i jak na stronie ArduCopter'a. Po zrobieniu kalibracji poprawnie model jest gotowy do lotów. Kolejne kalibracje będą potrzebne wówczas tylko wtedy gdy coś znów będzie nie tak. PS Najlepiej zdjąć śmigła przed wszystkimi kalibracjami i założyć dopiero przed lotem. To jest ważne, chyba że lubicie mieć pociachane rączki i zdemolowaną chate. Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Parę dodatkowych informacji wydobytych od właściciela drona. Dron łączy się pięknie po kablu USB. Niestety łączność bezprzewodowa zawodzi. Połączenia zawieszają się. Ostatnio stało się to w połowie procesu kalibracji, co spowodowało uszkodzenie softu. Po restarcie MP przestał widzieć dwa silniki. Trzeba było wgrać oprogramowanie od nowa. Nic innego nie było w stanie pomóc. Nie wiem dokładnie co to był za soft, ale ponoć najnowszy i aktualny. Brat ponoć sprawdził już kilka wersji oprogramowania do Q-Novy. Kalibracja wymaga ponoć kosmicznych akrobacji tym dronem w 4 osiach. Trzeba podobno "zapełnić" sferę położenia, czy jak to się tam zwie. Niestety, akrobacje te z kablem USB są raczej trudne do wykonania, a łączność bezprzewodowa zawodzi. Czy może to być wina łączność bezprzewodowej i tym samym niepoprawnej kalibracji? Czy może coś jest nie tak z kontrolerem? Dodam, że dron był już w dwóch warszawskich serwisach "droniarskich". W żadnym nie umieli go nawet skalibrować, a tym bardziej zdiagnozować. Nie podam nazw, żeby nie robić antyreklamy. Jeden z serwisów nawet zażądał komputera z systemem XP + SP1. Broń boże bez SP2. Podobno nic innego nie było w stanie się z dronem połączyć. Zdziwienie - bo dostali laptopa z takim system. Leżał u mnie stary Acer. Efekt - oddali drona, oddali laptopa, pomachali na pożegnanie i głupio się uśmiechnęli, kasując parę złotych za nic, a Nova nie latała dalej. Ostatnio lata, ale wyłącznie na manualu, dość nerwowo, różne ma prędkości lotu w różnych kierunkach - zmienia się to losowo przy każdym nowym włączeniu. GPS Hold - trzyma pozycję tylko chwilę. potem zaczyna bujać się i pływać coraz bardziej, zataczać coraz większe kręgi, niemal do utraty równowagi. Altitude Hold - W zasadzie nie działa. Dron skacze gróra i dół, jakby latał nad Bałtykiem w stanie sztormu, aż zaczyna tracić wysokość lub odlatywać w niebo - różnie. Return home - Dron "gdzieś leci", niby nawet dobrze, ale zaraz się gubi, albo wariuje i trzeba go ratować. Jadę do brata. Spróbujemy go skalibrować z laptopa. Może jak się komputer będzie kręcił razem z dronem, to się nie rozłączy. Będziemy grzebać dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 wszystko zalezy od dwóch czynników. kalibracji ustawien polecam zachowac ostrożność i zachowac zdrowy rozsadek. mission planner- config/tuning>standard params>arming chec> disable. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PioDabro Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Ehhh, panowie czytaliście co napisałem wcześniej? To jest sterownik APM, więc przez mission planera wgrajcie najnowszy dostępny soft przez USB. Żeby wyczyścić błedne ustawienia nie wystarczy wgranie softu, bo ustawienia zostają w innej pamięci. Żeby wyczyścić ustawienia to CONFIG/TUNING - > Full Parameter Tree znajdziecie Save to file (zapisanie bieżących do pliku - żeby móc odtworzyć jak coś się zjeb....) a potem Reset to Default. Albo wgrajcie soft np. Rover a potem znów Copter (to bardziej radykalne rozwiązanie). Potem po kolei lecicie Initial Setup, i albo korzystacie w Wizard'a albo po kolei ręcznie każdą zakładkę z Mandatory Hardware. Frame type -> pewnie X w waszym przypadku. Accel Calibration -> tutaj guzik Calibrate Accel i po kolei czytać co pisze ustawiać drona i klikać dalej. Da się do zrobić z kablem USB wpiętym. Compass -> nie wiem jak u Was jest kompas umiejscowiony, ale zakładam że ROTATION_NONE, najlepiej kliknąć guzik APM2.5(Internal Compass) i samo się poustawia. Potem robicie Live Calibration, na kabelku da się to zrobić. Ja to robię tak: 1. Trzymam kopter poziomo i obracam nim wokół osi skierowanej do nieba. 2. Trzymam kopter przekrony o 90 stopni i kręce wokół osi poziomej. 3. Trzymam kopter do góry nogami i znów obracam wokół osi skierowanej w dół. W ten sposób zapełnić powinniście wszystkie białe kropki. Kalibracja sama się zakończy jak będzie miała odpowiednią ilość punktów. Radio -> odpalacie i machacie drążkami i przełącznikami itd... ESC można zrobić bez mp i tak polecam. Flight modes wedle uznania. FailSafe też. Do roboty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Wczoraj pod wieczór kolejne próby. Altitude Hold - zadziałał. GPS Hold - zgłupiał całkiem. Próba uruchomienia RTH - przerwana gdy dron wracał do domu. Sądząc po azymucie - próbował wrócić do Chin. Generalnie dron w zasadzie lata dobrze. Ale wygląda jakby po każdym uruchomieniu jakaś funkcja (losowo) przestawała działać lub działała źle. Za każdym razem jest coś innego. Jak działa manual, to coś nie tak z automatyką. Jak automatyka działa, to manual kuleje. PioDabro - przekażę twoje rady. Zobaczymy czy coś pomoże. Choć sądząc po aktualnej pogodzie, dziś może być ciężko z lotami. Troszkę wieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PioDabro Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 http://www.n3kl.org/sun/noaa.htmlDziś burza geomagnetyczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 29 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2016 Dla zainteresowanych. Dron lata tak jak powinien. Przyczyną wszystkich niepowodzeń okazał się błąd ludzki. Mówiąc krótko - ktoś nie umiał grzebać w dronie. Dron był zakupiony jako używany - jego przeszłość była nie do końca poznana. Był też w dwóch serwisach, które się kompletnie nie popisały. Nie ma jak wskazać winnego. W każdym razie, po kilku miesiącach walki z dronem, brat go w końcu rozebrał na czynniki pierwsze, w celu sprawdzenia samego kontrolera i złożył na nowo, kierując się informacjami z sieci, cofając wszystkie modyfikacje - tak swoje jak i wcześniejsze. Okazało się, że nieprawidłowo był zamontowany kompas elektroniczny i wadliwie podłączony GPS. Mówiąc wprost - układ podzespołów nie zgadzał się z dostępnymi w sieci zdjęciami i filmami ukazującymi wnętrze drona. Z tym, że trzeba było się temu naprawdę przyjrzeć i przeanalizować. Dziwi mnie, że dwa warszawskie serwisy nie wyłapały takiego błędu. Nie świadczy to dobrze o ich procedurach diagnostycznych, Stąd i wszystkie wariacje koptera, który nieprawidłowo reagował na kalibrację i komendy. Mówiąc dosadnie - GPS nie dostarczał dokładnej i ciągłej informacji, a kompas wskazywał kontrolerowi nieprawidłowy kierunek. Przy takich sprzecznych danych, nic dziwnego że kontroler dostawał hopla. Po naprawie, dron w zasadzie od pierwszego odpalenia zaczął latać normalnie. Wystarczyła uproszczona procedura samokalibracji (dron wisi w miejscu, metr nad ziemią, do czasu "złapania fiksa"). Trzyma wysokość i pozycję, wraca do domu jak głodny kot i lata na manualu idealnie. Trochę zostały zwiększone tylko kąty maksymalnego wychyłu, żeby nie latał jak ciężarna krowa. Zostało jeszcze przetestowanie lotu po waypointach GPS, ustawionych w Mission Planerze. Ale musi to chwilę zaczekać. Drobne problemy z laptopem. W każdym razie dziękuję za wszelką pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi