Skocz do zawartości

Wybor pierwszego off-roada - jest Maverick Strada XT EVO S


Rekomendowane odpowiedzi

To mnie pocieszyles ja właśnie zamowilem strade xb evo s buggy, mimo wielu opinii na początek zabawy z elektrykiem zobaczymy co model soba zareprezentuje, na szczęście kupiłem go w promocji o 100zl taniej :D

Do póki będziesz jeździł na NiMh dołączonym do zestawu to będzie raczej spoko. Przesiadka na LiPo zmieni wszystko :P I szczerze odradzam skakanie na hopkach tym modelem, nawet małych. Pierwsze 100 razy będzie ok za 101 rozwalisz przednie wahacze i amory ewentualnie oberwiesz ślinik z mocowań, co grozi zmieleniem zębatki odbiorczej. Pogniesz też wieżyczki mocujące amory :/

 

PS

Zapomniałem o wyrywających się piastach, zbyt miękkim plastiku w Servo Sawer co sprawia, że bardzo szybko tracisz sterowność. Można tak wymieniać.

 

Tak jeździ mój zmodyfikowany Strada Evo XT, ale 20-30 min zabawy kończy się średnio 3h serwisem :P

 

https://www.youtube.com/watch?v=hsuYWl1C8Zk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Evo S jest na silniku bezszczotkowym, tak że lipo silnika nie uszkodzi. Co do reszty to się zgodzę. Serwosaver dostępny jest alu i bardzo szybko będziesz go zamawiał, reszta zależy jak będziesz eksploatował model. Hexy też będziesz zmieniał, najlepiej na alu, fabryczne szybko się wygniatają i jak odkręcisz koła, to cieżko się obracają. Ośka też czasami lubi wyskoczyć. Niektórzy wstawiają sprężynki w kubki, żeby ośki były jak najbardziej na środku. Dobre w stradach jest to, że części są tanie, ale to chyba jedyny plus tego typu konstrukcji. Za granicą są to zabawki z supermarketu, a u nas nazywa się je modelami.

 

 

Wysłane telepatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modelem nie mam zamiaru skakać raczej tylko po plaskich powierzchniach a off Road wziąłem z racji tego ze teoretycznie powinien więcej wytrzymać niż on Road ale jak się okazuje jest inaczej.

 

A co powiecie o trophy buggy flux?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma buggy i po wymianie zwrotnic na alu cnc jest pancerny, tylko ponad 2tyś trzeba dać, do tego jeździ na 2x2s lipo, czyli trochę więcej pakietów jest potrzebnych. Druga sprawa z którą trzeba się liczyć to że części są droższe jak już coś się połamie.

 

 

Wysłane telepatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Evo S jest na silniku bezszczotkowym, tak że lipo silnika nie uszkodzi. Co do reszty to się zgodzę. Serwosaver dostępny jest alu i bardzo szybko będziesz go zamawiał, reszta zależy jak będziesz eksploatował model. Hexy też będziesz zmieniał, najlepiej na alu, fabryczne szybko się wygniatają i jak odkręcisz koła, to cieżko się obracają. Ośka też czasami lubi wyskoczyć. Niektórzy wstawiają sprężynki w kubki, żeby ośki były jak najbardziej na środku. Dobre w stradach jest to, że części są tanie, ale to chyba jedyny plus tego typu konstrukcji. Za granicą są to zabawki z supermarketu, a u nas nazywa się je modelami.

 

 

Wysłane telepatycznie.

Akurat nie o silnik mi chodziło :) tylko właśnie amory, wieżyczki, piasty, servosawer itp. Które na LiPo zużywają się szybciej, gdyż autko ma dużo większą moc.

 

Aluminiowy servosawer kosztuje bodaj 160zł :/ to chyba nie na moje nerwy.

 

Hexy u mnie dają radę jak nakazie autko śmiga jeszcze na oryginałach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za serwosaver alu płaciłem koło 50 zł z przesyłką. Większa moc nie powoduje uszkodzeń jeżeli nie uderzysz modelem w coś i myśle że jeżdżąc ostrożnie można długo cieszyć się sprawnym samochodem, ale nie oszukujmy się, nie po to kupuje się offroad żeby grzecznie po parkingu pojeździć :D.

 

 

Wysłane telepatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za serwosaver alu płaciłem koło 50 zł z przesyłką. Większa moc nie powoduje uszkodzeń jeżeli nie uderzysz modelem w coś i myśle że jeżdżąc ostrożnie można długo cieszyć się sprawnym samochodem, ale nie oszukujmy się, nie po to kupuje się offroad żeby grzecznie po parkingu pojeździć :D.

 

 

Wysłane telepatycznie.

Gdzie to kupiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj hpi trophy 3.5 nitro posmigałem ale jednak spalina nie dla mnie, brakuje mi tego przyśpieszenia od początku, chciałem kupić on Road ale doradzili by kupić off Road i założyć koła na asfalt, że dłużej posłuzy jak on Road.

 

I trophy będę chciał sprzedać i maverick zamówiony ale jeszcze ciągnie mnie do trophy buggy flux :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie to kupiłeś?

http://archiwum.allegro.pl/oferta/himoto-hsp-uklad-servo-saver-modele-1-10-aluminium-i5445523193.html - dokładnie chyba nawet od nich, tylko trzeba "polować, bo nie zawsze są aukcje z tym SS, ale co jakiś czas się pojawia.

 

EDIT:

Tylko właśnie kilka rzeczy trzeba ze starego SS przełożyć, tzn łożyskowanie, można pokusić się o zakup łożysk kulkowych, sprężynę, nakrętkę - najlepiej na kleju przykleić, bo się "rozkręca" i dolny drążek łączący. Ten ostatni chciałem robić aluminiowy na łożyskach kulkowych, ale jak chciałem wprasować łożyska, to krzywo siadło i się rozleciało, kolejnych prób nie robiłem, bo kupiłem tylko 2 łożyska i wróciłem do pierwotnego sposobu łączenia

 

Dzisiaj hpi trophy 3.5 nitro posmigałem ale jednak spalina nie dla mnie, brakuje mi tego przyśpieszenia od początku, chciałem kupić on Road ale doradzili by kupić off Road i założyć koła na asfalt, że dłużej posłuzy jak on Road.

 

I trophy będę chciał sprzedać i maverick zamówiony ale jeszcze ciągnie mnie do trophy buggy flux :)

Jak masz HPI Trophy, to pomyśl o konwersacji na elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nadaje się i nie czuje na siłach odnośnie konwersacji

Zresztą Lubie jak coś jest fabrycznie złożone i nowe :)

To tak jak w aucie ze swapem :)

Bo to wszystko zależy jak to zrobisz. Mając dobrą "bazę" zrobisz tak jak będziesz chciał, możesz zamontować napęd lepszy niż fabryczny, choć HPI ma dobre regle i silniki. Na pewno wyjdzie taniej jak już masz podwozie, niż miałbyś sprzedawać i kupować nowego. Chyba, że budżet to nie problem, to pewnie też bym tak zrobił ;), ale w takim wypadku brałbym e-revo, ewentualnie e-maxa, bezszczotki oczywiście :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wole sprzedać w całości jak jest silnik bardzo fajnie pracuje i ma dobrą moc, tylko szarpanka się przycina, a tak to ani jednego elementu peknietego aż sam się zdziwiłem że takie udało mi się kupić używane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://archiwum.allegro.pl/oferta/himoto-hsp-uklad-servo-saver-modele-1-10-aluminium-i5445523193.html - dokładnie chyba nawet od nich, tylko trzeba "polować, bo nie zawsze są aukcje z tym SS, ale co jakiś czas się pojawia.

 

OK dzięki za cynk, znalazłem aktualną aukcję z tym sprzętem: http://allegro.pl/himoto-hsp-uklad-servo-saver-modele-1-10-aluminium-i5918960686.html

 

Musze jeszcze mocowania piast i same piasty kupoic aluminiowe i autko powinno przetrwać niemal "wszystko"  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiem Wam właśnie że Kolega Damian zasiał ziarno niepewności u mnie i zacząłem drążyć temat i faktycznie chyba bliżej mi do zakupu modelu od absimy niż strady od maverica. 

Początkowo miałem obawy o częsci ale jest tego wystarczająco dużo i mysle że to dobry wybor jak na ta marna kase bo nie oszukujmy sie że jest to bardzo budżetowa półka, no ale jakoś trzeba zacząć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

największe rozczarowanie to jakość plastiku, myślałem, że już w tej cenie będzie trochę lepiej niż modelach zabawkowych.
Ale największe zastrzeżenia mam do aparatury, no w rękach wydawało się, że to na prawdę zabawka, skręt to masakra, miałem kiedyś xmodsa i była lepsza.
No nic czas na HPI RX34, jak będzie jakość jak w Trophy to pozostaje być wiernym marce HPI.

MarceliSzpak, nie prima aprilis :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.