Skocz do zawartości

Wybor pierwszego off-roada - jest Maverick Strada XT EVO S


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

kilka zdjec Mavericka Strada XR EVO S z wykorzystaniem karoserii z banggoda oraz kol zakupionych juz w Polsce. Mam tez film - doloze jak zaladuje.

 

540C872B-E1C8-44F0-829F-78C39F0DD6C8_zps

 

77E70FFD-A245-4B30-974C-FB7B1235B820_zps

 

D3073C77-F62C-4F53-ACB5-1F65203E7B70_zps

 

tu moge powiedziec ze buda pasuje idealnie, kola zreszta (tu mniejsza niespodzianka) tez.

 

Srednio mila niespodzianka spotkala mnie ze strony pakietow z ktorych jeden po pierwszym naladowaniu przestal kontaktowac z jedna z cel. Zdecydowalem sie na

chirurgiczna interwencje i moim oczom ukazal sie nastepujacy (niepolutowany) widok:

 

E5805925-16D8-4958-95B9-CF4668648416_zps

 

D8053F70-75C3-4DAA-9A6F-62DBE49C36D0_zps

 

lutownica zalatwila problem w minute, gwarancja poszla sie.... poza tym ten pakiet pasuje prawie idealnie (trzeba bylo podpilowac trzymadelko do baterii zeby podlaczyc 

wtyk do balansera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony to HPI: http://www.rcpitstop.pl/pl/p/HPI-4456-YOKOHAMA-GEOLANDAR-MT-TIRE-S-COMPOUND/5640

felgi to tez HPI MT MESH WHEEL z FIRESTORMa, zakup z tego samego sklepu.

Dolozylem jeszcze swiatla na bude, bedzie widac na filmie.

 

 

o byk mnie zdradzil ;)

 

co do wrazen z jazdy to autko niezle smiga, przy jezdzie z w pelni otwarta przepustnica idzie przewrocic auto na gladkiej drodze.

Tutaj film:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzialem film - słychać na nim charakterystyczne trzeszczenie kierownicy :) to talerzyk przycisku ON trze o stalą cześć obudowy. Trzeba rozebrać (3 śrubki) i nasmarować.

 

Odnośnie pakietu - to mam ten sam problem. W czasie zawodów synowi jeden pakiet przestał kontaktować. Tylko, e z obserwacji sekcji zwłok Twojego pakietu wygląda na to ze lut tam byl - tylko puscil. Obawiam sie, ze mój tez ma taki feler. Jak macham pakietem to podłączony miernik czasami pokazuje zero... Czy to się kwalifikuje na gwarancje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na gwarancje sie kwalifikuje i jest niebezepieczne przy pradach  jakie ida przez pakiet, moim zdaniem ten lut nie tyle puscil co nigdy nie trzymal (sam koniec tej blaszki byl lutowany, z gwarancja to najwiekszy problem jest w kosztach przesylki; po przeanalizowaniu czasu czekania i kosztow wysylki w ruch poszedl skalpel ;)

 

trzeszczenie juz dawno naprawilem, nabawilem sie za to nowego - cyngla gazu. To nie problem, mam inny aktulanie; zaobserwowalem ze jak zdejmuje gaz to auto skreca w jedna strone (mimo ze rozpedza sie prosto), doglebne ogledziny pokazuja ze kola po przykreceniu tra o walem o czesc wahacza, jade do sklepu dzis to reklamowac, jeden z hexow skrocil sie wyraznie. 

 

edit; serwis wymienil plastikowy hex ktory sie zgniotl pod wplywem dokrecania kola. Trzeba to bedzie wymienic na metalowe, niestety srednica osi wyklucza zalozenie zamiennika HPI, wie ktos moze jaka czesc bedzie pasowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

jakby ktos bral sie za wymiane hexow to pasuja takie o srednicy otworu na wal 5mm, np takie: http://www.banggood.com/CPV-12mm-Hex-Connector-For-HSPHenglong-110-RC-Monster-Truck-p-978599.html

 

zamontowalem tez modul dzwiekowy; efekt czaaaad  http://www.banggood.com/RC-Car-Parts-Engine-Accelerator-Linkage-Single-Horn-Sound-Set-p-971736.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

To i ja podzielę się swoimi doświadczeniami ze stradą. Pod koniec zeszłego roku kupiłem XT w wersji szczotkowej. Na początku była frajda, bo wcześniej używaliśmy tylko "zabawek". Schody zaczęły się jak kupiłem pakiet LiPo, silnik po 15 minutach jazdy przestał działać - zjarał siękomutator, po przeczyszczeniu zaczął działać, ale też nie dłużej niż 15minut. Kupiłem drugi silnik, też szczotkowy ale żeby miał lżej kupiłem 27T, jeżdził wolniej, ale tak się nie grzał. Też długo nie pożył. Zmieniłem silnik na bezszczotkę, silnik 3650kV + regulator 60A. Napęd daje radę, ale podwozie to porażka. Półosie się poskręcały, amortyzatory ciekną, dyfry ciekną, układ kierowniczy lipny. Jak podokręcam tak żeby za dużych luzów nie było, to układ nie wraca do pozycji 0, zawsze lekko skręca w stronę w którą wcześniej skręcałem. Jak trochę poluzuję, to auto jedzie jak chce. Serwo po około 3 godzinach jazdy i kilku kraksach potraciło zęby na przekładni. Obecnie z alu mam układ kierowniczy i orczyk serwa, reszta standartowa. Po ostatnim kontakcie z krawężnikiem w modelu odłączyłem przedni napęd, bo niby wszystko proste i tak jak ma być, ale półoś przy maksymalnym skręcie wypada i się blokuje.

 

Z aparaturą nie mam na szczęście większego problemu, ale po każdym uruchomieniu muszę trymerami kręcić, jakby gubił nastawy.

 

Reasumując, przy silniku szczotkowym, jak auto nie za szybko jeździło, podwozie dawało radę, przy szybszym napędzie, autem bardzo ciężko opanować - przy większych prędkościach.

 

Obecnie przestałem inwestować w podwozie, zbieram na nowe, chyba będzie to Caster S10B,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za skrecanie odpowiada nie do konca przemyslany servo saver w postaci dwoch cylindrow polaczonych stozkowa powierzchnia i sprezyna ktora do dociska. Pomysl moze prosty w zamysle, ale nastrecza problemow z regulacja. Za luzno jest zle. Za ciasno jest tez zle. Prawdopodobnie sztywne ramie + klasyczny tamiyowski servo saver bezposrednio na dzwigni serwa bylby pewniejszy i prostszy w dzialaniu. Niestety cieknace dyfry i cylindry to zmora modeli HSP. Mozna sie ratowac wymieniajac uszczelniacze amorow np z zestawow Tamiya. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

 

Trochę odkurzę ten temat :)

 

Miesiąc temu tez kupiłem Maverick Strada XT i do tej pory spaliłem 3x silniki szczotkowe, no 2,5, bo były dwa z nich został poskładany ten trzeci :P

Zastanawia mnie czemu w specyfikacji tego autka jest info ze można jeździć nawet na 3S? To się przecież kwalifikuje do natychmiastowego zwrotu pieniędzy w przypadku uszkodzenia tego silnika na Aku LiPo 2S 20C 5000mAh. Gdyby nie fakt, że Syn płakał, że nie może jeździć to bym się kłócił o to, a tak wsadziłem nowo naprawiony silniczek i pobawiliśmy się nim może 20-30 min :/

 

Zastanawia mnie jaki sens jest pchania do tego autka Bezszczotki i jakie kV będzie najlepsze? Mogę kupić za około 300zł (to już ze zniżką) zestaw ZTW: http://modelecentrum.pl/p/516/16892/zestaw-bezszczotkowy-napedowy-ztw-45a-bec-regulatory-esc-do-aut-silniki-i-regulatory-esc.html

 

Wiem, że będę musiał zmienić też zębatkę atakującą na mniejszą aby ten potworek nie urwał mi osiek, ale pytanie brzmi bardziej: Czy to ma sens?  

 

Wzmocniłem podwozie, i podwoiłem amory na tyle. Poniżej zdjęcia.

 

https://onedrive.live.com/redir?resid=E32AB0618865BABB!6493&authkey=!AJizIHuCEl5GxTg&v=3&ithint=photo%2cjpg

 

https://onedrive.live.com/redir?resid=E32AB0618865BABB!6484&authkey=!AOFRs_OLD5wO_pc&v=3&ithint=photo%2cjpg

 

https://onedrive.live.com/redir?resid=E32AB0618865BABB!6482&authkey=!AA-oJQ0zcMVsgS0&v=3&ithint=photo%2cjpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KV 3300 i przy 2S nie musisz zmieniać przełożeń. Musisz za to zmienić zębatki na stalowe (już są dostępne obie). Na tych z pudełka to nie pojeździsz nawet 5Ah.

 

Pamiętaj robiąc wzmocnienia, że coś pójść musi. Najlepiej będzie jak "słabe ogniwo" będzie tanie i łatwo dostępne. Po wymianie zębatek przy silniku, kolejna to zębatka odbiorcza mechanizmu różnicowego. 

 

Dodatkowo wzmacniając zwiększasz masę - czyli zwiększasz energię zderzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdzę na tych z pudełka i dają radę już kilkanaście pakietów 5Ah i jeszcze trochę pojeżdżą. U mnie muszę zaklejać szczelnie osłonę zębatek, bo fabryczna osłona odstaje i zębatki leci kurz i piach.

 

 

Wysłane telepatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatek narazie nie będę zmieniać. Dyferencjały są w całości metalowe, więc chyba wytrzymają . Co do podwozia to będę zmieniać ta płytę na 1,5-2 mm bo ta 3 mm jest rzeczywiście zbyt ciężka. Najsłabszym ogniwem wydają się być wahacze i ich mocowanie, z których dostepnością raczej nie ma problemu.

 

Znalazłem na Hobbyking silniki Trakstar i zastanawiam się czy są lepsze niż te Leopardy? 

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25137__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_10_Brushless_Power_System_3000KV_80A.html

 

Czy warto płacić 40zł za przesyłkę? Jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sprawach samochodowych? rcauto.pl

Forum RC-Auto chyba nie ma administracji :/ Zarejestrowałem się tam i zero odzewu o aktywacji konta już chyba ze 2 tygodnie! Dziwna sytuacja, szczególnie ze pisałem e-mail bezpośrednio do administracji z przypomnieniem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.