Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś po wielu dywagacjach, rezygnacji ze strady, potem z absimy padło na HPI Firestorma w wersji szczotkowej i tak to był absolutny max (i tak przekroczony) jaki mogłem przeznaczyć na model

zdam relację jak przyjdzie..... ;)

Opublikowano

no jak na nią spojrzałem to aż mnie litość wzięła, jakby kosztowała mniej to jeszcze byłoby ok ale za to kasę to jakoś nie miałem ochoty,

zobaczymy czy z "prawdziwym" HPI bedzie lepiej :D

Opublikowano

no w firestormie widać znacząco różnicę w jakość ale tez jest parę stów droższy niż strada więc nie ma się co dziwić,

co do modelu to fun z jazdy jest niezmiemski, absolutnie nie brakuje mocy jak dla mnie oczywiście, regulacja banalna i auto smiga.

Faktycznie wyglada pancernie - zobaczymy w uzytkowaniu a do tego naped na oskę to jest to co mnie kreci.

 

Mam tylko dylemat bo musze dokupic aku i tu pytanie do znawców tematów: isc w lipole juz czy pozostać przy NiMH ?

bo potrzebuje czegos wiekszego miedzy 4000-5000, bede wdzieczny za rade :)

Opublikowano

Uważam, że powinieneś pomyśleć o przejściu na silnik bezszczotkowy i zasilanie LiPo. Wiąże się to niestety z kosztami.

Nie inwestował bym już więcej środków w akumulatory MiMh.

Opublikowano

A dotarłeś szczotki w silniku za nim zacząłeś szaleć ? Przescid na LiPo da kosmicznego kopa temu autku. Jeśli juz chcesz to zrobić to zacznij od 2S pod warunkiem ze regiel to obsługuje. Sensowne przejście na bezszczotkę to koszy 500-600zl niech narazie z tym zaczeka.

 

PS

To autko jest w skali 1:10?

 

Wydrapane na M$ 625

Opublikowano

tak dotarłem, regiel jest przystosowany do lipo wiec spoko a narazie nie wyobrazam sobie wiekszej mocy, w zupelnosci styka to co jest, najpierw trzeba opanowac ta moc jaka jest a pozniej sobie pomysle o jakies bezszczotce,

albo poprostu zmienie model po sezonie - zobacze. jedyny minus ze mam oryginalny pakiet 2000 NiMH i jak zaczne uzywac lipo to bede musial przestawiac po zmianie baterii regiel bo ma odciecie dla lipo i wymaga ustawienia typu baterii.

Ale w sumie te 2000 to jest ledwo na rozruch wiec moze docelowo jakies 2 pakiety lipo i czesc :D

tak model jest 1:10


ogolnie model jest naprawde udany i daje maseeeee frajdy, zobaczymy jak bedzie w praktyce dalej ale opinie ma ok wiec jestem dobrej mysli.

Opublikowano

Ja mam do Strady założone bezszczotkowe Combo Leopard 13T i powiem Ci że zapierdziela niesamowicie. Co prawda musiałem założyć mniejszą zębatkę bo był upierdliwy coging ale ogólnie jestem zadowolony z efektu.

Jak nie chcesz cogingu (przycinki silnika w sporym skrócie) to musisz kupić silnik sensorowy.

 

Wydrapane na M$ 625

Opublikowano

narazie wogole nie mysle o bezszczotce, przy 2wd to bedzie wieczny uslizg.... pewnie zdecyduje sie na 4wd wtedy jakies

ale to pewnie bedzie progres na model za 1500-2000 ale na to jeszcze jest czas....


a taki silnik sensorowy to jest znacznie drozsza zabawa ?


bo zielony jestem w tym temacie

Opublikowano

Do offroad raczej sensorowego bym nie pakował ze względu na wodę po której czasami się jeździ. Dużo droższe nie jest, ale może być przyczyną awarii, im układ mniej skomplikowany tym awaryjność mniejsza. Co do pakietów to przy lipo, nawet 2s usmażysz szczotki. Jak chcesz w miarę bezawaryjnie jeździć i nie wymieniać co chwilę silnika, to dokup pakiety nimh.

 

 

Wysłane telepatycznie.

Opublikowano

Też tak myślałem, bo w stradzie regiel obsługuje nawet 3S, no i się przeliczyłem, paląc 3 silniki! Co prawda u mnie były jeszcze inne problemy towarzyszące, ale tak czy siak jazda na szczotkowym silniku i LiPo jest ryzykowana.

Teoretycznie jak dobrze dotrzesz silnik to nie powinno być problemu, ale jak szczotki tylko trochę źle się ułożą to masz po silniku. Sa oczywiście mocne silniki jak Titany od Traxxas. 

Opublikowano

eee to faktycznie macie racje, gra nie warta zachodu, mozecie polecic jakiś fajny pakiet nimh ?

nie wiem czy kupić jakiś duży np. 4000-5000 czy np. 2 mniejsze ?  będę wdzieczny za poradę ;)

Opublikowano

A dotarłeś szczotki w silniku za nim zacząłeś szaleć ? Przescid na LiPo da kosmicznego kopa temu autku. Jeśli juz chcesz to zrobić to zacznij od 2S pod warunkiem ze regiel to obsługuje. Sensowne przejście na bezszczotkę to koszy 500-600zl niech narazie z tym zaczeka.

 

PS

To autko jest w skali 1:10?

 

Wydrapane na M$ 625

 

 w jaki sposób i jak długo się dociera, bo właśnie wymieniłem silnik a ze szczotkowymi mało ostatnio miałem do czynienia? 

Opublikowano

Ja w instrukcji strady doczytałem żeby pierwsze pół godziny spokojnie pojeździć. Słyszałem też o docieraniu na mokro, chyba w oleju transformatorowym, ale nigdy nic takiego nie stosowałem. Zwykle dotarcie na niewielkich obrotach i prądzie wystarczy.

 

A przy lipo chyba bez różnicy jak dobrze dotrzesz szczotki, bo i tak długo nie wytrzyma.

 

 

Wysłane telepatycznie.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.