Skocz do zawartości

DREIDECKER NPN


JacekK

Rekomendowane odpowiedzi

Sezon powoli dobiega końca i resurs mojego konia roboczego czyli Pfalza D.III podobnie. Bitwa o Dziadową Kłodę pokazała, że w trudnych warunkach pogodowych lata ledwo... A nie tego oczekujemy po myśliwcu pierwszej linii.

 

Jednocześnie trafiła się okazja nabycia Fokkera Dr.I za bardzo rozsądną kwotę, co prawda prawie zmontowanego, jednak bez baboli i z zachowaniem kątów. Przy moim małym bobo w domu, taki handicap jest nie do pogardzenia :)

 

Tak więc mamy dreideckera :D

 

20150924_211458_zps3ccp2p0h.jpg

 

Tyle wyjąłem z ogromnego pudła. Jest bardzo OK. Lekki bo to co na fotce waży 410g.

 

Jako że to również Fokker - podwozie od mojego byłego Fokkera DVII pasowało bez pudła:

 

20150930_223025_zps8zszdxop.jpg

 

 

Jako że Dr.I jest jednym z samolotów o bardzo krótkiej mordce, w tym odcinku udział weźmie noga z Castoramy:

 

20151003_104433_zpsmzjncgs6.jpg

 

Czyż nie jest fajna :D

 

Wiem, wydaje się być tutaj odrobinę nie na miejscu, ale w sobie kryje to:

 

20151003_111053_zpsrmtxisg6.jpg

 

Czyli kawałek leciutkiego i sztywnego profilu, który stanie się łożem.

 

Dlaczego tak? Ano dlatego że: 1. muszę wysunąć silnik o 30-35 mm  2. Pozwoli to umieścić pakiet baaardzo z przodu ( w profilu )  3. Regulator także znajdzie się pod maską, posiadając gigantyczny radiator :D

 

 

Ponieważ dreidecker ma być prostą maszyną do zabijania, dostanie proste malowanie Josefa Jacobsa:

 

P1110812_zpskjsva11w.jpg

 

P1110809_zpsblxowkdv.jpg

 

Następne odcinki jak tylko mała zaśnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bobo śpi - można działać :)

 

Umieściłem silnik w łożu, tym razem sercem będzie motorek od multikoptera, 800kV, 200W.

 

20151003_221714_zpsllgy9opm.jpg

 

20151003_221730_zpsgvrh71bs.jpg

 

Wielka macha pozwoliła ułożyć cały zestaw napędowy przed wręgą. Dawno nie miałem takiego komfortu przy układaniu gratów.

 

20151003_231936_zpseopysnxn.jpg

 

A pakiecik wchodzi na wcisk pomiędzy poduszeczki z epp, ukrywające łby śrubek.

 

20151003_232011_zpsdur2xy2a.jpg

 

Wygląda że model do maskowania i malujemy. Nie powinien przekroczyć 690-700g RTF co przy tej powierzchni nośnej jest akceptowalne.

 

CDN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę, na szczęście to tylko na tej fotce tak wygląda w skrócie perspektywicznym. Kable są ładnych 10-12mm od profilu i są tak zablokowane, że nie ma szans.

 

Przez to że Dr.1 jest w innej skali niż reszta ze względu na małą rozpiętość oryginału, macha jest wielka i miejsca od groma.

 

Rozmyślam czy montować jakąś płytę z przodu z otworami jak w oryginale, czy może wygeneruje to problemy?

 

Chłodzenie to nie problem, chodzi mi raczej o dostęp do silnika i np. nawinięcie tasiemki po cięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak to wszystko ok.:)

Ja swojego Pfalza ledwo co reanimowałem. Mam nadzieję, ze 3 rundy w Krakowie wytrzyma.

Zmęczył się bardzo, najgorsze, że pilot mi zdezerterował, chyba miał dosyć ciągłych dzwonów.

Jeśli ktoś znalazł pilota w parku miniatur to mój:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.