Krzysiek M Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Fajny ten Zlin 50 .Oblot nader ciekawy jak na taką "kobyłę" ,zaraz przy drodze... Jak na silnik 400 cm szału nie ma ,jest tak w sam raz . Nie wiem Sebastian, czy nie musisz przemyśleć podpowiedzi kolegów sugerujących że Twój silnik 150 cm może być do lotu/takiego modelu słabawy .Faktycznie to akrobat, Citabria to co innego i niektóre figury pasowało by wykonywać nie z rozpędu a z mocą silnika 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Też nie jestem zwolennikiem potężnego nadmiaru mocy ale tutaj może być ciekawie. Istotne jaką masę osiągnie model do lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 jak na 150 cm to trochę mało mocy ma ten zestaw a co za tym idzie ciągu. Nie jestem ekspertem w dziedzinie silników, ale z racji zabawy w paralotniastwo wiem że silnik o pojemności 120 - 125 mocy 17-19 kM generuje około 48-52 kG ciagu. no i waży nie więcej niż 14 kg. (silnik, przekładnia,rezonans) tyle że kręci wiechciem od 110 do 130 cm. sam obecnie używam napędu jpx 180cm, który generuje około 69 kG ciągu statycznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Jedno, czego o oryginalnym Zlinie powiedzieć nie można, to żeby miał nadmiar mocy Widziałem takowego dziesiątki razy i ta akrobacja to tylko z nagonki 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Przytoczę podstawowe dane techniczne samolotów Z-50L i Z-526F Z-50L rozpiętość - 8,60m masa startowa -720 kg moc silnika - 230-380 KM Zlin 526F rozpiętość- 10,59m masa startowa - 940 kg moc silnika - 180 KM Już na pierwszy rzut oka widać ogromna różnicę i brak podstaw do porównywania ze sobą zarówno samolotów jak i ich modeli, gdyż pod względem parametrów i osiągów są to dwa różne samoloty. Nie wiem skąd pojawia się w dyskusji tzw. nadmiar mocy, której samolot Z-526F na pewno nie posiadał. Co więcej, duże rozmiary, ogromna masa startowa (prawie jedna tonna) i słabiutki silniczek raczej sprzyja uzyskaniu podobieństwa dynamicznego modelu w stosunku do pierwowzoru. To bardzo ciekawy samolot jako pierwowzór dla modelu RC, gdyż daje duże pole do popisu dla modelarza. Zwłaszcza w skali przyjętej przez Sebastiana. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Ma rację Stanisław- oba samoloty to Zliny, ale całkiem inne, różne koncepcyjnie i generacyjnie. Owszem, 526 zaliczał się do samolotów akrobacyjnych, ale to całkiem coś innego, inaczej się latało akrobację, inny był sprzęt. Z-50 to przeskok w inną rzeczywistość,to już nowa gałąź, z niej wyrosły wszystkie Extry, Su itd. Znany pilot, dla mnie autorytet w tej dziedzinie Mundek Mikołajczyk opisał mi to tak: "Mieliśmy wtedy słabe samoloty (w sensie mocy- o wszystkich zresztą typach 26). Pięćdziesiątka to był przełom, samolot przestał być limitem, limitem stał się pilot". To samo powinno być odwzorowane w modelu- i wszystko wskazuje, że będzie. Oczywiście, także i ten model nie może być za ciężki. Ale wierzę w Sebastiana- jak dotąd jest niezawodny. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balcerseb88 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Panowie.... Model jak na razie jest w AutoCad silnik jeszcze do niego nie założony wiec spokojnie model tak czy siak wykonam a czy założę ten silnik zobaczymy jaka wyjdzie waga modelu a rzeczywiste osiągi silnika prawdopodobnie jak silnik będzie ładnie chodził wykonam jeszcze rezonans który daje ok 30% więcej mocy oraz zastanawiam sie nad przekładnią ale to czas pokaże w najgorszym wypadku jesli silnik sie nie nada do modelu zostanie sprzedany a ja zbuduje (przerobie) z czegoś większego np z motocykla Pozdrawiam niebawem piersze fotki z budowy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iras 11 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 No właśnie wiedziałem że jest ten film ale nie mogłem go znaleźć , to właśnie ten model w którym jest zamontowany silnik ZDZ 420 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balcerseb88 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Czy możesz podać dokładniejsze dane jaka waga jakie serwa wyposażenie itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Jak są połączone silniki? Jako twin? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iras 11 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Czy możesz podać dokładniejsze dane jaka waga jakie serwa wyposażenie itp. Sebastian nie dużo wiem na temat tego samolotu wiem tylko że waga około 40kg i silnik ten który jemu sprzedałem ZDZ 420 , próbowałem miesiąc temu dodzwonić się do Marka ale nie odpowiadał może znowu jest za granicą jak coś więcej będęwiedział to dam znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balcerseb88 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 Jak są połączone silniki? Jako twin?Silniki ustawione rzędowo połączone sprzegłem metalowo-gumowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motofan11 Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Zawsze można dolożyc przekładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi