Skocz do zawartości

ZLIN 526F Gigant RC


balcerseb88
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Fajny ten Zlin 50 .Oblot nader ciekawy jak na taką "kobyłę" ,zaraz przy drodze...

Jak na silnik 400 cm szału nie ma ,jest tak w sam raz :) .

Nie wiem Sebastian, czy nie musisz przemyśleć podpowiedzi kolegów sugerujących że Twój silnik 150 cm może być do lotu/takiego modelu słabawy  .Faktycznie to akrobat, Citabria to co innego i niektóre figury pasowało by wykonywać nie z rozpędu a z mocą silnika ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na 150 cm to trochę mało mocy ma ten zestaw a co za tym idzie ciągu. Nie jestem ekspertem w dziedzinie silników, ale z racji zabawy w paralotniastwo wiem że silnik o pojemności 120 - 125 mocy 17-19 kM generuje około 48-52 kG ciagu. no i waży nie więcej niż 14 kg. (silnik, przekładnia,rezonans) tyle że kręci wiechciem od 110 do 130 cm.

 

sam obecnie używam napędu jpx 180cm, który generuje około 69 kG ciągu statycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytoczę podstawowe dane techniczne samolotów Z-50L i Z-526F

Z-50L

rozpiętość - 8,60m

masa startowa -720 kg 

moc silnika - 230-380 KM

 

Zlin 526F

rozpiętość- 10,59m

masa startowa - 940 kg

moc silnika -  180 KM 

Już na pierwszy rzut oka widać ogromna różnicę i brak podstaw do porównywania ze sobą zarówno samolotów jak i ich modeli, gdyż pod względem parametrów i osiągów są to dwa różne samoloty. Nie wiem skąd pojawia się w dyskusji tzw. nadmiar mocy, której samolot Z-526F na pewno nie posiadał. Co więcej, duże rozmiary, ogromna masa startowa (prawie  jedna tonna) i słabiutki silniczek raczej sprzyja uzyskaniu podobieństwa dynamicznego modelu w stosunku do pierwowzoru. To bardzo ciekawy samolot jako pierwowzór dla modelu RC, gdyż daje duże pole do popisu dla modelarza. Zwłaszcza w skali przyjętej przez Sebastiana.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma rację Stanisław- oba samoloty to Zliny, ale całkiem inne, różne koncepcyjnie i generacyjnie. Owszem, 526 zaliczał się do samolotów akrobacyjnych, ale to całkiem coś innego, inaczej się latało akrobację, inny był sprzęt.

Z-50 to przeskok w inną rzeczywistość,to już nowa gałąź, z niej wyrosły wszystkie Extry, Su itd. Znany pilot, dla mnie autorytet w tej dziedzinie Mundek Mikołajczyk opisał mi to tak:

"Mieliśmy wtedy słabe samoloty (w sensie mocy- o wszystkich zresztą typach 26). Pięćdziesiątka to był przełom, samolot przestał być limitem, limitem stał się pilot".

To samo powinno być odwzorowane w modelu- i wszystko wskazuje, że będzie. Oczywiście, także i ten model nie może być za ciężki. Ale wierzę w Sebastiana- jak dotąd jest niezawodny.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie....

Model jak na razie jest w AutoCad silnik jeszcze do niego nie założony wiec spokojnie model tak czy siak wykonam a czy założę ten silnik zobaczymy jaka wyjdzie waga modelu a rzeczywiste osiągi silnika prawdopodobnie jak silnik będzie ładnie chodził wykonam jeszcze rezonans który daje ok 30% więcej mocy oraz zastanawiam sie nad przekładnią ale to czas pokaże w najgorszym wypadku jesli silnik sie nie nada do modelu zostanie sprzedany a ja zbuduje (przerobie) z czegoś większego np z motocykla

 

Pozdrawiam niebawem piersze fotki z budowy :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz podać dokładniejsze dane jaka waga jakie serwa wyposażenie itp.

Sebastian nie dużo wiem na temat tego samolotu wiem tylko że waga około 40kg i silnik ten który jemu sprzedałem ZDZ 420 , próbowałem miesiąc temu dodzwonić się do Marka ale nie odpowiadał może znowu jest za granicą jak coś więcej będęwiedział to dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.