jarek996 Opublikowano 17 Marca 2018 Opublikowano 17 Marca 2018 Nie pomyslalem o tym . Znow wygrywasz . Jednak zblizam sie nieuchronnie ! Zrobilem pierwszy krok : POSPRZATALEM modelarnie . Teraz jeszcze naucze sie wszystkich Twoich sztuczek ( planuje to zrobic dzis i jutro ) i juz mnie NICZYM NIGDY nie zaskoczysz
kesto Opublikowano 22 Marca 2018 Autor Opublikowano 22 Marca 2018 Dobry plan Jarku . Ja tymczasem zamocowałem regulator i zwiększyłem trochę powierzchnie chłodzenia doklejając dodatkowy radiator.
kesto Opublikowano 23 Marca 2018 Autor Opublikowano 23 Marca 2018 Przed malowaniem i bez wyposażenia (tylko silnik i regulator) - 2370g. 1
wdowi Opublikowano 23 Marca 2018 Opublikowano 23 Marca 2018 no trochę cukierkowy ,ale pewnie go postarzysz
kesto Opublikowano 23 Marca 2018 Autor Opublikowano 23 Marca 2018 Zanim go skończę, będzie wystarczająco poobijany i pobrudzony
kesto Opublikowano 29 Marca 2018 Autor Opublikowano 29 Marca 2018 no trochę cukierkowy ,ale pewnie go postarzysz Próbuję, może być? Właściwie, to trudno pomalować model tak, by wyglądał na niepomalowany prototyp
poharatek Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 Wiesz co, tak jak zarąbiście mi się podoba Twój model, tak ni cholery nie podoba mi się to malowanie... Pewnie wzorowałeś się na tym: http://images35.fotosik.pl/1896/03e3225b10b90484.jpg No ale to jest model w skali 1:72 i żeby efekt prześwitujących żeber był widoczny, no to musi być "przegięty". Według mnie te ślady żeber są zbyt jasne i zbyt kontrastują z "surowym" poszyciem. Poza tym, wiadomo, dyskusja o malowaniu samolotów, co do których zachowała się śladowa dokumentacja fotograficzna i kilka relacji słownych, to zabawa o wysokim stopniu abstrakcji. Ale powyższe malowanie, to nie jest jedyna interpretacja, jak ta mogła pezetelka wyglądać. Niedawno wyszła kartonówka i tam jest nieco inny schemat malowania. Tu można zobaczyć przykładowe fotki arkuszy: https://kszmodelarz.pl/samoloty/853-wodnosamolot-pzl-12-pzl-h-orlik-133-9771731686306 Orlik raczej solidnie przykłada się do merytorycznej strony projektu i pewnie jakieś tam podstawy do wyboru takiego malowania były. Czy jest to jakoś uzasadnione - pojęcia nie mam, ale nieco bardziej do mnie przemawia. (Ale też mam pewne zastrzeżenia - np. malowanie płótna srebrzanką i zostawienie "gołych" miejsc pokrytych sklejką)
kesto Opublikowano 29 Marca 2018 Autor Opublikowano 29 Marca 2018 Według mnie te ślady żeber są zbyt jasne i zbyt kontrastują z "surowym" poszyciem. Niedawno wyszła kartonówka i tam jest nieco inny schemat malowania. Czy jest to jakoś uzasadnione - pojęcia nie mam, ale nieco bardziej do mnie przemawia. Malując model sugerowałem się przede wszystkim zdjęciami oryginału, gdzie żeberka są widoczne ze względu na nakładki (naklejone paski) i wyraźnie odcinają się od reszty poszycia. Ze zdjęć wynika, że samolot był niepomalowany. Dlatego też wycinanka Orlika, którą nota bene posiadam, w kwestii malowania to pobożne życzenia. Bliższy prawdy jest rysunek na okładce niż wycinanka w środku Na zdjęciu rozbitego prototypu też widać wyraźnie odcinające się żeberka: https://audiovis.nac.gov.pl/obraz/78055/4e2db6c8edd0497bf0922a2f22285513/
poharatek Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 Faktycznie, widać, że te nakładki są innego koloru. No to tym bardziej szkoda, że skubany Puławski rozbił tę maszynę, zanim zdążono ją sensownie pomalować...
jarek996 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Sam sobie Krzysiu dajesz te puchary ? Za kazdy etap w budowie modelu : PUCHAR ! Ale naprawde Ci sie nalezy za piekna robote
Grzesiek Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Krzysiek jakie masz kąty silnika i skrzydel w stosunku do osi kadluba?
MareX Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Czy ktoś może mi to przetłumaczyć z "polskiego" na nasze? Jak śmię przypuszczać, chodzi najpierw o konto Krzysia w banku, z którego kupił silnik do skrzydeł. I jest on w stosunku do osi kadłuba. Jakim stosunku? Analnym, czy waginalnym? Czy dobrze "kumam"?
jarek996 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Dobrze , ze te STOSUNKOWO seksualne posty piszesz po 22.00
MareX Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Bardzo przepraszam Jarku, ale ja o żadnym stosunku nic nie pisałem. Nawet po 22-ej. Tylko grzecznie zapytałem, zapominając jeszcze o możliwości oralnej. Po prostu lubię jasność i precyzję w naszej mowię ojczystej.
kesto Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Postaram się ustosunkować do Waszych wątpliwości. Konto w banku posiadam, tak jak każdy (chyba). Kąt zaklinowania skrzydła +2o , silnik +3o w stosunku do osi kadłuba. 2
Nielot Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Postaram się ustosunkować się do Waszych wątpliwości. Konto w banku posiadam, tak jak każdy (chyba). Kąt zaklinowania skrzydła +2o , silnik +3o w stosunku do osi kadłuba. Mam nadzieję że masz tam jeszcze Krzychu pole do manewru, szczególnie z kątem silnika. Napęd pchający, wysoki pylonik...może być różnie ale znając Ciebie to przewidziałeś ten aspekt
kesto Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Napęd pchający, wysoki pylonik...może być różnie Właśnie tego się obawiam i dlatego silnik jest 3 stopnie do góry, z opcję na dodatkowe stopnie wzwyż.
Rekomendowane odpowiedzi