Pioterek Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 No tu dużo lepiej Ja w poniedziałek latałem podczas deszczu i huraganu (nie wiem tylko jak się nazywał) na mazurach oczywiście moim modelem żółtym własnego projektu i udało mi się nawet zrzucić dwóch spadochroniarzy ochotników. Nie patrzę przy takich modelach na warunki atmosferyczne, albo latają albo nie. Bałem się tylko o aparaturę aby deszcz jej nie uszkodził. Jeden z trymerów się przez to zawiesza chyba Na Mazurach jak pamiętam, nazywa się to "Biały Szkwał" No to miałeś przeżycia, a jakiś film powstał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Mam ale tylko z ziemi kręcony krótki filmik. Jak znajdę chwile to wrzucę do model żółty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Mobius jako kamera do podglądu to nie najlepsze rozwiązanie. Przekonasz się o tym przy pierwszym nawrocie pod słońce. Przy tej mocy nadajnika 3 km są realne, ale przy dobrej antenie kierunkowej i trackerze po stronie odbiorczej. Oczywiście antena nadawcza też musi być sprawdzona (z tymi od kompletu bardzo różnie bywa). Ranger dostał nową kamerę płytkową Sony FPV. Powoli buduje się stanowisko stacji naziemnej z trakerem (układ śledzenia anteną modelu). Sercem stacji jest moduł PITLAB GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Stacja naziemna gotowa do prób: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SowaFSO Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Co Pana przekonało do PITLABA a nie do np: KFC32FTB które moim zdaniem jest o wiele lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Co Pana przekonało do PITLABA a nie do np: KFC32FTB które moim zdaniem jest o wiele lepsze. Starałem się wytłumaczyć to w p. #19. Ale nie ma przymusu, każdy lata na czym uważa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Również lotnisko zmieniło wygląd - jest idealnie przygotowane. Ranger nie będzie miał żadnych utrudnień przy starcie - wyciągnąłem dzisiaj nawet na lotnisko mojego Spacewalkera II z małymi obudowanymi kółeczkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azajac Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Również lotnisko zmieniło wygląd - jest idealnie przygotowane. Ranger nie będzie miał żadnych utrudnień przy starcie - wyciągnąłem dzisiaj nawet na lotnisko mojego Spacewalkera II z małymi obudowanymi kółeczkami Spacewalker II 01.jpg https://youtu.be/ADjz8wOvKpU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 7 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 https://youtu.be/ADjz8wOvKpU Sprytny ten Pingwinek. Adam robi filmy kamerą Sony Action Sport ze stabilizacją steadyshot. Mimo ciężaru kamery z obudową Pingwinek dobrze sobie radzi z dodatkowym ładunkiem. A pogoda była wyśmienita ...jak rzadko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 10 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 Ponieważ Moderator forum zgłosił uwagi co do uprawnienia wykonywania moim modelem niekomercyjnych lotów FPV temat FPV w niniejszym dziale zakańczam.Pozdrawiam wszystkich do tej pory odwiedzających ten temat.Pioterek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 10 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 Podaj proszę jakiś link przynajmniej, bo temat niezwykle ciekawy, szkoda że poznikały posty z ostatnich lotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Piotr ,nie rozumiem Twojej decyzji ,fakt że Tomek zadał Ci normalne nasuwające się logiczne pytanie w Twojej relacji spowodowało taką "obrazę majestatu " ,no bez przesady....Chyba Twoja duma jest ponad to Twoje modelarstwo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 11 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Piotr ,nie rozumiem Twojej decyzji ,fakt że Tomek zadał Ci normalne nasuwające się logiczne pytanie w Twojej relacji spowodowało taką "obrazę majestatu " ,no bez przesady....Chyba Twoja duma jest ponad to Twoje modelarstwo . Drogi Rafale Decyzja jest logiczna. Mój temat o Rangerze został zamieszczony w dziale modeli. Model został wykonany i lata, ale opis siłą rzeczy coraz bardziej zmierza w kierunku FPV. Więc kończenie tematu na tym etapie jest już na czasie - model poleciał. Sprawa druga - przepisy o których wspomniał Tomek. Lot komercyjny - niekomercyjny, zasięg wzroku lub bez - są to kryteria, które w zależności od interpretacji mogą obrócić się przeciwko osobie wykonującej lot. Przykład - reklama doczepiona do filmu amatorskiego z powietrza na You Tube jest działalnością komercyjną czy nie ?. A zamieszczenie zdjęcia z powietrza w celach edukacyjnych np. w Modelarzu komercyjne czy nie ? Zasięg wzroku - są koledzy w klubie którzy potrafią śledzić w słoneczny dzień model swojego szybowca 2 km i więcej. W gorszy dzień widoczność spada więc i to pojęcie też jest płynne. A jak ja lecę na monitorze FPV a Kolega mnie asekuruje i śledzi model (więc wiem gdzie on jest) to jest to lot w zasięgu wzroku czy nie ? A czy jak latam modelem i czasem dłużej lub krótko zerkam na stojący obok mnie monitor to już lot FPV czy nie ? - nie używam przecież okularów oddzielających mnie od rzeczywistości i wiem gdzie jest model. Wygląda też na to, że wszyscy ścigający się na swoich 250 w okularach FPV łamią przepisy. Dlatego stwierdziłem, że nie będę publikował materiałów FPV z lotów, bo zawsze może znaleźć się ktoś, kto mimo moich dobrych intencji możne próbować wykorzystać je przeciwko - takie mamy czasy. Obraza majestatu ? - Tomek którego znam osobiście ma napisane w stopce pod zdjęciem Moderator. Jeżeli więc pisze w oficjalnych sprawach (przestrzeganie przepisów), to jest to już stanowisko forum. Jakby Tomek chciał napisać po koleżeńsku to mamy od tego PW - ja przynajmniej w takiej sytuacji tak bym postąpił - byłoby wtedy faktycznie po koleżeńsku. Pozostaję bez urazy i pozdrawiam wszystkich Moderatorów Świata Pioterek Edit: Na zakończenie dobra wiadomość - powstała następna wersja V2,5 oprogramowania PitLab&Zbig. Pojawiły się nowe funkcjonalności. Widać, że produkt ciągle żyje i się rozwija. Utwierdza mnie w to słuszności mojego wyboru. Będzie się z czym zapoznawać Dodano nowe tryby pracy i nowe składowe trasy, Dodano wielosegmentowe trasy lotu, Dodano wsparcie dla startu umożliwiające utrzymanie równego lotu pod zadanym kątem wznoszenia, Dodano automatyczne lądowanie za zdefiniowanym lotnisku bez konieczności zaangażowania pilota, Nowe opcje stabilizacji pochylenia i przechylenia Dodano stabilizację kursu Dodano monitor stanu pokazujący stan do 5 kanałów RC Dodano widok historii zmiany wysokości Dodano ignorowanie powrotu do bazy przez określony czas po zaniku sygnału RC 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Zasięg wzroku - są koledzy w klubie którzy potrafią śledzić w słoneczny dzień model swojego szybowca 2 km i więcej. W gorszy dzień widoczność spada więc i to pojęcie też jest płynne. A jak ja lecę na monitorze FPV a Kolega mnie asekuruje i śledzi model to jest to lot w zasięgu wzroku czy nie ? Nie, nie jest. Piotr, poczytaj - będziesz wiedział wszystko i będziesz mógł podejmować najlepsze dla siebie decyzje. Na razie trochę błądzisz, a jak Cię Kolega chciał naprowadzić, to po raz enty na tym forum wziąłeś do siebie i strzeliłeś focha. Naprawdę szkoda. Pozdrawiam również Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 11 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Podaj proszę jakiś link przynajmniej, bo temat niezwykle ciekawy, szkoda że poznikały posty z ostatnich lotów. Przygotowuję artykuły do Modelarza, tam będzie ciąg dalszy - dam znać jak się ukaże. Jest łatwiej o doradztwo prawne więc będę wiedział co można publikować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 12 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Kilka zdjęć z lotów Rangera i Pingwina Adama: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azajac Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Wspólne loty Rangera i Pingwina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Że uzupełnię - klatki z filmu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 22 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Trochę czasu zajęło mi przygotowanie Rangera do filmowania z powietrza. Przy filmowaniu Mobiusem pojawiały mi się drgania obrazu. Musiałem więc nad tym trochę popracować. Ranger ma kadłub cienkościenny, który pracuje trochę jak pudło rezonansowe gitary. Był zakres obrotów silnika, w który wyraźnie drgania się nasilały. Prace nad tym problemem poszły w paru kierunkach: - zlikwidowałem w lotkach zawiasy z taśmy klejącej i zastąpiłem je zawiasami kołkowymi. Ze względu na napęd lotki z jednego boku (nie symetrycznie) zawiasy z taśmy miały tendencje do częściowego odklejania się i pogarszały precyzję stabilizacji. - ograniczyłem do minimum drgania napędu poprzez mocowanie wieżyczki silnika na klej silikonowy i zastosowanie lekkiego, dokładnie wyważonego śmigła węglowego 10x4,5 (oryginał 10x5) zapożyczonego z napędów multikopterowych. - i wreszcie odpowiednie mocowanie kamery na piankach oraz regulacja autopilota "Pitlab&Zbig" dopełniły reszty na tyle, że byłem z jakości obrazu już zadowolony. Efekty przedstawiam na filmie - Ranger EX w akcji: Obecnie model można uznać za w pełni przygotowany do zaplanowanych funkcji. Rangerem lata się bardzo przyjemnie i bezpiecznie. Jak chcemy się powozić po niebie bez sensu, to jest właśnie to . Warto było włożyć trochę wysiłku ażeby go porządnie przygotować do lotów. Mimo, że to styropian, radości z latania daje równie dużo jak inne konstrukcje. Bardzo ciekawe jest zachowanie się modelu na przerobionych klapach. Po otwarciu klap i zamknięciu gazu model zaczyna tracić wysokość i jak winda opada poziomo w dół. Wykorzystuję ten efekt do obniżania i kontrolowania wysokości przy lądowaniu. Metr nad ziemią zamykam klapy i model łagodnie ląduje na małej prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Jak na film bez gimbala to naprawdę szał! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi